Usaha UMNO Mendapatkan Kemerdekaan Bukan Satu Perjuangan?

Tinggalkan komen

Adakah Perjuangan Bermakna Perlu Mengangkat Senjata Dan Berperang?

eXception mahu tergelak apabila ramai kalangan anjing-anjing kurap PR (blogger) yang sedaya upaya mempertahankan kenyataan Mat Sabu yang menyatakan komunis itu adalah pejuang kemerdekaan…

Malah lebih melucukan, usaha Tunku Abdul Rahman mendapatkan kemerdekaan bukan satu perjuangan tetapi perundingan… eXception tak faham apakah di dalam otak kuning anjing-anjing ini… Adakah penuh dengan cecair lendir hanyir busuk yang pekat? Adakah satu-satu perjuangan menuntut kita mengangkat senjata?


Tidak sama sekali!! Jika anjing-anjing ini melabelkan usaha Tunku Abdul Rahman dan UMNO mendapatkan kemerdekaan bukan satu perjuangan, mereka salah!! Perjuangan bukan semata-mata termaktub dengan mengangkat senjata ataupun berhimpun membuat tunjuk perasaan dan sebagainya yang menampakkan kebodohan diri sendiri… Konteks perjuangan boleh dikategorikan dalam banyak maksud, bukan hanya semata-mata mengangkat senjata…

Usaha Dato’ Onn Jaafar, Tunku Abdul Rahman merupakan satu perjuangan yang murni kerana tidak ada setitik darah pun yang mengalir dalam usaha UMNO mendapatkan kemerdekaan Tanah Melayu dari British… Malah usaha Tunku Abdul Rahman adalah sangat bijak kerana menuntut kemerdekaan secara diplomasi dengan British.

British merupakan sebuah negara yang mempunyai peradaban, jika kita menuntut kemerdekaan secara keras dari British, sampai bila kita takkan menikmati kemerdekaan seperti sekarang… Oleh itu cara Tunku Abdul Rahman menuntut kemerdekaan secara diplomasi adalah lebih beradab tanpa perlu menumpahkan darah… Hasilnya kini sudah 54 tahun kita merdeka…

Sedihnya sudah 54 tahun kita merdeka, masih ada lagi kalangan anjing-anjing yang tak sedar diri mempertikaikan cara Tunku Abdul Rahman menuntut kemerdekaan… Kalangan anjing-anjing yang dok menyalak 24 jam ini bukanlah antara golongan yang berjuang bersama-sama Tunku Abdul Rahman menuntut kemerdekaan, tetapi mereka adalah kalangan dari generasi baru yang tidak sedarkan diri dan bodoh… Mereka anggap perjuangan komunis adalah perjuangan yang suci…

Adakah perjuangan tersebut suci jika ramai yang mati dibunuh komunis? Kebanyakan yang mati adalah kalangan mereka yang tidak berdosa… Fikirkanlah… Jangan nanti kita menyesal di kemudian hari… Untuk membina sebuah negara mengambil masa yang amat panjang… Tetapi untuk memusnahkannya sekelip mata pun boleh…

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke 54…

Advertisements

Lahir Anak Luar Nikah Hasil Tarbiyah Ularmak PAS

Tinggalkan komen

Pelajar Sekolah Agama Di Tumpat Lahir Anak Luar Nikah

Bayi pelajar sekolah agama masih di ICU

KOTA BHARU: Keadaan bayi lelaki yang dilahirkan seorang pelajar sebuah sekolah agama di Tumpat, baru-baru ini dilaporkan sihat tetapi masih ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) untuk pemerhatian lanjut oleh pihak hospital.

Pegawai Perhubungan Awam Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII), Zaid Ahmad berkata, bayi lelaki dilahirkan cukup bulan seberat tiga kilogram dalam keadaan stabil.

“Bayi berkenaan stabil namun masih memerlukan pemerhatian lanjut daripada pihak hospital.

“Bayi itu kemungkinan diserahkan kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) secepat mungkin untuk tindakan seterusnya,” katanya, semalam.

Ditanya mengenai keadaan ibu kepada bayi terbabit, Zaid berkata, pelajar berkenaan sudah dibenarkan keluar dari hospital sejak minggu lalu selepas pemeriksaan mendapati dia tidak menghadapi masalah kesihatan.

Mengenai tindakan selanjutnya ke atas ibu muda terbabit yang juga pelajar sebuah sekolah agama, Zaid menegaskan ia terpulang kepada pihak jabatan agama untuk melakukan siasatan.

Difahamkan, minggu lalu, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JAHEAIK) Tumpat bertindak membuka kertas siasatan kes seorang pelajar perempuan sebuah sekolah agama di Tumpat yang melahirkan seorang bayi di tandas asrama itu.

Pegawai Agama Tumpat, Mohd Naim Ghazali, dilaporkan berkata, pihaknya akan mengambil keterangan daripada pelajar berusia 18 tahun itu.

Sumber: myMetro



Apa sudah jadi… Kelantan yang diwar-warkan sebagai Serambi Mekah kini menjadi Serambi Maksiat?? Apa sudah jadi dengan kempen tutup aurat yang dilaksanakan kerajaan PAS Kelantan? Adakah hanya kempen tutup aurat sahaja sudah memadai? Bagaimana kempen benteras maksiat??

Jika pelajar ini dari sekolah menengah di bawah Kementerian Pelajaran tidaklah menghairankan sangat… Sebab ostad-ostad PAS sering mengatakan bahawa pengajaran di sekolah kebangsaan banyak berteraskan sekular… Jadi bagaimana pula dengan sekolah agama ni pulak hingga berjaya menempa nama di dada akhbar dek kerana hanya salah seorang pelajarnya melahirkan anak luar nikah…

Apakah penerapan nilai-nilai Islam tidak sampai kepada pelajar-pelajar ni? Apa ostad-ostad PAS buat?? Atau mereka hanya tau dok berceramah menghentam kerajaan BN?, tapi kelemahan pentadbiran sendiri buat-buat tak nampak… Ataupun kempen menutup aurat hanya satu propa sahaja… Cakap sahaja lebih… Habuk pun tarak…

eXception bukan mahu menghina kempen menutup aurat, malah menyokongnya 100%… Tetapi malangnya kempen yang dilakukan tidak serius… Apa gunanya kempen menutup aurat sedangkan maksiat di Kelantan berleluasa? Di Kota Bharu sebagai contoh… Sebut sahaja Jalan Hamzah… Sebut sahaja Kampung Limau Manis…

Atau PAS masih nak menuding jari kepada UMNO kononnya maksiat tersebut adalah tinggalan Kerajaan Barisan Nasional… Adakah PAS sudah lupa? PAS mentadbir Kelantan bukan setahun dua… Ataupun Kerajaan PAS Kelantan mahu mengambil jalan mudah dengan mengatakan ianya bukan salah mereka tetapi salah pelaku tersebut? Jika tiada penguatkuasaan undang-undang yang serius, mana mungkin pelaku tersebut bebas melakukan perkara terkutuk tersebut?

Satu lagi bukti bahawa kempen tutup aurat yang dilaksanakan PAS terutama di Selangor juga ibarat melepaskan batuk di tangga… Lihatlah betapa mudahnya Teo Ni Ching memberikan tazkirah dalam surau dengan pakaian yang ketat menampakkan susuk badan, dengan fesyen kain terbelah sana-sini… Seorang pun ostad PAS tak berani tegur… Bacul!!

Malah Teo Ni Ching juga bebas melakukan aktiviti senam-robik dengan pakaian yang ketat di perkarangan sebuah masjid… Sorang pun ostad PAS tak berani nak tegur… Mungkin ada yang berasa bangga…

Jelas sekali bahawa daulat undang-undang Islam yang dibawa oleh PAS hanyalah satu propaganda sahaja untuk mengaburi mata rakyat… Kerana PAS jelas sekali GAGAL membenteras maksiat di Kelantan, PAS juga gagal membenteras isu murtad dan hanya pandai menyalahkan UMNO, PAS juga gagal melaksanakan kempen menutup aurat dengan berkesan… PAS hanya tahu menyalahkan UMNO… Setiap apa yang berlaku akan dipersalahkan kepada UMNO… Tanpa mengkaji salah dan silap sendiri… Secara terburu-buru menuding jari kepada UMNO…

Persoalan sekarang, apakah perjuangan PAS yang sebenar? Menyalahkan orang lain jika berlaku sesuatu atau membenteras secara serius tanpa perlu menunggu serta menyalahkan orang lain? Ataupun perjuangan PAS sekarang tak lebih sekadar topeng? Sampai bila ianya akan terus berlaku jika PAS berterusan asyik dok berceramah menghentam BN dan UMNO, tetapi PAS sendiri GAGAL bertindak?

Panas!! Identiti Sebenar Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara Didedahkan??

Tinggalkan komen

Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara Ialah Adlin Binti Abdul Jalil??

Panglima Harimau telah mendedahkan identiti sebenar siapa disebalik nama Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara ini… Panglima Harimau mendakwa bahawa Adlin Binti Abdul Jalil (gambar) adalah Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara…

Benarkah dakwaan Panglima Harimau ini?? Jika ingin tahu sila lawati blog Panglima Harimau… Banyak maklumat yang didedahkan oleh Panglima Harimau…

Panglima Harimau: Panas Berapi..!! Identiti Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara Yang Terakhir Didedahkan – Sebarkan..!!

Jika benar ini adalah Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara, maka sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga… Siaplah Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara… Laporan Polis akan dibuat…

Ini pula ialah akaun FB Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara atau Adlin Binti Abdul Jalil atau Linda Joy: Linda Joy

Terima Kasih…
Panglima Harimau
Pendedahan Eksklusif-Siapa Sebenarnya Sitt Al Wuzara

Wa a’azza Jundah Wahazamal Ahzaaba Wahdah

Tinggalkan komen

Hayati Bait-Bait Takbir Raya Yang Indah

Mari kita hayati bait-bait ayat takbir yang indah ini dengan penuh kesyukuran dan keimanan…

الله اكبر
الله اكبر
الله اكبر

لااله الاالله والله اكبر
الله اكبر ولله الحمد

الله اكبر
الله اكبر
الله اكبر

لااله الاالله والله اكبر
الله اكبر ولله الحمد

الله اكبر كبيرا والحمد لله كثيرا
وسبحان الله بكرة واصيلا
لااله الا الله وحده
صدق وعده
ونصر عبده
وأعزجنده وهزم الاحزاب واحده
لااله الاالله ولانعبد الاإيامخلصين له الد ين
ولو كره الكا فرون
ولو كره المنافقون
ولوكره المشركون
الاالله والله اكبر
الله اكبر ولله الحمد

Terjemahan dalam Bahasa Melayu…

Allah Maha Besar
Allah Maha Besar
Allah Maha Besar
Tiada Tuhan Melainkan Allah Dan Allah Maha Besar
Allah Maha Besar
Segala Puji-Pujian Bagi Allah

Allah Maha Besar
Allah Maha Besar
Allah Maha Besar
Tiada Tuhan Melainkan Allah
Allah Maha Besar
Allah Maha Besar
Segala Puji-Pujian Bagi Allah

Allah Maha Besar
Allah Maha Besar
Allah Maha Besar
Allah Maha Besar, Maha Agung
Segala Puji Bagi Allah
Maha Suci Allah Pada Waktu Pagi Dan Petang

Tiada Tuhan Melainkan Allah
Hanya KepadaNya Kita Sembah Dengan Penuh Ikhlas Dan Beriman
Walaupun Orang Kafir Membenci
Walaupun Orang Munafik Membenci
Walaupun Orang Musyrik Membenci
Tiada Tuhan Melainkan Allah Yang Esa
Janji Allah Tetap Benar
Dia Menolong HambaNya
Dan Allah Memuliakan TenteraNya
Dia Mengalahkan Tentera Kafir Tanpa Bantuan Sesiapapun

Tiada Tuhan Melainkan Allah Dan Allah Maha Besar
Allah Maha Besar
Segala Puji-Pujian Bagi Allah

P/S: Al-Fatihah Kepada Allahyarham Ustaz Mohd Asri Ibrahim… Semoga Roh Beliau Di Tempatkan Di Kalangan Orang Beriman…

Salam Merdeka Raya Dari eXception

Tinggalkan komen

Selamat Hari Raya Aidilfitri Dan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-54


Image Courtesy Perpustakaan Undang-Undang Jabatan Peguam Negara Malaysia

Di sini eXception ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada pengunjung blog ini serta rakan-rakan seperjuangan yang berada di mana-mana sahaja.

eXception juga ingin mengambil kesempatan ini juga ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-54…

Kepada yang berhari-raya di kampung halaman… eXception mengucapkan selamat berhari raya dengan keluarga yang tercinta… Bagi yang tidak dapat pulang demi kerana tugas… bersabarlah… eXception juga tidak dapat pulang ke Pahang tahun ni, demi kerana tugas… Terpaksa beraya seorang diri tanpa isteri di sisi… Apapun eXception teguhkan semangat demi tugas dan tanggungjawab yang telah diamanahkan…

Kepada remaja-remaja sekelian, berhati-hatilah ketika bermain mercun… Semoga jari-jemari kita yang dianugerahkan sempurna oleh Allah menjadi cacat akibat kelalaian sendiri… eXception malas hendak menegah, kerana sudah lumrah sikap remaja zaman sekarang sukar menerima teguran orang lain. Hanya apabila sudah terkena barulah insaf, itupun setelah hilang jari…

Berlagak Nak Mampus!! Buat Masjid Macam Tokong!!

Tinggalkan komen

Teresa Kok Berlagak Nak Mampus. Enggan Tutup Aurat Di Dalam Masjid

Korang tengoklah sendiri gelagat Teresa Kok, Ahli Parlimen Seputeh yang BIADAP!! Main terjah masjid tanpa menutup aurat… Dah la tak mandi hadas… Main ikut sedap suka sahaja masuk masjid… Apa ko ingat masjid ni Tokong Buddha ker? Ko ingat masjid ni kuil hindu ker??

Inilah jadinya bila DAP ibarat kaduk naik junjung… BIADAP dan KURANG AJAR!! Inikah pemimpin yang dipuja-puja oleh PAS?? Jangan ko ingat ko ni Ahli Parlimen nko boleh sesuka hati masuk dalam masjid macam ko masuk rumah mak bapak nko!! Masjid ialah rumah Allah… Tempat suci orang Islam beribadah… Bukan tempat kafir nak tunjuk lagak!!

Di bawah ini adalah adab ketika hendak masuk masjid… Perhatikan bahagian yang eXception highlight ini…

1. Pakaian hendaklah sopan dan menutupi aurat.

2. Wanita mesti suci dari haid dan nifas. Wanita yang dalam keadaan haid dan nifas tidak boleh masuk ke dalam masjid, walaupun anda yakin tidak kebocoran.

3. Sesudah berwudhu, apabila hendak masuk pintu masjid hendaklah memberi salam kepada malaikat penjaga masjid.

4. Bacalah doa " Ya Allah aku memohon rahmat darimu." sambil berjalan memasukki masjid.

5. Lakukan solat sunat tahiyatul masjid 2 rakaat.

6. Tidak boleh bercakap-cakap ketika didalam masjid menuggu waktu. (Orang yang masuk kedalam masjid malaikat berselawat ke atasnya selagi dia tidak besuara atau bercakap-cakap)

7. Apabila selesai solat sunat hendaklah berdiam diri atau berdoa atau berzikir atau membaca al-quran. Ketika berdiam diri eloklah niat iktiqaf dalam rumah Allah (mendapat pahala mudah)

8. Kemudian anda hendak masuk baris atau saf untuk rsolat berjemaah, hendaklah masuk baris dari kiri saf dan naik ke kanan untuk merapatkan saf.

9. Lakukan solat berjemaah dengan tertib melakukan pergerakkan mengikut imam beberapa saat selepas dia melakukan pergerakan tersebut tidak boleh mendahuluinya.

10. Bacaan anda tidaklah boleh kuat hanya perlu dengar ketelinga anda sahaja. Tidak boleh kuat mengganggu makmum lain.

11. Seeloknya tidak boleh keluar dari tempat duduk sehingga imam selesai membaca doa.

12. Tidak boleh berniaga atau membincangkan hal bisness didalam masjid. Jika anda berniaga dalam masjid ada hadith mengatakan di jamin anda akan kerugian.

13. Berdoalah agar kita akan selalu suka datang ke masjid, " Ya Allah sangkutkanlah hatiku di rumah-Mu ini."

14. Ketika melangkah keluar hendaklah berdoa, " Ya Allah aku mengharap rahmat-Mu"

Nota: eXception nak tanya kepada puak-puak PAS, jika anda yakin nyonya ni bersih dan suci dari hadas, boleh beritahu bagaimana orang kafir harbi macam Teresa Kok ni mengangkat hadas besar?

Kenaikan Harga Yang Tidak Munasabah Menjelang Aidilfitri

Tinggalkan komen

Harga Kad Raya Melambung Naik??

Menjelang Aidiltfitri kita pasti berhadapan situasi kenaikan harga barang keperluan, seperti tepung, gula, minyak masak dan lain-lain…

Tetapi terfikirkah kita selain dari barang keperluan, kad raya juga mengalami kenaikan harga yang tidak munasabah…

Kisahnya eXception singgah di Pusat Membeli Belah Carrefour Alamanda, Putrajaya untuk mencari kad raya untuk dikirim kepada orang yang tersayang… eXception memilih kad yang biasa sahaja, tidaklah besar mana… Tidak ada muzik irama lagu raya apa lagi lampu berkelip-kelip… Cuma kad biasa… eXception beli 3 keping, satu untuk isteri yang berada di kampung, keluarga eXception di kampung juga dan keluarga mertua…

Ketiga-tiga keping adalah kad biasa… Tapi harga untuk ketiga-tiga kad adalah LUAR BIASA!!! Jumlah harga ketiga-tiga kad ialah RM 30.90… Yang mana… Sekeping berharga RM 16.80 kemudian mendapat diskaun harganya menjadi RM 15.10… Sekeping lagi berharga RM 8.80 yang mana mendapat diskaun menjadi RM 7.90…


Di atas ini adalah kad yang berharga RM 16.80 kemudian selepas diskaun menjadi RM 15.10


Beginilah rupa kad tersebut. Takde muzik. Takde lampu berkelip-kelip. Kat biasa…


Lihat pada bawah bar kod, tercatat +1680HR bermaksud harganya RM 16.80

Kad di atas ini eXception nak kirim kepada isteri yang berada di kampung, manakala kad di bawah ini pula untuk keluarga dan keluarga mertua…


Ini adalah kad yang biasa, takde muzik, takde lampu berkelip-kelip


Sungguh tidak munasabah sekali jika kad ini berharga RM 8.80


Pada bawah bar kod tercatat +880HR bermakna harganya RM 8.80 selepas diskaun menjadi RM 7.90

Di bawah ini adalah resit pembelian ketiga-tiga keping kad ini…

Jadi di sini eXception tertanya-tanya apakah punca kenaikan harga ke tahap tidak munasabah kad-kad raya ini semua? Adakah kad-kad ini semua bersalut emas? Adakah kad-kad ini diperbuat dari akar ginseng? Adakah kad-kad ini merupakan edisi terhad yang mana hanya dikeluarkan terhad dalam dunia ni?

Kad-kad ini semua adalah dari jenama Memory Lane… Oleh itu petang ini eXception bercadang untuk memulangkan semula kad ini dan mencari kat lain… Ini kerana harga kad ini sungguh tidak munasabah, kerana harga sekeping kad bermuzik adalah RM 6.90…

Older Entries