Pakatan Dakwa Tak Kenal Soros?

Tinggalkan komen

Pakatan Dakwa Tak Kenal Soros?

Jika tak kenal… Apsal ada gambar Tian Chua dengan Soros??

Jika pencacai Pakatan Biawak mahu mengatakan Tun Dr Mahathir juga pernah bertemu dengan Soros yang berlaku pada tahun 2006 dulu… Pertemuan tersebut atas permintaan Soros sendiri. Yang mana Soros ingin menjelaskan kepada Tun Dr Mahathir bahawa dia tidak terlibat dengan kejatuhan nilai ringgit pada tahun 1997/1998. Malah pertemuan tersebut tidak bermakna Tun Dr Mahathir mempercayai dan bersahabat dengan Soros. Sebagai tetamu, adalah wajar memberikan layanan kepada Tun Dr Mahathir. Sedangkan Rasulullah SAW sendiri memuliakan tetamunya walaupun tetamunya itu dari kaum Yahudi.

Walaubagaimanapun, standard mentaliti kelas ke lapan belas pencacai Pakatan Biawak akan mempolitikkan dan memutar belitkan apa sahaja fakta demi mahu mengalihkan isu dana Soros yang diterima oleh SUARAM kepada pertemuan Soros dengan Tun Dr Mahathir yang berlaku pada tahun 2006.

KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini seolah-olah sudah berdamai dengan musuh ketatnya selama hampir 10 tahun — dermawan dan jutawan Amerika Syarikat, George Soros.

“Saya terima bahawa Soros tidak bertanggungjawab terhadap krisis kewangan di Asia pada 1997/98,” kata Dr Mahathir dalam satu sidang media bersama Soros selepas mengadakan perjumpaan kira-kira 40 minit dengan ahli kewangan Amerika itu di sebuah hotel di sini.

Dr Mahathir berjabat tangan dengan Soros pada pertemuan dua tokoh ini. Jutawan Amerika Syarikat itu di Kuala Lumpur, antaranya untuk mempromosi buku terbarunya The Age of Fallibility. (foto The Star)

“Soros kata dia tidak terlibat dengan penurunan nilai mata wang malaysia, yang terlibat adalah orang lain. Itu saya terimalah,” katanya dalam bahasa Malaysia.

Soros kemudian bertanya kepada Dr Mahathir apakah soalan yang dikemukakan.

Dr Mahathir kemudian mengulangi jawapannya itu dalam bahasa Inggeris tetapi dengan versi yang sedikit berbeza.

“Dia (wartawan) tanya saya jika saya sudah menukar pendapat saya tentang anda sebab saya benci sesetengah perkara tentang anda, saya (pernah) tuduh anda bertanggungjawab menurunkan nilai mata wang kami.

“Apa yang saya beritahu adalah anda tidak terlibat tetapi penurunan nilai itu dilakukan oleh pedagang lain. Saya terima bahawa anda tidak terlibat. Ia bukan soal memaafkan atau apa-apa perkara seperti itu, cuma anda tidak melakukannya dan saya terima yang anda tidak buat perkara itu, itu saja.” kata Dr Mahathir.

Beliau yang kelihatan sihat juga mengakui tanggapannya terhadap orang yang pernah digelarnya sebagai “penyangak mata wang” itu telah berubah, tetapi penentangannya terhadap kegiatan spekulasi mata wang kekal sama.

“Saya bimbang kegiatan ini boleh memusnahkan ekonomi di banyak negara-negara miskin. Sebab itulah saya masih menentangnya. Saya tidak fikir ini adalah satu tindakan yang perlu hanya untuk membetul keadaan ekonomi sesebuah negara,” tegasnya.

Mengenai pandangan kritikalnya tentang Soros yang suatu ketika pernah mengejeknya dengan mengatakan beliau adalah seseorang yang berbahaya kepada Malaysia dan perlu meletakkan jawatan, Dr Mahathir berkata ia diasaskan laporan akhbar kerana beliau sendiri belum pernah bertemu Soros sehingga hari ini.

Soros, yang tergagap-gagap ketika diajukan soalan oleh pemberita, berkata beliau dan Dr Mahathir tidak berbincang tentang isu-isu kewangan, tetapi lebih menumpukan isu global, khususnya berhubung dasar luar Amerika Syarikat di Iraq dan Palestin.

Beliau juga mengakui tindakan Dr Mahathir yang memperkenalkan tambatan ringgit adalah satu tindakan yang betul dan berjaya mengurangkan kesan negatif daripada kegiatan spekulator mata wang.

Mengenai krisis kewangan dahulu, Soros berkata: “Ia bukan salah spekulator, tetapi pihak berkuasa kerana pihak berkuasalah yang sepatutnya membuat keputusan tentang bagaimana pasaran harus berfungsi”.

Sebagai seorang spekulator, katanya, beliau hanya bertindak mengikut batasan peraturan-peraturan yang ada ketika itu.

“Tetapi, memandangkan keadaan pasaran, saya percaya ada kalanya wajar dikenakan sedikit sekatan ke atas pergerakan modal,” katanya.

Mengulas pengurusan mata wang Malaysia, beliau berkata kerajaan silap kerana mengekalkan tambatan pertukaran mata wang terlalu lama.

Dr Mahathir tiba di Hotel JW Marriott pada jam 11.00 pagi seperti dijadualkan dengan ditemani anak perempuannya, Datuk Paduka Marina.

Soros, yang berada di Malaysia untuk mempromosi buku terbarunya The Age of Fallibility, akan menyampaikan ucapan pada majlis makan malam ulang tahun ke-20 Persatuan Alumni London School of Economics Malaysia malam ini.

Kepada pencacai Pakatan Biawak sekelian… Korang pusing la cerita sampai korang sendiri rasa pening… Apapun hakikatnya hubungan antara Tun Dr Mahathir dengan George Soros semasa pertemuan pada tahun 2006 tak lebih sekadar melayan seorang tetamu. Tidak lebih dari itu. Tetapi pertemuan Tian Chua dengan Soros… Atas dasar apa pula??

Advertisements

Tegakkan Keadilan Untuk Allahyarham Mohd Salleh Hamdan

Tinggalkan komen

Keadilan Untuk Anggota Tentera Yang Terkorban Dalam Nahas Membabitkan Kereta Tian Chua

Komunis gila bernama Tiang Chuak ni akan mengambil kesempatan atas apa sahaja isu yang menguntungkannya termasuklah isu Adik Aminul Rasyid. Kes ini akan diperbesar-besarkan biar satu dunia tahu kononnya Polis Di Raja Malaysia kejam.

Tetapi tidakkah korang sedar yang Tiang Chuak cukup licik dan bijak. Kemalangan yang membabitkan kenderaannya dia tidak mahu diperbesar-besarkan. Tetapi kes Aminul Rasyid lagi dia mahu menghebohkannya biar satu pelusuk dunia tahu…

Oleh itu aku atas dasar tanggungjawab untuk menegakkan keadilan untuk Allahyarham Mohd Salleh Hamdan, iaitu anggota tentera yang terkorban dilanggar kereta Tiang Chuak. Jika Tiang Chuak berusaha menegakkan keadilan untuk Adik Aminul Rasyid, sekarang marilah sama-sama kita tegakkan keadilan untuk Allahyarham Mohd Salleh Hamdan dan kita pastikan Tiang Chuak serta pemandunya di bawa ke muka pengadilan…

Berikut aku selitkan sedikit tragedi yang berlaku pada bulan Mac yang lepas…


Tentera terbunuh berlanggar dengan kereta Tian Chua

Seorang anggota tentera terbunuh apabila motosikal yang ditungganginya berlanggar dengan kereta yang dinaiki ahli parlimen Batu, Tian Chua di KM49, Jalan Johor Baru-Mersing dekat Hutan Lipur Pantai, dekat Kota Tinggi semalam.

Ketua polis daerah Kota Tinggi, Supt Osman Mohamad Sebot berkata kemalangan itu berlaku kira-kira jam 9 pagi ketika anggota tentera berkenaan Mohd Salleh Hamdan, 22, dari Kem Iskandar, Mersing dalam perjalanan ke Kota Tinggi, manakala Tin Chua pula menuju ke arah Mersing selepas menghadiri satu majlis di Kota Tinggi.

Pemandu kereta yang dinaiki Tian Chua – Zaharuddin Ayob, 45 – dipercayai hilang kawalan dan terbabas ke dalam lorong sebelahnya dan berlanggar dengan motosikal tersebut, katanya

Zaharuddin dan Tian Chua tidak cedera.

Sebuah lagi motosikal yang datang dari arah Mersing, turut terlanggar motosikal Mohd Sallah tetapi penunggangnya, Mohd Zairi Mansor, 29, hanya cedera ringan

Bernama

Dalam pada itu Tiang Chuak mati-mati (kalo mati lagi baik) mengatakan mangsa memotong kenderaan lain kemudian bertembung dengan keretanya. Tindakan Tiang Chuak seolah-olah cuba menafikan kesilapan pemandunya memotong di garisan berkembar, kemudian meletakkan beban kesalahannya terhadap mangsa. mentanglah mangsa sudah meninggal dunia, senang-senang dia bebankan kesalahan tersebut kepada mangsa.

Malam kejadian, Tiang Chuak tergesa-gesa menuju ke Mersing kerana mahu segera menghadiri ceramah politik di sana. Apa lagi, nak tabur fitnah dan mengapikan emosi orang la kerjanya. Tetapi Allah Maha Berkuasa, nak dijadikan cerita ketika kenderaan yang dinaiki Tiang Chuak sedang memotong dua buah kereta di garisan berkembar. Dua buah motorsikal yang ditunggangi oleh mangsa dan seorang lagi pemuda bernama Mohd Zairy Bin Mansor yang datang dari arah Mersing kebetulan melalui jalan tersebut. Kemudian motor mangsa gagal mengelak kenderaan yang dinaiki Tiang Chuak yang masuk ke lorong bertentangan kemudian melanggar kenderaan yang dinaiki cina komunis ini. Manakala mangsa kedua, Mohd Zairy Bin Mansor pula cedera setelah gagal mengelak motor mangsa yang kemalangan.

Tiang Chuak, kelihatan cuak apabila terlibat dengan kemalangan tersebut yang jelas kesalahan pada pihaknya kerana memotong garisan berkembar. Tiang Chuak langsung tidak membantu mangsa yang sedang bertarung nyawa, malah niat nak menghantar mangsa ke hospital sekelumit pun takde. Dalam otaknya asyik POLITIK… POLITIK… POLITIK… Tak habis-habis dengan politik…

Kemudian Tiang Chuak berjanji dengan keluarga mangsa untuk melawat. Tapi HARAMMM!! Inikah pemimpin berjiwa rakyat? Bukan, ini pemimpin berjiwa pentingkan politik sahaja… Tiang Chuak adalah salah seorang YB dari Pakatan Membunuh Rakyat Malaysia… Jika kesilapan pada dirinya, dia akan lemparkan kesalahan kepada orang lain… Beginikan gaya seorang pemimpin? Rujuk berita ini (Suara Keldaian): Tian Chua Kemalangan Di Kota Tinggi

Di sini aku upload sekali salinan laporan Polis berkaitan kemalangan. Masing-masing saksi yang terlibat dengan kemalangan tersebut mengatakan kereta yang dinaiki Tiang Chuak dipandu dengan melulu.

Di atas merupakan kenyataan saksi pertama, Mohd Zairy Bin Mansor menyatakan semasa dia sedang menunggang motorsikalnya, JEV 7639, dia melihat kereta Mercedes Tiang Chuak memotong sebuah kereta lain sebelum melanggar anggota tentera tersebut, ketika jaraknya dengan tempat kemalangan adalah kira-kira 25 meter sahaja.

Saksi kedua Muhammad Nazirul bin Mohd Rosli mmebuat laporan bahawa semasa sedang memandu di KM 49.0 Johor Bahru-Mersing, dia terlihat sebuah kereta Mercedes warna silver, nombor pendaftaran WHR 727 telah memotongnya dari arah belakang dan dalam masa yang sama sebuah motorsikal yang datang dari arah bertentangan terpaksa membrek secara tiba-tiba untuk mengelak kereta Mercedes tersebut.

Beliau juga melihat penunggang motorsikal tersebut melambung ke tengah jalan. Menurut saksi ini, semasa dia memegang anggota tentera tersebut, dia masih sedar dan meminta air untuk minum. Tangan kanan mangsa juga hilang.

Tapi Tiang Chuak dalam laporannya pula menyatakan semasa dia melalui KM 49.0 Jalan Johor Bahru-Mersing, tiba-tiba dia terlihat cahaya lampu kenderaan {motorsikal) dari arah bertentangan menuju kearah keretanya lalu melanggar bahagian depan sebelah kanan keretanya.

Apabila dia keluar daripada kereta dia dapati :

i. keretanya rosak
ii. cermin besar di hadapan pecah
iii. bumper depan sebelah kanan pecah
iv. mudguard pecah
v. pintu kanan kemek
vi. cermin sisi sebelah kanan pecah.

Dia tak tengokpun mangsa yang terbaring di tepi jalan yang dah hilang tangan kanannya. Inikah sikap seorang Ahli Palimen? Langsung takde hati perut.

Dia lebih ambil berat pasal keretanya tapi nyawa anggota tentera tersebut tidak dipedulikan. Sekarang pula nak sibuk-sibuk kumpulkan orang untuk demonstrasikan adik Amrulrasyid.

Apakah begitu rendah sekali moral dan perikemanusiaan Tiang Chuak yang sanggup sensasikan kematian seorang anak muda untuk tujuan politik padahal Tiang Chuak tidak pernah sekali pun melawati keluarga anggota tentera yang telah putus tangan dan mati dilanggar kereta Mercedesnya? Ada dia menziarahi anggota tentera semasa pengkebumiannya?

Lebih senang bagi Tiang Chuak untuk memburukkan nama Polis pada ketika orang merasa marah atas kematian seorang anak muda. Adik Aminul Rasyid sudah menjadi mangsa tembakan. Apakah sekarang adik Aminul Rasyid akan menjadi mangsa mainan politik pembangkang pula?

Anggota tentera yang putus tangan itu pula sudah dilupakan oleh Tiang Chuak.

Ibu Aminulrasyid sudah mengeluarkan kenyataan usah disensasikan dan dipolitikkan kematian anaknya. Kini kenapa sudah ambil Kapal Sink sebagai loyar dan terikut2 sidang akhbar pembangkang?

PR – Pakatan Membunuh Rakyat Malaysia

Tinggalkan komen


Tentera terbunuh berlanggar dengan kereta Tian Chua

Seorang anggota tentera terbunuh apabila motosikal yang ditungganginya berlanggar dengan kereta yang dinaiki ahli parlimen Batu, Tian Chua di KM49, Jalan Johor Baru-Mersing dekat Hutan Lipur Pantai, dekat Kota Tinggi semalam.

Ketua polis daerah Kota Tinggi, Supt Osman Mohamad Sebot berkata kemalangan itu berlaku kira-kira jam 9 pagi ketika anggota tentera berkenaan Mohd Salleh Hamdan, 22, dari Kem Iskandar, Mersing dalam perjalanan ke Kota Tinggi, manakala Tin Chua pula menuju ke arah Mersing selepas menghadiri satu majlis di Kota Tinggi.

Pemandu kereta yang dinaiki Tian Chua – Zaharuddin Ayob, 45 – dipercayai hilang kawalan dan terbabas ke dalam lorong sebelahnya dan berlanggar dengan motosikal tersebut, katanya

Zaharuddin dan Tian Chua tidak cedera.

Sebuah lagi motosikal yang datang dari arah Mersing, turut terlanggar motosikal Mohd Sallah tetapi penunggangnya, Mohd Zairi Mansor, 29, hanya cedera ringan

Bernama

Satu lagi YB PR (Pakatan Membunuh Rakyat Malaysia) terlibat dengan kes kemalangan, kali ini kemalangan melibatkan maut. Jika bulan lepas Mohd Bakri dilanggar oleh Ng Suwey Lim, kali ni seorang anggota tentera pula dilanggar oleh kereta Tian Chua Phu Kang…

Akan tetapi berita yang dilaporkan oleh Bernama dan turut disiarkan dalam Malaysiakini adalah berbeza dengan berita yang keluar dalam Suara Keldaian. Dalam Suara Keldaian, anggota tentera tersebut dikatakan memotong sebuah bas kemudian melanggar kereta Tian Chua Phu Kang.

Jika ingin kesahihan berita dari Suara Keldaian tsb, sila baca di sini: Tian Chua Kemalangan Di Kota Tinggi

Seolah-olah Tian Chua Phu Kang cuba menyalahkan mangsa dan enggan mengakui kesalahan pemandunya. Ini kes kedua yang melibatkan YB PR (Pakatan Membunuh Rakyat Malaysia) selepas Ng Suwey Lim melanggar Mohd Bakri hingga menyebabkan pemuda itu koma. Apa akan jadi pada rakyat Malaysia nanti apabila PR (Pakatan Membunuh Rakyat Malaysia), menerajui Malaysia?

Sudah tentu ramai kalangan rakyat yang tak berdosa dilanggar sesuka hati oleh YB PR (Pakatan Membunuh Rakyat Malaysia) ini kemudian meletakkan kesalahan tersebut ke atas mangsa. Apakah ini keadilan yang korang agung-agungkan? Keadilan untuk rakyat atau keadilan untuk korang sendiri? Jika inilah sikap YB-YB PR (Pakatan Membunuh Rakyat Malaysia), maka rakyat Malaysia takkan selamat lagi…

Kepada pihak Polis segera jalankan siasatan… Tegakkan keadilan untuk mangsa dan keluarga mangsa terutamanya ibu mangsa yang kehilangan anak yang disayangi. Kepada rakyat Malaysia sekelian, teruskan memangkah PR (Pakatan Membunuh Rakyat Malaysia) dalam pilihanraya akan datang dan anda akan lihat anak-anak anda seterusnya menjadi mangsa dilenyek kenderaan YB-YB PR (Pakatan Membunuh Rakyat Malaysia) ini nanti… Mereka melenyek rakyat sepeti melenyek seekor kucing yang melintas di atas jalan… Seolah-olah tidak meninggalkan kudis pun bagi mereka.

Andaikata jika kes kemalangan ini melibatkan YB-YB BN, sudah tentu YB-YB PR (Pakatan Membunuh Rakyat Malaysia) akan menjerit terpekik terlolong macam orang disampuk polong mengatakan BN membunuh rakyat. Apabila terjadi pada diri sendiri, dengan mudah mereka mencampakkan kesalahan mereka kepada mangsa…

Apapun kepada keluarga Allahyarham Mohd Salleh Hamdan, eXception di sini ingin menyampaikan ucapan takziah. Semoga roh Allahyarham d tempatkan di kalangan para mukmin di akhirat kelak. Al-Fatihah…

Selepas Nizar Komunis, giliran Tian Chua pula…

9 Komen

TIAN CHUA KEMALANGAN?

Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, dan pemandunya terselamat apabila kereta yang mereka naiki terbabas lalu melanggar pembahagi jalan di KM 400, Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) berhampiran Bukit Beruntung, dekat Rawang, petang tadi.

Dalam kemalangan pukul 5.30 petang itu, kereta Toyota Camry berwarna putih yang dipandu oleh pemandunya hilang kawalan lalu melanggar pembahagi jalan di laluan itu ekoran keadaan jalan yang licin selepas hujan.

Tian Chua yang dihubungi Bernama berkata beliau dan pemandunya bagaimanapun tidak mengalami kecederaan akibat kemalangan itu.

“I’m ok..tiada masalah atau cedera apa-apa, cuma kereta sahaja remuk sebab langgar pembahagi. Saya dan pemandu selamat,” katanya.

Tian Chua, yang juga pengarah strategik PKR, berkata ketika kejadian beliau dalam perjalanan untuk menghadiri satu ceramah di Lunas, Kedah, dan meneruskan perjalanan dengan menaiki kenderaan lain.

Tian Chua berkata beliau telah membuat laporan polis berhubung kemalangan itu dan Polis Daerah Hulu Selangor Supt Norel Azmi Affandi Yahya ketika dihubungi mengesahkan telah menerima laporan itu.

Wa ka ka ka… Padan la muka nko Tian Chua, haa hambik itu lah balasan dari Allah… Itu baru peringatan sahaja… Tempoh hari Nizar Komunis mengalami kejadian yang sama, di mana kereta yang dibawa lahanat itu terbabas lalu terbalik.

Nasib baik tak mamposss… Kalo 2-2 ekor ni mamposss, nak je aku buat kenduri doa selamat… Aku jemput semua blogger-blogger… Ha ha ha ha ha…

Apapun Tian Chua, berhati-hatilah… Ini baru satu… Peringatan dari Allah… Peringatan seterusnya akan menyusul… InsyaAllah… Prepare la keranda dan tempah la lot kubur dulu… Mana tau kot kali kedua eksiden terus kojol…

APA SEJARAH PERJUANGAN KELANTAN SELAIN TOK JANGGUT ?

Tinggalkan komen

APA SEJARAH PERJUANGAN KELANTAN SELAIN TOK JANGGUT ?

oleh blogger Jebat Berkokok

Semasa aku berada di celah celah para penyokong PAS untuk proses penamaan calon pilihanraya kecil Manek Urai semalam, aku dapati hampir semua penyokong PAS yang hadir adalah orang orang Kelantan.

Mungkin orang PAS akan tersenyum dengan apa yang aku tulis ini kerana tentunya mereka akan berkata sudah barang pasti keadaan ini berlaku kerana ianya pilihanraya kecil untuk Dewan Undangan Negeri Kelantan.

Aku pun sedar keadaan ini tetapi keadaan ini terjadi juga di mana mana negeri di dalam Malaysia di mana setiap kali ada pilihanraya kecil yang melibatkan PAS, segerombolan orang orang Kelantan akan tentunya memenuhi kawasan tersebut.

Yang menariknya, orang yang sudah berangan angan untuk masuk syurga ini mempunyai mulut yang macam celaka dan macam bontot ayam. Agaknya sudah ditakdirkan agar aku memasuki pusat penamaan calon melalui pintu masuk yang disediakan untuk penyokong PAS dan semasa itulah aku dapati bagaimana 5 orang penyokong Barisan Nasional yang juga telah tersilap jalan dengan melalui pintu masuk PAS, golongan ahli syurga walaupun muka hitam dan kelabu tiada sinar jernih.

Macam ni ke muka ahli syurga? Dalam keadaan 5 orang pemuda Barisan Nasional yang tesilap jalan itu, masih jelas di telinga aku bagaimana orang orang PAS menghina dan mencerca pemuda Barisan Nasional tersebut. Mereka mengata bahawa baju yang berlambangkan Barisan Nasional yang di pakai oleh pemuda pemuda tersebut sebagai najis dan tambah menyedihkan apabila salah seorang pemuda Barisan Nasional yang memakai kopiah telah dijerit dengan kata kata kesat dan dituduh sebagai tidak layak untuk memakai kopiah.

Wah, betul punya tinggi cita cita penyokong penyokong gila PAS ini seolah olah telah berada di dalam syurga. Macamlah dia orang sahaja yang layak untuk memakai kopiah. Apakah kain kafan untuk orang orang PAS akan berwarna hijau dan tidak berwarna putih seperti orang orang lain?

Tiba masa Tian Chua hadir, penyokong penyokong PAS memberikan takbir seolah olah Tian Chua pun telah menjadi ahli syurga walaupun tidak disunatkan dan tidak pernah mengucap dua kalimah syahadah. Tapi mungkin aku terlupa, suatu syurga khusus telah disediakan oleh Nik Aziz untuk penyokong penyokong PAS tetapi soalnya syurga apa?

Syurga untuk orang orang Islam Kelantan atau syurga untuk orang yang mukanya hitam seperti bontot kuali? Kedua duanya boleh kerana PAS ini gagah di Kelantan hanya kerana Nik Aziz ini orang Kelantan. Apakah PAS akan kuat seperti ini sekiranya Nik Aziz orang Johor? Sendiri mau ingat.

Tapi apa nak dihairankan kerana dalam sejarah Tanah Melayu nama Kelantan akan tercicir dari segi perjuangan.Hanya nama Tok Janggut yang biasa kedengaran. Yang menjadi sejarah di dalam Kelantan ini apabila Jepun menjadikan tempat mendarat tenteranya di Pantai Sabak.

Mana pergi orang orang Kelantan yang tampak seperti gagah tetapi amat mudah di tawan seperti mana si alim kucing Nik Aziz mudah menawan mereka. Nampaknya PAS akan terus mencipta sejarah di Kelantan apabila penyokong penyokong PAS akan dikafankan dengan kain kafan berwarna sejarah.

Itulah PAS di Kelantan yang terdesak untuk mencipta sejarah sebelum ditinggalkan kerana tidak mempunyai apa apa sumbangan pada Tanah Melayu. Soalnya Melayukah PAS??

Tenang dan waraslah Melayu!!

Petikan dari blog: byPASs

Begitulah hakikatnya gelagat penyokong PAS. Mereka anggap mereka dah dapat jaminan masuk syurga. Rasulullah pun tak pernah mencemuh musuhnya sebegitu sekali, malah dilayan dengan sopan. Apapun tahniah kepada Tian Chua, kerana anda tak perlu memeluk Islam, tak perlu mengucap dua kalimah syahadah, tak perlu solat 5 waktu, tak perlu berpuasa dan tak perlu melakukan amal dan ibadat yang diperintahkan kepada Allah kepada umat Islam, kerana anda mendapat jaminan syurga oleh PAS. Nau’zubillah…