Presiden PAS Menyindir Nurul Izzah?

Tinggalkan komen

Presiden PAS Menyindir Nurul Izzah?

KOTA BARU: Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan pemimpin Islam perlu berhati-hati dalam menyampaikan mesej berkaitan keagamaan supaya tidak disalah tafsir.

Menurut beliau, pengetahuan dan pemahaman agama yang tinggi merupakan asas sebelum seseorang itu menyebarkan mesej atau tafsiran berkaitan Islam.

“Kita mesti berilmu khususnya ilmu nak menyampaikan mesej Islam kepada orang Melayu Islam sendiri.

“Muslimat perlu berilmu dan faham, jangan berilmu sahaja tapi tak faham. Kalau tak ada ilmu, tapi buat faham sendiri pun tak boleh,” katanya ketika merasmikan Muktamar Dewan Muslimat PAS Pusat di sini, Rabu malam.

Selain itu Abdul Hadi turut menyentuh secara ringkas mengenai konsep kebebasan beragama tanpa paksaan yang diperkenalkan Islam.

“Kita perlu perkenalkan Islam kepada masyarakat bukan Islam…ajak mereka kepada Islam tanpa paksaan.

“Tapi kalau mereka (bukan Islam) tak mahu masuk Islam, perkenalkan kepada mereka konsep Islam adil untuk semua,” katanya.

Kenyataan itu dilihat terarah kepada perkembangan semasa membabitkan pemimpin sekutu pakatan pembangkang apabila mengeluarkan pandangan mengenai kebebasan beragama di negara ini.

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar baru-baru ini mencetuskan kontroversi apabila mengeluarkan kenyataan yang didakwa menyokong murtad di kalangan masyarakat Melayu beragama Islam.

Baru-baru ini pada forum ‘Negara Islam: Versi Mana; Siapa Bertanggungjawab’, Nurul Izzah dilaporkan menegaskan bahawa setiap rakyat di dalam negara ini tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama-agama tertentu.

Kenyataannya itu dilaporkan portal berita berbahasa Inggeris yang menyatakan bahawa rakyat tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama tertentu dan ia juga terpakai secara sama rata kepada orang Melayu.

Lebih kontroversi apabila ahkbar Utusan Malaysia kemudiannya memetik dan menyiarkan semua kenyataan Nurul Izzah pada Isnin.

Bagaimanapun selepas dikritik pelbagai pihak, Nurul Izzah mengeluarkan kenyataan menafikan bahawa beliau menyokong gejala murtad.

Walaupun secara nyata Presiden PAS sendiri tak berani nak menyebut nama Nurul Izzah sebagai pemimpin yang dimaksudkannya, tetapi secara halus kita boleh agak…

Mungkin Presiden PAS takut jika Anwar marah, sebab itu dia tak berani nak sebut nama Nurul Izzah… Jadi.. Bila Anwar query balik… Dia boleh pusing kata dia maksudkan ialah pemimpin UMNO… Bijak bukan?? Kah kah kah kah kah kah!!

Tak sangka… Bacul juga pemimpin PAS ni kan?? Apsal takut sangat dengan Anwar tu?? Atau takut kehilangan undi?? Keh keh keh keh…

Advertisements

Bukti PAS Memang Tiada Minat Laksanakan Hudud

Tinggalkan komen

Bukti PAS Memang Tiada Minat Laksanakan Hudud

Pemimpin PAS berjaya mengencing para penyokongnya untuk melaksanakan hudud, jika Pakatan Rakyat menang PRU 13 nanti akan melaksanakan hudud dan menghapuskan perlembagaan persekutuan yang dikatanya perlembagaan Lord Reid… Hakikatnya… Dalam Konvensyen Pakatan Rakyat Ke – 3… Pemimpin PAS bersama pemimpin PR lain telah berikrar untuk mempertahankan perlembagaan persekutuan…

Kah kah kah kah… Terkulat-kulat pencacai PAS nak menjawab… Semua kena kencing hidup-hidup…

Jelas dalam kepimpinan PAS juga ada ramai MUNAFIK…

Barangan Peribadi Untuk Di Lelong!! Bidaan Dibuka!!

2 Komen

Barangan Peribadi Untuk Di Lelong!! Bidaan Dibuka!!

Tak sangka ya, barang milik peribadi pun boleh dibuat duit… Isk memang tak sangka la… Respek la sama pemimpin Pakatan Rakyat… Gambar sendiri, surat cinta pun boleh dilelong… Laku pulak tu… Kalau macam tu la… eXception pun berminat juga nak melelong barangan peribadi eXception… Jadi, sesiapa yang berminat nak bida, sila tinggalkan komen. Hanya catat jumlah bidaan korang je… Mudah kan??

Barangan pertama yang eXception ingin lelong ialah potret Donnalisa… Bukan potret Monalisa ya… eXception letak harga pemula sebanyak RM 5000.00. Mungkin boleh dibida setinggi RM 17,000.00 seperti mana Haji Hadi Awang berjaya melelong potret beliau pada harga tersebut.


Harga Pemula: RM 5000.00

Barangan kedua yang eXception ingin lelong ialah Majalah Ujang keluaran volume 393. eXception letak harga pemula pada nilai RM 10,000.00. Korang jangan gelak pulak… Kartunis Zunar boleh jual kartun dia setinggi RM 32,000.00 takkan eXception tak boleh jual majalah Ujang yang usianya sudah mencecah 2 tahun?? Kira antik ni… Paling tinggi eXception yakin ada orang sanggup bida setinggi RM 40,000. Kalau dibandingkan dengan kartun Zunar yang hanya satu muka sahaja… Majalah Ujang ni ada banyak kartun di setiap halaman… Korang boleh bantai gelak sampai muntah darah bila baca Majalah Ujang ni… Tak tipu!!


Harga Pemula: RM 10,000.00

Barangan ketiga yang ingin eXception lelong ialah, surat cinta eXception kepada isteri masa sebelum kahwin dulu… Jika Nuar boleh jual surat cinta dia kat bini dia dengan harga RM 50,000.00, takkan eXception tak dapat jual surat cinta eXception setinggi harga tu kan? eXception letak harga mula RM 10,000.00 la kira cincai…


Harga Pemula: RM 10,000.00

Kemudian yang seterusnya eXception ingin melelong 3 batang pen kilometrico yang sudah kehabisan dakwat. Nyaris-nyaris je eXception nak lempar dalam tong sampah. Bila tahu Lim Guan Eng boleh lelong pen dia setinggi RM 25,000.00, takkan eXception tak boleh lelong setinggi tu?? Betul tak?? Harga pemula, eXception letak RM 5000.00. Kira murah la kan?? Ha ha ha ha ha ha!!


Harga Pemula: RM 5000.00

Barangan seterusnya… Ialah berus gigi milik nenek tiri eXception… Dah kembang. Tapi masih mempunyai harga… Mungkin boleh capai harga sebanyak RM 20,000.00. Jadi Harga pemula, eXception letak sebanyak RM 5000.00 je la…


Harga Pemula: RM 5000.00

Akhir sekali… Barangan yang istimewa yang terakhir… Barangan ini amat berharga… Harganya mungkin boleh cecah sebanyak RM 800,000.00. Barangan terakhir ini adalah seluar dalam milik Tok Garu Nicky Ajisz… Antara keistimewaan barangan ini, jika korang menciumnya, korang akan terasa seolah-olah mencium bau syurga… Jika korang sapu seluar dalam ni kat muka korang, InsyaAllah, muka korang akan jadi berseri-seri dan bercahaya penuh sinar keimanan…

Jika korang menggunakannya untuk mengelap badan korang, InsyaAllah… Korang takkan lut dijilat api… Tak kiralah api di dunia atau di akhirat… Apapun itu semua izin Allah… Seluar dalam ini masih belum dibasuh selepas digunakan oleh Tok Garu Nicky Ajisz. Masih kelihatan kesan cirit berwarna kunyit yang mengering masih lagi melekat…

Jangan risau, barang ini eXception tak guna pun lagi, masih elok berada dalam kotak khas bagi mengelakkan dihurung lipas. Jadi harga pemula, eXception letak sebanyak RM 10,000.00. Kira murah la tu… Kalo nak dibandingkan sinar keimanan yang korang dapat apabila menyapu muka dengannya…

Harga Pemula: RM 10,000.00

Jadi… Bidaan dibuka mulai sekarang… eXception akan umumkan tarikh bidaan tamat sebelum 10 hari sebelum tarikh tersebut. Jangan malu-malu dan jangan segan-segan…. Sila tinggalkan komen anda jika hendak mebuat bidaan… Sila tinggalkan nilai bidaan anda pada ruangan komen…

Tafsiran Sebenar Negara Maju Oleh Pemimpin PAS…

Tinggalkan komen

Tafsiran Sebenar Negara Maju Oleh Pemimpin PAS…

Tiga poster di bawah bakal membuatkan pencacai DAP BUTTHURT sehingga tercirit-cirit berak cair… Kah kah kah kah… Apa yang dipaparkan di bawah ini BUKAN FITNAH… Tetapi ianya satu REALITI dan satu HAKIKAT yang perlu diterima oleh pencacai DAP sekelian… Jom layan… (Sila klik gambar untuk besarkan)

Cybertrooper PR Langgar Fatwa Hj Hadi??

Tinggalkan komen

Cybertrooper PR Langgar Fatwa Hj Hadi??

Akhirnya pencacai DAP tak kira Facebooker dan Blogger melanggar fatwa Presiden PAS, Haji Abdul Hadi Awang. Masih ingatkah semasa cctv rakaman video seks Anwar tersebar Haji Hadi pernah mengeluarkan ‘fatwa’ mengatakan “Kita berpegang kepada konsep empat saksi yang adil dalam kes zina dan liwat. Video tidak boleh jadi saksi sebab video ini besi, dia tiada mata dan telinga,”

Gara-gara kes seorang pegawai Polis mengamuk di dalam sebuah hotel, ramai blog milik Pakatan Anak Haram jadah seperti Milo Suam, Amenoworld dan Anak Sungai Derhaka cuba menjadi jaguh mengulas video tersebut dengan penuh emosi… Sungguh pelik… Mengapa mereka boleh percaya lelaki di dalam CCTV itu ialah pegawai polis?? Mungkin juga UMNO yang cari lelaki yang mempunyai persamaan dengan pegawai polis itu… eXception tidak percaya sama sekali, lelaki di dalam cctv dan pegawai polis tersebut adalah orang yang sama… Sebab lelaki di dalam CCTV perutnya buncit, manakala pegawai polis tersebut perutnya tidak buncit… Malah video cctv ini juga kabur dan jelas ianya video yang di edit dan dihasilkan oleh UMNO… Mengapa blogger PR percaya?? Blogger PR perlu mengemukakan 4 orang saksi yang tidak FASIK… Cina pekerja hotel ni tak boleh dijadikan saksi kerana cina ni kafir dan FASIK…

Jika mereka percaya dengan cctv pegawai polis yang mengamuk ini, sepatutnya mereka WAJIB mempercayai insan di bawah ialah Anwar Bin Ibrahim….

Tetapi sungguh menghairankan mereka tidak percaya dengan rakaman cctv skandal seks Anwar, tetapi mereka mempercayai rakaman cctv pegawai polis mengamuk. Tetapi mereka telah melanggar fatwa Presiden PAS secara mereka tak sedar… Maka jelas semua cybertrooper PR yang percaya akan video ini telah jatuh KUFUR, mengikut ajaran PAS…

Inilah sikap double standard pencacai DAP… Apabila satu-satu perkara tidak menyebelahi mereka. Mereka akan keluarkan fatwa-fatwa sesat berputar-belit untuk meyakinkan pengikutnya… Seboleh-boleh mereka menafikan segala bukti-bukti yang ditunjukkan atas alasan ianya rekaan UMNO… Malah UMNO juga yang mengupah lelaki yang menyerupai Anwar berlakon di dalam rakamn cctv skandal china doll…

Namun, apabila satu-satu isu menyebelahi mereka. Mereka melupakan terus fatwa-fatwa sebelum ini dikeluarkan oleh Ulamak PAS… Mereka lupa akan kenyataan putar belit mereka tentang rakaman cctv Anwar… Demi keghairahan menjadi jaguh… Tapi sayang… Dek kerana mengejar populariti dan fulus… Mereka sebenarnya mereka telah tersilap langkah… Sila satu langkah lagi… CHECKMATE!!

Blogger yang melanggar fatwa Hj Hadi

Tiada senjata ditemui pada Pegawai yang mengamuk itu kata Timb. Ketua Polis N9.

CCTV berjaya rakam Polis mengamuk di Seremban

Isu polis mengamuk – PISTOL BUKAN SENJATA?

Nota: Kepada pencacai DAP sekelian, jika korang boleh percaya cctv amuk dalam hotel… Mengapa korang begitu berat sekali hendak percaya cctv skandal china doll dalam bilik hotel??

Pemimpin PR Sudah Kecut Telur Dengan Cybertrooper BN

Tinggalkan komen

Pemimpin PR Sudah Kecut Telur Dengan Cybertrooper BN

Nampaknya kalangan pemimpin PR sudah kecut dengan bertambahnya kalangan cybertrooper Barisan Nasional yang terdiri daripada Blogger, Facebooker dan Twitterian…

Kekalutan mereka jelas apabila memberikan pandangan serta komen yang risau akan pertambahan bilangan cybertrooper BN ini. Antaranya termasuklah Nurul Izzah yang terlalu risau dengan Papa Gomo sehingga memintan Kerajaan mengambil tindakan terhadap Papa Gomo…

Apa kes pulak kerajaan nak ambik tindakan kat Papa Gomo?? Lain lah kalau Papa Gomo yang meliwat Saiful Bukhari… Sedangkan yang meliwat Saiful ialah Papa Izzah sendiri… Lainlah kalau Papa Gomo yang mengongkek China Doll… Sedangkan yang mengongkek China Doll ialah Papa Izzah sendiri…

Sepatutnya Nurul Izzah segera mendesak Papa Izzah segera menfailkan saman terhadap Papa Gomo… Bukan setakat saman atas air liur je… Hakikatnya Papa Izzah sendiri takut nak saman Papa Gomo… Mengapa?? Jika berada di pihak yang benar, mengapa perlu takut?? Jika benar ianya fitnah mengapa perlu takut??

Rakyat Kedah Marah?? Apa Kes??

Tinggalkan komen

Rakyat Kedah Marah… Kerajaan PAS Kedah Buat Tak Peduli…

PENULIS RASA TERCABAR !!! dan terpanggil megapa kedah yg di perintah oleh kerajaan baru seolah-olah menghalalkan pusat-pusat hiburan tumbuh seperti cendawan sedangkan ini kerajaan pas yg menperjuangan islam..diman pemimpin2 pas yg mahu mencegah amar’makruh nahi mungkar…!!!
Siapa sangka kerajaan yg memerintah kedah menbiarkan pusat-pusat hiburan tumbuh seperti cendawan di sekitar alor setar dan bandar-bandar besar dan kecik di kedah, sakit mata memanndang sakit hati lagi kita yg berugama islam yg memerangi gejala sosial, apa dah jadi dengan slogan negara islam dan kedah sejahtera kini.kini 4 tahun memerintah kelab malam baru dan besar tumbuh seperti cendawan,di sekitar TESCO mergong saja ada 3-4 kelab malam dan di di pusat bandar jalan putra kelab malam 2 masih kekal beroperasi dan tidak dikira di bandar-bandar besar di seluruh kedah..!!! di sekitar alor setar kelab malam yang terletak di pinggir ibu kota menyajikan ‘hidangan’ yang menjolok mata apabila penari wanita tempatan dan asing yang berbikini bergabung tenaga demi menarik perhatian lelaki miang berkunjung ke situ saban malam.

Wanita-wanita tempatan dan Siam itu hanya memakai coli serta seluar dalam sebelum mempamerkan aksi-aksi yang dapat mencairkan lelaki.

Tempat beraksi pula sangat strategik kerana pemilik kelab menyediakan pentas dan tiang setinggi kira-kira tiga meter untuk membolehkan penari melakukan aksi panas yang akan mendapat sorakan pengunjung.

dimana exco kerajaan tempatan,ahli-ahli majlis yg memantau premis-premis ini di benarkan beroperasi,bila di tanya kepada exco dan ahli majlis ..jawapan yg sama kita tak boleh buat apa-apa ? siapa yg berkuasa ..!!! jika exco dan ahli majlis tak berkuasa siapa lagi…? yg meluluskan lesen dan premis ini beroperasi sebenarnya DO dan Dato bandar alor setar..? siapa DO alor setar dan siapa Dato Bandar Alor setar bukan kah mereka di bawah kuasa kerajaan yg memerintah,
jika benar D.O dan Dato Bandar Alor Setar sila bagi arahan dan tukar atau pecat mereka sebagai D.O dan Dato.Bandar,mereka bukan saja jadi pengkianat kepada pemerintah malah mereka juga telah melanggar sebagai peguasa seorang yg berugama islam di kedah ini…

Rakyat bukan mahu jawabpan yg berbelit-belit tapi rakyat mahu kerajaan yg sedia ada tunai janji sebagai pemerintah yg memerintah negeri seperti negeri yg pemerintahnya berugama Islam,jangan cemarkan nama islam jika kita tak manpu mengikut perintah islam….


eXception malas nak komen…
Ostad Jijan pasti akan kata ‘SAYA TAK TAHU MENAHU’…

Artikel berkaitan isu di atas:

Panas!! Pusat Maksiat Baru Di Buka Di Mergong??
Pesta Maksiat Di Kedah… Semua Salah UMNO… Takdir…

Sumber kemarahan:

KELAB MALAM TUMBUH SEPERTI CENDAWAN DI KEDAH…

Older Entries