Pemuda PAS Persoal Pemberian Taraf Kerakyatan Mismah

Tinggalkan komen

Pemuda PAS Persoal Pemberian Taraf Kerakyatan Mismah Tapi Tak Persoal Taraf Kerakyatan Indon Dalam Pakatan Rakyat

Pakatan Rakyat tak sudah-sudah nak buat wayang pacak… Hari tu timbul berita palsu pasal rakyat Bangladesh dapat kerakyatan, sekarang persoalkan lagi isu Mismah… Tapi menghairankan mereka hanya nampak Mismah sahaja depan mata meraka… Sedangkan ramai lagi pemimpin dalam Pakatan Rakyat yang asalnya Pendatang Asing kemudian mendapat taraf kerakyatan…

eXception boleh sebut nama-nama pemimpin PR yang asalnya dari Indon sana… Tapi datang merempat kat Malaysia ni kemudian menjadi warganegara… Siapa tak kenal Azmin Ali… Beliau merupakan orang nombor 2 dalam PKR dan dikatakan jambu Anwar… Tak taulah betul ke tak… Azmin Ali ni dikatakan berasal dari Indon sana… Tapi pelik kenapa Pemuda PAS tak berani nak sentuh pasal kewarganegaraan asal Azmin Ali nih, yang dia nampak cuma Mismah… Mismah… Mismah…

Zuraida Mak Lampir Kamaruddin pula dikatakan asalnya dari Kalimantan… Bukan warganegara Malaysia… Kalimantan terletak di bawah Negara Indonesia… Maka Zuraidah ni spesis Indon jugak macam Azmin…

Bagaimana pula dengan Saifuddin Nasution yang dikatakan berketurunan Batak dari Indon sana… Kenapa Pemuda PAS tak sentuh pasal kewarganegaraan Saifuddin?

Badrul Amin juga dikatakan berasal dari Indon… Sama spesis dengan Azmin, Zuraidah dan Saifuddin… Pelik kenapa nama-nama ini tidak dipandang oleh Pemuda PAS. Butakah Pemuda PAS? Atau bersikap double standard?

Sumber: TipuMalaysiaKananKiri

Siri 3: Rakyat Malaysia Mudah Percaya Kepada Fitnah Dan Khabar Angin??

Tinggalkan komen

Fitnah Dengan Cara Manipulasi Muka Depan Akhbar

Hari ini eXception hendak tunjukkan kepada pengunjung blog ini dan kepada seluruh rakyat Malaysia bagaimana salah satu cara anjing-anjing kurap Pakatan Rakyat melakukan fitnah… Iaitu dengan memanipulasi muka depan akhbar… Kita ambil contoh manipulasi seperti yang dilakukan terhadap muka hadapan akhbar Utusan Malaysia di bawah ini.


Klik Gambar Untuk Besarkan

Korang rasa susah ke nak manipulasi akhbar Utusan Malaysia ni? Bagi eXception ianya sangat dan tersangatlah mudah… Mula-mula kita masuk laman web Utusan Malaysia Online… di http://www.utusan.com.my. Dibahagian atas sebelah kiri di bawah tajuk E-PAPER, kita boleh lihat screenshot muka hadapan akhbar Utusan Malaysia… Ianya boleh dilihat di sini

Sekarang eXception akan berlagak seperti seorang blogger Pakatan Rakyat dengan menimbulkan cerita fitnah dan memburuk-burukkan nama UMNO… Hanya menggunakan Microsoft Paint dan Adobe Photoshop, maka terhasillah akhbar Utusan Malaysia yang telah diubah seperti di bawah…


Klik Gambar Untuk Besarkan

Akhbar di atas merupakan contoh manipulasi yang dilakukan bertujuan untuk memfitnah Kerajaan Barisan Nasional, Perdana Menteri Malaysia dan UMNO. Biasanya yang melakukan perkara ini ialah kalangan anjing-anjing Pakatan Rakyat… Muka hadapan akhbar Utusan Malaysia di atas asalnya adalah seperti dibawah…


Klik Gambar Untuk Besarkan

Tujuan fitnah ini satu sahaja, iaitu mahu rakyat membencikan kepimpinan kerajaan sekarang lebih-lebih lagi apabila PRU 13 semakin hampir. Ianya adalah dibuat atas arahan bos mereka yang mahu divert isu liwat dan video skandal seks Anwar Ibrahim supaya rakyat mengalihkan perhatian kepada isu lain. Kerana mereka tahu bahawa ‘RAKYAT MALAYSIA MUDAH PERCAYAKAN FITNAH’…

P/S: Apa yang eXception tunjukkan ini adalah sekadar panduan kepada semua rakyat Malaysia supaya menilai satu-satu berita yang diterima dan dibaca sebelum mempercayainya… Manipulasi muka hadapan akhbar Utusan Malaysia yang dibuat eXception tidak berniat jahat, hanya sebagai contoh… Harap maklum…

Gaji Kakitangan Awam Dijangka Akan Dinaikkan?

Tinggalkan komen

Gaji Kakitangan Awam Naik? Siapa Paling Gembira?

KUALA LUMPUR: Kakitangan sektor awam dijangka sekali lagi menikmati kenaikan gaji tahun ini, dan kemungkinan perkara itu antara berita baik yang akan diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam Bajet 2012 di Dewan Rakyat, 7 Oktober ini.

Antara tuntutan CUEPACS sebelum ini ialah pemberian bonus dua bulan, umur persaraan dinaikkan daripada 58 kepada 60 tahun dan penghapusan Gred 1 hingga 16 dalam skim perkhidmatan bagi membolehkan kakitangan awam peringkat rendah menikmati gaji lebih tinggi.

Bagaimanapun, sumber menyatakan masih tidak diketahui berapa peratus kenaikan gaji yang bakal diperoleh oleh kakitangan kerajaan kerana pada 2007 mereka menikmati kenaikan gaji antara 7.5 hingga 35 peratus.

Turut tidak dipastikan lagi sama ada Najib yang juga Menteri Kewangan akan memberi dua bulan bonus atau sebulan bonus saja dan ura-ura mengenai perkhabaran ini sudah tersebar dengan meluas di kalangan kakitangan awam.

Ketika pembentangan Bajet 2011 tahun lalu, bantuan khas kewangan RM500 diberikan kepada penjawat awam Gred 54 dan ke bawah termasuk pegawai kontrak dan pesara kerajaan bagi meringan beban mereka dalam menampung perbelanjaan persiapan sekolah anak-anak.

Baru-baru ini, CUEPACS yang mewakili lebih sejuta kakitangan awam di negara ini, mengemukakan beberapa cadangan kepada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dalam usaha memperbaiki kebajikan anggota kerajaan di samping meningkatkan kualiti perkhidmatan awam.

Menurut sumber itu lagi, antara perubahan yang dijangka berlaku terhadap Sistem Saraan Malaysia (SSM) ialah kemungkinan membabitkan beberapa perkara seperti struktur gaji; elaun; peningkatan peluang kerjaya dan syarat perkhidmatan.
Kali terakhir semakan struktur gaji dan beberapa perkara lain secara menyeluruh membabitkan sistem sektor awam ialah pada 1992, cuma sebelum ini kerajaan beberapa kali mengumumkan pelarasan gaji.

Kita difahamkan Perdana Menteri akan mengumumkan berita baik kepada kakitangan kerajaan pada 7 Oktober ini… sudah tiba masanya untuk kerajaan melakukan satu perubahan drastik secara menyeluruh pada sektor perkhidmatan awam, katanya kepada Berita Harian, semalam.

Sebelum ini, Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) menjelaskan pelarasan gaji kakitangan awam dilakukan sebanyak enam kali dalam tempoh 15 tahun sejak 1992 hingga 2007, diberikan setiap tiga hingga lima tahun iaitu pada 1992, 1995, 2000, 2002 (dua kali) dan 2007.

Sistem Saraan Baru (SSB) dilaksanakan sejak Januari 1992, sebagai langkah strategik untuk meningkatkan keupayaan perkhidmatan awam sebelum dikaji semula dan digantikan dengan SSM.

Dalam pada itu, Presiden CUEPACS, Datuk Omar Osman, berkata semua perkara yang dibangkitkan oleh kesatuan sekerja berkenaan kini sedang dikaji secara terperinci oleh JPA.

Melihat kepada beberapa pengumuman menarik yang dilakukan oleh Perdana Menteri sebelum ini, CUEPACS juga amat yakin bahawa beliau (Najib) akan turut membuat satu kejutan pada 7 Oktober ini, katanya.

Sumber: Berita Harian


Pasti kalangan kakitangan awam gembira mendengar berita ini termasuk eXception juga. Dengan kenaikan gaji ini di harap dapat menampung hidup seiring dengan peningkatan kos sara hidup. Walaupun ianya hanya jangkaan tetapi kita masih boleh mengharapkan ianya menjadi kenyataan lebih-lebih lagi menjelang PRU 13 nanti.

Walaupun begitu disebalik kegembiraan kakitangan awam, ada lagi yang lebih gembira apabila mendengar khabar ini… Iaitu… Kalangan pemborong, pembekal dan peruncit yang terdiri dari kalangan kaum cha ya nun alif…

Desak Nik Aziz Segerakan Perlaksanaan Hudud!

Tinggalkan komen

Ayuh Kita Desak Nik Aziz Segerakan Perlaksanaan Hudud Di Kelantan

MB Kelantan dengan nada yang lantang lagi tegas membangkitkan kembali niatnya untuk melaksanakan hudud yang telah terkubur sejak sekian lama sejak berpeluk dengan kafir harbi DAP… Mungkin Nik Aziz merasakan hudud PAS diperlukan untuk membenteras kes jenayah yang berleluasa atau sekadar retorik untuk menarik semula undi orang melayu kepada PAS…

Apapun alasannya, eXception di sini ingin mengajak semua rakan-rakan sekelian untuk menyokong dan sekaligus mendesak agar Nik Aziz menyegerakan perlaksanaan hudud mengikut acuan PAS di Kelantan… Kami mahu Kelantan menjadi role model negeri yang berjaya melaksanakan hudud… Jika terbukti hudud yang dilaksanakan mengikut acuan PAS, BERJAYA MEMBENTERAS 99.99 % kes-kes jenayah di Kelantan serta mengurangkan kadar penagihan dadah dan bilangan pesakit HIV di sana… Satu petisyen untuk mendesak YAB Perdana Menteri Malaysia supaya segera menukar undang-undang sedia ada kepada undang-undang hudud mengikut acuan PAS…

eXception juga mahu Kerajaan Barisan Nasional memberikan lampu hijau kepada MB Kelantan untuk melaksanakan hudud mengikut acuan PAS di Kelantan. Kerajaan Barisan Nasional boleh jadikan Kelantan sebagai medan ujian keberkesanan undang-undang hudud ala PAS ini…

Jika hudud ala PAS ini berjaya dilaksanakan di Kelantan, eXception mahu orang pertama yang bakal didakwa mengikut undang-undang hudud ialah Mat Sabu. Jika dulu dia terlepas kerana kesilapan teknikal, maka kali ini tidak akan ada kesilapan teknikal lagi, jika kesemua saksi yang membuat serbuan di bilik 121, Hotel Perdana, Kota Bharu tampil semula. Tuduhan Mat Sabu berzina dengan Normah akan didengari semula mengikut undang-undang hudud.

Kemudian dakwaan terhadap ADUN Selising yang didakwa berzina di dalam koc keretapi juga akan didengari semula… Maka akan dipanggil semula semua saksi yang membuat serbuan… Dan kedua-dua pesalah ini bakal dikenakan hukuman REJAM SAMPAI MATI…

Bagi orang yang menyonglap duit rakyat pula dan orang yang memungut derma untuk poket sendiri hukuman potong tangan perlu dilaksanakan…

eXception juga mahu semua pusat judi di Kelantan ditutup dan diharamkan terus. Kedai menjual arak juga ditutup terus dan lesen dibatalkan. Pusat pelacuran di Kota Bharu terutamanya di Jalan Hamzah dan Kg Limau Manis hendaklah diserbu dan semua pesalah hendaklah didakwa tanpa pilih kasih.

Jika hukum hudud yang mahu dilaksanakan mengikut acuan PAS ini benar-benar telus tanpa memilih kasih atau sebarang pengecualian hukuman pada orang-orang tertentu, maka wajarlah ianya diperluaskan di seluruh Malaysia…

Jika anda mahu Nik Aziz melaksanakan hudud di Kelantan terlebih dahulu, sila tandatangan petisyen ini: Petisyen Mendesak MB Kelantan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat Segera Melaksanakan Hukum Hudud Di Kelantan.

Artikel Lama: Benarkah Tun Dr Mahathir Menghalang PAS Dari Melaksanakan Hudud Di Kelantan?

Hina Nabi: Zizan Dah Minta Maaf. Pok Nik Bila Lagi?

Tinggalkan komen

Tok Garu Hina Rasulullah Mengatakan Rasulullah Budak Kampung Biasa Dan Hina Keturunan Baginda

Zizan Raja Lawak sudah pun meminta maaf atas dialog yang menimbulkan kontreversi yang didakwa menghina Rasulullah… Baguslah jika Zizan meminta maaf… Walaupun ianya salah bukan Zizan sepenuhnya tetapi penulis skrip, tetapi Zizan mengambil inisiatif menjernihkan keadaan… Tahniah Zizan atau lebih dikenali sebagai Mail Lambung…

Kita lupakan seketika perihal Zizan ini, bagaimana dengan perihal seorang tua nyanyuk ini pula? Bila dia nak meminta maaf sebab menghina Rasulullah dan keturunan Baginda? Ke mana perginya blogger pembangkang yang dok menyalak pasal Zizan hina Rasul tapi senyap bila Pok Nik hina Rasul? Cuba saksikan video di bawah…

Di dalam wikipedia… Sayyid (bahasa Arab: سيد‎ ​) (jamak : Sadah) adalah gelar kehormatan yang diberikan kepada orang-orang yang merupakan keturunan Nabi Muhammad SAW melalui cucu beliau, Hasan bin Ali dan Husain bin Ali, yang merupakan anak dari anak perempuan Nabi Muhammad SAW, Fatimah az-Zahra dan menantunya Ali bin Abi Thalib. Keturunan wanita mendapatkan gelar berupa Sayyidah, Alawiyah, Syarifah atau Sharifah.

Beberapa kalangan muslim juga menggunakan gelar sayyid untuk orang-orang yang masih keturunan Abu Thalib, paman Nabi Muhammad, yaitu Abbas, serta Ja’far, Aqil dan Thalib.

Sekiranya Pok Nik nak menghentam Ketua UMNO Bahagian Cheras, Syed Ali. Jangan dibabitkan dengan keturunan Syed. Menghina keturunan Syed bermakna menghina seluruh keturunan Rasulullah di seluruh dunia… Malah bermakna menghina Rasulullah sendiri…

Kepada blogger-blogger hanjing (pembangkang), terutama sekali Milo Suam, eXception mencabar korang semua siarkan kutukan terhadap Pok Nik kerana menghina Rasulullah dan keluarga Baginda… Jangan jadi bacul!!

Rujukan: Wikipedia

Magik!! Baju Datuk Eskay Berubah Warna Dalam CCTV??

3 Komen

Silap Mata? Mata Kita Yang Tertipu? Atau Kita Yang Tertipu

Hari ni eXception nak jadi Masked Magician… Nak membongkar rahsia silap mata bagaimana baju Datuk Eskay yang gelap berubah jadi putih bila dk dalam bilik Anwar dan China Doll mengongkek…

Sebelum memulakan silap mata apa yang eXception perlukan ialah 3 orang… Iaitu Datuk Eskay, Anwar Ibrahim dan China Doll… Untuk props persembahan silap mata, eXception akan gunakan dua jenis cctv iaitu satu cctv biasa terdapat dibangunan sebagai surveillance dan satu kamera video jenis iCatch yang boleh merakam dari dalam gelap…

Kita akan jadikan baju yang dipakai oleh Datuk Eskay bertukar menjadi warna cerah dari warna gelap…

Menjadi Ini

Bagaimana ianya boleh terjadi? Adakah ianya silap mata? Mata kitakah yang tertipu atau kita yang tertipu? Bukan tertipu dengan Papa Gomo… Bukan tertipu dengan Datuk Eskay… Tapi tertipu dengan kenyataan blogger pembangkang yang mengatakan video tersebut adalah palsu…

Jelas di sini blogger pembangkang bukanlah bijak sangat. Malah wartawan Malaysiakini juga bukan bijak. Semuanya BODOH… TOLOL dan DUNGU….

Dr Novandri di dalam blognya telah menjelaskan…

MiM sudah bagi tahu sebelum ini, CCTV di lif tidak sama dengan kamera ‘night survaillance’ yang dipasang di dalam bilik. Tetapi bloggers pro-pembangkang tidak mahu ambil peduli!

Realitinya, segala perbezaan kecerahan pakaian adalah bergantung kepada susunan penataan cahaya di dalam keadaan gelap.

Di sini MiM sertakan satu artikel menarik untuk kita lebih faham :-

Kamera pengintipan atau kamera tinjau yang canggih adalah kamera yang dapat merakam video dengan jelas di dalam keadaan tiada cahaya atau gelap gelita.

Kamera pengintipan atau kamera tinjau ini akan menghasilkan imej hitam putih di dalam mode ‘night vision’. Kamera ini bagaimanapun menghasilkan imej berwarna apabila menerima cahaya yang mencukupi dan akan secara otomatik bertukar ke mode ‘night vision’ sebaik sahaja kekurangan cahaya.

MiM bagi contoh mudah. Lihat beberapa snapshot foto di bawah. Kita perlu ingat, alat perakam video di dalam bilik tidak sama fungsi dengan CCTV!

Lihat di bawah :-


1. Pakaian Eskay menjadi terang berhampiran dengan kamera.


2. Pakaian Eskay menjadi lebih gelap apabila berjalan menjauhi kamera


3. Baju Eskay menjadi hitam apabila berdepan dengan cahaya toilet !

Nah… Sekarang… Bagaimana?? Anda percaya dengan silap mata ini?? Jangan selubungi diri anda dengan misteri… Ianya tidak ada kaitan dengan jin atau sihir. Tetapi ianya hanyalah ilusi… Mata kita melihat perkara yang betul… Tetapi otak kita adakalanya was-was dengan rakaman tersebut dek kekurangan pengetahuan soal kamera cctv ini… Oleh itu pesan eXception…

Jangan Selubungi Diri Anda Dengan Penipuan…
Percayakan Fakta Bukan Auta…
Auta Tak Boleh Fakta Tetapi Fakta Tak Boleh Diauta…

Dari Sumber Berfakta:

MESTI BACA ! Bloggers Pro-Pembangkang KANTOI Video 18SX Terbaru Anwar Ibrahim !
Rakaman Hitam Putih Aksi Seks Dato Seri Anwar Ibrahim Yang Perlu Anda Tahu

Keluarga Pahlawan Tok Janggut Dipinggirkan Kerajaan PAS Kelantan

Tinggalkan komen

PAS Kelantan Dok Sibuk Tadah Derma Untuk Poket Sendiri. Keluarga Pahlawan Tok Janggut Pula Dipinggirkan

PASIR PUTEH: Cicit saudara pejuang kemerdekaan, Tok Janggut kini terlantar sakit di rumahnya di Kampung Darang Buaya, Gaal, dekat sini, akibat angin ahmar sejak dua tahun lalu tanpa mendapat perhatian sewajarnya daripada pihak berkenaan.

Selain menderita sakit lumpuh separuh badan, Sulaiman Ismail, 80, dihimpit kemiskinan dan perlu memakai lampin pakai buang selepas isterinya, Halimah Muda, 74, semakin uzur untuk menguruskannya.

Walaupun pasangan itu tidak dikurniakan cahaya mata, dua anak saudara yang dipelihara sejak kecil, Wan Yusof Wan Ahmad, 24, dan Noriza Mamat, 39, membantu Halimah dalam menguruskan Sulaiman.

Selain Sulaiman, abangnya, Hassan, 85, kini terlantar sakit tua di rumahnya di Kampung Batu Hitam, Gaal.

Sulaiman berkata, dia dan Hassan tidak mahu dilabelkan sebagai ‘penumpang populariti’ datuk saudara mereka kerana arwah ayah mereka, Ismail, antara cucu saudara paling disayangi Tok Janggut.

Katanya, sepanjang hayat ayahnya, ramai individu, pengkaji sejarah termasuk pihak muzium datang berkunjung ke rumahnya bagi mengkaji perihal kehidupan Tok Janggut, selain turut menjanjikan pelbagai bantuan.

“Namun sehingga kini tiada bantuan dihulurkan, menyebabkan hidup kami berdua ibarat ‘kais pagi makan pagi, kais petang makan petang’.

“Dulu ketika masih gagah, saya menoreh getah bagi menyara kehidupan keluarga, namun sejak menderita sakit dua tahun lalu, saya tidak mampu melakukan kerja itu, menyebabkan kami bergantung hidup pada Noriza yang kini bekerja sebagai pembantu asrama sekolah,” katanya.

Menurutnya, RM300 diperlukan bagi membeli lampin dan juga ubat namun masih tidak mencukupi berikutan kenaikan harga barangan, menyebabkan dia terpaksa menggadaikan barangan kemas isterinya.

“Pernah ada individu menawarkan untuk membeli sebilah keris pusaka milik Tok Janggut dengan harga mencecah puluhan ribuan ringgit, namun saya enggan menjualnya kerana diamanahkan arwah ayah supaya terus menjaganya sebaik mungkin.

“Keris bermata lurus sepanjang 0.3 meter dengan berat 800 gram itu pernah digunakan Tok Janggut ketika menentang askar Inggeris, di mana sarungnya diperbuat daripada kayu Semeru Tunggal manakala hulunya dihasilkan daripada kima, iaitu sejenis spesies siput laut,” katanya.

Sementara itu, tinjauan di makam Tok Janggut di hilir Pasir Pekan, Tumpat mendapati hanya dua papan tanda arah iaitu di jalan utama dan jalan masuk ke makam diletakkan oleh pihak berwajib hinggakan pengunjung, terutama dari luar Kelantan, sering tersesat jalan.

Kedudukan makam dari jalan utama dianggarkan sejauh 1.2 kilometer dan pengunjung perlu mendapat petunjuk jalan daripada penduduk kampung jika tidak mahu kenderaan kehabisan minyak.

Jika sebelum ini makam Tok Janggut terbiar hingga kawasan sekitarnya dipenuhi semak, namun ia kelihatan terpelihara sejak pihak muzium membina pagar serta meletakkan batu hiasan di sekelilingnya.

Mengikut fakta sejarah, Tok Janggut atau nama sebenarnya, Mat Hassan Munas dilahirkan di Kampung Saring, Jeram sebelum dibesarkan di Istana Raja Jeram oleh ayahnya yang juga Panglima Tengku Seri Maharaja Jeram.

Tok Janggut mempelajari ilmu pendekar daripada Datuk Mingkong Bujur Legeh manakala didikan agama daripada Panglima Munas sendiri.

Semangat menentang penjajah mendapat sokongan cicit pengasas kerajaan Kelantan iaitu Tengku Besar Jeram.

Kehadiran sekumpulan pejuang dari Pahang yang menjadi buruan Inggeris pada 1890-an sebelum bersembunyi di Jeram turut menyemarakkan semangatnya menentang penjajah.

Antara paling sensitif ialah pengenaan cukai kepala RM1 seorang setahun, pokok buah-buahan tiga sen setahun, kelapa tiga sen setandan dan sireh lima sen sejunjung.

Pada 29 April 1915, pentadbiran Jeram diambil alih seorang pegawai tadbir British dari luar Kelantan dikenali sebagai Latiff bagi menggantikan Tengku Besar.

Pertelingkahan mengenai cukai dan urusan pengutipan cukai terlalu lambat sehingga berlarutan tiga hari menyebabkan Tok Janggut enggan membayar cukai sebelum Latiff mengarahkan satu pasukan polis diketuai Sarjan Sulaiman atau Che Wan bertolak ke Kampung Tok Akib bagi menemui Tok Janggut pada 29 April 1915.

Dalam pertemuan itu, pergelutan berlaku yang menyaksikan Che Wan terbunuh, menyebabkan Tok Janggut dan pengikut setianya semakin bersemangat untuk ‘menyerang’ Latiff di Pasir Puteh.

Namun, Latiff meloloskan diri ke Kota Bharu sebelum bantuan ketenteraan dari Singapura dan Negeri Melayu Bersekutu dihantar ke Pasir Puteh pada 6 Mei 1915.

Pertempuran sengit berlaku di Kampung Merbuk dan Kampung Pupuh pada 25 Mei 1915 menyaksikan kebangkitan Tok Janggut, menyebabkan Sultan Kelantan pada masa itu merasai dirinya terancam, selain menganggap pejuang kemerdekaan itu sebagai penderhaka.

Bagaimanapun, Tok Janggut menemui ajal dalam pertempuran di Kampung Pupuh sebelum mayatnya dibawa ke Kota Bharu menggunakan kereta lembu yang memakan masa satu hari.

Selepas digantung secara tergantung daripada kaki ke bawah selama beberapa hari di depan istana di Padang Bank atau Padang Merdeka, mayat Tok Janggut akhirnya dikebumikan di hilir Pasir Pekan.

Sumber: Harian Metro


Aduhai… Kasihan sungguh dengan nasib keluarga Pahlawan Tok Janggut (Allahyarham Haji Mohd Hassan) yang dipinggirkan Kerajaan Kelantan tanpa sebarang bantuan… Apa lagi ketika ini PAS sedang giat mengutip derma dari rakyat untuk PRU nanti yang dikatakan sebagai derma jihad…

Tapi apakan daya… PAS lebih mengangkat komunis sebagai wira dan pejuang menentang penjajah berbanding Pahlawan Tok Janggut… Mungkin jika yang terlantar merempat ialah keluarga Chin Peng, Mat Indera atau Rashid Maidin, sudah pasti PAS Kelantan akan bantu dengan segera…

Kepada Datuk Seri Najib, Perdana Menteri Malaysia… eXception merayu agar Datuk Seri dapat memberikan bantuan sewajarnya kepada keluarga Pahlawan Tok Janggut. Tak perlulah sampai menunggu keluarga Pahlawan Tok Janggut ini merayu-rayu di kaca tv memohon simpati… Sepatutnya Kerajaan Malaysia membantu keluarga Pahlawan Tok Janggut ini… Berapa sangatlah bantuan yang diberikan kepada keluarga Pahlawan Tok Janggut ini… Tidaklah sampai jutaan ringgit, cukuplah sekadar diberikan bantuan rawatan sewajarnya terhadap cicit saudara Pahlawan Tok Janggut serta bantuan kepada keluarga yang kesempitan dengan sewajarnya…

Jika Kerajaan Malaysia mampu menghantar bantuan kemanusiaan ke Somalia, mengapa di Kelantan yang jaraknya lebih dekat dari Somalia tidak boleh? Di harap, bantuan sewajarnya segera diberikan. Sedikit-sebanyak kita menghargai perjuangan Pahlawan Tok Janggut menentang penjajahan…

Blogger PR Kecoh Bila Bangla Dapat Warganegara

Tinggalkan komen

Blogger Milo Suam Kecoh Bila Bangla Dapat Warganegara Malaysia Tapi Senyap Bila Ada Indon Dapat Taraf Warganegara


(Gambar sekadar hiasan….)

Milo Suam… Sebut je nama blogger ya aa auuww ni… Bikin eXception geli hati… Hari tu kantoi pasal isu cincin 24 juta yang kononnya dibeli oleh Datin Seri Rosmah… Kali ni dia dok kecoh pasal ada Bangla dapat taraf warganegara… Kenapa dia dok sibuk pasal Bangla sahaja, sedangkan ada ramai Indon dalam Pakatan Haram Jadah pun menjadi warganegara… Sila baca artikel Milo Suam-Suam Kuku kat sini: PM Bangladesh sahkan rakyatnya jadi rakyat Malaysia?

eXception boleh sebut nama-nama pemimpin PR yang asalnya dari Indon sana… Tapi datang merempat kat Malaysia ni kemudian menjadi warganegara… Siapa tak kenal Azmin Ali… Beliau merupakan orang nombor 2 dalam PKR dan dikatakan jambu Anwar… Tak taulah betul ke tak… Azmin Ali ni dikatakan berasal dari Indon sana… Tapi pelik kenapa Milo Suam tak berani nak sentuh pasal kewarganegaraan asal Azmin Ali nih, yang dia nampak cuma Bangla…

Zuraida Mak Lampir Kamaruddin pula dikatakan asalnya dari Kalimantan… Bukan warganegara Malaysia… Kalimantan terletak di bawah Negara Indonesia… Maka Zuraidah ni spesis Indon jugak macam Azmin…

Bagaimana pula dengan Saifuddin Nasution yang dikatakan berketurunan Batak dari Indon sana… Kenapa Milo Suam tak sentuh pasal kewarganegaraan Saifuddin? Takottt??

Badrul Amin juga dikatakan berasal dari Indon… Sama spesis dengan Azmin, Zuraidah dan Saifuddin… Pelik kenapa nama-nama ini tidak langsung disebut oleh Milo Suam?? Takutkah dia? Atau sememangnya Milo Suam hanya taraf anjing kurap yang hanya patuh pada tuannya dan menyalak pada orang lain…

Nota: Di bawah Perkara 19 Perlembagaan Persekutuan apabila lebih dari 29 tahun memegang taraf penduduk tetap Malaysia sesiapa pun boleh memohon menjadi warganegara…

Artikel Berkaitan : HOAX NEWS – BODOHNYA CARA MEREKA MENIPU, SENANGNYA PENYOKONG MEREKA TERTIPU!!

Siri 2: Rakyat Malaysia Mudah Percaya Kepada Fitnah Dan Khabar Angin??

Tinggalkan komen

Benarkah Rakyat Malaysia Sukakan Cerita Yang Disensasikan??

Rakyat Malaysia sebenarnya sudah lama disajikan dengan cerita-cerita bersifat sensasi melalui gosip-gosip artis… Maka tak hairanlah rancangan seperti Melodi sentiasa mendapat sambutan… Malah di dalam arena politik juga tidak kurangnya dengan cerita-cerita yang sengaja disensasikan untuk tujuan fitnah…

Kebanyakan artikel di dalam blog PR banyak cerita-cerita yang sengaja disensasikan bagi tujuan menimbulkan fitnah… Ada antara cerita sengaja ditokok tambah dan sengaja diada-adakan supaya pembaca merasakan ianya benar-benar berlaku… Selain dari cerita, ada juga gambar yang sengaja ditokok tambah untuk menimbulkan fitnah… Bagi mereka, fitnah ini sudah menjadi mainan… Ibarat sehari tak makan nasi rasa tak lengkap, begitu juga dengan fitnah… Sehari tak fitnah rasa tak sempurna blog…

Salah satu contoh ialah akhbar Harakah yang menyiarkan gambar Umi Hafilda menunjukkan isyarat lucah. Sebenarnya gambar asal tidak sebegitu kemudian sengaja ditokok untuk mengaibkan Umi Hafilda… eXception pernah mengeluarkan artikel berkaitan fitnah Harakah itu di bawah tajuk: Harakah Memang Macam Haramjadah. Bagaimanapun gambar tersebut cepat-cepat dipadam oleh Harakah kerana terkantoi… Akan tetapi bukti tersebut masih boleh diperolehi dari blog ini: Ummi Hafilda Barua bUMNgOk Macam Ezam

Selain di atas, satu lagi fitnah yang sengaja disensasikan sejak dulu… Iaitu penglibatan Datuk Seri Najib dan Datin Seri Rosmah dalam pembunuhan Altantuya… Walaupun Datuk Seri Najib sendiri telah membuat sumpah laknat mengatakan beliau tidak mengenali Altantuya dan tidak terlibat dalam pembunuhan model Mongolia itu, anjing-anjing upahan Anwar masih tetap menyerang Datuk Seri Najib dengan fitnah tersebut hingga ramai rakyat Malaysia percaya cerita itu… Dan berkemungkinan anda yang membaca blog eXception ini juga merupakan salah satu mangsa yang percayakan fitnah tersebut… Rakan seperjuangan eXception, Paneh Miang telah menjawab fitnah tersebut dengan berfakta… Sila baca artikel Paneh Miang ini: Altantuya: PM jawab FITNAH

Malah gambar superimpose kononnya Datuk Seri Najib makan malam bersama Altantuya dan Razak Baginda juga sengaja disebarkan… Hakikatnya ianya jelas palsu, tetapi ramai kalangan rakyat Malaysia percaya…

Belum habis fitnah terhadap Datuk Seri Najib, Datin Seri Rosmah pula menjadi mangsa… Habis dijaja cerita Datin Seri Rosmah beli cincin 24 juta dari luar negara dan dihantar melalui pos… Aduhai… Pulak tu ditokok tambah fitnah kononnya Datin Seri Rosmah mengaku cincin tersebut dibeli hasil dari menabung sejak kecil… Kelakar sungguh…

Aku tak fahamlah kenapa Datin Seri Rosmah difitnah macam-macam seolah-olah beliau seorang yang sangat jahat… Mungkin beliau seorang pemakan budak… Mungkin beliau banyak sangat keluar paper… Maka dicop JAHAT… Apapun… Fitnah tersebut telah dibongkar… Sila baca artikel di dalam blog House PK: Datin Seri Rosmah Difitnah

Mengapa Datin Seri Rosmah difitnah? Mengapa beliau dianggap sebagai liabiliti Datuk Seri Najib? Ini semua taktik kotor PR meracuni pemikiran rakyat… Kerana Datin Seri Rosmah banyak membuat kerja bersifat kebajikan seperti program Permata, Bakti dan banyak lagi… eXception bukan hendak mengampu, malah sesen pun eXception tidak dapat dari Datin Seri Rosmah jika eXception berniat mengampu beliau… Jika benar Datin Seri Rosmah ini jahat, sudah lama Chegu Bard disumbatkan ke dalam penjara… Pasti ramai yang memfitnah Datin Seri Rosmah disumbatkan ke dalam penjara… Tetapi Datin Seri Rosmah sedikit pun tidak menggunakan pengaruh sebagai Isteri Perdana Menteri untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap orang yang memfitnahnya…

Antara fitnah yang sering menjadi bualan ialah perbelanjaan Datin Seri Rosmah mencecah billion ringgit semasa membeli-belah di luar negara… Wah.. dahsyat… Tetapi malang… Fitnah tersebut tak disertakan bukti seperti resit pembelian atau penyata kad kredit… Ianya hanya berserta air liur anjing-anjing PR… Itupun ramai pakat percaya?? Kalau ditunjukkan gambar-gambar Datin Seri Rosmah membeli-belah di luar negara sambil membawa beg penuh dengan wang berkepuk-kepuk, mau jugak eXception percaya… Itupun jika gambar tersebut tulen… Bukan superimpose…

Bagi anjing-anjing PR pula… Mereka sedaya upaya mempertahankan Anwar Ibrahim dalam isu video seks dengan amoi China… Mereka mengeluarkan bermacam-macam teori mengatakan video tersebut palsu, sedangkan pakar dari luar negara sahkan video tersebut adalah tulen… Mereka menuduh ianya konspirasi UMNO… Mereka menganggap Anwar menjadi mangsa fitnah… Ramai pakat percaya Anwar jadi mangsa fitnah… Tahniah diucapkan kepada anjing-anjing PR kerana berjaya meracuni pemikiran rakyat Malaysia… Anda berjaya menabur seberapa banyak fitnah dan berjaya membuatkan ramai rakyat Malaysia percayakan fitnah…

Kepada rakyat Malaysia yang terpengaruh kepada fitnah ini, diharap korang semua beristighfar dan bertaubat… Kepada yang masih berpegang pada fitnah ini dan tetap mempercayainya, semoga Allah memberikan petunjuk kepada korang… Amin…

ISA Cuma Satu Nama. Yang Penting Ialah Pelaksanaan Undang-Undang Dan Keberkesanannya

Tinggalkan komen

Kecoh Bila PM Umum ISA Dimansuhkan

eXception sebenarnya malas nak mengulas panjang pasal pemansuhan ISA ni, sebab ianya sememangnya dinanti-nantikan oleh anjing-anjing kurap PR… Tetapi menghairankan apabila terdapat anjing-anjing PR ni masih dok menyalak lagi pasal ISA… Bukan dok menyalak pasal mintak mansuh ISA lagi… Tapi dok menyalak marahkan PM mansuhkan ISA… Ha ha ha ha ha… Malah ada kalangan blogger pro BN juga turut marahkan PM sebab pengumuman tersebut…

eXception tidak cepat melatah apabila mendengar pengumuman tersebut, kerana bagi eXception ISA hanyalah satu nama… PM bukan sahaja umumkan pemansuhan ISA… Malah umumkan undang-undang baru yang akan menggantikan ISA… Tak kisahlah apa nama undang-undang baru tu nanti… Letak sahajalah apa sahaja nama YAHYA ke, SAMAD ke, MAHMUD ke… Ianya cuma satu nama… Yang paling penting ialah undang-undang tersebut, bagaimana pelaksanaannya dan keberkesanannya…

Hanya orang yang berfikiran singkat marahkan PM, sebab tak berfikir secara analitik… Tetapi berfikir mengikut emosi… Apabila berfikir secara emosi, maka terhamburlah rasa tidak puas hati dan kecewa terhadap PM… Kita blogger pro BN tak perlu melatah dalam hal ini, kita hanya perlu tengok sahaja gelagat anjing-anjing PR dok melompat-lompat… Tak perlu kita terikut-ikut gelagat diorang…

eXception harap undang-undang yang baru ini berjaya mengekang elemen subversif pada masa akan datang. Oh ya, kepada PM kita Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak… eXception ingin memberikan cadangan agar jawatan Menteri Keselamatan Dalam Negeri kita ini dimansuhkan… Biar hal-ehwal keselamatan dalam negeri diletakkan di bawah Perdana Menteri… Bukan di bawah seorang menteri pondan yang hanya tahu hunuskan keris…

Bravo!! Datuk Seri Najib!!

Older Entries