Ahli Majlis DAP Nyaris Kena Belasah… Semua Salah Umno… Takdir…

Tinggalkan komen

Ahli Majlis DAP Nyaris Kena Belasah… Semua Salah Umno… Takdir…

Perkara ini tidak bermula sebagai perkauman atau apa. Ia bermula sebagai kekecewaan sekumpulan penduduk yang secara kebetulan majoriti adalah masyarakat India.

Mereka mendakwa sudah empat tahun mengadu masalah rumah mereka retak kepada Majlis Perbandaran Puchong, namun tidak dilayan.

Sudah empat tahun, rumah mereka semakin rosak, pastinya mereka akan marah.

Hanya bila mereka datang beramai-ramai berserta dengan pihak media, baru pihak majlis terhegeh-hegeh nak keluar buat-buat tanya apa yang berlaku.

Masa itu baru hendak kata tidak dapat dokumen apa semua.

Namun, pada peringkat itu keadaan masih terkawal sehinggalah seorang Ahli Majlis DAP dengan terang-terangan bertindak menghina kumpulan yang hadir itu dengan memperolokkan bahasa ibunda mereka.

Siapa yang mampu bersabar lagi dalam keadaan itu? Sudah la aduan mereka diabaikan, ditambah pula dengan menghina bahasa mereka.

Cuma ironisnya, yang menghina yakni lelaki tua itu, baik bahasa Melayu mahupun bahasa Inggerisnya boleh disifatkan berada di tahap longkang jika dibandingkan dengan kumpulan masyarakat India yang hadir itu.

Kumpulan lelaki India berkenaan bukan sahaja fasih berbahasa Melayu, namun tahap penguasaan dan percakapan bahasa Inggeris mereka jauh lebih baik dari ahli-ahli Majlis DAP yang segak bergaya tapi yang bila buka mulut boleh dengar bunyi macam Winston Of Amalica.

Bukan apa, tengok diri sendiri sebelum menghina orang. Sudah la kerja yang diamanahkan tak buat, lepas itu hendak menyindir orang yang tengah panas hati.

Sumber: MyNewsHub: Ahli Majlis DAP Sindir Bahasa Tamil Nyaris Kena Belasah


Hambek ko ubat… Kwang hajo lagi… Seb baik tak arwah kat situ…

Ha ha ha ha ha ha ha… Woi!! Cina DAP!! Hangpa ingat hangpa hebat sangat kaa??

Piiiraaahhh!!

Advertisements

Keganasan Polis Di Pulau Pinang??

7 Komen

Lagi Kes Keganasan Polis Di Pulau Pinang??

Gambar di atas menceritakan segalanya…

Lihatlah betapa ganasnya anggota Polis ini cuba menolak seorang lelaki cina dari atas jambatan Pulau Pinang…

Cuba lihat bagaimana lelaki cina ini cuba meronta-ronta tak mahu ditolak dengan berpaut pada tiang…

Lihatlah bagaimana anggota Polis tersebut sedaya-upaya cuba menghumban lelaki cina itu…

Kemudian orang awam datang cuba menghalang tindakan gila Polis ini…

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Bagaimana?? Korang percaya dengan cerita yang eXception sampaikan di atas??

Laaa… apsal korang tak nak percaya pulak… Cerita betul tu!! Ha ha ha ha ha ha ha ha!!

Korang nak sangat nak tengok KEGANASAN POLIS kan??

Korang nak sangat baca cerita fitnah pasal Polis kan??

Ha ha ha ha ha ha ha ha…

Kepada pasukan Polis, eXception minta maaf…

Kenyataan di atas bukan berniat mahu memfitnah anggota Polis…

eXception cuma mahu membuat sindiran kepada anjing-anjing Pakatan Anak Haram Jadah sahaja…

Apapun gambar di atas adalah berkaitan dengan berita di bawah…


‘Kau rapat aku terjun’

Oleh Rudy Syareme Sheriffudin
am@hmetro.com.my

GEORGETOWN: “Ketika saya mendekatinya, dia menjerit sambil berdiri di tepi jambatan untuk terjun.

“Saya hampiri lelaki itu dan cuba memujuk sebelum dia meminta saya hubungi bekas kekasihnya bagi memaklumkan tindakannya itu.”

Itu kata Ho Leng Hong, 24, saksi kejadian yang berusaha menyelamatkan seorang lelaki yang cuba terjun dari Jambatan Pulau Pinang di Kilometer 7.8, menghala ke Butterworth di sini, petang semalam.

Dalam kejadian jam 3.30 petang itu, lelaki terbabit berusia 20-an dari Taman Merak, Simpang Ampat, dekat sini, cuba terjun dari Jambatan Pulau Pinang selepas kecewa akibat putus cinta.

Ho berkata, sebelum kejadian dia dalam perjalanan ke Kulim, Kedah dan mendapati orang ramai berusaha menyelamatkan seorang lelaki yang berdiri di tepi jambatan.

Sumber: Harian Metro


Nota: Jangan percaya mana-mana cerita yang disampaikan oleh cybertrooper PR… Mereka pandai memanipulasi cerita dan fakta… Seperti contoh yang eXception lakukan di atas… AWAS!!