Nepotisme Dalam Pakatan Adalah Halal??

Tinggalkan komen

Nepotisme Dalam Pakatan Adalah Halal??

Berapi-api Samsul Pundek ni berucap bila membicarakan nepotisme dalam UMNO… Tapi Samsul Pundek ni langsung tak berani mengulas nepotisme dalam Pakatan Rakyat…

Malah kabinet angan-angan Mat Jenin Pakatan Rakyat juga tak terlepas dari unsur nepotisme…

Apa pula kata Karpal Singh bila mengulas isu nepotisme ini dalam kabinet angan-angan Pakatan Rakyat??

Seperti biasalah… Semuanya nampak lunak sahaja jika terkena pada batang hidung mereka… Pemimpin macam ni ke kita nak?? Lidah macam biawak!!

Jika nepotisme, kronisme, korupsi berlaku dalam UMNO… Mereka hentam habis-habisan dan mengajak rakyat menolak UMNO… Tetapi jika ianya berlaku dalam parti mereka sendiri… Mereka akan cuba mengalihkan kesalahan tersebut kepada orang lain… Malah cuba bernada lunak kepada rakyat seolah-olah ianya tidak menjadi satu kesalahan dan mahu rakyat menerimanya dengan positif… Macam anjing je perangai!!

Advertisements

Mana Pergi Para Peguam Handalan Pakatan Rakyat??

Ulasan Dimatikan pada Mana Pergi Para Peguam Handalan Pakatan Rakyat??

Mana Pergi Para Peguam Handalan Pakatan Rakyat??

Mana Pergi Para Peguam Handalan Pakatan Rakyat??

Inilah persoalan yang ingin eXception kemukakan pada MB Selangor…

Siapa lagi jika tidak Khalid Ibrahim atau nama manjanya Khalid Gagap…

Ini berkenaan kes pendakwaan di bawah BAFIA terhadap Rafizi Ramli…

Siapa Rafizi Ramli?? Dialah anak lembu emas peliharaan Anwar…

Yang menghairankan eXception mengapa perlu mengeluarkan wang rakyat untuk membiayai kos guamannya?

Mana pergi peguam-peguam handalan Pakatan Rakyat??

Mana pergi Karpal Singh??

Mana pergi Gobind Sigh??

Mana pergi Jagdeep Sigh??

Mengapakah mereka bertiga ini tidak bertindak secara sukarela menjadi peguam bela Rafizi??

Bukankah ketiga-tiga anak beranak ini merupakan seorang peguam??

Bukankah ketiga-tiga anak beranak ini merupakan pemimpin dalam Pakatan Rakyat??

Bukankah mereka betiga boleh menawarkan khidmat guaman percuma kepada Rafizi??

Mengapa?? Mengapa?? Mengapa?? Mengapa??

Pas bukan parti Islam lagi?

14 Komen


Contributed by Tepak Bersulam
Friday, 13 February 2009
Last Updated Friday, 13 February 2009
Oleh Tepakbersulam
zack1504@xxxxx.com

Seperti yang saya janjikan saya akan menghuraikan mengenai politik Pas, dalam tulisan saya yang lalu yang bertajuk, Mana ikon Pemuda UMNO ketika Karpal menghina Raja dan Bangsa Melayu? Mukadimah kata, saya sememangnya saya keliru dengan perjuangan Pas sejak kebelakangan ini dan sekian lama saya mengikuti perkembangan politik tanah air walaupun tidak pernah menjadi Ahli Pas tetapi sebagai orang Melayu dan umat Islam saya juga punya rasa hormat dengan Tuan Guru Nik Aziz.

Pernah saya bersua dengan beliau di sebuah restoran, saya terus meluru kepada beliau dan mencium tangan beliau kerana saya menganggap beliau adalah seorang ulamak. Pernah juga saya ketika berkempen di Anak Bukit, apabila saya berkempen dirumah orang Pas saya di jemput berdoa dalam bertahlil untuk Tuan Hj Fadhil Noor. Saya turut
bertahlil kerana merasakan bahawa sebagai seorang umat Islam saya bertanggungjawab mendoakan dan bertahlil.

Selepas bertahlil mereka bertanya kepada saya, apakah tujuan saya singgah ke markas mereka, terus terang saya katakan saya ingin menjemput dan merayu kepada mereka untuk menyokong parti Barisan Nasional. Mereka juga pasti tahu apakah tujuan saya datang ke markas mereka. Kemudian kami pulang dengan perasaan yang lega tanpa ada
sebarang pergaduhan.

Hari ini Pas tidak lagi seperti Pas yang dahulu, Pas sekarang tidak lebih dari sebuah parti sekular, tiada bezanya Pas mahupun PKR mahupun DAP. Mereka juga tidak lagi berani memperjuangkan apa yang mereka perjuangan dahulu.

Islam hanyalah payung untuk mereka berselindung untuk mendapat sokongan orang-orang Melayu yang beragam Islam. Tidur sebantal dengan DAP sebuah parti yang terang-terang menolak Islam di bawah kepimpinan Lim Kit Siang, Karpal Singh dan juga Lim Guan Eng sudah jelas membayangkan bahawa jika mereka memerintah Malaysia, Islam akan hanya tinggal nama saja. Pas pula sebuah parti yang boleh diubah suai dan Pas juga boleh berubah warna mengikut keadaan sekeliling.

Hari ini pemimpin Pas boleh berpeluk dengan Lim Kit Siang dan Karpal Singh, mahu pun Anwar Ibrahim yang nyata dahulu mereka anggap Anwar sebagai seorang yang tidak berakhlak. Perjuangan Anwar sebenarnya bukanlah perjuangan untuk membela rakyat. Perjuangan Anwar adalah perjuangan peribadi untuk mencapai cita-cita menjadi Perdana Menteri. Sebelas bulan mereka memerintah, agenda mereka berbulan-bulan adalah 916, Road to Putrajaya, bukan perjuangan yang membela nasib rakyat yang kini sedang bergelut dengan krisis ekonomi. Rakyat di paksa berpolitik sepanjang masa, rakyat di paksa berdemonstrasi bagi memastikan Anwar dapat mencapai cita-citanya. Pas terperangkap dalam adunan politik Anwar. Ini adalah kerana kebijaksanaan Anwar yang telah menanam ramai orang-orangnya di dalam Pas yang di gelar sebagai kumpulan Ardogan, yang berteraskan sekular.

Apa bezanya orang-orang Pas dengan orang-orang PKR, mereka adalah orang-orang yang di korup pemikiran mereka untuk turun ke jalan-jalan raya berdemonstrasi. Anwar telah menanam banyak semangat yang tidak murni dan tidak baik di kalangan orang-orang Melayu. Jika dahulu Anwar menanam budaya berdemonstrasi di jalan raya kini UMNO dan BN telah turut turun padang berdemonstrasi menentang Anwar dan parti PR. Jika dahulu Anwar menanam budaya lompat parti, UMNO melakukan lebih baik dari Anwar. Apa yang Anwar lakukan tidak kesampaian tetapi apa yang UMNO lakukan mendatangkan hasil.

Pas, terdiri dari keahlian rakyat yang berbangsa Melayu dan beragama Islam. Hari ini mereka juga memusuhi rakyat yang berbangsa Melayu dan beragama Islam (UMNO) lebih buruk lagi Pas juga menghina dan biadab kepada Raja dan bersubahat dengan mereka yang sememangnya mahu menjatuhkan institusi Raja-Raja Melayu. Jika hari ini mereka
boleh melakukannya di Perak, esok mereka juga akan biadab dan derhaka kepada Sultan Selangor dan juga Sultan Kedah. Pas menghalalkan perbuatan ini. Pas mempunyai panel-penel yang boleh menghalalkan sesuatu yang menyebelahi mereka dan mengharamkan sesuatu yang tidak berpihak kepada mereka. Pas sememangnya sudah keliru sebelum Anwar menjadi Ketua Pembangkang.

Apabila Anwar bersama mereka, Pas bukan lagi keliru tetapi sudah hilang akal terus. Di Selangor ramai ahli Pas sendiri yang sudah mengeluh dan tidak paham, malahan mereka bagaikan sesat tidak nampak hala dan tujuan perjuangan Pas sebenar. Jiak Pas menolak menefesto Hudud sewaktu pilihan raya yang lalu untuk di gantikan dengan negara berkebajikan. Sebelas bulan berlalu, apakah kebajikan yang telah diberikan kepada rakyat di Selangor, Perak, Kedah, Kelantan dan Pulau Pinang. Yang pasti awal-awal, babi yang mendapat kebajikan di Selangor. Nik Aziz, Hassan Ali hanya mampu melihat saja.

Hassan Ali terus tenggelam di Selangor, Hassan Ali bagaikan lumpuh dan banyak janji-janji Hassan Ali tidak dapat di tunaikan seperti beliau pernah berkata dalam ceramah beliau sebelum memenangi negeri Selangor. Malam ini kita perintah Selangor, esok kita tutup kilang arak di Shah Alam. Hari ini kilang berkenaan tersergam kukuh di persisiran masuk Shah Alam. Mereka menghalang artis luar masuk membuat konsert di Selangor tetapi dalam program mereka ada artis yang tayang buntut.

Hari ini orang Pas derhaka kepada Raja sanggup tidur di atas jalan raya merosakkan kereta-kereta, apakah mereka tidak tahu bahawa Sultan adalah Ketua Agama di sesebuah negeri, menderhaka kepada Sultan samalah seperti mereka menentang Musyridul Am mereka. Apakah mereka lupa akan semua ini hanya kerana gila kuasa, apakah selama ini mereka tidak percaya kepada Raja. Berkurun lamanya kita hidup beraja, tidak pernah kita menderhaka kepada Raja, mengapa hanya sekarang kita bermasalah dengan Raja.

Ramai orang Pas yang keliru sekarang, namun Anwar bijak memainkan sandiwara dengan menggunakan Karpal Singh menjadi “bad boys” dan dia tidak mencampuri urusan Raja walaupun dialah perancang utama di belakang tabir. Saya pasti pilihan raya yang akan di adakan tidak lama lagi, senarionya telah berubah, rakyat sudah mula sedar dan
rakyat mahu menghukum PR kerana sikap biadab mereka. Percayalah kita akan merampas kembali Bukit Gantang dan Bukit Selembau, Nizar yang berperangai kebudak-budakan dan tidak matang telah banyak merosakkan imej Pas dan sebaiknya kita dapat lihat Nizar sendiiri yang bertanding di parlimen Bukit Gantang untuk mengukur ke populariti Menteri Besar boneka beliau selama sebelas bulan.

Artikel Sumber Dari: Tepak Bersulam

Artikel di atas aku perolehi secara tak sengaja semasa membuat carian sesuatu artikel melalui Google. So fikir-fikirkanlah. Ini bukan hasil tulisan aku ya. Kepada penjilat jumud spt Langsi, Tok Mudim dan lain-lain. Fikirkanlah sedalam-dalamnya. Korang ada akal, pakailah. Jangan digadai kurniaan Allah itu…

Teoh Beng Hock vs Chua Soi Lek: Siapa Paling Tidak Bermoral?

2 Komen


Oleh Teh Tarik Satu!

Rasanya, ramai di antara kita masih ingat lagi tentang skandal seks yang melibatkan bekas Menteri Kesihatan dari MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek.

Akibat aktiviti persetubuhan beliau dengan teman wanita yang telah lama dikenalinya, pemimpin MCA tersebut terpaksa melepaskan jawatan sebagai menteri kabinet selepas diasak dengan pelbagai tekanan oleh para pemimpin pembangkang.

Siapa yang tidak ingat apa yang dikatakan oleh pemimpin pembangkang terhadap Soi Lek. Baik oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, Karpal Singh, Lim Kit Siang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mahupun Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ketua Menteri Pulau Pinang yang dikenali sebagai Khalifah Lim Guan Eng juga mengutuk habis Soi Lek. Itu belum campur pelbagai maki hamun dan kejian yang dilemparkan oleh Angkatan Muda Keadilan (AMK) yang diketuai oleh Shamsul Iskandar Akin.

Semuanya mengata dan mengutuk Soi Lek dengan ayat-ayat berbisa sampaikan beliau hidup dalam keadaan tertekan dan malu.

Kononnya, sebagai orang politik, Soi Lek tidak boleh bersetubuh sedemikian rupa walaupun aksinya itu dirakam secara haram oleh pihak tertentu yang dipercayai bertujuan untuk menamatkan karier politiknya menjelang pemilihan pucuk pimpinan MCA.

Dan ada kemungkinan juga anggota kumpulan kongsi gelap menjadi dalang di sebalik rakaman adegan ranjang tersebut.

Apapun Soi Lek telah menerima hukumannya.

Kini, isu berkaitan Setiausaha Politik seorang exco Selangor pula menjadi perbualan. Kawan mengikuti perkembangan kes melibatkan Teoh Beng Hock ini dengan penuh minat sekali.

Kawan nak tahu juga, siapa pemimpin pembangkang yang berani mengenakan serangan yang sama ke atas moral Beng Hock seperti mana mereka menyerang Soi Lek.

Memang benar, Beng Hock telah mati. Tetapi soal moralnya tidak boleh dimatikan begitu sahaja.

Kawan tak berminat nak bercakap tentang punca kematiannya atau sebab kematiannya secara tragis. Tetapi yang kawan nak cakap ialah isu moral orang politik ini.

Kalau Soi Lek boleh diserang dengan begitu teruk sekali, kenapa pemimpin pembangkang langsung tidak berani menyentuh soal moral Beng Hock.

Soi Lek adalah seorang Cina, Beng Hock juga seorang Cina kafir.

Apakah, ada beza nilai moral antara Cina MCA dengan Cina DAP.

Soi Lek terpaksa mengaku keterlanjurannya, kerana ada adegan seksnya yang dirakam melalui CCTV di sebar kepada orang ramai. Ini menjadi bukti yang kuat bahawa beliau memang melakukan seks bebas atau berzina.

Adegan seksnya turut menjadi bualan hangat. Tak kurang juga yang kagum dengan kehebatannya diranjang walaupun dibantu dengan viagara.

Kata mereka, terbukti Menteri Kesihatan kita sihat zahir dan batin. Itu baru Menteri Kesihatan kita, kata mereka yang suka berseloroh.

Bagaimana pula dengan mendiang Beng Hock. Bukankah beliau juga telah meninggalkan bukti yang sahih bahawa dirinya memang terlibat dalam skandal.

Bukankah teman wanitanya telah mengaku yang dirinya sedang mengandungkan anak Beng Hock dan mengharapkan dapat mencatatkan nama teman lelakinya itu sebagai bapa yang sah dalam sijil kelahiran anak yang bakal dilahirkan itu nanti.

Tidakkah ini satu bukti yang kuat dan nyata. Bukankah itu juga satu kesalahan moral yang amat besar meskipun tidak dirakamkan melalui CCTV.

Lebih malang, teman wanitanya adalah seorang guru kerajaan yang mengajar di sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina.

Kalau seorang guru wanita Melayu beragama Islam yang mengandungkan anak luar nikah, tahu apa yang boleh berlaku ke atasnya?

Beliau pasti akan dikenakan tindakan tatatertib dan jika Mahkamah Tinggi Syariah menjatuhkan hukuman penjara walaupun sehari ke atasnya, maka beliau boleh dipecat dari jawatan guru yang disandangnya.

Begitu juga, guru yang ditangkap berkhalwat atau berzina tapi tidak mengandung. Boleh digantung tugas dan dikenakan beberapa tindakan lain.

Betullah, guru bukan Islam tidak boleh disamakan dengan guru Islam dalam kes Mahkamah Syariah tetapi bukankah nilai-nilai moral itu cukup penting bagi seorang guru.

Apakah agaknya persepsi seorang pelajar, yang hari-hari melihat susuk tubuh gurunya yang semakin besar membuncit perutnya hasil kandungan daripada perbuatan seks bebas.

Pasti ada yang rasa malu, keliru dan mungkin juga akan menganggap kalau cikgu boleh buat kenapa kami tak boleh buat?

Bukankah itu juga satu bentuk promosi tidak sihat untuk menggalakkan lagi perzinaan di kalangan pelajar yang kini sudah pun parah.

Yang kawan bengang bukan apa. DAP begitu lantang bercakap soal moral, maruah dan integriti tetapi apabila melibatkan puak sendiri, sengaja ia disenyapkan atau dihalalkan walaupun alasannya cukup tolol sekali.

Kalau pihak yang berseteru dengan mereka melakukannya, mereka bertindak seolah-olah lawan mereka wajar dicampakkan ke api neraka dengan serta merta.

Jadi untuk berlaku adil dan sebagai bukti DAP parti yang paling adil dalam negara ini, kawan syorkan DAP juga mesti mendedahkan kebobrokan mendiang Beng Hock.

Desak juga kerajaan agar kenakan tindakan tatatertib ke atas teman wanita mendiang. Itulah barulah akan menunjukkan DAP berada di atas neraca yang adil tanpa mengira bulu. Jika tidak, DAP akan terus dipalit najis.

Sumber: http://www.malaysia-instinct.com