Kronologi Rampasan Arak Di Selangor

Tinggalkan komen


seperti yang aku janjikan, sementelahan internet pinjaman masih ditangan aku kan dedahkan kronologi lengkap isu rampasan arak di selangor. dalam butiran tarikh dan masa yang akan dipaparkan, akan kedapatan watak-watak hero,pailang,hipokrit maha gila menjustifikasikan agenda tersembunyi IFC .

1) dalam kawasan pentadbiran MBSA terdapat 42 premis perniagaan 7eleven, 24 daripada premis ini menjual minuman keras jenis beer yang mengandungi kadar alkhohol hingga 8.8%.

2) dalam mengatasi permaslahan ini, pihak MBSA telah melakukan inisiatif dengan mengadakan 4 mesyuarat khas mengatasi isu ini. mesyuarat ini berlangsung sejurus perlantikan ahli majlis baru MBSA dilangsungkan. iaitu untuk sesi 2008/2009. aku harus tegaskan disini bahawa ahli majlis baru ini adalah dikalangan penyokong pakatan haram pas,pkr,dap dan kumpulan ngo-k daripada hindraf.

3) pakatan haram di selangor adalah hipokrit.menjanjikan bulan dan bintang sebelum menang pilihanraya,sayang tatkala kuasa berada dalam genggaman perjuangan hilang dan iman pun boleh melayang.

4) 4 mesyuarat perlaksanaan mengharamkan penjualan arak di kawasan melayu berlangsung selama beberapa bulan, iaitu pada tarikh yang dinyatakan dibawah :-

(4a) mesyuarat jawatankuasa perlesenan dan perkhidmatan bandar MBSA kali ke 2 bertarikh 19 ogos 08 dan mesyuarat majlis pada 29 ogos 08.

(4b)mesyuarat jawatankuasa perlesenan dan perkhidmatan bandar MBSA kali ke 3/2008 bertarikh 15 september 08 dan mesyuarat majlis pada 25 september 08 (cabutan kertas)

(4c)mesyuarat jawatan kuasa perlesenan dan perkhidmatan bandar kali ke 4/2009 pada 22 april 2009 (turut dihadiri oleh wakil 7 eleven)

(4d) INI KLIMAKS NYA.KEPUTUSAN TELAH DITETAPKAN. mesyuarat majlis kali ke4 pada 28 mei 09. mesyuarat ini dihadiri oleh kesemua ahli majlis MBSA daripada pakatan haram.antaranya adalah 1)tan ah kow-pkr kota raja 2)tuan mazalan 3)mokhtar hani 4)adnan jambori-pkr shah alam 5)ang leng kiat 6)norhalim sirome -pas kota raja 7)mariam abdul rashid 8)sivarajan 9) haris bin abu bakar -ketua bahagian pkr shah alam 10) adzhar maludin -pkr 11)zukefli bin mohd nani 12) datin norini bt md top 13)ahmad suyuti bin bashiron.

5)pada mesyuarat terakhir ini (mesy ahli majlis 28mei 09) ketetapan penguatkuasaan ke atas penjualan arak dan minuman keras di kedai 7 eleven akan berkuatkuasa pada 1jun 2009.

6)pihak jabatan perlesenan MBSA telah memberikan notis bertarikh 13 julai 2009 kepada pegurusan 7 eleven untuk tidak menjual arak di shah alam bermula daripada seksyen 1 hingga 24.

7)29 hb julai 09, pihak penguatkuasa MBSA telah mengadakan pemeriksaan terhadap sebuah kedai 7 eleven di jalan liku seksyen 8 shah alam. didapati kedai tersebut masih lagi menjual arak dan minuman keras walaupun arahan MELARANG PENJUALAN telah pun berkuatkuasa pada 1 jun 2009.

8)rampasan telah dilakukan pada hari yang sama (28 julai 08 hari rabu) jam 4.30 petang.barang rampasan telah disimpan ditingkat 12 MBSA. asas penguatkuasaan MBSA berdasarkan keputusan mesyuarat seperti di atas.

9)PERJUMPAAN DENGAN RONNIE LIU.
telah berlangsung sehari selepas rampasan iaitu pada 30 julai 09 jam 12.45 tengahari. MBSA telah dipanggil mengadap ke bilik timbalan datuk bandar untuk memberikan penjelasan isu rampasan arak. selain MBSA di dalam bilik tersebut ada 3 orang ahli DAP dan tan ah kow (pkr).

10) selepas perjumpaan jam 12.45 tengahari, sekali lagi MBSA dipanggil mengadap oleh ronie liu pada jam 2 petang.kali ini suasana lebih tegang. didapati 4 orang dap kelihatan di bilik tersebut.MBSA TELAH DIMARAHI DENGAN CUKUP KASAR DAN KERAS OLEH RONNIE LIU !

11) dua kali mesyuarat pada hari yang sama (30julai) iaitu pada jam 12.45 tengahari dan 2 petang…pada jam 4.30 petang MBSA tela diarahkan oleh ronnie liu untuk memulangkan semula arak yang dirampas.

minggu lepas hasan ali bersandiwara, menyuruh agar khalid berahim menggugurkan ronnie daripada portfolio exco pbt. jumaat minggu yang sama khalid berahim menyambut sandiwara hasan ali , khalid kata tiada isu.yang menjadi mangsa adalah MBSA dan yang menjadi hero islam juga MBSA. ahli majlis MBSA yang terbabit sama dalam memutuskan pengharaman penjualan arak membisu.

pas meropakan manusia hipokrit tahap tertinggi senarai pelacur politik jalanan. pas memijakkan hukum quran yang pernah mereka perjuangkan. hukum quran itu kini bawah kaki mereka, disepak dan ditendang mengikut citra politikal semasa. bila berocap didepan penyokon buta mereka, quran tadi diambil semola dari kaki mereka. ‘kita partai perjoangkan islam,umno munafik,umno jahannam’ …. takbir lah mereka menipu ahli jumud pas sekaliannya.

khalid berahim dan pas manifestasi ulangan sejarah. nikmat islam itu telah diangkat dari jiwanya oleh ALLAH SWT. mereka sudah tiada rasa kekesalan kerna terlanjor. kerna sikap kesialan pas inilah, ketua pemuda dap berani menghina islam. penghinaan terbuka kepada islam berponca daripada sikap lacuran politik pimpinan pas sendiri.

khalid berahim menjadi ketua nomor 1 di selangor. pembawaan khalid telah banyak merosakkan islam menjahanamkan bangsa. aku melihat keliling ku, menutup mata sambil memikirkan akan nasib agama dan bangsa. di tangan ku menggenggam erat, tubuh berketar menahan gelojak marah….nabi saw telah lama meninggalkan kita, dan pada kita sahajalah paksi paksi kental yang mampu mempertahankan islam dan bangsa.

hina islam dan bangsa haros ada noktahnya. pkr dan pas selangor haros-harosan segera dilawan dan ditentang ! dengan tangan penuh kudrat, mulut penuh semangat dan hati berkobar akan kami memolakan langkah. sejarah sahabat dalam perang badar dijadikan iktibar, pelepah tamar digunakan menentang kafirin. dan pelepah tamar ini jugalah yang telah melibas-libas tubuh musuh hingga kaku menuju kematian !begitulah ulangan mati pakatan yang ku idamkan !

JIHAD SUDAH BERMOLA ! AYUH KITA BANGKIT DAN LAWAN MEREKA !

Petikan dari blog: Gerakan Anti PKR

Walaupun fakta kukuh serta bukti menunjukkan Ronnie Liu campur tangan dalam urusan MBSA, tetapi Ronni masih cuba menafikan dan lari dari kenyataan. Inilah apabila tersepit dia akan cari jalan mudah untuk keluar. Samaada menafikan atau menuduh fitnah orang lain.

MBSA akhirnya tunduk kepada kehendak Ronnie…

Tinggalkan komen

Hairan, rampasan MBSA dipulang

SHAH ALAM – Menghairankan apabila tidak sampai tempoh 24 jam Bahagian Pelesenan dan Penguatkuasaan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) merampas 70 tin termasuk botol minuman beralkohol dari sebuah kedai serbaneka di Jalan Liku D 8/D, Seksyen 8 dekat sini, Rabu lalu, namun pihak terbabit memulangkan barangan tersebut petang kelmarin.

Difahamkan, dalam serbuan kira-kira jam 4.30 petang itu, dua pegawai MBSA merampas kesemua minuman beralkohol setelah menerima aduan daripada penduduk setempat sejak beberapa bulan yang lalu bahawa premis tersebut menjual minuman haram itu kepada pembeli beragama Islam.

Rentetan aduan itu, MBSA melakukan serbuan dan merampas sebilangan minuman beralkohol pelbagai jenama yang dipercayai mengandungi lebih lima peratus kandungan alkohol.

Berdasarkan keputusan Mesyuarat Majlis kali keempat 2009, Majlis telah memutuskan satu dasar mengenai aktiviti penjualan minuman keras di bawah kadar lima peratus kandungan alkoholnya di premis kedai serbaneka, pasar mini dan kedai runcit di seluruh kawasan pentadbiran MBSA.

Dasar tersebut adalah larangan menjual minuman keras di kawasan pentadbiran Majlis dari Seksyen 1 hingga Seksyen 24 dan di kawasan majoriti penduduknya beragama Islam.

Penguatkuasaan ke atas penjualan minuman keras di premis kedai serbaneka, pasar mini dan kedai runcit dikuatkuasakan pada 1 Jun lalu.

Timbul tanda tanya di sini apabila anggota MBSA memulangkan semula minuman beralkohol itu kira-kira jam 4 petang kelmarin iaitu tidak sampai tempoh 24 jam barangan itu dirampas.

Kedai serbaneka tersebut difahamkan telah diberi notis pemberitahuan dan larangan kepada premis terbabit sebanyak dua kali iaitu pada Mei dan Julai lalu termasuk 42 cawangan lain premis itu di seluruh kawasan pentadbiran MBSA.

Sementara itu, Datuk Bandar Shah Alam, Mazalan Md Noor berkata, beliau mengesahkan rampasan minuman beralkohol dan penyerahan semula bara-ngan itu kepada pihak terbabit.

“Dasar majlis yang telah diputuskan tidak akan ada pembaharuan namun kita akan memberhentikan seketika operasi itu sehingga mendapat arahan daripada Kerajaan Negeri,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Tinjauan Sinar harian di kedai serbaneka, pasar mini dan kedai runcit di Seksyen 18, 19, 20 dan 24 mendapati masih terdapat beberapa premis menjual minuman beralkohol walhal kesemua peniaga telah dimaklumkan berhubung keputusan dasar majlis yang melarang penjualan minuman beralkohol.

Sumber: Sinar Harian
http://www.sinarharian.com.my/selangor/content/story3007149.asp

Ronnie Liu Arah MBSA Pulangkan Rampasan Arak?

Tindakan Exco kerajaan negeri, Ronnie Liu mengarahkan anggota penguat kuasa Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) memulangkan semula minuman keras yang dirampas daripada sebuah kedai serbaneka di sini kelmarin akan dibincangkan dalam Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri minggu depan.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, pihaknya akan menyiasat kejadian itu dan mendapatkan penjelasan daripada Ronnie yang merupakan Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri tentang apa yang sebenarnya berlaku.

“Saya akan menyiasat perkara ini dan mendapatkan penjelasan daripada Exco terbabit,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Konvensyen Falak Selangor 2009 di Auditorium Sirim di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Ronnie yang mengarahkan anggota penguat kuasa MBSA memulangkan semula minuman keras yang dirampas daripada sebuah kedai serbaneka di Seksyen 8 di sini kelmarin.

Mengulas isu penjualan minuman keras di bandar raya ini yang menimbulkan perbezaan pendapat antara wakil rakyat Pas dan DAP, Khalid berkata, minuman keras masih boleh dijual di premis di bandar raya ini tetapi perlu mempunyai lesen dan dibuat secara tertutup.

Bagaimanapun ujar beliau, kerajaan negeri masih dalam proses untuk menentukan garis panduan supaya penjualan minuman keras dibuat secara tertib dan berhemah bagi mengelak kesan sampingan khususnya kepada orang Islam.

Jelasnya, asas kepada peraturan yang masih dalam kajian itu ialah orang Islam diharamkan membeli dan menjual arak dan penjualan minuman keras kepada bukan Islam pula perlu dibuat secara tertib.

“Kita baru mengadakan perjumpaan dengan operator dan pengendali premis yang beroperasi di sini kira-kira dua bulan lalu. Kita jangka dalam tempoh tiga dan empat bulan akan datang baru kita boleh buat keputusan.

“Kita perlu melihat dan faham apa peraturan yang dibuat di negeri lain termasuk yang dipraktikkan di Kuala Lumpur,” jelasnya.

Sebelum ini, beberapa wakil rakyat Pas dan DAP berbeza pendapat mengenai peraturan penjualan minuman keras di bandar raya ini berikutan Pas mahu kerajaan negeri mengharamkan penjualan minuman keras di kawasan yang majoriti penduduk beragama Islam.

Bagaimanapun cadangan itu mendapat bantahan keras wakil rakyat DAP dengan alasan peraturan itu tidak adil bagi orang bukan Islam.

Tindakan Ronnie jelas tidak menghormati MBSA. Malah undang-undang dibuat oleh Kerajaan Selangor sendiri juga tak dipatuhi. Inilah jika Khalid Gagap jadi Pak Turut aje. Akhirnya Kerajaan Selangor ditimpa masalah tanpa henti, akibat samseng tua sorang ni… Khalid Gagap, elok nko berhentilah jadi MB, biar je Ronnie jadi MB Selangor…

Ronnie kata bir bukan minuman keras, habis apa? Air mineral?

Tinggalkan komen


Nampaknya Ronnie Liu cuba menipu umat Islam Selangor, khususnya seluruh Malaysia. Ronnie mengatakan bir bukan minuman keras. Oh adakah beliau hendak mengatakan bahawa bir itu air mineral atau minuman ringan seperti 7Up? Pepsi? Coca-Cola?

Mr Ronnie, kita umat Islam satu Malaysia nak bagitau sama lu, kita orang bukan BODO!! Wei apek tua… Lu jangan la cuba mau tipu kita orang… Kita orang bukan BODO mcm lu sangka… Yang BODO ialah Hassan Ali, kerana buat pekak, buat tuli dan buat bisu…

Mr Ronnie, penduduk beragama Islam di Shah Alam mahu lu mintak maaf… Lu sudah permainkan agama kitaorang…