Pengajaran Kes Khir Toyo Untuk Tatapan Semua

5 Komen

Pengajaran Dari Kes Khir Toyo

Khir Toyo dijatuhkan hukuman penjara 1 tahun oleh mahkamah siang tadi atas kesalahan rasuah. Marilah sama-sama kita ambil iktibar dari kes Khir Toyo agar tidak terjadi pisang berbuah dua kali…

Pengajaran pertama ialah jika hendak membeli rumah, jangan beli rumah besar-besar, kalau boleh biar sekecil-kecil reban ayam, orang takkan pertikai…

Kedua ialah, jangan tawar menawar dengan pemaju ketika membeli rumah hatta harga rumah diletakkan oleh pemaju dengan harga tidak munasabah dan munasarawak harganya hingga cecah billion ringgit…


Ketiga pula, sekiranya korang merupakan Menteri di dalam parti UMNO adalah HARAM bagi korang memiliki mana-mana banglo atau rumah agam… Cukup sekadar rumah teres atau rumah setinggan… Sebab ianya akan jadi isu… Melainkan jika anda di dalam parti PAS, PKR atau DAP… SPRM takkan siasat… Malaysiakini takkan bising… Harakah takkan jadikan isu benda ni…

Keempat pula… Jangan beli kereta mewah, cukup sekadar membeli Proton Saga FLX sahaja… Sebabnya seperti di atas… Selagi korang bukan menjadi Menteri di bawah UMNO, SPRM takkan siasat… Malaysiakini takkan bising… Harakah takkan jadikan isu benda ni… MB PAS nak pakai kereta mewah takdehal… SPRM takkan siasat… Sebab SPRM hanya akan siasat Menteri UMNO sahaja… MB Kelantan nak pakai kereta mewah atau ditaja menunaikan haji, SPRM takkan siasat… Selagi korang bukan berada di dalam UMNO SPRM takkan siasat… Malaysiakini takkan bising… Harakah takkan meroyan…

Apapun, Khir Toyo akan setia menanti Anwar dari dalam penjara… Semoga Khir dapat menjadi teman Anwar di dalam penjara nanti…

Apapun pesan eXception kepada SPRM… Jangan pilih bulu bila menyiasat… Apa cerita kes tajaan haji Nik Aziz? Apa cerita kes Bazar Tok Guru? Apa cerita kes air karat Kelantan? Apa cerita kes projek Ladang Rakyat? Apa cerita kes curi pasir di Selangor? Apa cerita kes YBK? Takkan dah kenyang kot?? Sampai buat-buat tak perasan… Sampai buat-buat lupa… Sampai buat-buat buta??

Advertisements

Jom buat lawatan ke banglo mewah pemimpin Pakatan Rakyat!!

Tinggalkan komen

Ahli Dewan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim, telah membawa rombongan seramai 40 orang ke bango mewah milik Khir Toyo bekas MB Selangor yang menimbulkan kontreversi kerana dikatakan bernilai RM 24 Juta.

Rombongan tersebut hadir kira-kira jam 10.40 pagi dengan bas persiaran.

“Ini adalah inisiatif penduduk untuk lawat dan melihat dengan mata mereka sendiri betapa besarnya rumah pemimpin mereka,” kata Ng kepada media dalam lawatannya itu.

Bagaimanapun rombongan tersebut tidak dibenarkan masuk ke kawasan banglo berkenaan kerana dihalang pengawal keselamatan.

Selanjutnya: Lawatan sambil belajar tinjau ‘istana’ Khir Toyo berakhir dengan demo

So… Diorang dah melawat ke rumah Khir Toyo, apa kata blogger BPN semua pakat-pakat melawat banglo mewah milik para pemimpin Pakatan Rakyat pula? Apa ingat Khir Toyo je ada banglo mewah? Pemimpin PR pun sudah tentu ada banglo mewah…. Antaranya….

Rumah Al-Juburi

Pandangan dari sebahagian sisi rumah baru Anwar No.11, Jalan 3/61, Bukit Segambut Dalam, Kuala Lumpur. Anwar berpindah dari rumah lama di Damansara pada awal Januari 2007. Rumah lama di Damansara bernilai RM2 juta, dan rumah baru (villa), di Bukit Segambut dianggarkan lebih dari 7 juta.

Banglo Mewah Anwar 2

Bagaimana dengan pemimpin Pakatan Rosak lain pula?

Rumah mewah Lim Guan Eng (KM P.Pinang)

Banglo Mewah Lim Guan Eng

Rumah mewah Khalid Gagap (MB Selangor)

Banglo Mewah Khalid Ibrahim

Anwar juga membeli bangunan 10 tingkat di Tropicana, Damansara sebagai ibu pejabat PKR baru.
Tidak dapat dipastikan berapa nilai rumah di Sekyen 16, Petaling Jaya, yang dijadikan pejabat peribadi Anwar. Kondomium misteri yang pernah dimasuki Anwar bernilai RM 2.2 juta. Banyak betul duit Anwar, sedangkan beliau hanya berjawatan Ketua Umum PKR.

Selain itu, di sekeliling villa itu dipenuhi dengan CCTV. Villa bertingkat-tingkat umpama sebuah mahligai. Rumah beliau juga dilengkapi dengan pondok pengawal keselamatan.
Ciri-ciri rumah beliau seperti ini bukan menggambarkan beliau hidup sederhana sepertimana yang diwar-warkan dalam ceramah-ceramahnya.

Jika kita fikirkan,…dari manakah duit yang diperoleh Anwar serta keluarga untuk mengumpul harta-harta semewah seperti ini???
Adakah dgn cara menjadi Ahli Parlimen (anwar & anaknya) mampu untuk mengumpul wang sebanyak itu???
Adakah dgn kutipan derma wang rakyat melalui ceramah-ceramah perdana beliau di seluruh negara mampu membuatkan beliau begitu kaya???

Pembangkang sibuk mendedahkan kekayaan pemimpin-pemimpin BN sejak akhir-akhir ini,…tetapi pemimpin Pakatan Rakyat juga apa kurangnya???…
Lihat saja harta-harta kekayaan Lim Guan Eng, Anwar Ibrahim, Khalid Ibrahim …dll.
Mereka belumpun sepenggal menjadi EXCO/MP/ADUN….

Para pemimpin Pakatan Rosak ni ligat merompak wang rakyat melalui cara yang agak terhormat tetapi kotor. Contohnya kes penyelewengan DAP Selangor yang mastermindnya Ronnie Liu dan Yong Hian Wah serta yang terbaru Yb Rodziah dengan penyelewengan RM 375 ribu.

PAS Selangor cuba membodek DAP

5 Komen

Ini aku petik dari akhbar HaprakDaily…


PAS negeri Selangor menegaskan kewujudan pusat hiburan, judi dan spa haram yang didakwa oleh Ketua Pembangkang, Dato’ Seri Dr Mohd Khir Toyo berjumlah sebanyak 4,000 buah telah wujud sejak BN memerintah Selangor.

Penegasan tersebut dinyatakan oleh Setiausaha Perhubungan PAS, Khairuddin Othman ekoran dakwaan Khir sejak Selangor ditadbir oleh kerajaan Pakatan Rakyat pusat hiburan haram wujud berleluasa.

Cheh!! Inilah kerjanya orang mempunyai mentaliti gred E (seperti yang dikatakan Garamanis). Taunya dok salahkan orang lain… Kalau ikhlas nak bendungkan maksiat, kenapa tak tarik balik je lesen tersebut? La ni tengok makin galak lak diorang bukak rumah urut haram.

Beliau turut mendesak Khir Toyo supaya mengakui secara terbuka bahawa semua lesen-lesen perjudian, spa dan pusat hiburan diluluskan ketika kerajaan BN mentadbir kerana selama setahun empat bulan kerajaan Pakatan Rakyat mentadbir Selangor tidak pernah meluluskan lesen baru untuk premis tersebut.

PAS negeri Selangor mendakwa Khir tidak pernah serius dalam menangani kes-kes kewujudan pusat hiburan haram ketika beliau memegang tampuk pemerintahan negeri Selangor.

Macamlah PAS serius sangat nak tanganinya. Kalo dah tahu Khir Toyo tak boleh harap. PAS Selangor boleh pakai ke? Taunya salahkan orang lain, pastu membodek DAP. Kalo berani aku cabar PAS Selangor, tarik balik semua lesen SPA dan pusat hiburan haram tersebut. Jangan jadi macam anjing yang tau menyalak siang dan malam, tapi sayang dah diikat kat tiang rumah oleh bosnya (DAP).

Katanya, kenapa baru sekarang Khir mendedahkan tentang masalah rumah urut sedangkan ketika beliau menjadi Menteri Besar dahulu rumah urut beroperasi tanpa kawalan dan pemantauan daripadanya.

Justeru, PAS negeri Selangor berpendapat dakwaan Khir itu tidak berasas sebaliknya ia merupakan usaha terdesak beliau untuk mengalihkan perhatian rakyat terhadap isu penyelewengan yang dilakukan.

“Penyelewengan beliau seperti isu banglo bernilai RM24juta, isu pemindahan dana Balkis RM9.9 juta dan sebagainya,” tegas beliau.

Sehubungan itu beliau menegaskan Khir Toyo perlu menjawab terlebih dahulu semua dakwaan terhadapnya sebelum membuat pelbagai fitnah terhadap kerajaan Pakatan Rakyat.

“Khir Toyo boleh mengelabui mata rakyat tetapi bukan kepada kami rakyat Selangor,” tegasnya.

Habis tu bagaimana dengan kes penyelewengan Exco DAP tu? Tak nak ulas ke? Aku pasti PAS Selangor takkan berani ulas punya pasal penyelewengan Exco DAP tu. Isu Banglo tu dah basi la PAS. Semua dah tahu nilai banglo tak sampai puluhan juta. PAS bodoh sangat dengar berita palsu. Sampai sekarang ianya senyap.

Bagaimana dengan ini:

Bagaimanapula dengan ini:

Jawablah… Jangan tau tuduh je…

Oh ya, bagaimana dengan bekas ADUN Melur, yang mana bekas isterinya membuat tuntutan sebanyak RM 3 Juta? Malah bekas ADUN tersebut juga mempunyai rumah banglo mewah. Tak nak ulas ke? Aku gerenti takkan berani punya. BALKIS itu persatuan berdaftar, maka pengerusi persatuan berhak membubarkan persatuan dan menyalurkan duit persatuan ke persatuan lain dengan persetujuan semua ahli. Orang lain tak berhak campur tangan urusan BALKIS. Aku tahu sebab aku pernah pergi kursus pendaftar pertubuhan. BALKIS tak melanggar peraturan pun. Malah sumber kewangan BALKIS bukan dari kerajaan Selangor, tetapi hasil dari sumbangan. Apabila ianya merupakan satu sumbangan, maka persatuan tsb berhak menguruskan kewangan tersebut mengikut cara mereka atau menyalurkannya ke persatuan lain.