Mana Pergi Para Peguam Handalan Pakatan Rakyat??

Ulasan Dimatikan pada Mana Pergi Para Peguam Handalan Pakatan Rakyat??

Mana Pergi Para Peguam Handalan Pakatan Rakyat??

Mana Pergi Para Peguam Handalan Pakatan Rakyat??

Inilah persoalan yang ingin eXception kemukakan pada MB Selangor…

Siapa lagi jika tidak Khalid Ibrahim atau nama manjanya Khalid Gagap…

Ini berkenaan kes pendakwaan di bawah BAFIA terhadap Rafizi Ramli…

Siapa Rafizi Ramli?? Dialah anak lembu emas peliharaan Anwar…

Yang menghairankan eXception mengapa perlu mengeluarkan wang rakyat untuk membiayai kos guamannya?

Mana pergi peguam-peguam handalan Pakatan Rakyat??

Mana pergi Karpal Singh??

Mana pergi Gobind Sigh??

Mana pergi Jagdeep Sigh??

Mengapakah mereka bertiga ini tidak bertindak secara sukarela menjadi peguam bela Rafizi??

Bukankah ketiga-tiga anak beranak ini merupakan seorang peguam??

Bukankah ketiga-tiga anak beranak ini merupakan pemimpin dalam Pakatan Rakyat??

Bukankah mereka betiga boleh menawarkan khidmat guaman percuma kepada Rafizi??

Mengapa?? Mengapa?? Mengapa?? Mengapa??

Advertisements

Agih AP Guna Sistem Bidaan. Siapa Yang Untung??

Tinggalkan komen

Agih AP Guna Sistem Bidaan. Siapa Yang Untung??

Aduhai… Betapa bodohnya la si Rafizi Ramli ni… Tak habis-habis anak lembu ni dok mengemboh… Hari tu dah kantoi isu NFC… Kali ni nak menunjukkan kebodohannya lagi pasal isu AP…

Kita jangan terpedaya dengan janji PR. Sebab janji PR hanya mahu mengayakan taikun-taikun puak mata sepet sahaja… Kita perlu sedar bahawa kalangan jutawan di Malaysia adalah terdiri dari kaum-kaum mata sepet ni… Berapa kerat sangat bumiputera melayu Islam yang kaya?

Sistem bidaan menentukan pemenang berdasarkan siapa yang mampu menawarkan harga tertinggi yang tidak mampu dicabar oleh orang lain. Setiap pembida boleh membida sebanyak mana yang mereka mahu selagi mereka berkemampuan dari segi kewangan.

Cuba bayangkan bila menggunakan sistem bidaan dalam menentukan pemilik AP…. Sudah tentu YANG PALING KAYA akan membolotnya… Apabila YANG PALING KAYA tu terdiri dari puak-puak mata sepet ni… Segala jenis barangan import akan dinaikkan harga sesuka hati… Ianya termasuklah kenderaan import, tepung, gula, beras, kunyit, aiskrim jamban, ky jelly dan lain-lain barangan import… Itu yang akan terjadi apabila bumiputera tidak lagi mampu melawan bidaan puak-puak mata sepet ni yang kita sedia tahu mereka mampu mengumpul kekayaan dengan pelbagai cara tak kira samaada ianya HALAL atau HARAM… Bumiputera tidak mampu menyaingi taikun-taikun mata sepet ini disebabkan kekangan kewangan dan menyebabkan taikun-taikun mata sepet ini membolot habis. Jangan hairan jika seorang taikun mata sepet mampu membolot lebih daripada 1 AP…

Jadi kita sepatutnya sedar muslihat PR hanyalah mahu mengayakan puak-puak mata sepet ni… Jauh sekali mahu membantu bumiputera… Lihat sahajalah pemberian tender projek Kerajaan Negeri di bawah PR… Banyak tender projek tidak telus. Hanya diberi kepada kroni-kroni mereka sahaja… Segala kata-kata Rafizi adalah tidak masuk akal sama-sekali… Tidak perlu kita terpesona dengan janji-janji manis PR, kerana janji-janji manis mereka itu bakal memudaratkan kita sendiri kalangan bumiputera…

Rahsia Mengapa Rafizi Meletakkan Jawatan…

Tinggalkan komen

Teka-Teki Disebalik Perletakan Jawatan Rafizi Ramli

eXception sudah dapat meneka teka-teki disebalik perletakan jawatan Rafizi sebagai CEO Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor…

Inilah jawapan dia…

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Sebabnya… Dia dah berangan dalam kepala hotak dia yang berjambul tu… Untuk menjadi calon pilihanraya… Menjadi syarat dalam menjadi calon pilihanraya… Seseorang itu tidak memegang sebarang jawatan berkepentingan serta jawatan yang membawa keuntungan…


Dalam sistem pilihan raya di Malaysia, calon yang bertanding boleh mewakili sesuatu parti atau bertanding sebagai calon bebas. Seseorang itu layak menjadi calon dalam mana-mana pilihan raya jika memenuhi syarat berikut:-

warganegara Malaysia dan bermastautin di negara ini;
berumur tidak kurang daripada 21 tahun pada hari penamaan calon; dan
tinggal di Negeri di mana dia akan bertanding.

Seseorang calon hilang kelayakan jika dia:-

telah didapati atau diisytiharkan tidak siuman; atau
didapati seorang bankrap; atau
memegang jawatan berkepentingan ‘office of profit’;
atau gagal mengemukakan laporan perbelanjaan pilihan raya;
atau telah didapati bersalah oleh mahkamah di Malaysia dan dijatuhi hukuman penjara untuk tempoh tidak kurang dari 1 tahun atau denda tidak kurang dari RM2000 dan belum mendapat pengampunan;
atau telah memperoleh kewarganegaraan asing.

-Wikipedia

Najib Tertekan… Tapi Rafizi Pula Letak Jawatan…

Tinggalkan komen

Harakah Laporkan Najib Tertekan… Tapi Mengapa Rafizi Pula Yang Letak Jawatan??

Kah kah kah kah… eXception nak gelak bila baca Harakah ni… Banyak berita lebih kepada SYOK SENDIRI…

Takde langsung berita yang bermaklumat macam Utusan Malaysia… Sebagai contoh berita-berita jenayah dalam dan luar negara… Berita sukan…

Tapi yang artikel bawah ni laaaaagi kelakar… Apa pasal plak Najib yang tertekan??

Sedangkan yang meletakkan jawatan ialah RAFIZI RAMLI….

Ha ha ha ha ha ha ha….

eXception malas betul la nak ulas pasal keengganan Najib berdebat dengan Nuar…

Sebab Nuar sendiri enggan berdebat dengan Tun Dr M…

Satu lagi… Nuar kena cermin diri sendiri dulu…

Hang tu siapa nak debat dengan Najib??

Hang cuma KETUA PUNAISIHAT PARTI SAHAJA!!

BUKAN PRESIDEN!! Ha ha ha ha ha ha ha ha!!

Najib ada kerja lain… Kerja Najib adalah untuk membantu rakyat…

Beliau takkan layan macai macam Anwar ni…

Kerajaan Selangor Korban Lembu Elak Penyakit Merebak

2 Komen

Seekor Lembu Dikorbankan Bagi Mengelak Penyakit Lembu Gila Merebak

Al-kisahnya di Negeri Selangor Darul Ehsan, seekor lembu terpaksa dikorbankan oleh kerana dijangkiti penyakit lembu gila yang boleh merebak kepada lembu-lembu lain… Perkara ini telah dipersetujui oleh lembu-lembu lain di dalam kandang Pak Karim Rambu atau lebih dikenali sebagai PKR…

Kasihan lembu ini… Demi menyelamatkan lembu-lembu lain dari berjangkit, maka lembu bernama Rafizi Ramli ini terpaksa menjadi korban… Dikhabarkan sebelum ini lembu ini kerap mengemboh tak kira siang atau malam… Tak tahu apa yang dibisingkannya… Macam lembu nampak hantu sahaja kelakuan anehnya… Setelah disiasat, maka dipastikan bahawa lembu ini telah dijangkiti penyakit LEMBU GILA…

Moooo….!! Mooooooo….!! Moooooooooooooo….!!

Dengarlah buat kali terakhir bunyi lembu gila ini wahai lembu-lembu dalam kandang Pak Karim Rambu (PKR) sekelian… Sampai masa… korang juga akan disembelih akhirnya nanti…

Rafizi Bakal Menelan Maki Hamun Azmin??

1 Komen


SPRM Tutup Kes Shahrizat… Kes Azmin Dibuka Semula…

Apabila Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia semalam mengeluarkan kenyataan bahawa Datuk Seri Shahrizat Jalil tidak terlibat dalam kes membabitkan syarikat milik suami beliau NFCorp dan kes tersebut ditutup, Rafizi Ramli adalah orang yang paling berduka cita kerana hajat beliau untuk memfitnah Ketua Pergerakan Wanita tersebut tidak berjaya.

Apa yang terjadi sebaliknya ialah, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah membuka semula kertas siasatan terhadap Timbalan Presiden PKR Azmin Ali yang dikatakan mempunyai harta melebihi pendapatan sekitar tahun 1995.

Azmin yang dikatakan pada ketika itu memiliki rumah, kereta dan aset bernilai lebih dari satu juta Ringgit Malaysia, selain itu beliau juga dikatakan mempunyai wang tunai serta cek bernilai sepuluh juta Ringgit Malaysia.

Rafizi yang juga adalah Pengarah Strategi PKR kali ini tersalah strategi dalam usaha untuk menjatuhkan bekas senator tersebut, tapi Allah maha kaya, setiap kebaikan pasti akan dibalas dengan kebaikan dan begitu juga dengan keburukan, ianya pasti akan dibalas dengan keburukan.

Keburukan yang Sangkakala maksudkan disini ialah, Rafizi memfitnah Shahrizat dan kini Shahrizat didapati tidak bersalah dan kini apa yang terjadi ialah Azmin Ali pula yang akan didakwa semula oleh SPRM.

Dalam keadaan ini Rafizi sudah pasti akan di maki hamun oleh Azmin kerana kebodohannya membuka pekong yang akhirnya membawa kepada siasatan semula kes beliau dan turut sama akan diheret oleh SPRM, sudah pastilah Anwar Ibrahim, jadi pengarah strategi ini boleh dikatakan gagal dalam menjalankan tugas yang diberi oleh ketua pembangkang tersebut.

Sumber: SANGKALAJARI9: AZMIN ALI MAKI HAMUN RAFIZI RAMLI

Inikah Pendidikan Percuma Yang Diperjuangkan Pakatan Rabak??

2 Komen

Pendidikan Percuma Hanyalah Retorik Semata-Mata

Janji berpuluh macam janji telah ditabur semata-mata untuk mengabui mata rakyat… Kini Pakatan Rabak cuba mengabui mata mahasiswa dengan retorik pendidikan percuma… Pendidikan percuma yang dilaung-laungkan Pakatan Rabak hanyalah sekadar retorik… Tidak ada bukti sepanjang Pakatan Rabak mentadbir Selangor, bidang pendidikan diberi keutamaan… Kenapa baru sekarang??

Jika korang masih ingat… Bagaimana kerajaan Selangor menutup Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) di Sungai Besar… Apa alasan kerajaan Selangor pada masa itu?? Alasan mereka berikan ialah IKYS tidak memberikan keuntungan kepada mereka…


IKYS kini tinggal kenangan

Macam ni ke nak ke nak bagi pendidikan percuma?? Sedangkan IKYS ditutup hanya semata-mata tidak menguntungkan mereka… Inikan pula nak beri pendidikan percuma… Jangan harap!!

Selepas IKYS, Asrama Yayasan Selangor di Kuala Lumpur pula menjadi mangsa seterusnya… Tanpa sebab dan alasan yang kukuh, asrama yang banyak berjasa itu mahu mereka tutup… Inikah pendidikan percuma yang mereka laung-laungkan sedangkan asrama ini pun tidak terurus… Malah mahu menutupnya pula…

Bukan itu sahaja… Pengarah Strategi PKR juga berdolak-dalik apabila desakan mahu kerajaan Selangor menanggung hutang PTPTN anak Selangor…

“Pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli berkata kerajaan PKR tidak boleh menampung hutang peminjam PTPTN daripada kalangan anak Selangor kerana ia tertakluk bawah tanggungjawab dan bidang kuasa kerajaan pusat.

Katanya, pembiayaan pendidikan oleh negeri tidak boleh dibuat sewenang-wenangnya kerana ia terikat kepada akta tertentu, seperti akta pinjaman dan akta pencegahan pengubahan wang haram.”

Kepada rakyat Malaysia dan mahasiswa-mahasiswi sekelian… Tak perlulah kalian percaya dengan manusia yang tahunya menabur janji, tetapi culas sekali untuk mengotakan janji mereka… Hanya bos mereka sahaja, Anwar Ibrahim yang berjaya… Itupun hanya berjaya ‘mengotey’ China Doll… Itu sahaja kejayaan mampu dikecap…

Tepuk dada tanya selera… Jangan terpedaya kepada janji manis Pakatan Rabak…

Artikel berkaitan:

Isu Mansuh PTPTN: Pakatan Rabak Kena Checkmate!!!

IKYS di tutup, Anwar masih sembang besar

Konon Nak Bagi Pendidikan Percuma, Tapi Tutup Institut Kemahiran Selangor Atas Sebab Rugi!!!

Yayasan Selangor Tutup Asrama Sebab Dah Nak Bankrap?

Older Entries