Tangan Ghaib Dalam Pemilihan PKR??

Tinggalkan komen

Tangan Ghaib Dalam Pemilihan PKR??

Siapa kata Pemilihan PKR pada tahun 2010 dulu tak de orang yang pantau? Bagi orang yang tak kenal dengan puak – puak Parti Kelirukan Rakyat tu je kata tak de.

Padahal, diorang tak tau yang dalam PKR pun ada pemantau diorang sendiri. Siap ada unit khas lagi. Sebab tu la hanya orang – orang tertentu je yang boleh menang.

Persoalan ni memang dah lama dah orang timbulkan. Tinggal lagi, puak – puak PKR tu saja yang mendiamkan diri. Diorang takut dengan bayang – bayang.

Jika tidak, kenapa berpuluh – puluh ribu aduan dan laporan yang dihantar oleh akar umbi parti tu hanya dibakul sampahkan begitu sahaja?

Kenapa sampai hari ini, aduan dan laporan yang dihantar tak dijawab dan dijelaskan kepada ahli yang membuat perkara tersebut?

Kan itu membuktikan bahawa memang ada wujud kuasa luar dalam menetapkan siapa yang layak jadi pemimpin dikalangan PKR tu sendiri.

Kalau nak diikutkan, Si Nurul Izzah dan Si Azmin tu memang dah terang – terang kalah dalam pemilihan yang lalu sebab tak de orang yang suka pada mereka.

Tapi, hanya disebabkan Si Nurul Izzah tu anak Si Ketua Penipu dan Si Azmin tu pulak Balaci Nombor Wahid bagi dia, tu sebab la diorang menang.

Kalau nak menang atas kredibiliti sendiri, jangan harap la!!! Tak de siapa yang nak undi diorang. Tau – tau tong undi tu dah penuh dengan nama diorang je. Pun masih diorang nak pertikai pasal Pilihan Raya di Malaysia ke? Dasar tak sedar diri betul la!!!

Sumber: PEMILIHAN DIORANG YAHUDI YANG PANTAU!!!

Advertisements

Bukti!! Gaji Minima Dijanjikan Pakatan Hanyalah Retorik

Tinggalkan komen

Bukti!! Gaji Minima Dijanjikan Pakatan Hanyalah Retorik

Lihatlah… Gaji Guru PASTI pun tak mencapai matlamat gaji minimum yang dicanang oleh Pakatan Rakyat dalam buku Jinggay…

Macam ni ke gaya nak memerintah Malaysia?? Janji yang dibuat pun tak pernah nak ditepati… Lebih baik BN dari Pakatan Rakyat ni… Gaji kakitangan awam diselaraskan… Malah Ketua Setiausaha Negara juga mahu menaikkan kadar gaji minima kakitangan awam… Yang jelas ianya akan menjadi kenyataan berbanding janji Pakatan Rakyat…

Hanya orang bodoh sahaja percaya dengan janji kosong Pakatan Rakyat ni… Sedangkan lebuhraya dalam negeri sendiri pun tak termansuh tolnya… Mana taknya, anak syarikat negeri pun ada pegangan dalam konsesi tol…

Suara Pakatan Rakyat Bantah Tanah YBK Dikembalikan?

Tinggalkan komen

Suara Pakatan Rakyat Bantah Tanah YBK Dikembalikan?

Mungkin cerita ini sudah basi bagi korang, tapi eXception perlu mengulas apa yang dicanang oleh Suara Pakatan Rakyat berkenaan tanah Yayasan Basmi Kemiskinan yang dirampas secara zalim oleh Pakatan Rakyat Selangor. Kononnya Pakatan Rakyat mendakwa YBK gagal menjelaskan cukai tanah, sedangkan Ketua Menteri Melaka secara sukarela membayar cukai tersebut bagi pihak YBK, tetapi ditolak oleh Pakatan Rakyat.

Jangan Kembalikan Tanah YBK

SELURUH negara terkejut dengan keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam semalam yang memutuskan untuk mengembalikan semula tanah milik Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) yang dirampas kerajaan Selangor pada 2010 kerana kegagalan membayar cukai.

Keputusan ini jelas menunjukkan bahawa ada elemen dalam sistem kehakiman negara ini masih tidak bebas dari pengaruh eksekutif yang diterajui UMNO kerana YBK adalah organisasi kebajikan yang ditubuhkan kerajaan Selangor sewaktu berada di bawah pentadbiran UMNO dahulu.

Pengerusi YBK, Datuk Zainal Abidin Sakom adalah bekas ADUN UMNO bagi kawasan Batang Kali.

Paling memeranjatkan kerana keputusan dibuat di peringkat Mahkamah Tinggi – peringkat Mahkamah yang diketahui telah melalui reformasi besar-besaran sewaktu Datuk Zaid Ibrahim menjadi Menteri yang bertanggungjawab dalam hal undang-undang!!

Ketika itu, Zaid berjaya menasihatkan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi agar melantik hakim dan pesuruhjaya kehakiman (terutama diperingkat Mahkamah Tinggi) dari kalangan mereka yang lebih bebas dan berkredebiliti serta tidak mudah dipengaruhi kerajaan memerintah.

Termasuk di antaranya bekas penasihat undang-undang PAS, Pesuruhjaya Kehakiman Mahkamah Tinggi Mohamad Ariff Md Yusof.

Tidak hairan kenapa banyak kes-kes melibatkan pemimpin Pakatan Rakyat berjaya di peringkat Mahkamah Tinggi sebelum keputusan bertukar sebaliknya di peringkat Mahkamah lebih tinggi seperti Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.

Bagaimana pun, penulis lihat kerajaan Pakatan Rakyat Selangor perlu mempertahankan tanah ini dari terlepas ke tangan YBK – walaupun setelah Mahkamah Tinggi membuat keputusan.

Gunakanlah segala saluran perundangan yang ada untuk memastikan 4 blok tanah seluas 323.7 hektar tersebut kekal dalam pemilikan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor. Penulis yakin perkara ini mampu dilakukan kerana Pakatan Rakyat mempunyai barisan peguam yang hebat-hebat untuk memastikan perkara ini menjadi kenyataan.

Kegagalan mempertahankan tanah ini pasti ‘memeritkan’ semua orang kerana ia bermaksud menyerahkan apa yang sepatutnya jadi milik Pakatan Rakyat kepada UMNO.

Lagipun, penulis dimaklumkan, beberapa bahagian tanah ini dalam proses diserahkan kepada syarikat pemaju untuk dibangunkan dengan pusat perniagaan komersial yang akhirnya mampu mendatangkan pendapaatan yang lumayan kepada kerajaan negeri.

Nak dibandingkan dengan perancangan YBK untuk membina kampus Universiti Teknologi Mara (UiTM) Serendah yang tidak mempunyai nilai komersial tinggi. Selain kadar cukai yang tidak seberapa.

Maka itu, tanah ini wajib dipertahankan dengan apa cara sekalipun. Semalam penulis dimaklumkan, perancangan sudah dibuat untuk melengah-lengahkan proses rayuan di Mahkamah Rayuan sehingga selepas PRU 13 berakhir.

Rencananya, kalau Pakatan Rakyat berjaya menawan Putrajaya, segalanya dijangka akan lebih mudah, hasil dari reformasi kehakiman yang bakal dijalankan secara menyeluruh nanti.

Suara Pakatan Rakyat seolah-olah menyokong tindakan MB Selangor merampas tanah milik hak orang lain. Itu baru perintah Selangor. Esok bila dah perintah satu Malaysia, tanah mak-bapak kita kat kampung pun akan dirampas ikut suka tekak diorang.

Kononnya YBK tu NGO di bawah Barisan Nasional, sebab itu hak YBK cuba dinafikan oleh rejim Khalid Gagap ini… Sedangkan YBK hanyalah sebuah NGO bebas yang tidak berasaskan keuntungan yang bertujuan untuk membantu rakyat miskin dalam negeri Selangor. YBK hanyalah sebuah Yayasan yang merupakan satu tabung untuk membantu golongan miskin. YBK tidak ada kaitan langsung dengan politik. Tetapi cuba diheret ke kancah politik apabila isu pemulangan semula tanah YBK cuba dipolitikkan.

Apakah tanah milik YBK bakal menerima nasib yang sama seperti tanah milik Yayasan Selangor yang diserahkan bulat-bulat kepada Pusat Kebudayaan Cina? Apa kewajaran tanah milik sebuah Yayasan yang sepatutnya membantu orang melayu, tetapi diberi kepada orang cina??

Kepada Suara Pakatan Rakyat, terima sahaja hakikat dan kebenaran dengan pahit. Allah akan bayar cash atas apa kejahatan dan kekejaman kita lakukan di atas dunia… Usah lagi ditegakkan benang yang basah… Tanah siapakah yang akan jadi mangsa selepas ini?? Tanah mak bapak anda?? Atau tanah mak bapak sahabat anda?

Tiada Sebutan Kes Scorpene Di Perancis??

Tinggalkan komen

Tiada Sebutan Kes Scorpene Di Perancis??

Biar betul!! Takde langsung sebutan kes perbicaraan berkenaan Scorpene di Mahkamah Perancis?? Ha ha ha ha ha ha!! Sekali lagi rakyat Malaysia terus ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu lagi oleh Nuar Berahem dan Pakatan Biawak…

KUALA LUMPUR: A prominent French Government prosecutor has denied reports circulating among some Malaysian online news portals of an ongoing trial in France, on allegations of corruption by a French company over the purchase of two French-made Scorpene submarines by Malaysia in 2002.

Yves Charpenel said the media in Malaysia should be able to distinguish between rumours and facts, and between investigations and a trial.

“I am aware about all the fuss kicked up by certain media (organisations) in Malaysia over this matter but what I can say is that this is nothing more than a trial by the media,” he told Bernama here on Monday.

Charpenel, who was a former head of prosecution in France and now a state prosecutor and an executive member of the International Association of Anti-Corruption Authorities (IAACA), was here to attend the four-day IAACA conference and general meeting which ended Sunday.

Following a complaint filed in 2009 by Suaram, a Malaysian human rights non-governmental organisation (NGO), that a French company had allegedly paid bribes to a Malaysian firm for the submarine deal, he revealed that two independent “investigating judges” started their investigations earlier this year.

Charpenel said that in France, as in other countries practising the rule of law, all investigations were done in absolute secret.

He said, it was anybody’s right to file a complaint and due to the secret nature of the investigations, some resorted to complaining to the media.

He explained that for specific cases in France, the Justice Ministry would ask an independent judge, called an “investigating judge”, to investigate.

“He is just an investigator. This is an old system that started from the Napolean era. If the investigating judge wants someone to come to Malaysia, he has to ask from your government because we have what is called the Treaty of Mutual Legal Assistance. And the Malaysian government can say ‘yes’ or ‘no’. It has to be decided by the Malaysian authorities.

“A French investigating judge cannot take his luggage, take a plane and go to Malaysia and ask someone to answer his questions. It is impossible, it is against the French law and it is also against international law,” stressed Charpenel. He pointed out that in France, as elsewhere, the course of justice would not be dictated by the media

“In France, the time of justice is different from the time in media. Of course, the media needs data, information, news. It’s natural but the investigation is quite different. This is exactly the same, whether in France or in Malaysia.

“And, it has to be secret. We are now in the first step, maybe, we got another step, maybe not, and it is quite early to say more.”

Asked about media reports that French lawyers representing Suaram in the suit would be coming to Malaysia to brief their clients, Charpenel said any lawyer from any country was free to do so because he was paid by his clients.

“He can speak freely to the press, that’s freedom or human rights. But he is not a prosecutor. He is not an investigating judge. He is not an official.” In April this year, local Opposition politicians here had even called for Malaysian officials to testify in Paris or risk being ostracised in the European Union.

“A trial is a trial with all the rules. Investigation is another thing,” said Charpenel of the misinformation generated by certain news portals over allegations that a trial was already underway.

Defence Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi also said over the weekend that the Auditor-General had declared the Scorpene deal was done in accordance with legal procedures. – Bernama

Jadi kepada rakyat Malaysia masih belum serik ditipu oleh Anwar, silakan tadah kepala anda untuk dikencing oleh Nuar Berahem dan juak-juaknya kagi pada masa akan datang… Pastikan kepala korang berbau hancing masam dan hanyir sebagai menandakan kejayaan Nuar Berahem dan juak-juaknya menipu anda…. Tahniah!!

Nepotisme Dalam Pakatan Adalah Halal??

Tinggalkan komen

Nepotisme Dalam Pakatan Adalah Halal??

Berapi-api Samsul Pundek ni berucap bila membicarakan nepotisme dalam UMNO… Tapi Samsul Pundek ni langsung tak berani mengulas nepotisme dalam Pakatan Rakyat…

Malah kabinet angan-angan Mat Jenin Pakatan Rakyat juga tak terlepas dari unsur nepotisme…

Apa pula kata Karpal Singh bila mengulas isu nepotisme ini dalam kabinet angan-angan Pakatan Rakyat??

Seperti biasalah… Semuanya nampak lunak sahaja jika terkena pada batang hidung mereka… Pemimpin macam ni ke kita nak?? Lidah macam biawak!!

Jika nepotisme, kronisme, korupsi berlaku dalam UMNO… Mereka hentam habis-habisan dan mengajak rakyat menolak UMNO… Tetapi jika ianya berlaku dalam parti mereka sendiri… Mereka akan cuba mengalihkan kesalahan tersebut kepada orang lain… Malah cuba bernada lunak kepada rakyat seolah-olah ianya tidak menjadi satu kesalahan dan mahu rakyat menerimanya dengan positif… Macam anjing je perangai!!

Menteri KPDNKK Tidur Dan Malas??

Tinggalkan komen

Menteri KPDNKK Tidur Dan Malas??

SIAPA SEBENARNYA YANG TIDUR DAN MALAS??

Nak Sertai Solat Hajat Pun Kena Bayar Yuran!?

Tinggalkan komen

Nak Sertai Solat Hajat Pun Kena Bayar Yuran!?

Macam-macam cara ostad-ostad PAS ni nak cari duit… Antaranya termasuklah mengenakan bayaran kepada mereka yang hendak menyertai solat hajat menjelang peperiksaan untuk para pelajar sekolah dan IPT. Selama ni, tak pernah pulak eXception dengar solat hajat dikenakan yuran…

Lepas tu dapat pulak sebotol air penerang hati, yang hakikatnya cuma air mineral biasa sahaja dengan alat-tulis yang budgetnya tak sampai RM 10 pun…

Memang bijak ostad-ostad PAS ni mencari duit ya? Ye lah… Duit dalan KOHILAL pun dah hilang… Apa lagi duit tabung Memali pun kena songlap… Tu belum kira duit peruntukan dari kerajaan persekutuan yang disalurkan kepada kerajaan negeri, entah banyak mana agaknya di pulun… Campur pulak dengan hasil balak… Lagi bertambah kata ostad-ostad PAS…

Manakan tidak, ada yang mampu bergaya dengan kereta mahal seperti Mercedes, Toyota Alphard dan lain-lain lagi… Lepas tu dalam ceramah dok kecing kat rakyat kononnya kerajaan persekutuan ZALIM sebab sekat peruntukan untuk kerajaan PR… Yang bodoh pakat bercaya bulat-bulat… Main ikut telan je taik kambing bulat-bulat yang disuap oleh ostad-ostad PAS…

Older Entries