Pencacai PR Kecut Telur… Sivaji The Boss Cool Jer… Apa Kes?

Tinggalkan komen

Pencacai Pakatan Anak Haram Jadah Serang Ceramah Zulkifli Noordin

Buletin Utama merupakan saluran berita yang paling digeruni oleh Pakatan Rakyat dek kerana banyak menelanjangkan kepincangan parti tersebut serta kecelaruan pemimpin mereka. Malam tadi Buletin Utama menyiarkan insiden serangan semasa Zulkifli Noordin sedang memberi ceramah mengenai pendedahan fitnah Anwar terhadap Najib…

Rupa-rupanya pencacai pakatan anak haram ni kecut telur, bila Zulkifli Noordin berterusan menelanjangkan sivaji the boss mereka iaitu Anwar dalam siri ceramahnya… Mengapa mereka harus kecut telur, sedangkan Sivaji The Boss pujaan mereka tetap cool…

eXception juga hairan yang teramat sangat. Mengapa Anwar tetap cool dan steady walaupun Zulkifli Noordin membogelkannya dalam ceramah? Setelah disiasat… Inilah rahsia Anwar yang tidak ‘KECUT TELUR’ apabila konspirasinya dalam merencanakan fitnah terhadap Datuk Seri Najib dibongkar…

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Rahsia Anwar tidak kecut telur... telurnya panjang dan lambat mengecut...

Rahsia Anwar tidak mudah ‘KECUT TELUR’ adalah kerana ‘TELURNYA PANJANG’ dan lambat ‘MENGECUT’

Advertisements

Kefahaman Pengikut-Pengikut PAS Yang Bebal…

31 Komen


Ramai antara pengikut-pengikut fanatik PAS yang bebal. Antara mereka mengatakan perkataan Allah di dalam bahasa Arab bermaksud Tuhan… Ini satu kebodohan diwarisi dari Tok Garu Nik Ajis sejak turun temurun…

Cuba baca betul-betul kalimah di bawah ini….


Kalimah La Ilah Ha Ilallah ini bermaksud, Tiada Tuhan Melainkan Allah…

Jika korang mengatakan perkataan Allah itu Tuhan, apa makna perkataan Ilah?? Tolong jawab sket… Apa makna perkataan Ilah? Kalo tak tahu bahasa arab, toksah memandai nak menafsir sesuatu yang bukan bidang korang… Kebodohan dan kejahilan korang mengatakan perkataan Allah ialah Tuhan amat-amat-amat-amatlah memalukan…

Bukan sahaja korang jahil, Tok Garu korang pun jahil, bebal dan bahalol… Umat Islam tak kisah jika Herald nak guna perkataan Ilah, Lord, Kadaivale, God dan Jesus dalam ajaran diorang. Tetapi tidak nama Allah!! Tidak nama Allah!!

Kami umat Islam bukan bodoh!! Yang bodoh ialah pemimpin-pemimpin kitaorang!! Pemimpin kitaorang bodoh kerana melantik Hakim bukan beragama Islam menghakimi perkara yang berkaitan dengan maruah Agama Islam… Perkara berkaitan dengan kesucian Agama Islam… Perkara berkaitan dengan kesyumulan Agama Islam… Pemimpin-pemimpin kitaorang ini buta hati, buta perut dan buta mata…

Satu lagi aku nak beritahu kepada orang-orang PAS sekelian yang bodoh… Kalimah Allahuakbar yang korang selalu korang laung-laungkan korang tau ke apa maknanya?? Adakah maknanya Kadaivale Maha Besar? Atau Jesus Maha Besar?? Atau Lord Maha Besar!!?? Tidak!! Allahuakbar bermaksud Allah Maha Besar…

Ingatlah…

TIADA TUHAN MELAINKAN ALLAH!!!

Orang yang tidak berpegang pada kalimah ini, sudah terpesong akidahnya dan wajib bertaubat nasuha… Allah itu satu, tiada dua, tiada tiga…

Antara penipuan dan fitnah yang sering disogokkan oleh penyokong pembangkang

Tinggalkan komen

Aku selalu melayari forum-forum yg banyak dipenuhi puak-puak penyokong PAS ni. Kadang-kadang suka menipu dan mereka-reka cerita… Ada yang menunjukkan bukti gambar la… So di sini aku nak story kat korang semua apa modal-modal cerita penyokong pembangkang ni membuatkan ramai percaya….


Mereka akan mengatakan bahawa kereta ini kepunyaan pemimpin BN yang dibeli dengan harga RM 38 juta. Padahal nilai dan gambar pun main sumbat je.


Mereka akan mengatakan banglo mewah ini kepunyaan pemimpin UMNO yang bernilai RM 45 juta. Padahal ni banglo kepunyaan Mawi. Harga dia pun tak sampai pun sampai puluhan juta.


Mereka juga akan menyatakan bahawa helikopter ini milik Menteri UMNO. Dan ianya berharga RM 800 juta. Padahal gambar pun kadang-kadang main sumbat jer. Harga pun main letak.

Jadi aku nak ingatkan kepada blog surfer di luar sana. Tengok boleh, tapi percaya jangan…

Akan tetapi apabila disiarkan gambar banglo bekas ADUN PAS. Pasti ramai penyokong PAS kata itu helah BN dan UMNO. Dan juga ada yang mengatakan ADUN tu ada perniagaan sendiri jadi tak salah mempunyai banglo mewah sebegitu.

Inilah hakikat penyokong pembangkang. Mereka lebih tertarik kepada penipuan, tetapi enggan menerima kebenaran. Mereka bebas mengutuk dan mencerca pemimpin UMNO, tetapi mereka akan marah dan naik angin apabila pemimpin kesayangan mereka dicerca dan dikutuk. Mereka anggap pemimpin mereka itu suci, maksum dan pemimpin UMNO kotor, jijik dan layak dicerca dan dikutuk. Malah mereka menjadikan fitnah itu satu halal. Bagi mereka tidak salah memfitnah pemimpin UMNO. Tak berdosa. Fitnah tetap fitnah, dosa tetap dosa…. Siapa PAS mengatakan fitnah bukan satu dosa? Siapa PAS mengatakan menipu tak berdosa? Siapa PAS mengatakan Allah mencarut? Itulah matlamat PAS memenuhi Konsep Menghalalkan cara mereka…

Jangan sebut perkataan ini di Manek Urai kerana anda mungkin dianggap menghina!

Tinggalkan komen

Bukan perlekeh tapi sikap Pas mudah melatah

Oleh SAIFUL HAIZAN HASAM
saiful.hasam@utusan.com.my

KUALA KRAI 1 Julai – “Pemborong ikan dan tiada pendidikan tinggi”. Jangan sebut perkataan ini di Manek Urai kerana anda mungkin dianggap menghina!

Segalanya bermula apabila akhbar ini melaporkan Pas mungkin memilih seorang pemborong ikan di Pasar Besar Kuala Krai sebagai calonnya pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai.

Laporan itu dibuat sehari sebelum Pas secara rasminya mengumumkan Mohd. Fauzi Abdullah, 50, yang lebih mesra disapa Abe Uji sebagai calonnya.

Tiga hari kemudian, ia makin menjadi hangat apabila Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan Tuan Aziz Tuan Mat, 39, sebagai calon Barisan Nasional (BN) bagi mengulangi kejutan 2004.

Tuan Aziz sebelum ini seorang Pengurus di Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (Kesedar).

Muhyiddin menyatakan “Calon kita bukan pemborong ikan” sewaktu memperkenalkan pemegang Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Teknologi daripada Universiti Teknologi Malaysia (UTM) itu.

Lantaran itu, Pas dalam ceramahnya menjaja tuduhan bahawa BN telah menghina ‘pemborong ikan’ calonnya lulusan sekolah rendah dan pondok.

Ia semakin memuncak apabila Ketua Penerangan UMNO Ahmad Maslan dituduh merendahkan Mohd. Fauzi apabila menyebutnya sebagai peraih ikan dalam satu ceramah.

Berikutan itu petang Jumaat lalu, kira-kira 200 ahli Persatuan Pemborong dan Peniaga Ikan berhimpun di Pasar Laloh untuk menyatakan bantahan.

Perhimpunan itu turut dihadiri Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang begitu kerap berada di Manek Urai – satu senario berbeza sewaktu Pas mendepani mana-mana pilihan raya kecil sebelum ini.

Bagi Pas, jangan samakan peraih dengan pemborong ikan. Ahmad pula dalam reaksi balas berkata, bantahan bahawa Mohd. Fauzi bukan peraih tetapi pemborong dengan sendirinya menunjukkan parti itu merendahkan peraih.

“Eloklah mereka bantah, bagi saya usahawan, pemborong, peraih peniaga dan tauke membawa maksud yang sama. Saya tiada niat memperlekehkan siapa,” tegasnya.

Sementara itu, Muhyiddin sewaktu berceramah di kubu kuat Pas, Kampung Manek Urai Lama yang juga kejiranan Allahyarham Ismail Yaakob menegaskan beliau tidak pernah berniat merendahkan Mohd. Fauzi.

“Bila saya perkecil penjual ikan? Saya dulu Menteri Pertanian, saya memang jaga penggerak industri perikanan, baik nelayan, penternak mahupun penjual ikan, mereka ada peranan.

“Saya cuma sebut calon kita bukan penjual ikan, betul tak? Itu saja… bukan kita perkecilkan malah kita hormat dia, orang sini pun kenal dia,” katanya.

Itulah faktanya. Rakyat di Manek Urai mengenali siapa Mohd. Fauzi – dengan identiti seorang pemborong ikan yang berjaya dan disegani malah dikatakan mampu memegang stereng kereta mewah buatan Jerman.

Malah, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed turut mengakui calon Pas itu adalah peniaga yang berjaya dalam satu sidang akhbarnya.

Menjadi persoalan, kenapa Pas begitu melatah hanya kerana isu pemborong ikan dan adakah Pas yang sebenarnya beranggapan karier itu rendah martabatnya?

Pas turut mempamerkan sikap terlebih sensitif apabila pemimpin BN membandingkan tahap pendidikan kedua-dua calon. Kata mereka, itu juga merendahkan Mohd. Fauzi.

Sebenarnya tiada apa yang perlu digusarkan kerana sejarah menunjukkan parti itu tidak pernah mempertaruhkan calon berpendidikan tinggi di DUN Manek Urai kecuali Datuk Ariffin Said pada 1982.

Itupun, Pas hanya tewas sekali sahaja ditangan BN pada 2004 sebelum merampasnya semula tahun lalu.

Mengulas mengenainya, Muhyiddin berkata Islam sendiri amat menitikberatkan ilmu pengetahuan sambil memetik sepotong ayat yang antaranya bermaksud:

“Katakanlah oleh mu wahai Muhammad, adakah sama orang-orang yang berilmu dengan orang-orang yang tidak berilmu.”

Malah Mohd. Fauzi juga tidak menolak bahawa mempunyai ilmu yang tinggi adalah lebih baik.

Jika tidak apa perlunya anak sulungnya diberi peluang untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat ijazah sarjana di Universiti Sains Malaysia (USM)?

PAS, biasalah suka mereka-reka cerita dan pandai mencipta fitnah. Itulah konsep Menghalalkan Cara yang mereka agung-agungkan. Konsep Menghalalkan Cara ini agak berbeza dengan konsep 1 Malaysia yang canang oleh YAB Perdana Menteri Malaysia. Jika konsep 1 Malaysia lebih banyak mesra kepada rakyat, konsep Menghalalkan Cara pula lebih kepada mesra kepada dosa dan mungkar. Bagi PAS tak kisah nak tabur se-kontena fitnah dan se-kapal mana hasutan, bagi mereka itu bukan satu dosa. Ye lah bagi mereka, memfitnah BN tak menjadi satu dosa sebab BN musuh mereka. Inilah sikap PAS, hasil didikan dan asuhan oleh pemimpin-pemimpin mereka yang kononnya memperjuangkan Islam, tapi pada masa yang sama menimbun-nimbunkan lagi dosa. Ditambah lagi dengan dosa menghasut pengikut-pengikut mereka melakukan rusuhan. PAS akan gunakan pelbagai cara untuk menang, termasuklah menjual maruah Agama Islam. PAS sanggup, sekiranya ditawarkan oleh DAP dan PKR untuk berbuat demikian.

APA SEJARAH PERJUANGAN KELANTAN SELAIN TOK JANGGUT ?

Tinggalkan komen

APA SEJARAH PERJUANGAN KELANTAN SELAIN TOK JANGGUT ?

oleh blogger Jebat Berkokok

Semasa aku berada di celah celah para penyokong PAS untuk proses penamaan calon pilihanraya kecil Manek Urai semalam, aku dapati hampir semua penyokong PAS yang hadir adalah orang orang Kelantan.

Mungkin orang PAS akan tersenyum dengan apa yang aku tulis ini kerana tentunya mereka akan berkata sudah barang pasti keadaan ini berlaku kerana ianya pilihanraya kecil untuk Dewan Undangan Negeri Kelantan.

Aku pun sedar keadaan ini tetapi keadaan ini terjadi juga di mana mana negeri di dalam Malaysia di mana setiap kali ada pilihanraya kecil yang melibatkan PAS, segerombolan orang orang Kelantan akan tentunya memenuhi kawasan tersebut.

Yang menariknya, orang yang sudah berangan angan untuk masuk syurga ini mempunyai mulut yang macam celaka dan macam bontot ayam. Agaknya sudah ditakdirkan agar aku memasuki pusat penamaan calon melalui pintu masuk yang disediakan untuk penyokong PAS dan semasa itulah aku dapati bagaimana 5 orang penyokong Barisan Nasional yang juga telah tersilap jalan dengan melalui pintu masuk PAS, golongan ahli syurga walaupun muka hitam dan kelabu tiada sinar jernih.

Macam ni ke muka ahli syurga? Dalam keadaan 5 orang pemuda Barisan Nasional yang tesilap jalan itu, masih jelas di telinga aku bagaimana orang orang PAS menghina dan mencerca pemuda Barisan Nasional tersebut. Mereka mengata bahawa baju yang berlambangkan Barisan Nasional yang di pakai oleh pemuda pemuda tersebut sebagai najis dan tambah menyedihkan apabila salah seorang pemuda Barisan Nasional yang memakai kopiah telah dijerit dengan kata kata kesat dan dituduh sebagai tidak layak untuk memakai kopiah.

Wah, betul punya tinggi cita cita penyokong penyokong gila PAS ini seolah olah telah berada di dalam syurga. Macamlah dia orang sahaja yang layak untuk memakai kopiah. Apakah kain kafan untuk orang orang PAS akan berwarna hijau dan tidak berwarna putih seperti orang orang lain?

Tiba masa Tian Chua hadir, penyokong penyokong PAS memberikan takbir seolah olah Tian Chua pun telah menjadi ahli syurga walaupun tidak disunatkan dan tidak pernah mengucap dua kalimah syahadah. Tapi mungkin aku terlupa, suatu syurga khusus telah disediakan oleh Nik Aziz untuk penyokong penyokong PAS tetapi soalnya syurga apa?

Syurga untuk orang orang Islam Kelantan atau syurga untuk orang yang mukanya hitam seperti bontot kuali? Kedua duanya boleh kerana PAS ini gagah di Kelantan hanya kerana Nik Aziz ini orang Kelantan. Apakah PAS akan kuat seperti ini sekiranya Nik Aziz orang Johor? Sendiri mau ingat.

Tapi apa nak dihairankan kerana dalam sejarah Tanah Melayu nama Kelantan akan tercicir dari segi perjuangan.Hanya nama Tok Janggut yang biasa kedengaran. Yang menjadi sejarah di dalam Kelantan ini apabila Jepun menjadikan tempat mendarat tenteranya di Pantai Sabak.

Mana pergi orang orang Kelantan yang tampak seperti gagah tetapi amat mudah di tawan seperti mana si alim kucing Nik Aziz mudah menawan mereka. Nampaknya PAS akan terus mencipta sejarah di Kelantan apabila penyokong penyokong PAS akan dikafankan dengan kain kafan berwarna sejarah.

Itulah PAS di Kelantan yang terdesak untuk mencipta sejarah sebelum ditinggalkan kerana tidak mempunyai apa apa sumbangan pada Tanah Melayu. Soalnya Melayukah PAS??

Tenang dan waraslah Melayu!!

Petikan dari blog: byPASs

Begitulah hakikatnya gelagat penyokong PAS. Mereka anggap mereka dah dapat jaminan masuk syurga. Rasulullah pun tak pernah mencemuh musuhnya sebegitu sekali, malah dilayan dengan sopan. Apapun tahniah kepada Tian Chua, kerana anda tak perlu memeluk Islam, tak perlu mengucap dua kalimah syahadah, tak perlu solat 5 waktu, tak perlu berpuasa dan tak perlu melakukan amal dan ibadat yang diperintahkan kepada Allah kepada umat Islam, kerana anda mendapat jaminan syurga oleh PAS. Nau’zubillah…

PAS lebih ganas atau UMNO?

Tinggalkan komen

Ini sambungan dari artikel semalam. Lihatlah gambar-gambar gelagat penyokong PAS di bawah ini. PAS kata UMNO lebih ganas. Pelik betul sedangkan gambar-gambar ni menunjukkan sebaliknya, atau adakah mamat-mamat sentul kat dalam gambar ni orang-orang UMNO atau Polis yang menyamar? Entahlah. Korang fikirlah sendiri. Apapun ayuh kita lihat gambar-gambar ini…


Uih dasatnya siap nak baling kayu kat kenderaan yang lalu


Peh macam beruk perangai


Uih gagah berani Pak Aji ni

Ni keje bodoh, bakat bendera negara sendiri, ngape tak bakar spender sendiri jer?

Peh dasat betul penyokong PAS siap bawak molotov cocktail… Giler…