Sivakuman mau bikin wayang lagi?

Tinggalkan komen

Ulang tayang drama bawah pokok

IPOH 26 Ogos – Pakatan DAP, Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sengaja mahu mengadakan ‘ulang tayang drama bawah pokok’ kerana berhasrat mengadakan ‘persidangan Dewan Undangan Negeri’ (DUN) pada 2 September ini.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, tindakan berkenaan yang jelas tidak menghormati Sultan Perak, Sultan Azlan Shah dan tidak mempedulikan undang-undang dipercayai sengaja dirancang bagi mewujudkan suasana anarki atau kekacauan.

Beliau berkata, mereka juga mahu menggambarkan kepada dunia kononnya negeri ini berada dalam keadaan huru-hara jika tidak dibenarkan memasuki bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) pada tarikh berkenaan.

“Dia orang bukan peduli pun tentang perkenan sultan atau kesejahteraan rakyat, dia orang tak peduli itu semua. Apa yang mereka nak ialah bagaimana hendak wujudkan keadaan huru-hara dan tidak stabil.

“Mereka sengaja hendak tunjuk kononnya merekalah pilihan rakyat. Saya ingin tegaskan di sini mereka boleh buat tetapi kena ingat ‘pihak yang lagi satu tidak akan berdiam diri’.

“Mereka kena belajar daripada sejarah dan jangan main politik secara keterlaluan. Dewan bawah pokok dulu sudah tidak berjaya tetapi mahu ulang tayang balik, agaknya mahu dapatkan status box office,” katanya di sini hari ini.

Beliau menyatakan demikian ketika diminta mengulas rancangan pakatan pembangkang mahu mengadakan persidangan DUN pada 2 September ini.

Hari ini, bekas Speaker DUN, V. Sivakumar menyaman Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Dr. Abd. Rahman Hashim kerana menghalang wakil rakyat pakatan pembangkang untuk mengadakan persidangan DUN pada Mac lepas.

Pada 21 Ogos lalu, pakatan pembangkang juga telah menghantar notis guaman dan memberi tempoh selama 48 jam kepada Abd. Rahman untuk memberi aku janji supaya tidak campur tangan pada persidangan Dewan 2 September ini.

Zambry menegaskan, tindakan pembangkang itu jelas sekali menunjukkan betapa angkuh dan bongkaknya mereka hingga sanggup mengambil langkah melampau untuk mencapai hasrat dan cita-citanya.

“Anda lihatlah sendiri bagaimana berkuasanya mereka. Mereka fikir kuasa itu berada di tangan mereka dan rasa merekalah tuan. Siapa mereka hendak arah-arahkan kita,” ujarnya.

Jelas beliau, kerajaan negeri Barisan Nasional (BN) yakin, Abd. Rahman telah menjalankan tugasnya dengan baik serta mengikut segala peraturan ditetapkan.

“Datuk SS (Abd. Rahman) merupakan kakitangan kerajaan yang profesional. Dulu pun Abd. Rahman pernah berkhidmat dengan pembangkang tetapi kenapa tidak dipertikaikan,” katanya.

-Utusan Malaysia

Hai Sivakuman ni tak habis-habis nak bawak kuman gila babinya itu supaya berjangkit macam kuman H1N1… Sudah-sudahlah tu Sivakuman, terimalah hakikat bahawa anda bukan Speaker DUN lagi. Sedarlah. Bangkitlah lagi angan-angan.

Toksah bikin kalut lagi. Perak dah aman sekarang. Tiada lagi onar dari Pakatan Rosak. Tiada lagi wayang dari Nijar Tri Star. Tiada lagi hasutan dari Ngeh Ngeh Ngeh dan Nga Nga Nga…

Advertisements

Hak asasi babi terpelihara di bawah naungan DAP

Tinggalkan komen


Hak asasi babi terpelihara dibawah naungan Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Teresa Kok
maka…


babi tersenyum gumbira

Pas Kedah di cerai talak 3 oleh suami haram nya DAP,ini di sebabkan dosa derhaka dan tidak taat kepada suaminya DAP.Inilah jadinya jika perkahwinan sumbang mahram PAS bersama PR.

Lihatlah bagaimana Parti Cina Chauvanis ini bertindak jika hak mereka walau pun menyalahi undang undang Majlis Perbandaran tetap akan di tentang. Part ni Pisau ada sikit respek pada PAS,sebab ada telur tanda anak jantan tegakkan hak Islam dan tak beri muka kepada DAP.

Mereka tidak akan tunduk kepada PAS,melainkan PAS sahaja yang layak tunduk kepada DAP seperti mana berlaku di Perak dengan kuda kacukan kaldai mantan MB nya.

Kes Perak, Hj Nizar bermati matian perjuangankan kerajaan DAP, apa yang dia dapat,nah ,parti naungan nya PAS Kedah di terajang jika tidak menurut kata.Pisau tidak terkejut Nizar di tunggang oleh DAP,memang sifat PAS Perak suka di jimak dengan begitu cara oleh suami haramnya DAP.

Pisau sudah jangkakan perkara ini akan berlaku ,(sila baca artikel ini) Pisau nyatakan hanya Cina saja yang boleh ajaq bangsa melayu.Sebab melayu PAS tidak sedar yang mereka ini saudara seagama & sebangsa UMNO.

Apabila mahu melayu disatukan dengan semangat perpaduan,Tok Guru PAS memberi pelbagai alasan itu ini,hingga disamakan dengan komunis dan pengikut ajaran sesat,tidak terfikir langsung akan kebaikan semangat perpaduan bangsa melayu sendiri.

Inilah natijah nya, PAS, tuhan sekarang takde hutang hutang,dia bayar CASH, janganlah PAS sampai kena blacklist atau pun terus nama terlekat didalam C-TOS.

Sedarlah bangsa ku,perpaduan cukup bermakna,jangan hanya kerana kuasa politik yang didambakan,ubat perpaduan dikatakan racun.

Buanglah sifat sombong & angkuh,PAS bukan maksum,tawadhuk & zuhud lah jika mahu menyampai dakwah.Akhlak tidak terletak pada ketayap ,jubah & janggut kamu.

Pisau bersetuju dengan inisiatif Pemuda PAS yang ingin bermusyawarah dengan Pemuda Umno,ini menandakan dengan jelas mereka nyahkan sentimen taksub kepada tok guru akhir zaman itu.

DAP dan BABI sukar dipisahkan. Tiada babi maka mengamuklah DAP ibarat anak kecil yang berebut sumi dengan abangnya. Hakikatnya tindakan berlandaskan Islam oleh PAS telah ditentang oleh DAP.