Siapa Sebenarnya Lanun!!??

Tinggalkan komen

Lim Kit Siang Dakwa Raja-Raja Melayu Semuanya Adalah Lanun.

Gambar di atas merupakan screen shot dari akhbar Selangor Kita yang merujuk kepada komen Lim Kit Siang yang mengatakan bahawa Raja-Raja Melayu adalah lanun…

Siapa sebenarnya LANUN, Mr Lim Kit Siang??

Hang tak sedar diri ke Lim Kit Siang…

Bukan ke hang yang sebenarnya yang LANUN??

Advertisements

Just Ghosts & Demons…. Meanwhile In Malaysia….

1 Komen

Just Ghosts & Demons…. Meanwhile In Malaysia….

Anda percaya akan kewujudan hantu serta jembalang??

Ya sebagai orang Islam memang kita tidak mempercayai hantu dan jembalang…

Yang hanya wajib kita percayai wujud ialah Iblis dan Syaitan…

Ianya sudah tertulis di dalam Al-Quran akan kewujudan dua makhluk ini…

Akan tetapi bagi masyarakat luar negara, mereka mempercayai kewujudan hantu atau jembalang…

Sebagai contoh…

Di China, mereka percaya bahawa makhluk di bawah ini ialah pontianak (vampire)…
Makhluk di bawah ini juga dikenali sebagai nama Jiangshi…
Sejenis spesis jembalang yang tidak tahu berjalan… Kerjanya melompat-lompat…
Menurut kepercayaan masyarakat di negara China, Jiangshi ini akan menyedut nyawa anda sehingga kering…

Di Romania pula mereka mempercayai makhluk di bawah ini adalah drakula (dracula)…
Sejenis spesis jembalang yang hanya keluar pada waktu malam dan takutkan matahari…
Menurut kepercayaan masyarakat di Romania… Drakula suka menghisap darah mangsanya sehingga kering…
Dipercayai kebanyakan mangsanya adalah wanita…

Manakala di Barat pula, mereka mempercayai makhluk di bawah ini ialah serigala jadian (werewolf)…
Salah satu spesis jembalang yang juga hanya keluar pada waktu malam…
Menurut kepercayaan masyarakat barat, serigala jadian ini asalnya manusia yang telah disumpah…
Apabila malam bulan mengambang (tak kira la Jumaat Kliwon ke…) manusia tersebut akan berubah menjadi serigala jadian…
Dipercayai kebanyakan mangsanya adalah wanita yang terpedaya…


Itu kepercayaan masyarakat di luar negara… Jangan fikir di Malaysia tidak ada spesis-spesis jembalang dan hantu macam di atas tadi…

Kat Malaysia juga tak kurang hebatnya… Jika kita sebut langsuir… hantu galah… hantu air… hantu raya… hantu kopek… Semua tahu… Betul tak??

Tapi spesis yang eXception nak cerita ni agak berlainan… Walaupun tingkah laku spesis ini serupa…

Di Malaysia… Rakyat mempercayai imej di bawah ialah satu spesis jembalang yang dinamakan PONTIANAK…
Kerjanya… Menghirup kekayaan dalam negeri untuk kepentingan peribadi dan kroni…
Malah spesis ini dikatakan cakapnya berbelit-belit macam ular…
Siang cakap lain… Malam cakap lain…


Manusia yang sedang bertukar kepada pontianak apabila membaca mentera tertentu…

Rakyat Malaysia juga mempercayai imej di bawah ialah salah satu lagi spesis jembalang yang dinamakan DRAKULA…
Kerjanya tak ubah macam si PONTIANAK kat atas tadi…
Menghirup kekayaan dalam negeri untuk kepentingan peribadi dan kroni…
Spesis jembalang ini bila siang nampak baik… Bila malam terserlah perangai kejembalangannya…
Malah anak bini orang juga turut menjadi mangsanya…
Spesis ini juga suka cakap berbelit-belit… Banyak berbohong…
Apabila berlaku satu-satu masalah dalam jajahannya… Dipersalahkan orang lain yang berada di luar jajahannya…


Imej wajah manusia sebelum bertukar wajah menjadi drakula…

Selain drakula dan pontianak… masih ada satu lagi spesis jembalang yang tinggal, iaitu SERIGALA JADIAN…
Serigala jadian memerlukan bulan mengambang untuk bertukar rupa…
Maka tak hairanlah jika ramai manusia yang dulunya banyak maksiat melampau bila join kumpulan serigala jadian di bawah panji-panji bulan mengambang, menjadi alim-alim kucing…
Manusia yang pada mulanya nampak alim, apabila bulang mengambang sahaja terus bertukar menjadi serigla jadian…
Maka tak hairanlah banyak kes anak dara dan bini orang menjadi mangsa kerakusan serigala jadian ni…
Spesis ini juga suka cakap berbelit-belit… Banyak berbohong… Serupa je dengan spesis kat atas tadi…
Apabila berlaku satu-satu masalah dalam jajahannya… Dipersalahkan orang lain yang berada di luar jajahannya…


Ketua puak serigala jadian sedang meneropong bulan mengambang…

Lim Kit Siang cadangkan Ketua Kongsi Gelap jadi Ketua Polis Negara??

6 Komen


Wah… biar betul, Lim Kit Siang (Lim Suka Ungkit Siang-2) ni cadangkan Bapak Kongsi Gelap Selangor ni jadi Ketua Polis Negara??

Ha ha ha ha ha… Aku nak tergelak dengan cadangan orang tua nyanyuk ni… Aku rasa jika cadangan tu diterima Anwar lagilah besar gelak aku… Jika cadangan tersebut direstui Nik Aziz, mmg aku pakat gelak berguling-guling…

Ada ke patut Bapak Gangster Selangor ni jd IGP. Bukan makin kurang jenayah. Makin berlambak la jenayah kat Malaysia ni. Dengan kes-kes rasuah dan penyelewengan menimbun-nimbun. Yang pastinya segala kongsi gelap, ah long dan penjenayah di Malaysia ni akan bersorak kegembiraan

Selanjutnya bacalah blog ni: UNSPIN: LKS whacking IGP Musa Hasan to get Anwar’s man in?

Kenapa PAS masih bersama dengan DAP dan PKR?

Tinggalkan komen


Mengapa PAS masih bersama dengan DAP dan PKR? Sedangkan sudah jelas mereka tidak ada minat memperjuangkan Negara Islam. Silalah lihat klip video di bawah ini. Kepada penyokong PAS, mungkin mereka anggap ianya telah diedit, diubahsuai dan lain-lain dari mengakui kebenaran.

Lim Kit Siang menolak Negara Islam

Hak asasi babi terpelihara di bawah naungan DAP

Tinggalkan komen


Hak asasi babi terpelihara dibawah naungan Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Teresa Kok
maka…


babi tersenyum gumbira

Pas Kedah di cerai talak 3 oleh suami haram nya DAP,ini di sebabkan dosa derhaka dan tidak taat kepada suaminya DAP.Inilah jadinya jika perkahwinan sumbang mahram PAS bersama PR.

Lihatlah bagaimana Parti Cina Chauvanis ini bertindak jika hak mereka walau pun menyalahi undang undang Majlis Perbandaran tetap akan di tentang. Part ni Pisau ada sikit respek pada PAS,sebab ada telur tanda anak jantan tegakkan hak Islam dan tak beri muka kepada DAP.

Mereka tidak akan tunduk kepada PAS,melainkan PAS sahaja yang layak tunduk kepada DAP seperti mana berlaku di Perak dengan kuda kacukan kaldai mantan MB nya.

Kes Perak, Hj Nizar bermati matian perjuangankan kerajaan DAP, apa yang dia dapat,nah ,parti naungan nya PAS Kedah di terajang jika tidak menurut kata.Pisau tidak terkejut Nizar di tunggang oleh DAP,memang sifat PAS Perak suka di jimak dengan begitu cara oleh suami haramnya DAP.

Pisau sudah jangkakan perkara ini akan berlaku ,(sila baca artikel ini) Pisau nyatakan hanya Cina saja yang boleh ajaq bangsa melayu.Sebab melayu PAS tidak sedar yang mereka ini saudara seagama & sebangsa UMNO.

Apabila mahu melayu disatukan dengan semangat perpaduan,Tok Guru PAS memberi pelbagai alasan itu ini,hingga disamakan dengan komunis dan pengikut ajaran sesat,tidak terfikir langsung akan kebaikan semangat perpaduan bangsa melayu sendiri.

Inilah natijah nya, PAS, tuhan sekarang takde hutang hutang,dia bayar CASH, janganlah PAS sampai kena blacklist atau pun terus nama terlekat didalam C-TOS.

Sedarlah bangsa ku,perpaduan cukup bermakna,jangan hanya kerana kuasa politik yang didambakan,ubat perpaduan dikatakan racun.

Buanglah sifat sombong & angkuh,PAS bukan maksum,tawadhuk & zuhud lah jika mahu menyampai dakwah.Akhlak tidak terletak pada ketayap ,jubah & janggut kamu.

Pisau bersetuju dengan inisiatif Pemuda PAS yang ingin bermusyawarah dengan Pemuda Umno,ini menandakan dengan jelas mereka nyahkan sentimen taksub kepada tok guru akhir zaman itu.

DAP dan BABI sukar dipisahkan. Tiada babi maka mengamuklah DAP ibarat anak kecil yang berebut sumi dengan abangnya. Hakikatnya tindakan berlandaskan Islam oleh PAS telah ditentang oleh DAP.

DAP sengaja cetus isu perkauman?

Tinggalkan komen

Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak menafikan dakwaan DAP Kedah, yang kononnya kerajaan negeri akan merobohkan kuil-kuil Hindu dan tokong-tokong Cina di negeri itu dan menyifatkan tindakan berkenaan sebagai sengaja ingin mencetuskan isu perkauman.

Azizan berkata kerajaan negeri dan Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) tidak pernah membincangkan tentang perkara merobohkan mana-mana tokong atau kuil di Kedah.

“DAP kata dia berjuang untuk semua kaum tapi kali ni nampak sengaja nak cetuskan isu perkauman sebab Menteri Besar, Setiausaha Kerajaan dan majlis bandaraya pun tak pernah tau pasal perkara ini, tiba-tiba dia orang (merujuk Pengerusi DAP Kedah/Perlis Thomas Su) boleh tau,” katanya ketika ditemui pemberita di Alor Star hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Thomas di Ipoh semalam yang mendakwa kerja-kerja merobohkan beberapa kuil dan tokong di kawasan Alor Star telah diluluskan oleh MBAS, lapor Bernama.

Sehubungan itu, katanya semua ahli majlis tempatan dan ketua kampung DAP Kedah meletak jawatan serta merta.

Mengenai pengumuman DAP untuk keluar daripada pakatan pembangkang di negeri itu, Azizan berkata sehingga hari ini masih belum ada wakil daripada parti itu datang bertemu dengannya untuk membincangkan perkara berkenaan.

“Saya cuma tahu DAP nak keluar pakatan daripada akhbar sahaja. Perkara ini boleh dibincangkan secara keluarga, tapi dibesar-besarkan dan ia tak wajar berlaku.

“DAP jangan ingat dia saja mewakili kaum Cina… MCA, PKR dan Gerakan pun wakil kaum Cina juga, saya tak nak bergaduh dengan Cina, apa sahaja bantuan semua dah bagi, kat DAP pun semua bantuan bagi, tak tau tak puas hati kat mana,” katanya.

Lim nak jumpa MB

Rabu lalu, Su mengumumkan DAP Kedah keluar daripada pakatan pembangkang kerana tidak puas hati dengan pentadbiran PAS di negeri itu yang merobohkan
pusat penyembelihan babi yang terletak di Kampung Berjaya, di Alor Star.

Sementara itu, pemimpin kanan DAP Lim Kit Siang dilaporkan oleh Bernama sebagai bderkata, ketegangan yang timbul antara DAP Kedah dengan kepimpinan kerajaan negeri itu akan cuba diselesaikan di peringkat negeri.

Sehubungan itu, katanya, beliau sendiri akan berjumpa dengan menteri besar untuk membincangkan tentang perkara itu secepat mungkin.

“Saya akan berjumpa dengan menteri besar dan merangka (penyelesaian) untuk
mengatasi masalah ini supaya kerajaan pakatan dapat diperkukuhkan.

“Kalau tak dapat selesai di peringkat negeri, seluruh Malaysia pun akan bertanya adakah pakatan boleh jadi pilihan yang kredibel,” katanya dalam sidang media di Alor Star hari ini.

Katanya, selepas berbincang dengan DAP Kedah, beliau kini lebih memahami dan mendapati bahawa DAP negeri mempunyai alasan tersendiri untuk keluar dari pakatan pembangkang di negeri itu.

“Isu penutupan tempat penyembelihan babi itu cuma salah satu sebab. Selain itu mereka juga mendakwa pandangan atau pendapat DAP di Kedah tidak diambil kira…apa saja masalah yang dihadapi seeloknya diselesaikan di peringkat negeri,” katanya.

Ditanya sama ada beliau bersetuju dengan keputusan DAP Kedah untuk keluar dari Pakatan Rakyat, Lim berkata “Sama ada saya setuju atau tidak, itu perkara lain”.

Katanya, apa sahaja masalah yang timbul perlu diselesaikan dengan baik kerana ia bukan hanya melibatkan DAP dan PAS tetapi sebaliknya semua parti dalam Pakatan. Sumber: Malaysiakini

Aku malas nak komen banyak-banyak. Yang pasti Pakatan rakyat di Kedah semakin goyah.