Hati-Hati!! Jarum Halus Kaum Chauvinist!!

2 Komen

Jarum Halus Kaum Chauvinist Untuk Berkuasa Di Malaysia

Rencana ini adalah diterbitkan oleh sebuah majalah di London. Ditulis di dalam bahasa mandarin dan telah dialihbahasa oleh pelajar melayu yang belajar disana. Rencana ini telah disebarkan sekitar tahun 2006 dan kebenarannya telah terbukti.

TAJUK: ’BERSATULAH KAUM CINA’

Kita semua kaum Cina di mana sahaja kita berada mestilah berbangga dengan bangsa kita; samada Cina Amerika, Cina Singapura, Cina Taiwan dan Cina Malaysia. Kita mestilah mengekalkan identiti kita. Di Malaysia, kita mesti memberitahu anak-anak kita dan mengajar mereka cara-cara perjalanan halus. Setakat ini oleh kerana kedudukan kita, kita tiada pilihan untuk memilih kerajaan yang majoritinya dikuasai oleh orang Melayu. Tetapi kita sedar dibidang perniagaan dan perindustrian, orang Melayu tidak ada melainkan mengekalkan bangsa kita (Cina) sebagai unsur utama meninggikan ekonomi Malaysia dengan meletakkan keutamaan Bahasa Mandarin atau Kantonis di dalam akhbar tempatan sebagai syarat penerimaan atau syarat kelayakan perlu. Maka orang-orang Melayu tentunya terpinggir dari bidang pekerjaan tersebut.

Jadi kita mengambil kesempatan ini atas kedudukan kita dan meminta hak-hak politik. Orang-orang kita yang bergiat di bidang pelajaran hendaklah pastikan bahawa generasi yang akan datang tidak akan diajar segala pengorbanan orang Melayu, terutama sekali dalam pelajaran sejarah, Ilmu Alam dan lain-lain mata pelajaran, baikpun di sekolah rendah mahupun di sekolah menengah.

Kita mesti mengajar anak-anak dan anak orang Melayu supaya mempunyai pendirian bahawa kejayaan itu bergantung semata-mata atas kebolehan. Untuk tujuan ini kerajaan Singapura yang kita harus banggakan kerana telah berjaya memecah-belahkan orang-orang Melayu dengan cara membahagikan mereka kepada banyak puak seperti Banjar, Acheh, Bugis, Mandaling, Boyan dan lain-lain. Dari kesannya jiwa Rancangan ini, orang Melayu yang dulunya merupakan 19% daripada penduduk Singapura, sekarang hanya tinggal 10% sahaja. Sekarang mereka tiada pilihan melainkan memuji kerajaan Singapura kerana memberi mereka satu kestabilan, keadilan dan harapan untuk masa depan iaitu mana-mana bentuk yang kerajaan suka dan fikirkan, pasti mereka terima, sebabnya orang Melayu di sanatiada mempunyai suara lagi dan mereka akan tetap menemui kegagalan.

Sebagai orang Cina tulin, saya juga berbangga dengan cara yang dilakukan oleh En. Lim Chong Eu (Tun Dr Lim Chong Eu- Bekas Ketua Menteri) di Pulau Pinang untuk memecah-belahkan orang-orang Melayu di sana. Beliau telah berjaya mengambil tanah-tanah orang-orang Melayu dan memajukannya sebagai kawasan perumahan dan perindustrian. Oleh kerana harga rumah-rumah itu terlalu tinggi bagi orang Melayu, mereka tiada keupayaan langsung untuk memiliki rumah-rumah tersebut. Polisi ini tidak sahaja harus dilakukan di Pulau Pinang, tetapi juga di lain-lain tempat selain bandar-bandar besar seperti Ipoh, Kuala Lumpur, Seremban, Melaka, Johor Bahru dan Kuantan. Kita orang Cina harus mara ke Alor Setar, Kangar, KotaBharu dan Kuala Terengganu.

Tujuan kita ialah untuk menguasai segala kegiatan perdagangan yang berkaitan dengan bahan makanan, enjin, bank-bank serta pertanian. Alasan yang munasabah perlu dicari dan dikemukakan kepada kerajaan untuk menaikkan harga barang-barang keperluan harian. Inilah yang kita akan terus gunakan untuk mendapatkan kekuasaan politik di Malaysia. Oleh kerana kita telah kukuh di bidang Antarabangsa, kita mesti menganggap bahawa saluran penyebaran am yang ada pada kita. Setakat ini, dunia menganggap bahawa kerajaan Malaysia sekarang adalah anti Cina dan Pro-Melayu dan juga kita orang Cina ditindas. Orang Cina tersingkir dari kebanyakan peluang, itulah anggapan mereka. Juga bahawa kepakaran dan titik peluh kita telah tidak diberi dan mendapat ganjaran yang sepatutnya. Walau bagaimanapun, kebelakangan ini terdapat langkah-langkah yang diambil oleh elit-elit Melayu untuk mengubah gambaran ini dan menyuarakan apa yang sebenarnya berlaku.

Kita sebaliknya mematahkan langkah-langkah itu sebelum ianya berjaya dilaksanakan. Dalam bidang politik, orang-orang Cina haruslah bergembira dengan perpecahan demi perpecahan terlibat di kalangan orang-orang Melayu dengan keluarnya Pas dari Barisan Nasional, keluarnya ahli UMNO ke parti KeAdilan dan semakin perpecahan itu menguntungkan kita.

Saya sebagai orang Cina, sangatlah bergembira untuk memberitahu anda bahawa salah satu sebab penyingkiran itu adalah jarum dan tindak-tanduk teman-teman kita Gerakan dan MCA di dalam Barisan Nasional dan DAP dari luar. Sekarang tibalah masanya untuk kita menanam perasaan benci di kalangan orang-orang Melayu terhadap pemimpin mereka. Kalau kita bijak menjalankan operasi kita, kita akan berjaya mengasingkan Perdana Menteri sekarang ini yang terlalu jujur menjadi seorang Ahli politik. Kalau kita orang-orang Cina bersatu, kita berjaya memecah-belahkan Dato’ Sri Dr. Mahathir Mohamed dengan Dato’ Sri Anwar Ibrahim, kumpulan Abdullah Ahmad Badawi dengan Kumpulan Najib Tun Razak.

Apabila British meninggalkan Malaysia, pemerintahan adalah di tangan beberapa orang Melayu pilihan. Kita ketahui bahawa pemimpin-pemimpin Melayu ini kiranya disukai oleh orang Melayu sendiri. Pada keseluruhannya, mereka adalah orang-orang miskin tetapi bernafsu besar. Kita berkeupayaan memberikan apa yang mereka mahu. Kita akan terus mendapat apa yang kita kehendaki dari mereka. Kemudian sesudah kita memberi mereka secukupnya, kita akan mendedahkan mereka ini. Kita akan meminta mereka supaya dilucutkan daripada jawatan-jawatan mereka. Kita tidak akan rugi apa-apa dengan pemecahan itu, malah menguntungkan orang-orang Cina. Pekerjaan ini mesti dijalankan dengan licin, supaya intelek-intelek Melayu tidak akan menyedarinya. Setakat ini kawan-kawan kita di bidang perniagaan telah berjaya mengenepikan Dr Mahathir, Dr Abdul Rahman Yaakob dan semua pelampau-pelampau dalam UMNO termasuk juga sektor kerajaan
Kita orang-orang Cina harus bangga kerana orang-orang Melayu yang menerima rasuah ini telah diletakkan di badan-badan berkanun. Di UDA kita telah mendapat keuntungan yang banyak walaupun orang kita nombor dua di situ. Mereka yang tidak mempunyai pandangan yang kuat akan terus sanggup menjual orang-orang dari bangsanya sendiri, kiranya mereka diberi apa yang mereka kehendaki dan kita pula hendaklah menggunakan kelemahan mereka ini untuk kepentingan diri kita.

Kita akan gagalkan mereka dengan Tentera Darat, Laut dan Udara. Kita akan terus gagalkan mereka dalam polis. Kita telah buktikan bahawa tanpa kita orang-orang Cina, mereka tidak akan mendapat apa-apa maklumat berkenaan dengan kegiatan Komunis. Kita juga perlu bekerjasama dengan pergerakan di bawah tanah kerana tujuan kita adalah sama iaitu menguasai Malaysia.

Kepada kita, caranya tidak lain sama ada menerusi politik atau perjuangan bersenjata. Satu perkara lagi yang patut kita gunakan adalah kebencian yang ada pada orang-orang Melayu dengan Sultan-Sultan
mereka. Kita mesti menguatkan lagi kebencian ini supaya apabila orang-orang Melayu tidak mempunyai kepercayaan terhadap Sultan-Sultan mereka, mereka akan hilang suatu simbol perpaduan dan kita dengan mudah sahaja dapat membawa mereka kepada kemusnahan mereka sendiri.

Untuk membuktikan apa yang saya katakan, sebagai seorang Cina, kita tahu kerajaan Malaysia sekarang lemah. Kelemahan ini terbukti dengan kegagalan mengawal harga barang-barang keperluan. Kita boleh menurun mana-mana cukai dengan menurunnya harga buah oren menjelang Tahun Baru Cina, tetapi kerajaan tidak berbuat demikian apabila tiba Hari Raya orang-orang Melayu kerana saya tidak pernah ingat harga buah Kurma diturunkan menjelang Hari Raya.

Pemimpin-pemimpin Melayu bertujuan untuk menolong orang-orang melayu dalam rancangan Malaysia ke-7. Kita orang-orang Cina harus menunjukkan sokongan kita terhadap rancangan ini kerana kita tahu mereka tidak akan mencapai matlamatnya. Di sebaliknya, apabila mereka hendak memajukan rancangan Felda, kita orang-orang Cina akan mendapat keuntungan melalui pembinaan jalan, pembinaan bangunan, pembinaan rumah-rumah, parit, pemotongan pokok, penyediaan tanah dan lain-lain.

Segala bentuk pembangunan akan membawa keuntungan kepada orang-orang Cina, yang juga bermakna kejayaan serta kekayaan orang-orang Cina akan bertambah. Sekarang ini saya percaya, orang-orang Cina sudahpun memegang 60% daripada kekayaan negeri ini termasuklah tanah. Sebaliknya orang-orang Melayu hanya memegang 3% berbanding 4% kepunyaan asing.

Kita tidak boleh berpuas hati. Kita orang Cina hendaklah mendapatkan kekayaan orang-orang asing ini sebelum ianya jatuh ke tangan orang-orang Melayu. Taktik kita memberi saham kosong kepada orang-orang Melayu hendaklah disambung terus kepada orang-orang Melayu ini dan akan mengenepikan orang-orang Melayu lain daripada memasuki bidang kewangan terutamanya sebagai akauntan.

Di bidang pelajaran kita mesti mewujudkan Universiti Merdeka secepat mungkin. Kita mesti terus menghantar beribu-ribu anak-anak kita ke Hong Kong, Taiwan , Amerika atau di mana-mana di dunia ini. Apabila mereka pulang kita akan memasukkan mereka di sektor-sektor Swasta yang mengandungi 80% daripada peluang pekerjaan. Oleh kerana keadaan ini, kerajaan sekarang ini yang pro-Melayu tidak akan berjaya menguasai keadaan pasaran. Petani-petani yang terdiri dari 75% orang-orang
Melayu terus tidak bertanah. Nelayan akan tetap miskin oleh kerana pegawai-pegawai kerajaan mereka sendiri sudah tidak boleh dipercayai lagi.

Orang Cina harus menolong untuk memusnahkan segelintir pegawai-pegawai Melayu yang dedikasi dengan membawa mereka ke golongan kita. Kita dengan demikian diharapkan akan membuat mereka gagal dalam tujuan asal mereka. Ini kita pastikan lakukan dengan usaha bersama antara sektor swasta atau kerajaan.

Beberapa di kalangan Cina mungkin bertanya sama ada boleh atau tidak mengambil alih negara ini dengan pasukan tentera. Saya menjawab, mereka hanya general-general bodoh. Lihatlah sahaja kelulusan mereka dan pengalaman mereka dan lihat pula apa yang berlaku di Indonesia. Di Indonesia mereka semua boleh dibeli. Jadi, setelah kita memegang kuasa politik, kita boleh ketepikan pasukan tentera ini. Kita orang-orang Cina mempunyai kebolehan untuk bermuka manis dan dipercayai oleh orang-orang Melayu dan kita harus memainkan peranan kita dengan baik. Kita akan terus bermanis muka dengan berkawan bersama mereka kerana waktu ini kita belum boleh menunjukkan niat dan belang kita yang sebenar. Contoh yang paling konkrit kita mengalami kekalahan teruk dalam atasan dan saya tahu apa yang ada di dalam otak mereka dan apa yang difikirkan. Pada keseluruhannya, pemimpin-pemimpin sekarang sedang takut menemui pengundi mereka.

Kita mesti mengumpulkan tenaga dan usaha mematahkan mereka dengan cara perlahan-lahan. Pada masa yang sama juga kita mesti perkuatkan dan mengapi-apikan risauan kesangsian orang-orang Melayu terhadap pemimpin-pemimpin mereka. Ini kerana terlalu jelas ketidakstabilan dan kemiskinan masyarakatnya. Akhirnya diharapkan mereka ini tidak akan berminat untuk mengundi dan membiarkan takdir yang menentukannya.

Kita akan membuat penentuan ke atas mereka dan masa depan mereka kerana orang-orang Cina akan menjadi pemimpin-pemimpin mereka itu.

Oleh Dr. Ng. Seng

Kredit: Mizanur Rahmat & Anti PKR Club (APC)


Inilah jarum halus yang sedang digunakan oleh mereka ini untuk menjahanamkan orang melayu khususnya Malaysia negara kita cintai ini… Kepada kaum chauvinist, tak usahlah korang terkejut apabila artikel seperti ini tersiar dan mengatakan ianya berbaur perkauman, kerana korang yang memulakan api perkauman ini terlebih dahulu…

Kepada orang melayu yang masih belum sedar dengan taktik jahat chauvinist ini, aku minta bukalah hati… Mereka hanya mahu kita saling bertelagah sesama sendiri… Ini akan menguntungkan mereka, maka dengan ini aku ingin menyeru…

BERSATULAH ORANG MELAYU SEMUA!!


Advertisements

Apakah Itu Sentimen Perkauman

Tinggalkan komen

Racism For Dummies

Apakah itu sentimen perkauman?
Perkauman bermaksud sebarang kenyataan yang menyebelahi, menyokong dan mempertahankan bangsa melayu.

Adakah sebarang kenyataan mempertahankan hak kaum selain melayu boleh diistilahkan perkauman?
Tidak. Kerana mereke mempertahankan hak mereka.

Tentu korang panas bila baca kenyataan di atas. Ianya bukan kenyataan sesiapa, cuma soalan sindiran aku tujukan pada kaum yang tak sedar diri.

Aku cukup jelek dan menyambah dengan Kementerian Dalam Negeri seolah bertindak macam pondan serta memilih bulu. Sudahlah isu Cikgu Siti Insyah belum reda. Malah Namewee pula dilepaskan tanpa sebarang pendakwaan. Ditambah lagi dengan kenyataan kononnya BTN memberi ceramah perkauman. Hanya semata-mata BTN memberi ceramah mengenai nasib bangsa melayu pun dikatakan perkauman? Lainlah jika BTN menghina dan mengutuk kaum lain.

Aku tak faham dengan tindakan Hishamuddin ni. Apabila timbul isu perkauman yang dilaporkan oleh kaum lain, segera disiasat. Jika bangsa melayu melaporkan penghinaan yang dilemparkan oleh Namewee kepada bangsa melayu, dibuat senyap dan tak endah….

Apapun, tahniahlah kepada KDN kerana berjaya memperlekehkan bangsa melayu dan membiarkan anak babi bernama Namewee dilepas liar bebas….

Apabila Cina Bercakap Tak Serupa Bikin

Tinggalkan komen

Cuba Persoalkan Pembahagian Kek Ekonomi, Tapi Sendiri Cakap Tak Serupa Bikin

Dalam sebuah majlis, seorang usahawan berbangsa Cina yang juga bergelar Tan Sri sedang ditemuramah oleh seorang wartawan. Duduk berdekatannya adalah 2 orang jurutera, anak beranak berketurunan India yang bekerja dengan syarikat Tan Sri tersebut. Berikut adalah perbualan mereka,

Tan Sri: Kerajaan perlu bertindak adil dalam pengagihan kek ekonomi negara. Tidak boleh ada diskriminasi terhadap kaum bukan Melayu. Kontrak antara orang Melayu dan bukan Melayu mesti diberikan sama rata demi keadilan. Lagipun bangsa kami banyak menyumbang kepada kemajuan negara walaupun kami digelar sebagai kaum pendatang. Setelah bersusah payah semenjak sebelum merdeka, maka wajarkah kami dinafikan hak sebagai warganegara. Orang Melayu perlu lebih berkompromi dengan kaum lain untuk maju. Liberalisasi perlu dilaksanakan dengan meluas dalam semua sektor demi mencapai kesamarataan antara kaum.

Wartawan: Tan Sri, boleh saya tahu sudah berapa lama 2 orang jurutera ini bekerja dengan Tan Sri?

Tan Sri: Oh…sudah lama. Praba ni dah bekerja dengan saya hampir 30 tahun sejak syarikat ni ditubuhkan lagi. Malah anaknya pun sekarang bekerja dengan saya lebih 10 tahun. Mereka ini adalah pekerja s Report Malah anaknya pun sekarang bekerja dengan saya lebih 10 tahun. Mereka ini adalah pekerja saya yang paling berdedikasi dan banyak menyumbang kepada kemajuan syarikat.

Wartawan: Kalau begitu, apa kata Tan Sri berikan sebahagian saham syarikat ni kepada mereka berdua. Lagipun mereka sudah lama bekerja dengan Tan Sri, malah banyak menyumbang kepada syarikat sepertimana kata Tan Sri tadi.

Tan Sri: Eh… Mana boleh! Ini syarikat saya. Lagipun saya dah bayar gaji yang mahal kepada mereka berdua dan saya tak pernah halang pun jika mereka nak kumpul harta. Mana boleh senang-senang saya nak bagi saham syarikat saya pada mereka.

Wartawan: Macam tu jugalah perasaan Melayu. Tanah ini asalnya milik orang Melayu. Milik Raja-Raja Melayu. Lepas tu orang bukan Melayu macam Tan Sri pulak nak mintak hak sama rata dengan alasan kerana telah banyak menyumbang. Tan Sri rasa wajar atau tidak permintaan tu?

Tan Sri: ………………………..

Kisah di atas merupakan sedutan daripada kisah benar yang berlaku dalam sebuah majlis perasmian kilang di Gemas, Negeri Sembilan. Pendapat anda?


Apabila cina berasa syok sendiri persoal pembahagian kek ekonomi tetapi pada masa yang sama cakap tak serupa bikin… Lu pikir la sendiri!!

Kredit to: Anti PKR Club

Secebis Pengalaman Di Dalam Kursus Kenegaraan

2 Komen

Pengalaman Semasa Mengikuti Kursus Kenegaraan

Minggu lepas aku telah dipanggil untuk menghadiri Kursus Kenegaraan. Tarikh kursus dan tempat biarlah aku rahsiakan di sini. Jadi sebelum kursus aku telah membuat persediaan fizikal dan mental. Dari segi mental pula, aku perlu menguatkan mental aku sekiranya benar seperti yang didakwa bahawa Biro Tatanegara mengamalkan ‘brainwashing’ di dalam Kursus Kenegaraan…

Namun… Realitinya tiada langsung sesi brainwashing atau mental torturing seperti yang di dakwa oleh pembangkang… Tiada langsung sebarang unsur perkauman seperti membenci kaum lain dan menyemai rasa was-was ataupun curiga terhadap kaum lain…

Hakikatnya ialah… Kursus Kenegaraan menyemai semangat patriotisme dan cintakan negara… Kursus Kenegaraan mengenangkan peserta betapa payahnya pejuang terdahulu berjuang untuk mendapatkan kemerdekaan… Kursus Kenegaraan juga memberitahu kepada peserta bahawa betapa pentingnya keamanan sesebuah negara.

Peserta juga diingatkan bahawa untuk membina sesebuah negara memakan masa bertahun-tahun. Akan tetapi untuk meruntuhkan sesebuah negara hanya memerlukan satu hari sahaja…

Jadi mengapakah kalangan chauvinist sangat takutkan Kursus Kenegaraan ini hingga mahu Kerajaan memansuhkan kursus ini? Jawapannya ialah chauvinist takutkan sejarah. Mereka cukup takut apabila generasi selepas merdeka didedahkan kembali dengan sejarah. Sejarah tak boleh diubah, tetapi boleh dilupakan. Itu yang mereka mahu. Mereka mahu generasi selepas merdeka melupakan sejarah. Mereka mahu generasi selepas merdeka lupa akan perjuangan nenek-moyang mereka. Mereka mahu generasi selepas merdeka lupa akan jerih dan payah nenek moyang mereka sewaktu zaman darurat… Itu yang mereka mahukan… Oleh itu dengan mudah mereka menokok sejarah baru ciptaan mereka… Chauvinist ini juga tidak mahu generasi selepas merdeka tahu sejarah kedatangan kaum-kaum lain ke Tanah Melayu.

Apapun, Fasilitator sempat memberi pesanan kepada semua peserta. Pesanan ini amat penting untuk kita semua. Kerana PRU 13 akan menjelang… Kita semua yang akan menentukan corak pemerintahan negara kelak… Salah pilih, maka menangis air mata darah pun sudah tidak berguna apabila tanah tumpah darah yang dipijak menjadi milik orang… Malah beliau juga sempat memberi pesanan bahawa corak undi PRU 13 nanti akan berubah. Pengundi tidak lagi akan memilih parti yang memberikan pembangunan tetapi sebaliknya… Ingatlah… Masa depan negara… Masa depan anak-cucu kita bukan di tangan pemimpin, tetapi di tangan kita sendiri. Silap memilih pemimpin yang membawa kehancuran negara, maka kita akan merempat… Merempat di bumi sendiri…

Malaysia bakal menjadi seperti Palestin… Kini tanah milik kita telah diberi hak selama 999 tahun kepada kaum lain. Jika kita terus leka, maka sedikit demi sedikit tanah kita digadaikan kepada kaum lain… Hingga tiada apa yang tinggal untuk kita… Jika kita tidak mahu tanah tumpah darah kita jadi milik orang lain… Jika kita tidak mahu negara yang menjadi tempat kita berlindung ini menjadi milik orang lain… Maka hentikanlah perbalahan sesama melayu… Melayu Mesti Bersatu… Ingatlah 1511… Jangan biarkan Malaysia dijajah semula… Harga sebuah kemerdekaan itu amatlah mahal… Jangan biarkan sejarah 1511 terus berulang…

446 tahun Tanah Melayu diperintah oleh penjajah, adakah kita mahu tunggu 446 tahun lagi untuk mencapai kemerdekaan kali kedua? Fikirkanlah… Harga sebuah Kemerdekaan itu sangatlah mahal… Jika ditimbun segunung emas sekalipun belum tentu akan mendapat kemerdekaan ini untuk kedua kalinya…

Memperingati Peristiwa 13 Mei 1969

9 Komen

Ulang Tahun Ke-41 Peristiwa 13 Mei 1969

Hari ini genaplah 41 tahun selepas peristiwa berdarah 13 Mei 1969 yang mragut banyak nyawa dek kerana gagal mengawal emosi dan provokasi yang melampau. Insiden yang bermula di Kg Baru tercetus apabila orang-orang melayu sekitar Selangor (ketika itu Kuala Lumpur masih di dalam Selangor) berkumpul di hadapan rumah Menteri Besar Selangor (ketika itu) Dato’ Harun Idris bagi membalas tindakan provokasi melampau kaum cina dan india yang ketika itu merayakan kemenangan besar DAP dan Gerakan dalam pilihanraya.

Disebabkan provokasi-provokasi melampau kaum cina dan india serta cercaan terhadap orang-orang melayu, orang-orang melayu bertindak untuk membalasnya dan bersiap-sedia dengan parang panjang dan pedang. Rusuhan tercetus apabila terdapat berita yang mengatakan seorang wanita mengandung dibunuh dan kandungannya dikeluarkan dari perut dengan menggunakan besi penggantung daging babi. Malah terdapat juga berita mengatakan terdapat pembunuhan orang melayu di Setapak.

Maka kemarahan orang-orang melayu tidak lagi dapat dibendung telah mencetuskan peristiwa berdarah ini. Pelbagai spekulasi misteri disebalik peristiwa ini di mana ada yang mengatakan peristiwa ini dirancang oleh Tun Abdul Razak yang kononnya tidak berpuas hati dengan kepimpinan Tunku Abdul Rahman. Akan tetapi dakwaan tersebut masih menjadi misteri kerana tiada bukti yang kukuh bagi menguatkan dakwaan tersebut.

Bagaimanapun dakwaan orang-orang cina yang membawa penyapu gergasi yang simboliknya bermaksud mahu menyapu terus orang melayu ke laut. Malah terdapat bukti bergambar di mana mereka berarak sambil membawa penyapu gergasi.

Terdapat juga cerita yang mengatakan pemuda-pemuda Cina dari kongsi-kongsi gelap telah bertindak mengepung Panggung Odeon, di Jalan Tuanku Abdul Rahman, Kuala Lumpur. Beberapa iklan disiarkan dalam bahasa Cina di skrin pawagam menyuruh penonton dari kalangan Cina keluar dari panggung. Penonton Melayu di panggung tersebut langsung tidak tahu membaca tulisan bahasa cina. Kesan daripada itu, pemuda-pemuda cina tersebut telah menyerbu masuk ke dalam panggung dan menyerang dan menyembelih penonton yang ada. Hampir semua penonton di dalam panggung tersebut mati di dalam keadaan yang sangat mengerikan

Apapun harus diingatkan kepada semua bangsa melayu sekelian. Ambillah tragedi ini sebagai pengajaran agar perlu mengawal emosi. Malah kepada orang cina dan india, hormatilah hak orang melayu. Jangan dipersoalkan hak dan keistimewaan kami di sini, kerana anda semua bernasib baik kerana Tunku Abdul Rahman membenarkan nenek-moyang anda semua tinggal di Tanah Melayu selepas mendapat kemerdekaan dari British. Nenek-moyang anda datang ke Tanah Melayu juga sebab di bawa masuk oleh British. Jadi ukurlah baju di badan sendiri. Kerana kami orang melayu sudah bertapak lama di sini…

Al-Fatihah buat semua pejuang bangsa dan askar melayu yang terkorban di dalam peristiwa ini… Jasa dan pengorbanan anda akan terus kami kenang… Amin…

Sumber:

Peristiwa 13 Mei

Kronologi Peristiwa 13 Mei

MalayNoPhobia… Sejenis Penyakit Fobia Baru…

1 Komen

Apakah Itu MalayNoPhobia?

MalayNoPhobia adalah penyakit fobia baru yang sudah lama melanda Malaysia. Ianya hanya berjangkit kepada kaum-kaum chauvinist yang sangat fobia dengan kemajuan serta bersatunya orang-orang Melayu…


Beginilah rupa chauvinist yang fobia dengan bangsa melayu

Penyakit fobia ini jarang dialami oleh orang melayu sendiri… Sebab sudah nama penyakit ini MalayNoPhobia iaitu fobia dengan bangsa melayu….

Orang yang menhidapi penyakit fobia ini mempunyai simptom-simptom resah dengan kejayaan orang melayu, dengki dengan majunya orang melayu dan takut dengan bersatunya orang melayu…

Tiada rawatan yang khusus untuk penyakit ini, kecuali hanya perlu dirujuk ke Pakar Psikiatri ataupun perlu dikuarantin di Hospital Bahagia Tanjung Rambutan serta Hospital Permai di Tampoi… Ini bagi mengelakkan penyakit fobia ini berjangkit kepada orang lain…

Cara jangkitan penyakit ini terhad melalui suara sahaja. Memang pelik, kerana tidak seperti H1N1, yang boleh berjangkit melalui udara… Penyakit ini berjangkit apabila perasaan chauvinism terlalu tebal… Kemudian menghasut pula orang lain… Supaya membenci orang melayu…

Langkah pencegahan penularan… Hanya khidmat nasihat diperlukan… Chauvinist-chauvinist ini dinasihatkan supaya BERAMBUS keluar dari negara ini dan anda boleh lepak mana-mana negara seperti Singapura dan China… Kerana negara ini asalnya milik orang melayu…. Orang melayu sejak zaman Kesultanan Melaka lagi sudah bertapak di sini… Perlu diingatkan bahawa Malaysia pada asalnya digelar sebagai Tanah Melayu… Walaupun penduduk pribumi merupakan penetap asal, tetapi kami orang melayulah yang memajukan Tanah Melayu ini…

Membakar, Mengebom Gereja. Provokasi Memarakkan Api Perkauman.

5 Komen


Kejadian membakar serta membaling bom ke gereja-gereja yang terjadi baru-baru ini amat memalukan. Perbuatan khianat ini jelas menunjukkan pelaku mempunyai masalah mental yang teruk. Bagaimanapun aku percaya pelaku ini bukan melakukan semata-mata marah kerana isu penggunaan kalimah Allah. Tetapi ini adalah bertujuan memprovokasi. Umat Islam di Malaysia bukanlah jenis yang sanggup merosakkan rumah ibadah orang lain sesuka hati. Aku percaya ini dilakukan bertujuan untuk menyemarakkan api perkauman dan permusuhan antara Umat Islam seluruh Malaysia dengan penganut fahaman Kristian.

Lebih-lebih lagi ada media elektronik yang dipengaruhi orang yang berkepentingan dalam isu penggunaan nama Allah ini juga cuba memarakkan keadaan dengan menyiarkan berita-berita yang boleh menimbulkan ketidakpuasan hati penganut fahaman Kristian. Tujuan mereka ialah mahu Malaysia yang sedia aman ini bergolak dengan konflik. Itu yang mereka mahukan.

Dengan itu apabila Malaysia berada dalam konflik yang kucar-kacir, maka dengan mudah mereka menyalahkan kerajaan kerana gagal mengawal keadaan. Mereka akan menuduh pasukan Polis tidak bertindak awal. Mereka menuduh Angkatan Tentera Malaysia tak buat kerja.

Itu niat mereka. Oleh itu aku nasihatkan saudara-saudari Se-Islam semua agar bersabar dan jangan bertindak mengikut kemarahan. Jangan terlalu menurut darah muda. Kita jangan terpedaya dengan helah berniat jahat orang kafir. Orang kafir ini sejak dahulu lagi berniat mahu menjahanamkan Islam.

Jadi ingatlah Perang Salib yang pernah berlaku suatu masa dulu. Jika ianya kembali adalah wajib bagi kita mengangkat senjata dan melawan kembali demi kesucian Agama Islam. Kita takkan sesekali akan mengalah kepada kafirin… Ingatlah…

Older Entries