Zaid Kecewa, Akan Tubuhkan Keadilan Baru

Tinggalkan komen

Kemungkinan Satu Lagi Parti Keadilan Akan Ditubuhkan

Bekas ketua PKR Wilayah Persekutuan, Datuk Zaid Ibrahim mendedahkan bahawa beliau akan menubuhkan ‘Keadilan Baru’ jika dipecat daripada parti itu ekoran pertelagahannya dengan ketua umum Datuk Seri Anwar Ibrahim dan naib presiden Azmin Ali.

Zaid (kanan) berkata beliau tidak akan bersara diri daripada parti politik kerana matlamatnya adalah untuk mencari transformasi politik jangka panjang.

Katanya, apa yang dihadapinya sekarang bukanlah sesuatu yang baru baginya.

Sebelum ini pun, katanya, beliau telah meninggalkan Umno, melepaskan jawatan menteri, serta meninggalkan firma guaman terbesar yang memberi banyak wang kepadanya.

Bercakap kepada kira-kira 100 orang hadir pusat pusat khidmat Kedah Tengah Kedah di Sungai Petani malam tadi, Zaid berkata, beliau telah mengorbankan dirinya tetapi beliau tidak mahu membesar-besarkannya “kerana saya mempunyai agenda politik jangka panjang.


Ha ha ha ha ha… Buruk rupa orang tua merajuk tapi itu lah apabila Zaid kecewa dengan corak pentadbiran PKR… Baru sekarang dia sedar? Kitaorang dah tau lama dah…

Apapun terpulang lah kat Zaid nak tubuhkan parti apa, asalkan perjuangan dan matalamat asal tak menyimpang…

Advertisements

Tiada Lagi Demokrasi Dalam PKR.

Tinggalkan komen

Zaid (Katak) Ibrahim Letak Semua Jawatan Dalam PKR (Parti Kencing Rakyat)

Zaid (katak) akhirnya berjaya dikencing dek PKR (Parti Kencing Rakyat) yang dulu dok sibuk memperjuangkan demokrasi tetapi hakikatnya, hanya memperjuangkan orang-orang tertentu di dalam PKR…

Dengan nada orang yang kecewa Zaid berkata; “Saya yakin mana-mana parti politik dengan sikap hipokrit dan nilai-nilai palsu tidak akan mampu menawarkan sebarang pembaharuan yang bermakna kepada rakyat di negara ini.”

“Saya mengambil keputusan ini kerana tidak ada usaha oleh kepimpinan parti untuk menangani manipulasi dan amalan tidak adil serta penyelewengan dalam pemilihan itu meskipun ia telah berulang-kali ditimbulkan,”

Ha ha ha ha ha… Zaid dikencing hidup-hidup oleh Anwar dan kroni-kroninya… Agaknya lepas ni ke mana kata ni nak melompat? Mungkin melompat ke dalam PAS. Adakah ahli PAS sedia menerima Zaid yang merupakan kaki mabuk dan kaki judi ini? Malah Zaid juga secara lantang menentang perlaksanaan hudud.

Jika tak diterima oleh PAS, mungkin Zaid akan menyertai DAP… Tak kisahlah kalo nko nak join mana-mana Zaid. Janji nko jangan jilat ludah untuk menyertai semula UMNO… UMNO juga takkan menerima semula ahli yang telah dipecat…

Nota: Brader Rio Rashid, minta maaf sebab ubah suai sket gambar dari Reformasin

Inilah Demokrasi Tahap Longkang DAP

2 Komen

Dewan Rakyat: Wakil rakyat keluar DAP kena bayar RM5 juta

Peraturan dikuat kuasa halang YB khianati parti: Ngeh

KUALA LUMPUR: DAP akan menguatkuasakan peraturan menuntut mana-mana wakil rakyatnya yang melanggar akujanji atau keluar parti selepas Pilihan Raya Umum 2008 untuk membayar ganti rugi RM5 juta.

Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham, berkata parti terpaksa menguatkuasakan peraturan itu bagi menghalang wakil rakyatnya keluar dan mengkhianati parti.

“Peraturan itu akan dikuatkuasakan secepat mungkin selepas kita mengadakan mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif Pusat parti akhir bulan ini.

“Sebelum ini kita tidak menguatkuasakan peraturan ini kerana tidak mahu dilihat parti yang bersikap kejam terhadap wakil rakyat atau lebih mengutamakan wang,” katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen, semalam.

Hadir sama, Ahli Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Nizar Jamaluddin yang juga bekas Menteri Besar Perak.

Beliau mengulas tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Malim Nawar, Perak, Keshvinder Singh kelmarin yang mengumumkan keluar DAP serta melepaskan semua jawatan dalam parti pembangkang itu berkuat kuasa serta-merta dan menjadi wakil rakyat Bebas.
Keshvinder Singh adalah wakil rakyat DAP Perak kedua berbuat demikian selepas Datuk Hee Yit Foong (Jelapang) melakukannya Februari tahun lalu.

Justeru itu, kata Ngeh, Keshvinder dan Hee tertakluk kepada peraturan berkenaan dan perlu membayar ganti rugi kepada parti mengikut akujanji berkenaan.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Beruas berkata, keputusan DAP menguatkuasakan peraturan dalam akujanji itu sebagai satu hukuman kerana mengkhianati parti dan kepercayaan diberikan oleh pengundi.

Sementara itu, Ngeh mendakwa, Keshvinder menjadi wakil rakyat Bebas kerana didalangi Umno dan Barisan Nasional (BN) yang menawarkan sejumlah wang kepadanya.

Beliau berkata demikian kerana beberapa bulan sebelum itu, Keshvinder mengadu kepadanya ada individu daripada Umno menghubunginya supaya keluar DAP dan akan diberi imbuhan jika berbuat demikian.

Ngeh turut mendakwa, Keshvinder berbuat demikian kerana ADUN Malim Nawar itu sedang menghadapi masalah kewangan iaitu dibebani tunggakan bayaran kereta dan kehilangan wang sebanyak RM45,000 disyaki dilakukan kerani yang bekerja di pejabatnya.

Berita Harian 17 Jun 2010

Inilah demokrasi ala DAP, yang dinamakan Demokrasi Tahap Longkang… Peraturan yang dibuat jelas menunjukkan Democratic Action Party ini tidak demokratik dan menunjukkan corak pemerintahan kuku besi. Di mana, mana-mana ahli DAP yang meninggalkan parti tersebut samaada menjadi ADUN atau AP bebas atau menyertai BN dikehendaki membayar ganti-rugi RM 5 Juta.

Apapun demokrasi DAP hanyalah mainan lidah bercabangnya sahaja. Hakikatnya parti tersebut langsung tidak demokratik. Berbanding dengan Barisan Nasional yang langsung tidak mengenakan sebarang ganti-rugi terhadap ahli-ahlinya serta ADUN atau AP yang menyertai parti lain.

Sebagai contoh, Barisan Nasional tidak pernah meminta ganti rugi dari Zaid Ibrahim dan Chua Jui Ming kerana menyertai pembangkang. Kerana Barisan Nasional merupakan parti yang mendukung demokrasi yang sebenar. Akan tetapi Barisan Nasional tak pernah mendabik dada mengatakan ‘akulah paling demokratik antara parti lain’…

Aku bukan mahu membodek, tetapi inilah hakikatnya… DAP sering menuduh Barisan Nasional mengamalkan pentadbiran secara kuku besi dan tidak demokratik. Akan tetapi tuduhan liar DAP ibarat meludah ke langit, air liur bertepek ke muka sendiri…

KEPUTUSAN PENUH PRK HULU SELANGOR – BN MENANG!!!

Tinggalkan komen



KEPUTUSAN PENUH PRK HULU SELANGOR


BERIKUT ADALAH KEPUTUSAN RASMI PRK HULU SELANGOR

BN : 24997


PKR : 23272

MAJORITI BN 1725 UNDI

TAHNIAH KEPADA YB (YANG BERKHIDMAT) P. KAMALANATHAN… TAHNIAH JUGA KEPADA SEMUA JENTERA BN!! TERIMA KASIH KEPADA SEMUA PENDUDUK HULU SELANGOR YANG MEMASTIKAN KEMENANGAN BN!!