Perangai Pelik Warga China Di Atas Jalanraya Di Malaysia

Tinggalkan komen

Perangai Pelik Warga China Di Atas Jalanraya Di Malaysia

Kelakar dan sadis!

Mungkin itu yang penulis boleh katakan.

Ini satu video yang penulis temui di laman You Tube, berjudul, ‘The Wiper Women(Only In Malaysia)’ yang boleh dikatakan masih lagi baru terjadi pada 27 Julai lalu.

Video itu dimuat naik oleh pemilik profil bernama ‘qhairin’.

Kisahnya begini, dua orang Malaysia sedang memandu kereta dan secara tiba-tiba, kereta mereka dilanggar oleh kereta belakang di Cheras.

Jadi, mereka turun dan berjumpa dengan si pelanggar kereta mereka sebabnya mahu cuba selesaikan secara baik.

Tahu sajalah peraturan di Malaysia, kalau kes-kes berlanggar berlaku, kita boleh selesaikan secara baik iaitu dengan membayar ganti rugi atau buat laporan polis.

Rupa-rupanya, si pelanggar itu adalah seorang wanita warga China.

Anda tahu macam mana peraturan di negara China?

Jadi, wanita China itu tidak mahu bertanggungjawab dan mengatakan dua orang rakyat Malaysia ini sedang membulinya di jalanraya.

Dua orang rakyat Malaysia kita ni pun sudah pening dan mahu ke balai polis untuk membuat laporan polis.

Agaknya yang difikirkan oleh wanita China itu yang mereka berdua cuba untuk lari, dia terus melompat naik ke atas kereta dua orang rakyat Malaysia dan melakukan ‘reformasinya’ atau tunjuk perasan.

Apa yang jadi? Tonton sendiri.

Apa-apa pun, memang ‘cool’ dan rileks wanita China tu bertahan atas kereta tu…

Mak cik, ini Malaysia, bukan China!

-MyNewsHub

Kah kah kah kah!! Mental sungguh warga China ni!!

Terserlah sikap ULTRA KIASU iaitu sikap TAK MAHU KALAH…

Walaupun jelas salah sendiri… Tapi sikap kiasu yang menebal dalam diri melebihi segalanya…

Maka tak hairan jika dia sanggup berpaut pada wiper sepanjang jalan…

Kepada kaum cina di Malaysia… Tengoklah camne rupa perangai KIASU warga China…

Belajar dari perangai kiasu warga China ni, jika korang nak jadi ULTRA KIASU….

Jangan marah… Kih kih kih kih kih kih…

Advertisements

Panas!! Sekolah Suntik Asid Pada Pelajar!!??

Tinggalkan komen

Sekolah Di China Suntik Asid Pada Pelajar!!??

Haooo Liaaooo!! Gile ke hape… Sekolah suntik asid pada pelajar!!

Nak membunuh ke hape!!??

Rilekss… Rilekss… Baca berita kat bawah ni dulu der…


Pihak Sekolah Sedia Suntik Asid Amino Untuk Pelajar Hadapi Peperiksaan

BEIJING – Pelajar-pelajar di China sanggup menggunakan suntikan asid amino sebagai persediaan untuk menghadapi peperiksaan memasuki kolej, lapor sebuah akhbar semalam.

Beberapa gambar yang tersebar di laman web menunjukkan terdapat tiub-tiub asid itu digantung di dalam kelas di Sekolah Tinggi Xiaogang di wilayah Hubei.

Menurut akhbar China Daily, seorang pegawai sekolah, Gao Pingqiang berkata, suntikan asid itu popular dalam kalangan pelajar kerana ia tidak mendatangkan kesan berbahaya terhadap kesihatan.

“Pihak sekolah tidak akan menghentikan suntikan itu. Kami akan terus memberinya jika pelajar mahukannya,” kata kata Pingqiang.

Seorang lagi pegawai sekolah memberitahu, asid amino mampu memperbaiki fizikal pelajar dan meningkatkan tenaga mereka. – AFP


Macam tu plak…?? Ha ha ha ha ha ha ha!!

Agaknya kalo benda ni buat kat Malaysia…

Orang yang pertama dok meroyan ialah orang kat gambar bawah ni…

Ha ha ha ha ha ha!! For sure… Dia akan dok terpekik terlolong mengatakan asid amino sama bahaya dengan asid hidroklorik…

Kah kah kah kah… Standard pemikiran Fuziah Thoron gred F… Asalkan nama asid je… Bahaya terus!!

Jadi apakah itu asid amino?? Check it out!!

Amino Acid
Asid amino

Apa pula asid hidroklorik??

Hydrochloric acid
Asid hidroklorik

Konspirasi Perang Dunia Kedua : Era Penjajahan Jepun Di Asia

2 Komen

Konspirasi Perang Dunia Kedua : Era Penjajahan Jepun Di Asia

Mungkin ramai kalangan rakyat Malaysia tidak mengetahui punca-punca mengapa Jepun mengisytiharkan perang terhadap China semasa Perang Dunia Kedua… Ada yang menganggap ianya adalah dendaman lama turun-temurun dari zaman nenek moyang lagi permusuhan ini tercipta…

Hakikatnya… Punca perang ini tercetus hingga Jepun menjajah Asia termasuklah Malaya… Adalah berpunca dari YAHUDI…

Apa kena mengena Yahudi dengan perperangan antara Jepun dan Indo-China??

Jawapan dia mudah sahaja… MINYAK…

China memberi lesen mencari gali minyak kepada syarikat Standard Oil milik jutawan Yahudi, John D. Rockefeller. Bagaimanapun, Rockefeller terlalu tamak dan menjual semula hasil minyak kepada China dengan harga yang tinggi. Disebabkan keadaan itu, China cuba mencari alternatif lain untuk mendapatkan minyak dengan murah iaitu dengan memberi lesen cari gali baru kepada Jepun.

Standard Oil tidak mahu berkongsi dengan Jepun dan mahu memonopoli perdagangan minyak di China. Maka Standard Oil memaksa kerajaan China segera menamatkan kontrak Jepun dan menghalaunya keluar dari China dengan menggunakan kuasa yang diberi.

Jepun berasa marah kerana menyangka mereka telah ditipu oleh China hingga mereka kerugian dalam jumlah yang amat besar. Kemudian Jepun bersumpah untuk kembali ke China dan mendapatkan semula setiap sen yang mereka laburkan di China dalam proses cari gali minyak itu. Jepun berpendapat kerajaan China sengaja mengkhianatinya dan berpakat dengan Standard Oil untuk memonopoli kawasan minyak yang ditemui.

Jepun melancarkan perang ke atas China pada tahun 1939 dan memusnahkan segala harta benda milik Standard Oil di China sebagai tindakan balas dendam. Rakyat China yang tidak bersalah dijadikan mangsa melempiaskan kemarahan dan dendaman. Kemudian siri penjajahan diteruskan hingga ke Malaya, Indonesia dan Singapura.

Yahudi melalui Amerika cuba mencari jalan untuk mengisytiharkan perang terhadap Jepun. Akhirnya Amerika terpaksa menjadi Pearl Harbour sebagai kambing hitam serta mengumpan Jepun menyerangnya. Setelah serangan terhadap Pearl Harbour dilakukan oleh Jepun. Maka Amerika segera mengistiharkan perang terhadap Jepun.

Selepas tragedi itu, Amerika telah ‘mengirim’ bom atom kepada Jepun sebagai membalas serangan terhadap Pearl Harbour. Hiroshima dan Nagasaki musnah sama sekali menjadi padang jarak padang tekukur hingga memaksa Jepun menyerah kalah.

Begitulah rentetan sejarah yang sengaja disembunyikan oleh Amerika melalui sekutunya Yahudi… Kejahatan Yahudi sudah terserlah sejak dulu lagi… Belang mereka di sebalik Perang Dunia Kedua disembunyikan sebaik-baiknya…

Sumber: Konspirasi Yahudi – Perang & Penaklukan (Sabaruddin Hussein)

Rujukan:

Perang China-Jepun Kedua

Second Sino-Japanese War

Standard Oil Company

The Japan

Just Ghosts & Demons…. Meanwhile In Malaysia….

1 Komen

Just Ghosts & Demons…. Meanwhile In Malaysia….

Anda percaya akan kewujudan hantu serta jembalang??

Ya sebagai orang Islam memang kita tidak mempercayai hantu dan jembalang…

Yang hanya wajib kita percayai wujud ialah Iblis dan Syaitan…

Ianya sudah tertulis di dalam Al-Quran akan kewujudan dua makhluk ini…

Akan tetapi bagi masyarakat luar negara, mereka mempercayai kewujudan hantu atau jembalang…

Sebagai contoh…

Di China, mereka percaya bahawa makhluk di bawah ini ialah pontianak (vampire)…
Makhluk di bawah ini juga dikenali sebagai nama Jiangshi…
Sejenis spesis jembalang yang tidak tahu berjalan… Kerjanya melompat-lompat…
Menurut kepercayaan masyarakat di negara China, Jiangshi ini akan menyedut nyawa anda sehingga kering…

Di Romania pula mereka mempercayai makhluk di bawah ini adalah drakula (dracula)…
Sejenis spesis jembalang yang hanya keluar pada waktu malam dan takutkan matahari…
Menurut kepercayaan masyarakat di Romania… Drakula suka menghisap darah mangsanya sehingga kering…
Dipercayai kebanyakan mangsanya adalah wanita…

Manakala di Barat pula, mereka mempercayai makhluk di bawah ini ialah serigala jadian (werewolf)…
Salah satu spesis jembalang yang juga hanya keluar pada waktu malam…
Menurut kepercayaan masyarakat barat, serigala jadian ini asalnya manusia yang telah disumpah…
Apabila malam bulan mengambang (tak kira la Jumaat Kliwon ke…) manusia tersebut akan berubah menjadi serigala jadian…
Dipercayai kebanyakan mangsanya adalah wanita yang terpedaya…


Itu kepercayaan masyarakat di luar negara… Jangan fikir di Malaysia tidak ada spesis-spesis jembalang dan hantu macam di atas tadi…

Kat Malaysia juga tak kurang hebatnya… Jika kita sebut langsuir… hantu galah… hantu air… hantu raya… hantu kopek… Semua tahu… Betul tak??

Tapi spesis yang eXception nak cerita ni agak berlainan… Walaupun tingkah laku spesis ini serupa…

Di Malaysia… Rakyat mempercayai imej di bawah ialah satu spesis jembalang yang dinamakan PONTIANAK…
Kerjanya… Menghirup kekayaan dalam negeri untuk kepentingan peribadi dan kroni…
Malah spesis ini dikatakan cakapnya berbelit-belit macam ular…
Siang cakap lain… Malam cakap lain…


Manusia yang sedang bertukar kepada pontianak apabila membaca mentera tertentu…

Rakyat Malaysia juga mempercayai imej di bawah ialah salah satu lagi spesis jembalang yang dinamakan DRAKULA…
Kerjanya tak ubah macam si PONTIANAK kat atas tadi…
Menghirup kekayaan dalam negeri untuk kepentingan peribadi dan kroni…
Spesis jembalang ini bila siang nampak baik… Bila malam terserlah perangai kejembalangannya…
Malah anak bini orang juga turut menjadi mangsanya…
Spesis ini juga suka cakap berbelit-belit… Banyak berbohong…
Apabila berlaku satu-satu masalah dalam jajahannya… Dipersalahkan orang lain yang berada di luar jajahannya…


Imej wajah manusia sebelum bertukar wajah menjadi drakula…

Selain drakula dan pontianak… masih ada satu lagi spesis jembalang yang tinggal, iaitu SERIGALA JADIAN…
Serigala jadian memerlukan bulan mengambang untuk bertukar rupa…
Maka tak hairanlah jika ramai manusia yang dulunya banyak maksiat melampau bila join kumpulan serigala jadian di bawah panji-panji bulan mengambang, menjadi alim-alim kucing…
Manusia yang pada mulanya nampak alim, apabila bulang mengambang sahaja terus bertukar menjadi serigla jadian…
Maka tak hairanlah banyak kes anak dara dan bini orang menjadi mangsa kerakusan serigala jadian ni…
Spesis ini juga suka cakap berbelit-belit… Banyak berbohong… Serupa je dengan spesis kat atas tadi…
Apabila berlaku satu-satu masalah dalam jajahannya… Dipersalahkan orang lain yang berada di luar jajahannya…


Ketua puak serigala jadian sedang meneropong bulan mengambang…