Lagi isu saham bernilai RM 8 Juta

13 Komen

Isu Skandal Saham Bernilai RM 8 Juta Azmin

Berikut adalah antara gambar slip dan cek yang aku perolehi dari blog Gerakan Anti PKR dan blog X-PKR.

Jika ingin kepastian kesahihan bukti yang diperolehi sila rujuk kepada penulis blog tersebut.

Gambar-gambar di atas adalah ihsan dari blog Gerakan Anti PKR dan blog X-PKR.

Blogger Sekelian Ayuh Serang Selangor. Al-Juburi Isytihar Perang!!

16 Komen

Anwar isytihar perang pertahan S’gor

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengisytiharkan perang terhadap Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak yang bercita-cita untuk merampas Selangor daripada Pakatan Rakyat.

“Serangan daripada pusat, Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) kata nak rampas, walau tidak secara langsung tapi maksudnya begitu. Najib bukan saingan kepada menteri besar, Tan Sri Khalid Ibrahim..

“Sekarang silakan Najib. Masuk sahaja dan sentuh Selangor, kita bertempur habis habis-n,” katanya.

Najib juga merupakan pengerusi perhubungan Umno Selangor dan pengerusi BN.



Anwar berkata demikian dalam ucapatama dalam konvesyen PKR Selangor di Dewan Jubli Perak Shah Alam pagi ini.

Kira-kira 1,500 perwakilan daripada 22 cabang PKR di negeri ini memberi tepukan gemuruh ekoran pengisytiharan perang itu.

Anwar yang juga ketua pembangkang berkata serangan untuk merampas Selangor, dapat dilihat daripada beberapa isu yang cuba ditimbulkan untuk melemahkan kepimpinan Khalid yang juga pengerusi PKR negeri.

“Hari-hari serang Tan Sri Khalid. Tak habis dengan isu lembu untuk hari raya korban, dia serang dengan isu kepala lembu. Kita jangan ingat (serangan) selesai. Kalau kita rasa selesai, kita silap.

“Bila PM (perdana menteri) nak serang dan rampas, dia akan guna segala jentera. Mungkin dia gunakan kata-kata yang lunak, ia manis bagaikan madu tetapi ia umpama racun bisa bagaikan hempedu,” katanya.

Katanya, perkara itu juga menjadi antara sebab utama beliau menerima tawaran Khalid yang juga pengerusi PKR Selangor untuk menjadi penasihat ekonomi negeri itu.

“Saya datang untuk bantu kerajaan negeri dan rakyat dan tidak mahu menimbulkan ketegangan politik. Saya mahu (tugas) menteri besar menjadi lebih kukuh.

“Jangan ada anak-anak kecil yang nak bermain-main di sini, saya datang kerana ada pengalaman. Kalau ada anak kecil main-main, kita tangkap dan lempar keluar,” katanya

Anwar juga berjanji untuk memperkukuhkan Pakatan Rakyat dan mempertahankan ekonomi negeri itu.

Beliau berkata, ini kerana laporan ketua audit negara menjelaskan bahawa prestasi dan rekod baik telah ditunjukkan oleh Khalid dan ia tidak pernah dicatatkan oleh menteri besar sebelum ini.

Dalam ucapan itu juga Anwar optimis bahawa kerajaan Selengor di bawah Pakatan Rakyat dapat dipertahankan dalam pilihanraya akan datang dan prestasinya juga akan jauh lebih baik daripada pilihanraya Mac tahun lalu.

“Ini markas kita, ini kubu kita. Dia datang sentuh, kita lesing dia,” katanya yang sekali lagi mendapat tepukan gemuruh hadirin.

Dalam sidang media selepas itu, Anwar yang juga ahli parlimen Permatang Pauh menjelaskan bahawa pengisytiharan perang itu adalah tindak balas terhadap pengisytiharan Umno untuk merampas kembali Selangor.

Bagaimanapun beliau tidak menolak kerjasama antara kerajaan negeri dan kerajaan pusat yang melibatkan pembangunan dan kepentingan rakyat.

“Kita tentunya akan bertahan dan serang balas (jika ada serangan). Dan pendekatan kita dari awal, dari segi kerajaan adalah kerjasama, bukan lawan. Dan kerjasama antara kerajaan negeri dan persekutuan.

“Kalau urusan pembangunan ikut lunas yang baik dan lunas demokrasi, kita ikut dan bukan bermaksud untuk melawan,” katanya

Nampaknya Al-Juburi dah terdesak dan mengisytiharkan perang untuk mempertahankan Selangor (sekaligus mempertahankan maruah dan harga dirinya makin merudum). Al-Juburi sangat-sangat takut jika negeri yang terkaya di Malaysia ini akan jatuh semula ke tangan BN. Dia begitu takut kerana lubuk emas PKR itu akan dirampas. Dia cukup takut jika hal yang sama terjadi seperti yang terjadi di Perak.

Kepada rakan-rakan blogger sekelian ayuh sama-sama kita serang Selangor. Kita bongkar kepincangan PKR hingga ke akar umbi. Kita dedahkan kelemahan mereka. Kita lanyak sehingga mereka tak mampu untuk membalasnya…

Ayuh kita kembalikan Selangor pada rakyat untuk mereka tentukan. Rakyat Selangor sudah pasti sudah muak dan jelak dengan percaturan politik Anwar. Seolah-olah beliaulah MB Selangor…

Azmin beli saham bernilai lebih 8 Juta!?

14 Komen

Azmin, isteri, ipar didakwa beli saham bernilai

SHAH ALAM 13 Nov. – Pengerusi Yayasan Pembangunan Belia India Malaysia, S.A. Vickneswaran mendakwa memiliki dokumen berkaitan pembelian saham melibatkan tiga individu termasuk Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali yang mencecah RM8 juta pada awal 1990-an.

Dua lagi individu yang terbabit seperti didakwa dalam dokumen itu ialah isteri Azmin, Shamshida Tahrin dan iparnya, Jamal Tahrin.

Vickneswaran mendakwa, dokumen itu diterima daripada seorang lelaki tidak dikenali yang menyerahkannya kepada pengawal keselamatan di rumahnya di Kota Kemuning pada pukul 3 pagi, semalam.

Katanya, kesemua dokumen itu hanya dibuka di sebelah pagi iaitu semasa bersarapan.

“Setelah diteliti saya mendapati dokumen itu melibatkan urusan peruntukan unit-unit saham, pembelian saham dan jumlah kemasukan wang dalam akaun-akaun yang melibatkan tiga individu.

“Mengikut dokumen ini dalam tempoh tiga tahun mulai 1992, seorang daripadanya telah membelanjakan kira-kira RM800,000 untuk membeli saham, manakala jumlah saham yang dibeli seorang lagi mencecah RM8.5 juta,” katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.

Wah banyak betul duit nko ya? Mana agaknya dia dapat duit sebanyak itu? Awal 1990 an ketika itu Al-Juburi masih berada di dalam kabinet, sudah pastilah dia mendapat duit tersebut hasil dari menjual bininya kepada Al-Juburi… Kenapa tak percaya? Masih ingatkah korang pada skandal Al-Juburi dan Shamsida? Umi Halfida pernah mendedahkannya suatu masa dulu.

Tahniah Rakyat Selangor. Selangor Akan Hancur Tak Lama Lagi…

9 Komen

Anwar kini penasihat ekonomi Selangor

Menteri besar Selangor mengumumkan tokoh besar PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik sebagai penasihat ekonomi negeri itu “dengan elaun tetap sebanyak RM1 sebulan”.

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata surat lantikan rasmi akan diserahkan kepada bekas menteri kewangan itu selepas jawatankuasa exco bermesyuarat minggu depan.

Bercakap dalam sidang media semalam, beliau berkata Anwar akan mengambil peranan penasihat seperti Lee Kuan Yew yang menjadi menteri mentor bagi Singapura.

“Beliau akan memandu kita dalam soal ekonomi dan berhubung terus dengan pejabat menteri besar.

“Pakatan Rakyat juga bersetujua lantik Anwar jadi penasihat ekonomi sebab beliau ada pengalaman dari segi tersebut,” kata Abdul Khalid selepas menggulung perbahasan bajet negeri itu.

Beliau, yang juga wakil rakyat PKR Ijok, membuat pengumuman pelantikan Anwar ketika berucap dalam persidangan DUN berkenaan.

Bercakap kepada pemberita kemudiannya, Abdul Khalid berkata pelantikan itu dibuat memandangkan Anwar berpengalaman sebagai menteri kewangan dan juga sebagai pengarah dana dan penasihat sebuah bank Islam terbesar di dunia.

Beliau menjelaskan, usaha ini juga selari dengan hasrat negeri itu untuk menjadikan Shah Alam sebagai pusat pelaburan dana Islam.

“Masa menteri kewangan dulu, dia berpengalaman bangunkan perbankan Islam,” katanya, sambil menambah kerajaan negeri masih belum menggunakan sepenuhnya kebolehan Anwar.

“Kelayakan beliau tidak boleh kita persoal. Beliau setuju untuk diberi elaun tetap sebanyak RM1 sebulan.”

Jelasnya bayaran itu sebagai tanda keikhlasan Anwar untuk berkhidmat dalam kerajaan negeri itu.

Well… Tahniah kepada rakyat Selangor… MB and betul-betul seorang kaki pengampu dan kaki kipas. Mungkin kerana tak mahu jawatan MB diserah kepada Azmin, maka sebagai tanda mengampu Anwar supaya jawatan tersebut tak diberi kepada orang lain, maka dilantiknya Anwar Al-Juburi sebagai penasihat ekonomi. Maka makin banyak wang rakyat Selangor akan dilaburkan untuk projek-projek ceramah PKR dan sebagiannya akan masuk ke kantung-kantung Anwar Al_Juburi….

Bernard Khoo, Blogger anjing disiasat Polis

7 Komen

Lagi penulis blog politik disiasat isu logo anjing

Seorang penulis blog politik yang sering mengecam kerajaan hari ini disiasat lebih dua jam atas kesalahan menghasut selepas menerbitkan logo polis berkepala anjing.

Bernard Khoo disiasat mengikut Seksyen 4(1)(c) Akta Hasutan berhubung coretan di blognya Zorro-Unmasked pada 8 Ogos tahun lalu.

Beliau disiasat mulai jam 3.15 petang ini oleh Jabatan Siasatan Jenayah Perdagangan Persekutuan di Bukit Perdana, Kuala Lumpur.

Khoo ditemani peguam Haris Ibrahim, yang juga penulis blog popular People’s Parliament, dan Ashok Kandaiah dalam siasatan yang berakhir kira-kira jam 5.40 petang.

Siasatan itu berhubung coretannya yang mengulas siasatan polis terhadap Abu Bakar Mohd Rashid, penulis blog popular Penarik Beca yang memuatkan logo yang sama.

Di lambang pasukan polis yang telah diubahsuai itu, imej muka harimau digantikan dengan “muka anjing yang sedang menyalak”, perkataan Allah digantikan dengan “simbol wang”, perkataan Muhammad (dengan perkataan bahan letupan ‘C4’) dan lambang di puncak mahkota (simbol Zionisme).

Abu Bakar ditahan reman selama dua hari kerana memaparkan imej tersebut dalam artikelnya bertajuk ‘Kenapa tidak usik Raja Petra’ pada 14 Julai 2008.

Selepas dibebaskan, beliau menyatakan kesal dengan tindakannya itu dan memohon maaf kepada pasukan polis.

Dalam coretannya membantah tindakan polis itu, Khoo turut mengutuk siasatan ke atas Abu Bakar.

“Kami telah dimaklumkan daripada sumber sangat dipercayai… bahawa polis sangat marah kerana harimau mereka kini hilang,” kata Khoo dalam artikel ‘Childish police bullying again’ dengan nada sinis.

Siapa tak kenal Bernard Khoo… Blogger anjing yang sentiasa menyalak tak kira siang atau malam. Dan akhirnya salakan beliau salah tempat. Apabila disiasat oleh Polis kerana menyalahgunakan kebebasan yang dikecapinya… Itulah kalo dah excited sangat nak menghentam kerajaan tanpa disedari terlajak perbuatan…

Sepandai-pandai anjing menyalak akhirnya bisu jugak… Ha ha ha ha… walaupun disiasat anjing ni masih dengan perangai gila dia… Kesian… Kesian….

Kepada rakan-rakan blogger sekelian jika hendak mengucapkan tahniah kepada Bernard dipersilakan menyerang blog anjing ini: zorro-unmasked

Antara Sikap Berat Sebelah & Pilih Bulu JAIS…

15 Komen

MENGAPA PENDAKWAH ISLAM BERCERAMAH DITANGKAP TETAPI KAFIR LAKNAT BERCERAMAH DI MASJID DIBIARKAN? KENAPA PERLU PILIH BULU? JAIS SILA JAWAB!!

Ini merupakan rentetan daripada isu penahanan Dr Asri yang ditahan oleh JAIS ketika memberi ceramah baru-baru ini. Persoalannya kenapa JAIS perlu bersikap berat sebelah dan memilih bulu? Adakah kerana Dr Asri menyebelahi kerajaan pusat? Adakah kerana Dr Asri tidak menyebelahi pembangkang terutama PAS yang kuat menghentam Dr Asri kerana fahaman Wahabinya itu?

Kenapa pemimpin kafir laknat Selangor memberi ceramah di masjid JAIS tidak ambil peduli. Adakah kerana dia merupakan pemimpin kerajaan laknat PKR Selangor? JAIS menurut perintah siapa sebenarnya? Siapa big bos JAIS? Sultan Selangor kah? Atau Khalid Ibrahim kah? Ataupun Anwar Ibrahim kah?

Lihat sahaja gambar di bawah ini betapa tanpa rasa bersalah mereka membiarkan pemimpin kafir memberi ceramah di dalam masjid… Adakah pemimpin kafir ini mengajak umat Islam menyembah Allah? Adakah pemimpin kafir ini mengajak umat Islam membaca Al-Quran? Adakah pemimpin kafir laknat ini mahu mengajak umat Islam melakukan amal makruf dan meninggalkan nahi mungkar?? Tidak sama sekali…

Gambar Ihsan Blog Gerakan Anti PKR


Aku pasti, antara kalangan penyokong pembangkan pasti akan merelakan perbuatan kafir laknat ini dengan mengatakan bahawa dia ingin mendalami Islam. Persoalannya, kenapa dia masih berpegang pada ajaran Kristian jika ikhlas nak masuk Islam?

Yang pasti korang sedarlah bahawa korang sedang ditipu oleh laknat-laknat ini… Mereka mempengaruhi korang untuk membolak-balikkan Islam dengan tipu daya dan muslihat mereka. Itulah orang kafir…

Korang nak tahu siapa dia KAFIR LAKNAT di dalam gambar-gambar di atas? Siapa tidak kenal dengan Dr Xavier Jeyakumar… Laknat ini pernah mencadangkan agar duit dari baitulmal, serta duit hasil kutipan zakat disalurkan kepada orang bukan Islam… Laknat ini juga pernah memperlekehkan Sekolah Kebangsaan dan mengatakan ianya terlalu ‘Islamic’…

Kenapa JAIS tidak menahan Dr Xavier? Kenapa Dr Asri di tahan? Kenapa selepas ditahan tidak ada langsung sebarang pendakwaan? Seolah-olah perkara tersebut dirancang secara mendadak…

So kepada penyokong pembangkang sekelian termasuklah PAS. Di mana anda boleh melihat terdapat pemimpin PAS Selangor di dalam gambar ini… Begitu mereka memuliakan kafir laknat ini dari memuliakan kesucian masjid….

Penahanan Dr Asri Adakah Bermotif Politik?

4 Komen



KUALA LUMPUR – “Saya sendiri tidak tahu atas kesalahan apa saya ditahan. Dalam hal ini, saya ditangkap dulu baru dicari pertuduhan. Selain itu, saya juga tertanya-tanya siapakah `tangan ghaib` yang mengeluarkan arahan. Sehingga kini saya masih belum diambil keterangan,” kata bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

Katanya, jika benarlah dakwaan beliau ditahan kerana memberi ceramah tanpa tauliah oleh Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), mengapa keterangannya tidak diambil sebelum kejadian malam kelmarin.

“Kalau nak kata kes saya tak ada tauliah (untuk memberi ceramah), terlalu ramai, sampai 30 orang (datang membuat tangkapan). Sampai sekarang belum tahu kes apa, tunggulah dia orang charge (dakwa) dulu,” katanya.

Beliau hadir lebih kurang jam 9 pagi di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, semalam seperti yang diarahkan Jais untuk dirakamkan keterangan sebaik tangkapan terhadapnya dilakukan di sebuah rumah milik ahli perniagaan di Taman Sri Ukay, Hulu Klang, kelmarin.

Bagaimanapun, setelah hampir satu jam 45 minit menunggu di mahkamah tersebut dan Jais masih tidak hadir, Asri menyifatkan apa yang berlaku terhadapnya adalah suatu bentuk `sabotaj`.

Menurutnya, individu yang bertanggungjawab untuk menjalankan dakwaan terhadapnya juga gagal dihubungi walaupun telah cuba mendapatkannya berulang kali.

“Dia tidak dapat dihubungi, hilang entah ke mana. Dia biarkan saya tunggu di sini. Saya ‘public figure’, saya ada urusan yang lain, dan ramai NGO (badan bukan Kerajaan) serta orang lain (yang turut hadir) ada kerja masing-masing.

“Saya ingat jika lewat sangat dan pihak mereka masih tidak datang, saya nak buat laporan polis untuk beritahu yang saya dah datang tapi mereka tak datang,” katanya.

Ketika ditanya berhubung atas kesalahan apa beliau ditahan, Asri berkata, beliau sendiri tidak tahu.

Namun, katanya, beliau difahamkan ditahan atas kesalahan memberi ceramah agama tanpa tauliah sekali gus menafikan dakwaan yang dilaporkan media bahawa dirinya mengamalkan fahaman Wahabi.

“Itu adalah rekaaan semata-mata,” katanya ringkas.

Ketika ditanya adakah beliau pernah memohon tauliah daripada Jais untuk mengajar di Selangor, dalam nada menyindir Dr Asri berkata: “Saya ingin beritahu, ketika saya menjadi Mufti Perlis, mereka (Jais) mengatakan semua mufti boleh mengajar di Selangor kecuali Mufti Perlis.

“Bayangkanlah kalau mereka tanya saya mengapa tak mohon tauliah (kini, selepas menjadi bekas mufti)… ketika saya ada jawatan mufti pun mereka mengecualikan saya daripada memiliki ruang bercakap dalam Selangor.”

Beliau kemudian dilepaskan dengan bon jaminan tanpa cagaran yang ditawarkan pegawai penguat kuasa Jais.

Sementara itu, peguam Zulkifli Che Yong yang mewakili Mohd Asri ketika ditemui berkata, berkata pertuduhan belum dilakukan dan pihak Jais masih menyiasat lagi perkara ini.

Berkemungkinan terdapat tangan ghaib yang memberi arahan kepada JAIS untuk membuat serbuan dan menahan Dr Asri. Ianya mungkin bermotofkan politik. Kita sudah sedia maklum bahawa Dr Asri pernah menghentam para pemimpin PAS dalam kenyataannya malah beliau juga pernah digelar ‘Bapak Setan’ oleh seorang pemimpin PAS yang bergelar Ustaz hanya kerana beliau berfahaman Wahabi…