Bukti!! Gaji Minima Dijanjikan Pakatan Hanyalah Retorik

Tinggalkan komen

Bukti!! Gaji Minima Dijanjikan Pakatan Hanyalah Retorik

Lihatlah… Gaji Guru PASTI pun tak mencapai matlamat gaji minimum yang dicanang oleh Pakatan Rakyat dalam buku Jinggay…

Macam ni ke gaya nak memerintah Malaysia?? Janji yang dibuat pun tak pernah nak ditepati… Lebih baik BN dari Pakatan Rakyat ni… Gaji kakitangan awam diselaraskan… Malah Ketua Setiausaha Negara juga mahu menaikkan kadar gaji minima kakitangan awam… Yang jelas ianya akan menjadi kenyataan berbanding janji Pakatan Rakyat…

Hanya orang bodoh sahaja percaya dengan janji kosong Pakatan Rakyat ni… Sedangkan lebuhraya dalam negeri sendiri pun tak termansuh tolnya… Mana taknya, anak syarikat negeri pun ada pegangan dalam konsesi tol…

Advertisements

Aduhai Rosmah… Jangan Jadi Liabiliti Kepada Datuk Seri Najib…

Tinggalkan komen

Aduhai Rosmah… Jangan Jadi Liabiliti Kepada Datuk Seri Najib…

eXception geleng kepala melihat gelagat aneh Datin Seri Rosmah ni… Lepas satu… satu… Banyak betul perkara yang beliau bikin bakal menjadi liabiliti ke atas Datuk Seri Najib, selaku Perdana Menteri Malaysia… Hentikanlah segala gila glamour macam artis… Perlu ingat Datin Seri tu isteri kepada Perdana Menteri Malaysia…

Video di atas sudah tersebar di alam siber… Cukup memalukan… eXception tak nak terus berdiam atau terus membuat penafian seperti mana blogger-blogger anjing Pakatan Rakyat mengulas video skandal seks Al-Juburi dengan China Doll…

Jika blogger anjing Pakatan Rakyat boleh buat korner baring menafikan individu dalam video kontreversi skandal China Doll itu, sebagai Anwar…

Jika pemimpin PAS sendiri boleh mengatakan video tak boleh jadikan bahan bukti kerana ianya BESI…

eXception takkan sekali-kali enggan mengaku video di atas adalah Datin Seri Rosmah…

Hentikanlah Datin Seri… Hentikanlah dari terus menjadi liabiliti kepada Datuk Seri Najib…

Kepada Datuk Seri Najib, nasihatkanlah isteri Datuk Seri…

Jangan membiarkan Datin Seri Rosmah terus menjadi liabiliti kepada Datuk Seri Najib dan Barisan Nasional…

Permohonan BR1M 2.0 Sudah Dibuka

Tinggalkan komen

Permohonan BR1M 2.0 Sudah Dibuka

Berita baik kepada rakyat Malaysia yang berpendapatan bawah RM 3000.00 sebulan, permohonan Bantuan Rakyat 1 Malaysia 2.0 sudah mula dibuka sejak semalam (1 November 2012). Bagi pemohon yang pernah memohon pada tahun lepas, anda tidak perlu lagi mengisi borang, kecuali sekiranya anda ingin mengemaskini permohonan anda disebabkan kematian ketua keluarga, perceraian atau hal yang lain.

Borang rasmi Bantuan Rakyat 1 Malaysia 2.0 boleh dimuat turun di sini: Borang Bantuan Rakyat 1 Malaysia 2.0

Sekiranya terasa malas nak memegang pen, dan menghantar borang ke LHDN… Tak perlu susahkan diri anda… Boleh isi secara online di sini: Permohonan Online Bantuan Rakyat 1 Malaysia 2.0

Syarat-syarat permohonan adalah seperti di bawah:

Isi rumah yang layak (RM500):

  • Warganegara Malaysia;
  • Lelaki atau perempuan yang menjadi ketua kepada ahli yang tinggal serumah dengan
    jumlah pendapatan kasar bulanan isi rumah RM3,000 dan ke bawah.
    Berkahwin;
  • Ibu atau bapa tunggal yang mempunyai tanggungan berumur 20 tahun ke bawah;
  • Bujang yang mempunyai tanggungan berumur 20 tahun ke bawah (dalam rumah yang
    sama).
  • Warga emas sebatang kara (berumur 60 tahun dan ke atas, lahir pada tahun 1953
    dan ke bawah) dengan jumlah pendapatan kasar bulanan RM3,000 dan ke bawah.

Individu yang layak (RM250):

  • Warganegara Malaysia;
  • Bujang (termasuk Balu / Janda / Duda) yang tiada tanggungan, berumur 21 tahun
    dan ke atas (lahir pada tahun 1992 dan ke bawah) dengan jumlah pendapatan kasar
    bulanan RM2,000 dan ke bawah.
  • Tidak termasuk pelajar yang menerima Baucar Buku 1Malaysia.
  • Hanya pemohon yang berjaya sahaja layak menuntut bayaran.

Amerika Antara 20 Negara Hutang Terbanyak??

Tinggalkan komen

Amerika Antara 20 Negara Hutang Terbanyak??


Uncle Sam sudah pokai??

Berikut adalah antara senarai 20 negara yang mengalami beban hutang paling tinggi di dunia…

1. United States of America
Debt: $14.590 trillion
Debt per capita: $46,929
Debt in percentage: 94% of the GDP

2. United Kingdom
Debt: $8.981 trillion
Debt per capita: $144,338
Debt in percentage: 400% of the GDP

3. Germany
Debt: $4.713 trillion
Debt per capita: $57,755
Debt in percentage: 142% of the GDP

4. France
Debt: $4.698 trillion
Debt per capita: $74,619
Debt in percentage: 182% of the GDP

5. The Netherlands
Debt: $3.733
Debt per capita: 225,814
Debt in percentage: 471% of the GDP

6. Japan
Debt: $2.441 trillion
Debt per capita: $19,148
Debt in percentage: 45% of the GDP

7. Ireland
Debt: $2.253 trillion
Debt per capita: $503,914
Debt in percentage: 103% of the GDP

8. Norway
Debt: $2.232 trillion
Debt per capita: $454,768
Debt in percentage: 538% of the GDP

9. Italy
Debt: $2.223 trillion
Debt per capita: $36,841
Debt in percentage: 108% of the GDP

10. Spain
Debt: $2.166 trillion
Debt per capita: $47,069
Debt in percentage: 154% of the GDP

11. Luxembourg
Debt: $1.892 trillion
Debt per capita: $3,759,174
Debt in percentage: 3,443% of the GDP

12. Belgium
Debt: 1.241 trillion
Debt per capita: $113,603
Debt in percentage: 266% of the GDP

13. Switzerland
Debt: $1.200 trillion
Debt per capita: $154,063
Debt in percentage: 229% of the GDP

14. Australia
Debt: $1.169 trillion
Debt per capita: $52,596
Debt in percentage: 95% of the GDP

15. Canada
Debt: $1.009 trillion
Debt per capita: $29,625
Debt in percentage: 64% of the GDP

16. Sweden
Debt: $853.30 billion
Debt per capita: $91,487
Debt in percentage: 187% of the GDP

17. Austria
Debt: $755 billion
Debt per capita: $90,128
Debt in percentage: 200% of the GDP

18. Denmark
Debt: $559.50 billion
Debt per capita: $101,084
Debt in percentage: 180% of the GDP

19. Greece
Debt: $532.90
Debt per capita: $47,636
Debt in percentage: 174% of the GDP

20. Portugal
Debt: $497.80
Debt per capita: $46,795
Debt in percentage: 217% of the GDP

Amerika Syarikat yang dikatakan maju juga mengalami hutang yang amat tinggi sekarang… Bukan sahaja Amerika, malah United Kingdom, Jerman dan Jepun juga mengalami hutang yang tinggi…

Jadi… Di mana kedudukan Malaysia??

43. Malaysia

Debt: $72.6 billion
Debt per capita: $2,570
Debt in percentage: 31% of the GDP

Ini jelas membuktikan hutang Malaysia tidak melebihi 55 peratus KDNK.

Nampaknya apa yang diwar-warkan oleh pencacai PR adalah tidak benar sama sekali… Jelas mereka cuba mengelirukan dan memesongkan fakta.

Menteri KPDNKK Tidur Dan Malas??

Tinggalkan komen

Menteri KPDNKK Tidur Dan Malas??

SIAPA SEBENARNYA YANG TIDUR DAN MALAS??

Sampai Bila Rakyat Kelantan Terus Ditipu Kerajaan Kelantan??

Tinggalkan komen

Sampai Bila Rakyat Kelantan Terus Ditipu Kerajaan Kelantan??

Pagi tadi berlangsung perhimpunan oleh anak Kelantan yang memakai baju merah di hadapan Istana Keadilan Putrajaya bagi menuntut royalti petroleum dari Kerajaan Persekutuan. Bilangan yang hadir tidak seramai mana, adalah dalam kira-kira 200 orang.

Di bawah ini adalah antara gambar-gambar yang eXception sempat ambil pagi tadi…

Inilah salah satu contoh ajaran Islamn ala PAS… Main redah je… Tak kaji betul-betul simbol tangan ni simbol apa… Bila dikatakan bodoh, naik angin… Lepas tu mewariskan anak-anak dengan kebodohan kita… Maka anak pun ikut bodoh macam mak bapak dia… Lepas tu mak bapak marah-marah bila anak bodoh macam lembu padahal merekalah yang mencorakkan anak mereka menjadi bodoh dan tolol… Jangan salahkan cikgu bila anak jadi bodoh, salahkah ibu yang mengajarnya jadi bodoh…

Untuk mengetahui simbol apakah ini, sila baca artikel ini: Elemen Kristianisasi Meresap Ke Dalam PAS??

eXception sempat bersembang dengan seorang pakcik kat sana… Bersemangat sungguh dengan berpakaian merah dan bendera Kelantan dililit kat leher… eXception sempat juga bertanya kat pakcik tu kot-kot dia faham pasal isu petroleum ni… Rupanya langsung tak tau yang petroleum yang digali berada jauh dari perairan Kelantan… Selama ni dia ingat petroleum tu berada dalam perairan Kelantan… eXception tambah lagi soalan… Kenapa tak tuntut royalti balak dengan emas kat kerajaan Negeri Kelantan?? Rasanya rakyat Kelantan juga mempunyai hak untuk menuntut royalti balak dengan emas… Terkedu orang tua tu bila diajukan soalan macam tu… eXception jolok lagi… Kenapa pakcik tak pergi tuntut air bersih kat Kelantan? Saya kesian tengok rakyat Kelantan minum air karat dan berlumpur… eXception tengok, air muka orang tua tu berubah…

Selama ini rakyat Kelantan ditipu hidup-hidup oleh Kerajaan mereka sendiri… Mereka ditipu kononnya Kerajaan Persekutuan tak pernah salurkan peruntukan, sedangkan berbilion disalurkan kepada Kelantan setiap tahun… Persoalan sekarang, kemanakah duit peruntukan tersebut pergi??

Artikel Berkaitan: Menuntut Hak Rakyat Atau Hak Poket Sendiri???

#Bajet2013 – Kerajaan BN Zalim!! Beri Rebat Pembelian Telefon Pintar Untuk Belia!?

Tinggalkan komen

Bajet 2013 – Kerajaan BN Zalim!! Beri Rebat Pembelian Telefon Pintar Untuk Belia!?

KUALA LUMPUR 28 Sept. – Golongan belia bakal menikmati rebat sebanyak RM200 bagi pembelian satu unit telefon mudah alih pintar 3G.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pakej khas itu akan diperkenalkan kerajaan dengan kerjasama Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan syarikat telekomunikasi.

Menurut beliau, sebanyak RM300 juta disediakan untuk tujuan tersebut dan akan dimanfaatkan oleh 1.5 juta belia.

“Ia terbuka mereka yang berumur antara 21 hingga 30 tahun dengan pendapatan bulanan RM3,000 ke bawah,” katanya dalam pembentangan Bajet 2013 di Dewan Rakyat hari ini.

eXception cukup tidak berpuas hati dengan perkara ini… Kerajaan Barisan Nasional memang ZALIM… Ikut suka dia sahaja nak berikan rebat RM 200 kepada belia untuk mereka membeli telefon pintar.

Dah la sasaran umur adalah 21 hingga 30 tahun… Memang patut eXception berasa marah…

Mana tak marah… Umur eXception sendiri dah lebih dari 30 tahun… Tak layak la dapat rebat ni… Memang tak puas hati!!

Apa yang pasti… Sebagai menunjukkan protes dan kemarahan eXception terhadap KEZALIMAN ini… eXception bersumpah… Pada PRU 13 nanti… eXception tidak sekali-kali akan memangkah… Logo BULAN… Logo MATA SATU… Logo ROKET… Ataupun logo-logo lain… Selain logo DACING sahaja…

eXception hanya akan memangkah LOGO DACING PUTIH BERLATAR BELAKANG WARNA BIRU… Jika kezaliman inilah yang Kerajaan Barisan Nasional lakukan… Nanti sahajalah PRU 13 nanti… eXception akan menunjukkan kuasa sebagai pengundi…

eXception akan mempengaruhi keluarga dan saudara mara untuk tidak memangkah mana-mana logo selain logo DACING sahaja pada PRU 13 nanti… Kita tunggu!! PRU 13 kita akan pastikan parti selain yang ada logo DACING PUTIH BERLATAR BELAKANG WARNA BIRU… TUMBANG!!!

Ingat ya!! Kita pastikan TIDAK akan memangkah parti SELAIN dari parti yang mempunyai logo di bawah ini…

Older Entries