Gempar!! Pendatang Asing Memiliki Rumah Agam Mewah!?

Tinggalkan komen

Pendatang Asing Mampu Memiliki Banglo Mewah Hasil Menyonglap Wang Rakyat?

Bila korang terbaca tajuk kat atas ni sahaja mesti korang akan salahkan BN… Tapi kali ni tuduhan korang silap, pasal pendatang asing ni bukan dari BN hatta UMNO sekalipun… Pendatang asing ini merupakan catur di dalam PKR yang kuat mengampu Anwar dan kuat juga membuat fitnah…


Dalam dok buat fitnah terhadap Sharizat, dia tak sedar bahawa cybertrooper BN sentiasa memerhatikan gerak langkahnya… Dan… Gerak langkah pendatang asing ni akhirnya berjaya membongkar satu rahsia… Rupa-rupanya pendatang asing ni kaya… Mampu memiliki sebuah rumah agam yang besar…


Mereka dok menyalak macam anjing nampak setan semasa isu NFC hangat diperkatakan… Jadi bagaimana dengan rumah agam ni? Milik siapakah? Siapakah pendatang asing itu?

Selanjutnya:

Antara dua darjat:-Saifudin kaya melata,rakyatnya miskin hina!
CILI KASI TARUK! WAHAI SAIFUDDIN NASUTION, KENAPA KAU NI JENIS DOUBLE STANDARD EK?
GEMPARRR..!!! MAHLIGAI EKSKLUSIF SAIFUDDIN MUKA BERLUBANG TERBONGKARRR..!!!

Nota: Inilah hasil Kerajaan Berkebajikan yang mana kkebajikan tembolok sendiri dijaga tetapi kebajikan rakyat tak terbela… Kerajaan Berkebajikan ini sebaiknya ditukar kepada Kerajaan Berkebanjingan… Kerana mereka dalam dok seronok songlap duit rakyat, boleh mendendangkan fitnah kepada BN dan UMNO songlap duit rakyat…

Jom buat lawatan ke banglo mewah pemimpin Pakatan Rakyat!!

Tinggalkan komen

Ahli Dewan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim, telah membawa rombongan seramai 40 orang ke bango mewah milik Khir Toyo bekas MB Selangor yang menimbulkan kontreversi kerana dikatakan bernilai RM 24 Juta.

Rombongan tersebut hadir kira-kira jam 10.40 pagi dengan bas persiaran.

“Ini adalah inisiatif penduduk untuk lawat dan melihat dengan mata mereka sendiri betapa besarnya rumah pemimpin mereka,” kata Ng kepada media dalam lawatannya itu.

Bagaimanapun rombongan tersebut tidak dibenarkan masuk ke kawasan banglo berkenaan kerana dihalang pengawal keselamatan.

Selanjutnya: Lawatan sambil belajar tinjau ‘istana’ Khir Toyo berakhir dengan demo

So… Diorang dah melawat ke rumah Khir Toyo, apa kata blogger BPN semua pakat-pakat melawat banglo mewah milik para pemimpin Pakatan Rakyat pula? Apa ingat Khir Toyo je ada banglo mewah? Pemimpin PR pun sudah tentu ada banglo mewah…. Antaranya….

Rumah Al-Juburi

Pandangan dari sebahagian sisi rumah baru Anwar No.11, Jalan 3/61, Bukit Segambut Dalam, Kuala Lumpur. Anwar berpindah dari rumah lama di Damansara pada awal Januari 2007. Rumah lama di Damansara bernilai RM2 juta, dan rumah baru (villa), di Bukit Segambut dianggarkan lebih dari 7 juta.

Banglo Mewah Anwar 2

Bagaimana dengan pemimpin Pakatan Rosak lain pula?

Rumah mewah Lim Guan Eng (KM P.Pinang)

Banglo Mewah Lim Guan Eng

Rumah mewah Khalid Gagap (MB Selangor)

Banglo Mewah Khalid Ibrahim

Anwar juga membeli bangunan 10 tingkat di Tropicana, Damansara sebagai ibu pejabat PKR baru.
Tidak dapat dipastikan berapa nilai rumah di Sekyen 16, Petaling Jaya, yang dijadikan pejabat peribadi Anwar. Kondomium misteri yang pernah dimasuki Anwar bernilai RM 2.2 juta. Banyak betul duit Anwar, sedangkan beliau hanya berjawatan Ketua Umum PKR.

Selain itu, di sekeliling villa itu dipenuhi dengan CCTV. Villa bertingkat-tingkat umpama sebuah mahligai. Rumah beliau juga dilengkapi dengan pondok pengawal keselamatan.
Ciri-ciri rumah beliau seperti ini bukan menggambarkan beliau hidup sederhana sepertimana yang diwar-warkan dalam ceramah-ceramahnya.

Jika kita fikirkan,…dari manakah duit yang diperoleh Anwar serta keluarga untuk mengumpul harta-harta semewah seperti ini???
Adakah dgn cara menjadi Ahli Parlimen (anwar & anaknya) mampu untuk mengumpul wang sebanyak itu???
Adakah dgn kutipan derma wang rakyat melalui ceramah-ceramah perdana beliau di seluruh negara mampu membuatkan beliau begitu kaya???

Pembangkang sibuk mendedahkan kekayaan pemimpin-pemimpin BN sejak akhir-akhir ini,…tetapi pemimpin Pakatan Rakyat juga apa kurangnya???…
Lihat saja harta-harta kekayaan Lim Guan Eng, Anwar Ibrahim, Khalid Ibrahim …dll.
Mereka belumpun sepenggal menjadi EXCO/MP/ADUN….

Para pemimpin Pakatan Rosak ni ligat merompak wang rakyat melalui cara yang agak terhormat tetapi kotor. Contohnya kes penyelewengan DAP Selangor yang mastermindnya Ronnie Liu dan Yong Hian Wah serta yang terbaru Yb Rodziah dengan penyelewengan RM 375 ribu.

Pendedahan: Rumah Mewah Pemimpin Pakatan Rakyat

Tinggalkan komen


Bila isu banglo Khir Toyo, ramai kalangan puak jumud pembangkang ini mengatakan ianya hasil rasuah. Ada pula yang merupakan penilai tak bertauliah mengatakan nilai banglo Khir Toyo tu puluhan ribu ringgit… Akan tetapi setelah Khir Toyo menunjukkan bukti bahawa banglo tersebut dibeli melalui pinjaman bank, ramai yang tidak percaya… Malah tetap mengatakan ianya hasil rasuah dan penyelewengan… So bagaimana dengan pemimpin Pakatan Rosak pula? Mereka tak duduk kat banglo mewah ke? Ini aku tunjukkan bagaimana rupa banglo mereka…

Rumah Al-Juburi

Pandangan dari sebahagian sisi rumah baru Anwar No.11, Jalan 3/61, Bukit Segambut Dalam, Kuala Lumpur. Anwar berpindah dari rumah lama di Damansara pada awal Januari 2007. Rumah lama di Damansara bernilai RM2 juta, dan rumah baru (villa), di Bukit Segambut dianggarkan lebih dari 7 juta.

Banglo Mewah Anwar 2

Bagaimana dengan pemimpin Pakatan Rosak lain pula?

Rumah mewah Lim Guan Eng (KM P.Pinang)

Banglo Mewah Lim Guan Eng

Rumah mewah Khalid Gagap (MB Selangor)

Banglo Mewah Khalid Ibrahim

Anwar juga membeli bangunan 10 tingkat di Tropicana, Damansara sebagai ibu pejabat PKR baru.
Tidak dapat dipastikan berapa nilai rumah di Sekyen 16, Petaling Jaya, yang dijadikan pejabat peribadi Anwar. Kondomium misteri yang pernah dimasuki Anwar bernilai RM2.2 juta. Banyak betul duit Anwar, sedangkan beliau hanya berjawatan Ketua Umum PKR.

Selain itu, di sekeliling villa itu dipenuhi dengan CCTV. Villa bertingkat-tingkat umpama sebuah mahligai. Rumah beliau juga dilengkapi dengan pondok pengawal keselamatan.
Ciri-ciri rumah beliau seperti ini bukan menggambarkan beliau hidup sederhana sepertimana yang diwar-warkan dalam ceramah-ceramahnya.

Jika kita fikirkan,…dari manakah duit yang diperoleh Anwar serta keluarga untuk mengumpul harta-harta semewah seperti ini???
Adakah dgn cara menjadi Ahli Parlimen (anwar & anaknya) mampu untuk mengumpul wang sebanyak itu???
Adakah dgn kutipan derma wang rakyat melalui ceramah-ceramah perdana beliau di seluruh negara mampu membuatkan beliau begitu kaya???

Pembangkang sibuk mendedahkan kekayaan pemimpin-pemimpin BN sejak akhir-akhir ini,…tetapi pemimpin Pakatan Rakyat juga apa kurangnya???…
Lihat saja harta-harta kekayaan Lim Guan Eng, Anwar Ibrahim, Khalid Ibrahim …dll.
Mereka belumpun sepenggal menjadi EXCO/MP/ADUN….

Petikan dari blog: Suara Demokrasi Malaysia

Apa nak dihairankan, pemimpin Pakatan Rosak ni ligat merompak wang rakyat melalui cara yang agak terhormat tetapi menipu. Contohnya kes penyelewengan DAP Selangor yang mastermindnya Ronnie Liu dan Yong Hian Wah. Mereka memalsukan invois semata-mata mahu mengaut kekayaan mudah.

PAS Selangor cuba membodek DAP

5 Komen

Ini aku petik dari akhbar HaprakDaily…


PAS negeri Selangor menegaskan kewujudan pusat hiburan, judi dan spa haram yang didakwa oleh Ketua Pembangkang, Dato’ Seri Dr Mohd Khir Toyo berjumlah sebanyak 4,000 buah telah wujud sejak BN memerintah Selangor.

Penegasan tersebut dinyatakan oleh Setiausaha Perhubungan PAS, Khairuddin Othman ekoran dakwaan Khir sejak Selangor ditadbir oleh kerajaan Pakatan Rakyat pusat hiburan haram wujud berleluasa.

Cheh!! Inilah kerjanya orang mempunyai mentaliti gred E (seperti yang dikatakan Garamanis). Taunya dok salahkan orang lain… Kalau ikhlas nak bendungkan maksiat, kenapa tak tarik balik je lesen tersebut? La ni tengok makin galak lak diorang bukak rumah urut haram.

Beliau turut mendesak Khir Toyo supaya mengakui secara terbuka bahawa semua lesen-lesen perjudian, spa dan pusat hiburan diluluskan ketika kerajaan BN mentadbir kerana selama setahun empat bulan kerajaan Pakatan Rakyat mentadbir Selangor tidak pernah meluluskan lesen baru untuk premis tersebut.

PAS negeri Selangor mendakwa Khir tidak pernah serius dalam menangani kes-kes kewujudan pusat hiburan haram ketika beliau memegang tampuk pemerintahan negeri Selangor.

Macamlah PAS serius sangat nak tanganinya. Kalo dah tahu Khir Toyo tak boleh harap. PAS Selangor boleh pakai ke? Taunya salahkan orang lain, pastu membodek DAP. Kalo berani aku cabar PAS Selangor, tarik balik semua lesen SPA dan pusat hiburan haram tersebut. Jangan jadi macam anjing yang tau menyalak siang dan malam, tapi sayang dah diikat kat tiang rumah oleh bosnya (DAP).

Katanya, kenapa baru sekarang Khir mendedahkan tentang masalah rumah urut sedangkan ketika beliau menjadi Menteri Besar dahulu rumah urut beroperasi tanpa kawalan dan pemantauan daripadanya.

Justeru, PAS negeri Selangor berpendapat dakwaan Khir itu tidak berasas sebaliknya ia merupakan usaha terdesak beliau untuk mengalihkan perhatian rakyat terhadap isu penyelewengan yang dilakukan.

“Penyelewengan beliau seperti isu banglo bernilai RM24juta, isu pemindahan dana Balkis RM9.9 juta dan sebagainya,” tegas beliau.

Sehubungan itu beliau menegaskan Khir Toyo perlu menjawab terlebih dahulu semua dakwaan terhadapnya sebelum membuat pelbagai fitnah terhadap kerajaan Pakatan Rakyat.

“Khir Toyo boleh mengelabui mata rakyat tetapi bukan kepada kami rakyat Selangor,” tegasnya.

Habis tu bagaimana dengan kes penyelewengan Exco DAP tu? Tak nak ulas ke? Aku pasti PAS Selangor takkan berani ulas punya pasal penyelewengan Exco DAP tu. Isu Banglo tu dah basi la PAS. Semua dah tahu nilai banglo tak sampai puluhan juta. PAS bodoh sangat dengar berita palsu. Sampai sekarang ianya senyap.

Bagaimana dengan ini:

Bagaimanapula dengan ini:

Jawablah… Jangan tau tuduh je…

Oh ya, bagaimana dengan bekas ADUN Melur, yang mana bekas isterinya membuat tuntutan sebanyak RM 3 Juta? Malah bekas ADUN tersebut juga mempunyai rumah banglo mewah. Tak nak ulas ke? Aku gerenti takkan berani punya. BALKIS itu persatuan berdaftar, maka pengerusi persatuan berhak membubarkan persatuan dan menyalurkan duit persatuan ke persatuan lain dengan persetujuan semua ahli. Orang lain tak berhak campur tangan urusan BALKIS. Aku tahu sebab aku pernah pergi kursus pendaftar pertubuhan. BALKIS tak melanggar peraturan pun. Malah sumber kewangan BALKIS bukan dari kerajaan Selangor, tetapi hasil dari sumbangan. Apabila ianya merupakan satu sumbangan, maka persatuan tsb berhak menguruskan kewangan tersebut mengikut cara mereka atau menyalurkannya ke persatuan lain.