#Bajet2013 – Kerajaan BN Zalim!! Bagi Bonus Tiga Kali Kat Kakitangan Awam!?

Tinggalkan komen

Bajet 2013 – Kerajaan BN Zalim!! Bagi Bonus Tiga Kali Kat Kakitangan Awam!?

Satu lagi KEZALIMAN TERBESAR Kerajaan Barisan Nasional terpaksa eXception dedahkan. Sebagai kakitangan awam, eXception cukup marah dengan penganiayaan yang dilakukan terhadap kakitangan awam. Mana tak marah… Dapat bonus setengah bulan gaji sebanyak tiga kali pulak tu… Siapa tak hangin!! Ini dah membebankan kakitangan awam!!

Kezaliman yang dilakukan oleh Kerajaan Barisan Nasional dengan memberikan bonus setengah bulan gaji sebanyak tiga kali, iaitu sebelum sambutan Hari Raya Aidilfitri, bulan Disember depan dan bulan Januari tahun depan, ini sudah cukup menaikkan darah kakitangan awam.

Apakah ini balasan Kerajaan Barisan Nasional kepada segelintir kakitangan awam yang selama ini langsung TAK PERNAH MENYOKONG BN?? Bagi eXception balasan sebegini cukup zalim… Lagi zalim dari Firaun…

Apa yang pasti… Sebagai menunjukkan protes dan kemarahan eXception terhadap KEZALIMAN ini… eXception bersumpah… Pada PRU 13 nanti… eXception tidak sekali-kali akan memangkah… Logo BULAN… Logo MATA SATU… Logo ROKET… Ataupun logo-logo lain… Selain logo DACING…

eXception hanya akan memangkah LOGO DACING PUTIH BERLATAR BELAKANG WARNA BIRU… Jika kezaliman ini yang Kerajaan Barisan Nasional lakukan terhadap kakitangan kerajaan… Nanti sahajalah PRU 13 nanti… eXception akan menunjukkan kuasa sebagai pengundi…

eXception akan mempengaruhi keluarga dan saudara mara untuk tidak memangkah mana-mana logo selain logo DACING sahaja pada PRU 13 nanti… Kita tunggu!! PRU 13 kita akan pastikan parti selain yang ada logo DACING PUTIH BERLATAR BELAKANG WARNA BIRU… TUMBANG!!!

Ingat ya!! Kita pastikan TIDAK akan memangkah parti SELAIN dari parti yang mempunyai logo di bawah ini…

Advertisements

Benarkah Kakitangan Kerajaan Dipaksa Sertai Himpunan Merdeka??

Tinggalkan komen

Benarkah Kakitangan Kerajaan Dipaksa Sertai Himpunan Merdeka??

eXception tak pasti samaada benar atau tidak perkara ini…

Benarkah kakitangan kerajaan dipaksa dan dikerah untuk menyertai himpunan merdeka di Bukit Jalil??

Selama 5 tahun lebih eXception bertugas di jabatan kerajaan, tak pernah lagi menerima arahan kerahan secara paksa ke mana-mana majlis anjuran kerajaan…

Memang eXception ada menerima emel pekeliling daripada Ketua Jabatan untuk secara sukarela memberikan nama tetapi disebabkan eXception mempunyai komitmen dan tanggungjawab yang lain, jadi eXception terpaksa menolaknya…

Memang di dalam emel tersebut menyatakan kehadiran akan direkodkan…

Ada sebab mengapa kehadiran perlu direkodkan…

1) Aktiviti persiapan akan dilakukan pada waktu kerja, ini bagi memastikan mereka yang secara sukarela memberikan nama hadir bagi mengelakkan peserta ponteng.

2) Untuk memudahkan peserta membuat tuntutan perjalanan apabila kehadiran direkodkan.

3) Untuk memudahkan jabatan mencetak sijil penyertaan untuk peserta.

Tidak timbul isu kerahan… Jika isu ini timbul. Mungkin berpunca dari kakitangan awam itu sendiri… Patut salahkan diri sendiri yang secara sukarela memberikan namanya…

Jika tak sanggup jangan bagi nama… Jangan ingat ianya peluang untuk ponteng kerja…

Alhamdulillah!! Bonus Masuk Hari Ini…

Tinggalkan komen

Alhamdulillah!! Bonus Masuk Hari Ini…

Hari ini semua kakitangan awam seluruh Malaysia telah menerima bayaran bonus setengah bulan gaji seperti mana yang diumumkan oleh kerajaan pada minggu yang lepas.

Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah SWT kerana menganugerahkan pemimpin negara yang memahami kehendak rakyat. Walaupun cuma setengah bulan dah dikira alhamdulillah syukur… Terima kasih Datuk Seri Haji Najib kerana menjaga kebajikan kami kakitangan awam…

Walaupun begitu masih ada yang tak tahu bersyukur dengan pemberian ini… Bagi yang tak reti nak bersyukur tu, bagi je la kat eXception duit bonus korang tu… Pastu korang pi la tadah buntut kat Anwar tu lagi bagus…

Jadi… Bagaimana pula dengan kakitangan awam di bawah Kerajaan Negeri Selangor?? Sudahkah korang menerima bonus yang dijanjikan Menteri Besar Selangor tu?? Ataupun hanya sekadar JANJI DITABURI!?? Belum kedengaran lagi yang dapat bonus dari kerajaan negeri?? Apa sudah jadi?? Kwang! kwang! kwang! kwang!!!

KUIN Dah Bayar Gaji Kakitangan Ke Belum??

Tinggalkan komen

KUIN Dah Bayar Gaji Kakitangan Ke Belum??

Ni eXception nak tanya kat Ostad Jijan Razak…

Gaji kakitangan KUIN yang tertunggak dah bayar ke belum??

Dah nak raya ni… Kakitangan Awam yang lain semua dah dapat gaji, siap dapat bonus lagi…

Sebagai Lembaga Pengarah KUIN takkan Ostad Jijan tak tahu kot??

Asyik tak tahu jer… Apa benda yang hang tau Ostad Jijan oii??

Tak kesian ke kat kakitangan KUIN yang masih belum menerima gaji diorang??

Diorang pun nak berhari-raya jugak…

Ostad Jijan… Ooo… Ostad Jijan…

Man hang pi lari??

Duit Raya Untuk Kakitangan Awam & Pesara Kerajaan

Tinggalkan komen

Datuk Seri Najib Umum Pemberian Bonus Raya Kepada Kakitangan Awam Serta Insentif Untuk Pesara Kerajaan

KUALA LUMPUR 25 Julai – Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam.

Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan turut mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju memberi Bayaran Khas Kewangan sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.

Bayaran itu akan dibuat pada 9 Ogos ini, katanya dalam kenyataan di sini.

Pemberian bonus dan bayaran khas itu akan memanfaatkan seramai 1.27 juta penjawat awam persekutuan dan 657,000 pesara kerajaan.

Najib berkata pemberian bonus dan bayaran khas kewangan itu dibuat berdasarkan kedudukan dan kemampuan kewangan kerajaan.

Beliau berkata bayaran itu akan melibatkan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2.2 bilion. – BERNAMA


Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah SWT… Terima kasih Datuk Seri Najib atas pemberian bonus raya untuk kami semua kakitangan awam… Malah pemberian insentif raya kepada pesara kerajaan juga amat dialu-alukan…

Inilah sebenar-benarnya kerajaan berkebajikan yang menepati janjinya… Tidak seperti kerajaan PR yang hanya pandai menabur janji tapi banyak yang tidak ditepati… Semoga Allah memberikan berkali-ganda rahmat kepada Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib dan keluarga…

Adiós!! Sidek Hassan… Bienvenido!! Datuk Seri Ali Hamsa

Tinggalkan komen

Datuk Seri Ali Hamsa – Ketua Setiausaha Negara Baru

Datuk Seri Ali Hamsa, Ketua Setiausaha Negara yang baru

eXception mengalu-alukan perlantikan Datuk Seri Ali Hamsa sebagai Ketua Setiausaha Negara yang baru berkuatkuasa 24 Jun 2012, bagi menggantikan Tan Sri Mohd Sidek Hassan yang akan tamat kontrak perkhidmatannya pada 23 Jun ini.

Sudah tentu ramai kakitangan awam juga menyambut baik dengan perlantikan Datuk Seri Ali Hamsa. eXception teringin melihat apa perubahan dan pembaharuan yang akan beliau bawa nanti…

Salam tahniah buat Datuk Seri Ali Hamsa… Bienvenido!! (Selamat Datang!!)

Kepada Tan Sri Sidek Hassan… Adiós!! (Selamat Jalan!!)

Sumber: Dr Ali Hamsa Dilantik Ketua Setiausaha Negara

SBPA – Sistem Bodek Pegawai Atasan??

Tinggalkan komen

Isu SBPA – Gerakan Menjatuhkan Kepimpinan Datuk Seri Najib Secara Halus

Sebenarnya eXception malas nak mengulas isu SBPA (Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam) ni, sebab kecewa dengan JPA yang memperkenalkan sistem baru ini secara tergesa-gesa dan memaksa kakitangan awam menandatangani borang opsyen SBPA dengan kadar segera kerana ianya akan dilaksanakan serta-merta pada 1 Januari 2012…

eXception hairan mengapa JPA seperti tergesa-gesa memperkenalkan sistem ini dan menyebabkan ramai kakitangan awam terpinga-pinga dan keliru dengan SBPA ini kerana tidak tahu hujung pangkal. Malah di dalam pembentangan belanjawan yang lepas juga Datuk Seri Najib tidak menyentuh langsung mengenai SBPA…

Kelihatan Datuk Seri Najib juga tidak mengetahui dilema kakitangan awam mengenai SBPA ini. JPA juga seolah-olah memaksa kakitangan awam memilih opsyen tersebut tanpa penerangan yang lebih mendalam. Pada masa yang sama SBPA ini lebih kepada menjaga kepentingan pegawai atasan… Alasannya ialah pegawai atasan banyak membuat keputusan dan menanggung risiko… Ya memang benar pegawai atasan membuat keputusan dan banyak menanggung risiko atas keputusan yang dibuat… Tetapi kebanyakan pegawai atasan akan cuba melepaskan diri dari risiko tersebut dengan menyalahkan kakitangan bawahan dan mahu mereka menanggung kesalahan tersebut.

SBPA ini juga dilihat tidak banyak membantu kakitangan bergred rendah, lebih banyak menjaga kebajikan dan poket kakitangan atasan dan yang bertaraf JUSA C… Ini jelas menunjukkan JPA mahu yang kaya bertambah kaya dan yang miskin bertambah miskin dengan perlaksanaan SBPA ini….

Malah ada khabar mengatakan bahawa ada tangan-tangan ghaib di dalam JPA yang mahu SBPA ini sebagai alasan kakitangan awam menolak kepimpinan Datuk Seri Najib. Sekiranya benar, Datuk Seri Najib harus segera melaksanakan pembersihan besar-besaran di dalam JPA dengan menyingkirkan catur-catur yang berniat serong…

Apapun itu adalah pendapat eXception, bagaimana pula dengan pendapat blogger lain? Blog Sanggah Tok Janggut pula mempunyai pandangan yang serupa… SBPA- usaha tipu Najib, gerakan hasut penjawat awam..

Bagaimanapun eXception ingin mengucapkan terima kasih kepada Cuepacs kerana menemui Datuk Seri Najib dan membincangkan hal SBPA ini dan ketidakpuasan hati kakitangan awam. Terima kasih juga kepada Datuk Seri Najib yang menangguhkan pelaksanaan SBPA yang dibuat secara tergesa-gesa oleh JPA…

Older Entries