Wartawan Malaysiakini Dihalau Keluar?? Apa Kes??

2 Komen

Wartawan Malaysiakini Dihalau Keluar?? Apa Kes??

Siang tadi berlangsung Konvensyen Media Sosial 1 Malaysia peringkat Wilayah Persekutuan di Regency Hotel, Kuala Lumpur…

Antara wartawan yang turut hadir, termasuklah wartawan Malaysikini (lelaki berambut panjang di dalam gambar). Walaupun dari portal berita pembangkang, wartawan tersebut tetap dijemput untuk membuat liputan serta diberi makan dan minum seperti peserta yang lain.

Akan tetapi petang tadi, salah seorang sekretariat telah mengesan putar belit dalam portal pembangkang itu yang mana, Malaysiakini telah memutar belitkan ucapan Timbalan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan Malaysia, Datuk Mohd Zaini Hassan.

Datuk Mohd Zaini dalam ucapannya memberitahu kepada para peserta, sebarang berita sebenarnya boleh digunakan untuk menimbulkan persepsi. Kaedah itulah yang digunakan oleh Jentera Propaganda Pakatan Rakyat selama ini sehinggakan blatant-lie atau penipuan terang-terangan.

Bagaimanapun Malaysiakini memutar belitkan kenyataan tersebut kononnya Datuk Mohd Zaini berkata, pengamal media dibolehkan “memutar” fakta untuk membentuk gambaran yang diingini kepada khalayak. Langkah itu adalah “serangan berhemah” kepada pembangkang yang kini menguasai persepsi umum sehingga menyebabkan kerajaan BN “dibicarakan” dalam ruang politik negara.

Ucapan Datuk Mohd Zaini telah disaksikan oleh ribuan peserta Konvensyen Media Sosial 1 Malaysia, termasuklah eXception sendiri… Ternyata perangai wartawan Malaysiakini sebijik macam anjing… Sudah diberi makan… Sudah diberi minum… Sudah diberi masuk… Tapi masih lagi mahu menggigit…

Setelah menyedari laporan putar belit yang dikeluarkan oleh Malaysiakini, Pengarah konvensyen itu, Mohammad Rafi Awang Kechik kemudian bertindak menghalau wartawan Malaysiakini itu… Wartawan tersebut segera lari meninggalkan majlis tersebut seperti anjing bercawat ekor kerana bimbang dihentak secara bergotong-royong…


Wartawan Utusan ajar ‘putar’ fakta

Nota: Nasib kau la… Kalo ko dah kena pegang ramai-ramai tadi, memang eXception akan tinggalkan kesan tapak kasut kat belakang ko tu… Sebagai kenangan abadi untuk pengajaran anak cucu ko nanti… Lu mau ka!!??

Advertisements

Mahfuz Bean Bodoh!! Cuba Putar Belit Kenyataan @NajibRazak

Tinggalkan komen

Mahfuz Bean Cuba Menunjukkan Kebodohannya

Nampaknya Mahfuz Bean cuba menunjuk sikap kurang cerdiknya dengan memutar belit kenyataan Datuk Seri Najib… Siapa tak kena dengan Mahfuz Bean… Bukan tahu buat kerja pun… Hanya pandai mencari populariti dengan membuat kenyataan yang BODOH dan KURANG CERDIK…

Cuba baca kenyataan sebenar Datuk Seri Najib di dalam Utusan Malaysia…

TAIPING 30 Jun – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak perlu menggunakan tempoh mandat yang ada untuk memberi keyakinan kepada rakyat mengenai kebolehan serta keprihatinan kerajaan Barisan Nasional (BN) pimpinannya terhadap rakyat.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, keputusan Najib yang menghormati mandat lima tahun diberi rakyat untuk mentadbir negara sebelum mengadakan pilihan raya umum adalah sesuatu yang lebih baik.

“Tetapi ada kemungkinan pula, jika kerajaan beri masa yang panjang (sebelum mengadakan pilihan raya umum), desakan dan tuntutan yang bukan-bukan terhadap kerajaan akan bertambah dan mereka akan mengugut kerajaan, jika tidak bagi ini, mereka tidak akan sokong,” katanya.

Dr Mahathir berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat agung tahunan Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (Perkim) kebangsaan kali ke-51 di sini hari ini.

Semalam, Najib berkata tidak timbul soal BN kurang yakin menghadapi pilihan raya umum akan datang berikutan dakwaan pembangkang yang beliau sengaja melambatkan tarikh pilihan raya.

Presiden UMNO merangkap Pengerusi BN itu menegaskan, BN diberi mandat oleh rakyat untuk tempoh lima tahun bagi memperlihatkan kemampuan memimpin dan mentadbir negara serta membawa kemajuan dan membela untung nasib rakyat. – BERNAMA

Jelas sekali, Datuk Seri Najib hanya menyatakan mandat rakyat terhadap Barisan Nasional… Ternyata kenyataan Mahfuz Bean adalah bersifat syok sendiri dan sekadar mencari populariti menjelang PRU 13 nanti.

Pesan eXception kepada Mahfuz Bean… Sekarang rakyat sudah bijak… Mereka takkan pilih pemimpin yang kerjanya hanya bercakap dan mencari populariti melalui kenyataan akhbar… Mereka pilih pemimpin yang bijak berkerja serta membantu rakyat…

Sumber Merapu: Rakyat beri mandat kepada Abdullah, bukan Najib

Sumber Hakiki: Guna tempoh mandat untuk yakinkan rakyat

Siri 3: Rakyat Malaysia Mudah Percaya Kepada Fitnah Dan Khabar Angin??

Tinggalkan komen

Fitnah Dengan Cara Manipulasi Muka Depan Akhbar

Hari ini eXception hendak tunjukkan kepada pengunjung blog ini dan kepada seluruh rakyat Malaysia bagaimana salah satu cara anjing-anjing kurap Pakatan Rakyat melakukan fitnah… Iaitu dengan memanipulasi muka depan akhbar… Kita ambil contoh manipulasi seperti yang dilakukan terhadap muka hadapan akhbar Utusan Malaysia di bawah ini.


Klik Gambar Untuk Besarkan

Korang rasa susah ke nak manipulasi akhbar Utusan Malaysia ni? Bagi eXception ianya sangat dan tersangatlah mudah… Mula-mula kita masuk laman web Utusan Malaysia Online… di http://www.utusan.com.my. Dibahagian atas sebelah kiri di bawah tajuk E-PAPER, kita boleh lihat screenshot muka hadapan akhbar Utusan Malaysia… Ianya boleh dilihat di sini

Sekarang eXception akan berlagak seperti seorang blogger Pakatan Rakyat dengan menimbulkan cerita fitnah dan memburuk-burukkan nama UMNO… Hanya menggunakan Microsoft Paint dan Adobe Photoshop, maka terhasillah akhbar Utusan Malaysia yang telah diubah seperti di bawah…


Klik Gambar Untuk Besarkan

Akhbar di atas merupakan contoh manipulasi yang dilakukan bertujuan untuk memfitnah Kerajaan Barisan Nasional, Perdana Menteri Malaysia dan UMNO. Biasanya yang melakukan perkara ini ialah kalangan anjing-anjing Pakatan Rakyat… Muka hadapan akhbar Utusan Malaysia di atas asalnya adalah seperti dibawah…


Klik Gambar Untuk Besarkan

Tujuan fitnah ini satu sahaja, iaitu mahu rakyat membencikan kepimpinan kerajaan sekarang lebih-lebih lagi apabila PRU 13 semakin hampir. Ianya adalah dibuat atas arahan bos mereka yang mahu divert isu liwat dan video skandal seks Anwar Ibrahim supaya rakyat mengalihkan perhatian kepada isu lain. Kerana mereka tahu bahawa ‘RAKYAT MALAYSIA MUDAH PERCAYAKAN FITNAH’…

P/S: Apa yang eXception tunjukkan ini adalah sekadar panduan kepada semua rakyat Malaysia supaya menilai satu-satu berita yang diterima dan dibaca sebelum mempercayainya… Manipulasi muka hadapan akhbar Utusan Malaysia yang dibuat eXception tidak berniat jahat, hanya sebagai contoh… Harap maklum…