Barangan Peribadi Untuk Di Lelong!! Bidaan Dibuka!!

Tak sangka ya, barang milik peribadi pun boleh dibuat duit… Isk memang tak sangka la… Respek la sama pemimpin Pakatan Rakyat… Gambar sendiri, surat cinta pun boleh dilelong… Laku pulak tu… Kalau macam tu la… eXception pun berminat juga nak melelong barangan peribadi eXception… Jadi, sesiapa yang berminat nak bida, sila tinggalkan komen. Hanya catat jumlah bidaan korang je… Mudah kan??

Barangan pertama yang eXception ingin lelong ialah potret Donnalisa… Bukan potret Monalisa ya… eXception letak harga pemula sebanyak RM 5000.00. Mungkin boleh dibida setinggi RM 17,000.00 seperti mana Haji Hadi Awang berjaya melelong potret beliau pada harga tersebut.


Harga Pemula: RM 5000.00

Barangan kedua yang eXception ingin lelong ialah Majalah Ujang keluaran volume 393. eXception letak harga pemula pada nilai RM 10,000.00. Korang jangan gelak pulak… Kartunis Zunar boleh jual kartun dia setinggi RM 32,000.00 takkan eXception tak boleh jual majalah Ujang yang usianya sudah mencecah 2 tahun?? Kira antik ni… Paling tinggi eXception yakin ada orang sanggup bida setinggi RM 40,000. Kalau dibandingkan dengan kartun Zunar yang hanya satu muka sahaja… Majalah Ujang ni ada banyak kartun di setiap halaman… Korang boleh bantai gelak sampai muntah darah bila baca Majalah Ujang ni… Tak tipu!!


Harga Pemula: RM 10,000.00

Barangan ketiga yang ingin eXception lelong ialah, surat cinta eXception kepada isteri masa sebelum kahwin dulu… Jika Nuar boleh jual surat cinta dia kat bini dia dengan harga RM 50,000.00, takkan eXception tak dapat jual surat cinta eXception setinggi harga tu kan? eXception letak harga mula RM 10,000.00 la kira cincai…


Harga Pemula: RM 10,000.00

Kemudian yang seterusnya eXception ingin melelong 3 batang pen kilometrico yang sudah kehabisan dakwat. Nyaris-nyaris je eXception nak lempar dalam tong sampah. Bila tahu Lim Guan Eng boleh lelong pen dia setinggi RM 25,000.00, takkan eXception tak boleh lelong setinggi tu?? Betul tak?? Harga pemula, eXception letak RM 5000.00. Kira murah la kan?? Ha ha ha ha ha ha!!


Harga Pemula: RM 5000.00

Barangan seterusnya… Ialah berus gigi milik nenek tiri eXception… Dah kembang. Tapi masih mempunyai harga… Mungkin boleh capai harga sebanyak RM 20,000.00. Jadi Harga pemula, eXception letak sebanyak RM 5000.00 je la…


Harga Pemula: RM 5000.00

Akhir sekali… Barangan yang istimewa yang terakhir… Barangan ini amat berharga… Harganya mungkin boleh cecah sebanyak RM 800,000.00. Barangan terakhir ini adalah seluar dalam milik Tok Garu Nicky Ajisz… Antara keistimewaan barangan ini, jika korang menciumnya, korang akan terasa seolah-olah mencium bau syurga… Jika korang sapu seluar dalam ni kat muka korang, InsyaAllah, muka korang akan jadi berseri-seri dan bercahaya penuh sinar keimanan…

Jika korang menggunakannya untuk mengelap badan korang, InsyaAllah… Korang takkan lut dijilat api… Tak kiralah api di dunia atau di akhirat… Apapun itu semua izin Allah… Seluar dalam ini masih belum dibasuh selepas digunakan oleh Tok Garu Nicky Ajisz. Masih kelihatan kesan cirit berwarna kunyit yang mengering masih lagi melekat…

Jangan risau, barang ini eXception tak guna pun lagi, masih elok berada dalam kotak khas bagi mengelakkan dihurung lipas. Jadi harga pemula, eXception letak sebanyak RM 10,000.00. Kira murah la tu… Kalo nak dibandingkan sinar keimanan yang korang dapat apabila menyapu muka dengannya…

Harga Pemula: RM 10,000.00

Jadi… Bidaan dibuka mulai sekarang… eXception akan umumkan tarikh bidaan tamat sebelum 10 hari sebelum tarikh tersebut. Jangan malu-malu dan jangan segan-segan…. Sila tinggalkan komen anda jika hendak mebuat bidaan… Sila tinggalkan nilai bidaan anda pada ruangan komen…

Advertisements