Sampai Bila Rakyat Kelantan Terus Ditipu Kerajaan Kelantan??

Tinggalkan komen

Sampai Bila Rakyat Kelantan Terus Ditipu Kerajaan Kelantan??

Pagi tadi berlangsung perhimpunan oleh anak Kelantan yang memakai baju merah di hadapan Istana Keadilan Putrajaya bagi menuntut royalti petroleum dari Kerajaan Persekutuan. Bilangan yang hadir tidak seramai mana, adalah dalam kira-kira 200 orang.

Di bawah ini adalah antara gambar-gambar yang eXception sempat ambil pagi tadi…

Inilah salah satu contoh ajaran Islamn ala PAS… Main redah je… Tak kaji betul-betul simbol tangan ni simbol apa… Bila dikatakan bodoh, naik angin… Lepas tu mewariskan anak-anak dengan kebodohan kita… Maka anak pun ikut bodoh macam mak bapak dia… Lepas tu mak bapak marah-marah bila anak bodoh macam lembu padahal merekalah yang mencorakkan anak mereka menjadi bodoh dan tolol… Jangan salahkan cikgu bila anak jadi bodoh, salahkah ibu yang mengajarnya jadi bodoh…

Untuk mengetahui simbol apakah ini, sila baca artikel ini: Elemen Kristianisasi Meresap Ke Dalam PAS??

eXception sempat bersembang dengan seorang pakcik kat sana… Bersemangat sungguh dengan berpakaian merah dan bendera Kelantan dililit kat leher… eXception sempat juga bertanya kat pakcik tu kot-kot dia faham pasal isu petroleum ni… Rupanya langsung tak tau yang petroleum yang digali berada jauh dari perairan Kelantan… Selama ni dia ingat petroleum tu berada dalam perairan Kelantan… eXception tambah lagi soalan… Kenapa tak tuntut royalti balak dengan emas kat kerajaan Negeri Kelantan?? Rasanya rakyat Kelantan juga mempunyai hak untuk menuntut royalti balak dengan emas… Terkedu orang tua tu bila diajukan soalan macam tu… eXception jolok lagi… Kenapa pakcik tak pergi tuntut air bersih kat Kelantan? Saya kesian tengok rakyat Kelantan minum air karat dan berlumpur… eXception tengok, air muka orang tua tu berubah…

Selama ini rakyat Kelantan ditipu hidup-hidup oleh Kerajaan mereka sendiri… Mereka ditipu kononnya Kerajaan Persekutuan tak pernah salurkan peruntukan, sedangkan berbilion disalurkan kepada Kelantan setiap tahun… Persoalan sekarang, kemanakah duit peruntukan tersebut pergi??

Artikel Berkaitan: Menuntut Hak Rakyat Atau Hak Poket Sendiri???

Advertisements

Antara Royalti Minyak Dan Air Bersih. Mana Pilihan Rakyat Kelantan??

Tinggalkan komen

Antara Royalti Minyak Dan Air Bersih. Mana Pilihan Rakyat Kelantan??

Isu royalti minyak sentiasa dibangkitkan PAS walaupun mereka sedar hakikatnya mereka tidak layak menuntutnya dari segi perundangan.

Malah PAS telah menjaja kononnya royalti minyak ini adalah hak rakyat…

Bukan sahaja PAS, malah Ku Li pun turut tumpang sekaki seronok mengencing rakyat Kelantan…

Tapi hakikatnya yang naaaakkkk sangat royalti tu bukan rakyat Kelantan…

Tetapi yang naaakkkk sangat ialah pemimpin PAS Kelantan umumnya…

Mereka sudah tidak boleh mengharapkan duit hasil balak lagi sebagai dana menampung kempen PRU 13 nanti…

Malah duit dari hasil tabung derma pun banyak disonglap oleh pemimpin-pemimpin PAS…

Lihat sahaja pemimpin PAS semuanya mewah… Ada yang mampu memandu kereta Mercedes, Alphard dan BMW…

Yang kemaruk duit royalti minyak tu diorang sahaja…

Tetapi sungguh menghairankan PERKARA YANG PALING PENTING SEPATUTNYA MEREKA LAKUKAN…

Iaitu menyediakan bekalan air bersih yang secukupnya kepada rakyat Kelantan…

Mereka gagal melakukannya… Tetapi mereka cuba mengalihkan perhatian rakyat kepada royalit minyak…

Bijak bukan??

Bagi mereka isu air bersih perlu diketepikan… Mereka mahukan duit royalti minyak…

Duit tu nanti bukan disalurkan terus kepada rakyat, tetapi akan melalui kerajaan PAS Kelantan jugak…

Derma untuk pembinaan lebuhraya sudah mencapai jutaan ringgit…

Tapi bayang jentera untuk membina lebuhraya rakyat tak kelihatan langsung…

Yang boleh kedengaran nun dalam hutan ialah bunyi gergaji berantai yang rakus membaham batang kayu…

Semua hasil balak masuk ke dalam poket pemimpin PAS…

Ada ke kerajaan PAS Kelantan agih-agihkan duit balak tu kat rakyat??

Sorry naik lori la kalau nak diberi kat rakyat…

Jadi kepada rakyat Kelantan… Pilihan di tangan anda…

PRU 13 nanti pakat undi Barisan Nasional…

Biar Barisan Nasional kembali mentadbir Kelantan…

Jangankan air bersih… Royalti minyak pun kerajaan boleh bagi terus kepada rakyat…

Tak perlu risau ianya disonglap oleh pemimpin PAS lagi…

InsyaAllah!!

Mydin… You Are The Best Among The Best!!

Tinggalkan komen

Mydin Mohamed Holdings, Syarikat Pertama Yang Beri Komitmen Terhadap KR1M

eXception nak beri tabik spring namblas kali kat Mydin Mohamed, pengasas rangkaian pasaraya borong Mydin… Komitmen yang diberikan oleh Mydin dalam menyokong dan membantu KR1M amat dibanggakan…

Tidak seperti anjing-anjing chauvinist kat luar sana yang berterusan menuduh kewujudan KR1M bakal menjadikan pasaraya dan kedai runcit gulung tikar… Akan tetapi Mydin Mohamed mengambil langkah berani dengan menyokong KR1M dan memberikan komitmen terhadap KR1M…

eXception sangat puji dengan Mydin yang tidak mengambil endah soal untung-rugi dek persaingan KR1M, berbeza dengan taikun-taikun chauvinist yang sedia maklum bahawa puak-puak mereka memang suka sorok barang dan naikkan harga barang sesuka hati… Mereka tahu dengan adanya KR1M sudah cukup menyusahkan mereka untuk menyorok barangan seperti gula, tepung, minyak masak dan beras… Mereka tidak akan ada alasan lagi kononnya kenaikan harga adalah berpunca dari kerajaan, sedangkan barangan tersebut di KR1M masih banyak… Mereka juga tidak akan ada alasan untuk menaikkan harga barangan disebabkan KR1M pasti mengekalkan harga sedia ada…

Sebagai orang Islam, adalah wajar bagi eXception mengajak rakan-rakan sekelian berikan sokongan kepada Mydin Mohamed atas komitmen yang diberikannya… Kita doakan semoga perniagaan beliau terus diberkati Allah…

Dengar cerita Petronas juga menunjukkan minat untuk meletakkan produk 1 Malaysia di setiap stesen minyak yang mempunyai Kedai Mesra… Baguslah tu… eXception yakin… Produk 1 Malaysia bakal menjadi pilihan rakyat Malaysia… KR1M bakal menjadi lokasi membeli-belah pilihan suatu hari nanti… InsyaAllah… eXception yakin, anjing-anjing PR akan terus kepanasan mendengar hal ini…

Artikel Berkaitan:

Panas!! Ismail Sabri Berjaya Melempang Anjing PR??

Tony Pua & Izzah Barua Cirit Birit..