Malaysiakini Mainkan Persepsi Isu Kenaikan Tarif Elektrik?

Tinggalkan komen

Malaysiakini Mainkan Persepsi Isu Kenaikan Tarif Elektrik?

Seperti biasa, Malaysiakini bermain dengan persepsi dengan membuat andaian kononnya akan berlaku kenaikan tarif elektrik pada bulan November. Walaupun Malaysiakini tidak menyatakan dengan jelas, tetapi ramai blogger bangang di luar sana secara semberono mempercayai apa yang disampaikan oleh Malaysiakini… Yang menghairankan, hanya Malaysiakini yang memaparkan berita ini, akhbar-akhbar lain tidak menyiarkannya hatta Bernama sekalipun.

Malaysiakini menyebarkan berita di atas dipercayai untuk mengaburi isu dana George Soros dan ramai kalangan rakyat Malaysia yang mempunyai akal setengah masak mempercayai bulat-bulat. Hakikatnya tarif elektrik sudah dinaikkan sejak bulan Jun yang lepas, tetapi hanya melibatkan pengguna bukan domestik sahaja. Pengguna domestik terkecuali dari kenaikan ini.

Kebijaksanaan Malaysiakini memutar belitkan berita temuramah Datuk Seri Peter Chin Fah Kui dengan Sin Chew Daily dengan menokok tambah berita, wajar dipuji. Kerana dengan cara itu Malaysiakini terus dapat memanipulasi pemikiran rakyat Malaysia yang kebanyakannya mempunyai akal setengah masak…

Apa yang pasti tahun ini tidak akan berlaku kenaikan tarif elektrik untuk pengguna domestik kerana Perdana Menteri kita tak pernah umumkan semasa pembentangan Bajet 2013 tempoh hari. Berhati-hati apabila menyebarkan satu berita yang kita tak pasti

Sumber: Tarif elektrik naik…tapi tak libatkan 4.4 juta pengguna domestik

Advertisements

TNB Bacul? Takut Nak Saman Namewee??

1 Komen

TNB To Sue WWF: Blogger dituduh mulakan komen palsu


Ni la muka anak babi bernama Namewee, muka pun sebijik macam babi

PETALING JAYA 2 Sept. – Blogger Hassan Skodeng atau nama sebenarnya, Irwan Abdul Rahman mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya hari ini atas tuduhan memulakan komen palsu bagi artikel “TNB To Sue WWF” dengan niat untuk menyakitkan hati orang lain.

Irwan yang juga Editor Eksekutif ruangan Lifestyle and Entertainment akhbar Malay Mail didakwa melakukan perbuatan itu di pejabat akhbar berkenaan antara pukul 6 hingga 7 petang pada 25 Mac lalu di alamat B-3A-01, 02 & 03, Dataran 3 Dua, No. 2, Jalan 19/1 di sini. – Utusan


Hai lah… TNB, kenapa Hassan Skodeng je nko berani nak saman? Sebab dia melayu? Kenapa Namewee anak babi lahanat tu nko tak nak saman? Sebab dia spesis keturunan pemakan babi?

Penghinaan yang dilemparkan oleh Namewee adalah lebih teruk daripada ‘gurauan’ Hassan Skodeng… Cacian yang dilemparkan oleh Namewee terhadap TNB, TNB hanya senyap membisu sambil mengulum cacian anak babi lahanat tu dan menelannya perlahan-lahan… Takut sangat ke dengan anak babi tu? takut dituduh racist??

Di sini, eXception secara terbuka mencabar Tenaga Nasional Berhad jika berani, sila saman dan dakwa Namewee… Di bawah ini adalah video penghinaan Namewee terhadap TNB… Apa bleh buat, TNB takde telor… Dengan melayu je berani cantas, dengan anak babi bernama Namewee ketar lutut…

Amacam TNB ada berani mau saman Namewee? Blah la!! Nko dengan Hishamudin sama jer… Takde telor… Potong telor pastu bagi babi makan lagi bagus laa!!

P/S: Namewee ni tak paham ke maksud ‘shutdown’ dengan ‘breakdown’? Lu jangan nak berlagak la Namewee, setakat kepala nko macam kepala babi tu aku boleh sepak-sepak macam tu jerr…