Pegawai Khas Exco Ahli Politik Ditangkap Kerana Cuba Memberi Rasuah

Tinggalkan komen

Pegawai Khas Exco Ahli Politik Ditangkap Kerana Cuba Memberi Rasuah

PETALING JAYA – Pembantu kepada Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga koordinator program kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim di Permatang Pauh ditangkap dalam satu serbuan operasi membanteras rasuah.

Lelaki berusia 50-an, dan dua yang lain telah ditangkap kerana didakwa menawarkan rasuah dan penyalahgunaan kuasa terhadap kes gangguan seksual.

Mereka dikatakan telah memberikan RM 30,000 kepada seorang wanita untuk menggugurkan aduan gangguan seksual ke atas wanita tersebut.

Pengarah penyiasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Mustafar Ali mengesahkan penangkapan itu tetapi enggan mengulas lanjut.

Wanita yang merupakan seorang kerani, sebelum ini mengadu bahawa bekas majikannya melakukan gangguan seksual terhadap beliau.

Penjawat awam itu juga telah membawa perkara ini ke mahkamah beberapa bulan lalu.

Penjawat awam tersebut kemudian meminta bantuan dari kawannya yang merupakan setiausaha politik.

Satu sumber yang terlibat dengan penyiasatan itu berkata bahawa wanita itu membuat laporan kepada SPRM dan operasi dilakukan pada lewat malam 3 Jan di sebuah restoran di Seberang Jaya.

Pada pertemuan dengan wanita itu, tiga daripada mereka didakwa memberi sejumlah wang supaya beliau berdiam diri.

Wanita itu telah dipaksa untuk menandatangani dokumen yang berjanji untuk tidak meneruskan kes tersebut di mahkamah.

“Mereka ditahan di tempat kejadian pada kira-kira 11:30 malam,” kata sumber itu.

Kesemua mereka telah dibebaskan dengan ikat jamin.

Pegawai khas tersebut merupakan pemegang jawatan bahagian Permatang Pauh PKR dan kini merupakan penyelaras bagi Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketiga-tiga mereka mungkin akan didakwa di mahkamah selepas SPRM selesai melakukan siasatan. – mStar Online

Kita tengok apa skrip Anwar lepas ni… Adakah dia akan menuduh ianya konspirasi UMNO pulak??
Sama-sama kita tunggu….

Khalid Gagap!! Nah Jari Tengah Untuk Hang!!

Tinggalkan komen

Khalid Gagap!! Nah Jari Tengah Untuk Hang!!

Khas untuk Al-Khalid Al-Gagap…

Dulu kata manifesto bukan janji yang perlu ditunaikan…

La ni… Bila ibu tunggal tuntut hak mereka yang hangpa janjikan sebelum PRU 12 dulu…

Hangpa mengelak… Hangpa persoalkan ibu tunggal tu ada undi PR atau tak masa PRU 12 hari tu…

La ni… Nah… Aku bagi jari tengah untuk hang!! Special punya!!

Bukti!! Gaji Minima Dijanjikan Pakatan Hanyalah Retorik

Tinggalkan komen

Bukti!! Gaji Minima Dijanjikan Pakatan Hanyalah Retorik

Lihatlah… Gaji Guru PASTI pun tak mencapai matlamat gaji minimum yang dicanang oleh Pakatan Rakyat dalam buku Jinggay…

Macam ni ke gaya nak memerintah Malaysia?? Janji yang dibuat pun tak pernah nak ditepati… Lebih baik BN dari Pakatan Rakyat ni… Gaji kakitangan awam diselaraskan… Malah Ketua Setiausaha Negara juga mahu menaikkan kadar gaji minima kakitangan awam… Yang jelas ianya akan menjadi kenyataan berbanding janji Pakatan Rakyat…

Hanya orang bodoh sahaja percaya dengan janji kosong Pakatan Rakyat ni… Sedangkan lebuhraya dalam negeri sendiri pun tak termansuh tolnya… Mana taknya, anak syarikat negeri pun ada pegangan dalam konsesi tol…

Suara Pakatan Rakyat Bantah Tanah YBK Dikembalikan?

Tinggalkan komen

Suara Pakatan Rakyat Bantah Tanah YBK Dikembalikan?

Mungkin cerita ini sudah basi bagi korang, tapi eXception perlu mengulas apa yang dicanang oleh Suara Pakatan Rakyat berkenaan tanah Yayasan Basmi Kemiskinan yang dirampas secara zalim oleh Pakatan Rakyat Selangor. Kononnya Pakatan Rakyat mendakwa YBK gagal menjelaskan cukai tanah, sedangkan Ketua Menteri Melaka secara sukarela membayar cukai tersebut bagi pihak YBK, tetapi ditolak oleh Pakatan Rakyat.

Jangan Kembalikan Tanah YBK

SELURUH negara terkejut dengan keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam semalam yang memutuskan untuk mengembalikan semula tanah milik Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) yang dirampas kerajaan Selangor pada 2010 kerana kegagalan membayar cukai.

Keputusan ini jelas menunjukkan bahawa ada elemen dalam sistem kehakiman negara ini masih tidak bebas dari pengaruh eksekutif yang diterajui UMNO kerana YBK adalah organisasi kebajikan yang ditubuhkan kerajaan Selangor sewaktu berada di bawah pentadbiran UMNO dahulu.

Pengerusi YBK, Datuk Zainal Abidin Sakom adalah bekas ADUN UMNO bagi kawasan Batang Kali.

Paling memeranjatkan kerana keputusan dibuat di peringkat Mahkamah Tinggi – peringkat Mahkamah yang diketahui telah melalui reformasi besar-besaran sewaktu Datuk Zaid Ibrahim menjadi Menteri yang bertanggungjawab dalam hal undang-undang!!

Ketika itu, Zaid berjaya menasihatkan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi agar melantik hakim dan pesuruhjaya kehakiman (terutama diperingkat Mahkamah Tinggi) dari kalangan mereka yang lebih bebas dan berkredebiliti serta tidak mudah dipengaruhi kerajaan memerintah.

Termasuk di antaranya bekas penasihat undang-undang PAS, Pesuruhjaya Kehakiman Mahkamah Tinggi Mohamad Ariff Md Yusof.

Tidak hairan kenapa banyak kes-kes melibatkan pemimpin Pakatan Rakyat berjaya di peringkat Mahkamah Tinggi sebelum keputusan bertukar sebaliknya di peringkat Mahkamah lebih tinggi seperti Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.

Bagaimana pun, penulis lihat kerajaan Pakatan Rakyat Selangor perlu mempertahankan tanah ini dari terlepas ke tangan YBK – walaupun setelah Mahkamah Tinggi membuat keputusan.

Gunakanlah segala saluran perundangan yang ada untuk memastikan 4 blok tanah seluas 323.7 hektar tersebut kekal dalam pemilikan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor. Penulis yakin perkara ini mampu dilakukan kerana Pakatan Rakyat mempunyai barisan peguam yang hebat-hebat untuk memastikan perkara ini menjadi kenyataan.

Kegagalan mempertahankan tanah ini pasti ‘memeritkan’ semua orang kerana ia bermaksud menyerahkan apa yang sepatutnya jadi milik Pakatan Rakyat kepada UMNO.

Lagipun, penulis dimaklumkan, beberapa bahagian tanah ini dalam proses diserahkan kepada syarikat pemaju untuk dibangunkan dengan pusat perniagaan komersial yang akhirnya mampu mendatangkan pendapaatan yang lumayan kepada kerajaan negeri.

Nak dibandingkan dengan perancangan YBK untuk membina kampus Universiti Teknologi Mara (UiTM) Serendah yang tidak mempunyai nilai komersial tinggi. Selain kadar cukai yang tidak seberapa.

Maka itu, tanah ini wajib dipertahankan dengan apa cara sekalipun. Semalam penulis dimaklumkan, perancangan sudah dibuat untuk melengah-lengahkan proses rayuan di Mahkamah Rayuan sehingga selepas PRU 13 berakhir.

Rencananya, kalau Pakatan Rakyat berjaya menawan Putrajaya, segalanya dijangka akan lebih mudah, hasil dari reformasi kehakiman yang bakal dijalankan secara menyeluruh nanti.

Suara Pakatan Rakyat seolah-olah menyokong tindakan MB Selangor merampas tanah milik hak orang lain. Itu baru perintah Selangor. Esok bila dah perintah satu Malaysia, tanah mak-bapak kita kat kampung pun akan dirampas ikut suka tekak diorang.

Kononnya YBK tu NGO di bawah Barisan Nasional, sebab itu hak YBK cuba dinafikan oleh rejim Khalid Gagap ini… Sedangkan YBK hanyalah sebuah NGO bebas yang tidak berasaskan keuntungan yang bertujuan untuk membantu rakyat miskin dalam negeri Selangor. YBK hanyalah sebuah Yayasan yang merupakan satu tabung untuk membantu golongan miskin. YBK tidak ada kaitan langsung dengan politik. Tetapi cuba diheret ke kancah politik apabila isu pemulangan semula tanah YBK cuba dipolitikkan.

Apakah tanah milik YBK bakal menerima nasib yang sama seperti tanah milik Yayasan Selangor yang diserahkan bulat-bulat kepada Pusat Kebudayaan Cina? Apa kewajaran tanah milik sebuah Yayasan yang sepatutnya membantu orang melayu, tetapi diberi kepada orang cina??

Kepada Suara Pakatan Rakyat, terima sahaja hakikat dan kebenaran dengan pahit. Allah akan bayar cash atas apa kejahatan dan kekejaman kita lakukan di atas dunia… Usah lagi ditegakkan benang yang basah… Tanah siapakah yang akan jadi mangsa selepas ini?? Tanah mak bapak anda?? Atau tanah mak bapak sahabat anda?

Selangor Ambil Alih Syarikat Konsesi Tol??

Tinggalkan komen

Selangor Ambil Alih Syarikat Konsesi Tol??

Dikhabarkan kununnya Kerajaan Selangor nak ambil alih beberapa syarikat konsesi tol seperti KESAS, Grand Saga dan SPRINT minggu depan dan menawarkan tol percuma pada Januari 2013. Apakah ini cerita Maharaja Lawak? Atau mungkin cerita Mahaguru Lawak?? Mungkin juga cerita Mahaguru Berak Tak Lawas?? Kah kah kah kah kah!!

Persoalan sekarang… Kenapa baru sekarang kerajaan Selangor nak umumkan tol percuma?? Kenapa tak sejak tahun 2008 lagi?? Atau adakah kerana Kerajaan PR Selangor menyedari bahawa adalah MUSTAHIL untuk memenangi PRU 13 nanti dengan kemarahan rakyat terhadap kerajaan Selangor??

Mungkin Kerajaan PR menjangka bahawa PRU 13 akan diadakan pada bulan hadapan? Mungkin juga pada bulan Disember 2012?? Maka dicanang bahawa akan beri tol percuma pada Januari 2013. Bagaimana jika PRU 13 tak diadakan pada tahun 2012? Bagaimana jika ianya diadakan pada bulan Mac atau April 2013?? Adakah Kerajaan Selangor akan tunda pula tol percuma ke bulan Januari 2014 sambil memberikan bermacam-macam alasan yang mana akan menuduh kononnya mendapat halangan kerajaan persekutuan??

Gameplay Kerajaan PR Selangor sudah boleh dibaca… Jika benar, Kerajaan PR Selangor hendak mengambil alih syarikat konsesi tol tersebut? Berapakah kos ganti-rugi yang perlu Kerajaan Selangor bayar kepada syarikat konsesi? Siapakah yang akan menanggung kerugian tersebut?? Syarikat milik kerajaan negeri yang manakah sekali lagi menjadi kambing hitam menanggung semua kerugian tersebut seperti mana PKNS terpaksa mengambil alih hutang milik Talam Corporation?

Duit manakah kerajaan Selangor akan REMBAT kali ini?? Adakah duit baitulmal?? Adakah duit Yayasan Selangor? Apakah akan ada tanah yang akan di REMBAT oleh Kerajaan Selangor kemudian dijual??

Mengapakah hanya melibatkan 3 lebuhraya? Mengapa tak melibatkan Lebuhraya Persekutuan? Lebuhraya KL-Kuala Selangor? Lebuhraya Guthrie? Lebuhraya DUKE? Lebuhraya SKVE? Lebuhraya NKVE? Lebuhraya LDP?

Kepada rakyat Selangor, diminta tidak tergoda dengan berita ini… Kerajaan PR Selangor tidak mampu untuk mengambil alih syarikat konsesi tersebut dan menanggung segala kos kerugian yang dialami oleh syarikat konsesi… Janji untuk memberikan tol percuma bermula Januari 2013 hanyalah gula-gula untuk menghadapi PRU 13 yang mereka sangka akan diadakan pada tahun ini. Sekiranya PRU 13 diadakan pada tahun 2013, adakah mereka akan menunaikan janji mereka atau memberikan bermacam-macam alasan?? Fikirkan… Sedangkan masalah air bersih yang semudah itu tak dapat diselesaikan, inikan pula hendak ambil alih syarikat konsesi tol?

Tiada Sebutan Kes Scorpene Di Perancis??

Tinggalkan komen

Tiada Sebutan Kes Scorpene Di Perancis??

Biar betul!! Takde langsung sebutan kes perbicaraan berkenaan Scorpene di Mahkamah Perancis?? Ha ha ha ha ha ha!! Sekali lagi rakyat Malaysia terus ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu dan ditipu lagi oleh Nuar Berahem dan Pakatan Biawak…

KUALA LUMPUR: A prominent French Government prosecutor has denied reports circulating among some Malaysian online news portals of an ongoing trial in France, on allegations of corruption by a French company over the purchase of two French-made Scorpene submarines by Malaysia in 2002.

Yves Charpenel said the media in Malaysia should be able to distinguish between rumours and facts, and between investigations and a trial.

“I am aware about all the fuss kicked up by certain media (organisations) in Malaysia over this matter but what I can say is that this is nothing more than a trial by the media,” he told Bernama here on Monday.

Charpenel, who was a former head of prosecution in France and now a state prosecutor and an executive member of the International Association of Anti-Corruption Authorities (IAACA), was here to attend the four-day IAACA conference and general meeting which ended Sunday.

Following a complaint filed in 2009 by Suaram, a Malaysian human rights non-governmental organisation (NGO), that a French company had allegedly paid bribes to a Malaysian firm for the submarine deal, he revealed that two independent “investigating judges” started their investigations earlier this year.

Charpenel said that in France, as in other countries practising the rule of law, all investigations were done in absolute secret.

He said, it was anybody’s right to file a complaint and due to the secret nature of the investigations, some resorted to complaining to the media.

He explained that for specific cases in France, the Justice Ministry would ask an independent judge, called an “investigating judge”, to investigate.

“He is just an investigator. This is an old system that started from the Napolean era. If the investigating judge wants someone to come to Malaysia, he has to ask from your government because we have what is called the Treaty of Mutual Legal Assistance. And the Malaysian government can say ‘yes’ or ‘no’. It has to be decided by the Malaysian authorities.

“A French investigating judge cannot take his luggage, take a plane and go to Malaysia and ask someone to answer his questions. It is impossible, it is against the French law and it is also against international law,” stressed Charpenel. He pointed out that in France, as elsewhere, the course of justice would not be dictated by the media

“In France, the time of justice is different from the time in media. Of course, the media needs data, information, news. It’s natural but the investigation is quite different. This is exactly the same, whether in France or in Malaysia.

“And, it has to be secret. We are now in the first step, maybe, we got another step, maybe not, and it is quite early to say more.”

Asked about media reports that French lawyers representing Suaram in the suit would be coming to Malaysia to brief their clients, Charpenel said any lawyer from any country was free to do so because he was paid by his clients.

“He can speak freely to the press, that’s freedom or human rights. But he is not a prosecutor. He is not an investigating judge. He is not an official.” In April this year, local Opposition politicians here had even called for Malaysian officials to testify in Paris or risk being ostracised in the European Union.

“A trial is a trial with all the rules. Investigation is another thing,” said Charpenel of the misinformation generated by certain news portals over allegations that a trial was already underway.

Defence Minister Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi also said over the weekend that the Auditor-General had declared the Scorpene deal was done in accordance with legal procedures. – Bernama

Jadi kepada rakyat Malaysia masih belum serik ditipu oleh Anwar, silakan tadah kepala anda untuk dikencing oleh Nuar Berahem dan juak-juaknya kagi pada masa akan datang… Pastikan kepala korang berbau hancing masam dan hanyir sebagai menandakan kejayaan Nuar Berahem dan juak-juaknya menipu anda…. Tahniah!!

Menteri KPDNKK Tidur Dan Malas??

Tinggalkan komen

Menteri KPDNKK Tidur Dan Malas??

SIAPA SEBENARNYA YANG TIDUR DAN MALAS??

Older Entries