Panas!! Menteri Tukar Profession Jadi Tukang Kipas??

Tinggalkan komen

Panas!! Menteri Tukar Profession Jadi Tukang Kipas??

Al-kisahnya… Nak dijadikan cerita…

Datuk Seri Ismail Sabri, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan dikatakan telah menukar professionnya…

Benarkah ura-ura yang sedang bertiup kencang ini??

Petang tadi eXception menyaksikan sendiri…

Datuk Seri Ismail Sabri, telah menukar profession sebagai tukang kipas…

Apa kes Datuk Seri?? Dah boring ke jadi menteri??

Jom terjah!!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Sebenarnya Datuk Seri Ismail Sabri membuat lawatan ke Bazar Ramadhan di Presint 2, Putrajaya. Sambil melawat tu, beliau mengambil kesempatan beramah-mesra dengan peniaga dan pengunjung bazar Ramadhan ini…

Kebetulan semasa hendak membeli juadah untuk berbuka, eXception terserempak dengan Datuk Seri Ismail Sabri. Maka kesempatan yang ada, eXception rakamkannya…

Advertisements

Kenaikan Harga Menjelang Ramadhan Sudah Dijangka

Tinggalkan komen

Kenaikan Harga Menjelang Ramadhan Sudah Dijangka

TAWAU — Kenaikan harga ayam sehingga 20 peratus di daerah ini sejak seminggu lepas menyebabkan pengguna di Tawau meminta pihak berkuasa memantau keadaan itu.

Tinjauan di Pasar Tanjung di sini mendapati rata-rata pengguna menyifatkan kenaikan harga ayam dari RM8 kepada RM10 sekilogram itu agak membebankan lebih-lebih lagi ketika menjelang bulan puasa dan Hari Raya Aidilfitri.

Abd Rajak@Kassim Mohd. Ali, 55, berkata, kenaikan harga ayam sehingga 20 peratus itu tidak wajar dan menganggapnya sebagai cubaan peniaga untuk mengaut keuntungan lebih.

“Saya minta pihak kerajaan serta Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan tidak memandang perkara ini hanya sebelah mata,” katanya.— BERNAMA


Kenaikan harga bahan keperluan menjelang Ramadhan dan Raya adalah satu perkara yang eXception sudah jangka sejak dulu lagi…

Tidak ke korang rasa pelik, bila time sambutan Tahun Baru CIna jarang kedengaran kekurangan bekalan gula, minyak masak malah berlaku kenaikan harga ayam…

Tup… Tup… Bila masuk sahaja bulan Ramadhan dan Raya… Akan berlaku kehabisan stok minyak masak la… Gula habis la… Ayam nak harga laa… Game play lanun-lanun lahanat bermata sepet ini sudah dihidu, tapi apa boleh buat… Mereka yang kontrol sektor ternakan, peruncitan dan pemborongan…

Tak percaya?? Tunggulah dekat nak raya nanti, akan berlaku kekurangan stok tepung, gula dan minyak masak… Lepas lanun-lanun lahanat bermata sepet ini akan menjualnya dengan harga dua kali ganda… Kemudian lanun-lanun ini akan menyalahkan kerajaan BN atas kenaikan harga barang… Bijak bukan??

Cuma masih ramai kalangan rakyat Malaysia tak reti nak berfikir dan berterusan menyalahkan kerajaan atas kenaikan harga ini… Kerajaan hanya menetapkan harga siling, tetapi lanun-lanun inilah yang mampu memanipulasi stok barang dan harga ikut kemahuan mereka…

Sebab itu apabila kerajaan mahu memperkenalkan Kedai Rakyat 1 Malaysia, lanun-lanun ini cukup marah… Mereka menuduh kerajaan zalim dan menindas peniaga… Sedangkan KR1M bukan dibuka dekat dengan premis mereka pun… Malah masalah kekurangan bekalan gula, tepung dan minyak masak takkan berlaku apabila adanya KR1M… Ini kerana yang menguruskan KR1M adalah orang yang mempunyai pengalaman luas dalam sektor ini… Inilah sebenarnya yang ditakuti oleh lanun-lanun bermata sepet ini…

Skim Cepat Kaya Akhirnya Tumpas

4 Komen

Tahniah Kepada PDRM dan KPDNKK Kerana Berjaya Menumpaskan Sindiket Skim Cepat Kaya

Aku ingin ucapkan sekalung tahniah kepada PDRM dan KPDNKK kerana berjaya menumpaskan satu sindiket skim cepat kaya yang menyasarkan mangsa dari kalangan kakitangan kerajaan. Sindiket ini yang dikenali dengan banyak nama iaitu One Team @ Friends Club, Star Club, Family Club dan 8282 Club itu dilumpuhkan dalam satu serbuan di Mentari Court, Bandar Sunway.


ANTARA kereta mewah yang dirampas dalam serbuan di Mentari Court, Bandar Sunway

Sindiket ini sebenarnya sudah lama bergiat aktif sejak 2007 lagi di mana mereka mensasarkan mangsa mereka dari kalangan kakitangan kerajaan. Ini kerana kakitangan kerajaan mudah untuk membuat pinjaman bank.

Mereka mensyaratkan mereka yang hendak menyertai skim ini membayar pada kadar tertentu mengikut pangkat yang ingin dimulai. Lagi tinggi pangkat, maka lagi tinggi nilainya hingga mencecah RM 40,000… Pada mulanya sindiket ini memujuk dan cuba menyakinkan mangsanya bahawa untuk menyertai skim ini yang mereka katakan sebagai ‘bisnes’. Sebagai umpan, mereka memperagakan kereta mewah yang mereka bawa sebagai bukti kononnya ‘bisnes’ tersebut benar-benar memberi pulangan lumayan.

Mulanya mereka berjanji akan menolong mangsa untuk mencari downline, sekiranya mangsa sukar mendapat downline. Namun apabila mangsa sudah membuat bayaran. Upline yang dahulunya berjanji untuk menolong mangsa akan memberikan seribu satu macam alasan untuk mengelak apabila mangsa meminta bantuan mencari downline. Akhirnya mangsa dibiarkan terkontang-kanting. Malah ada yang terpaksa mengikat perut apabila gaji dipotong untuk membayar pinjaman.

Begitu licik sekali. Malah ada di antara yang sanggup menipu rakan-rakan dan saudara-mara sendiri dengan mempengaruhi mereka untuk menyertai skim ini dengan harapan rakan-rakan dan saudara-mara mereka menjadi downline mereka. Bagi mereka tidak kisah untuk menipu rakan-rakan serta saudara-mara sendiri, demi mengejar kekayaan yang diperolehi atas kesusahan orang lain.

Ahli-ahli sindiket ini kebanyakannya terdiri dari kaum cina yang bijak menggunakan ayat manis kononnya untuk membantu orang melayu. Tetapi hakikatnya mahu menjahanamkan orang melayu secara halus. Pada masa yang sama menikmati kekayaan melalui hasil ‘rompakan’ mereka.

Apapun, kepada yang sudah menjadi mangsa, aku harap korang bersabar. Kita tunggu sahaja pendakwaan yang akan dilakukan ke atas mereka. Ingatan kepada rakan-rakan kakitangan awam yang lain, supaya jangan terpengaruh dengan mana-mana skim cepat kaya. Ingatlah, tiada jalan mudah untuk mencari wang kecuali MENIPU DUIT ORANG LAIN…

P/S: Dengar kata Friends Club ni merupakan serpihan dari SYN (Steven Yeam Network) A.K.A RZ Corporation yang menjalankan modus operandi yang sama…

Berita Berkaitan:

Jerat Cepat Kaya : Kereta Mewah Pancing Mangsa

Skim cepat kaya tipu anak muda tumpas
Skim cepat kaya tumpas
Kereta mewah pancing mangsa

Lagi-Lagi Pasal Gula…

1 Komen

Lagi Pasal Isu Sorok Gula. KPDNHEP Diminta Menggempur Pemborong Tamak

Tak habis-habis pasal gula. Aku ingatkan dah habis. Rupanya masih banyak lagi isu berkaitan sorok gula. Malah anjing-anjing kurap (blogger-blogger) upahan pembangkang pula cuba menangguk di air yang keruh dengan menghasut kononnya isu gula adalah taktik kerajaan untuk menaikkan harga gula… Anjing-anjing kurap ini sentiasa mencari peluang untuk menghentam kerajaan BN tak kira isu tersebut bukan berpunca dari kerajaan BN, tetapi berpunca dari pemborong yang terdiri dari bangsa ca ya nun alif yang tamak haloba mahu mengaut keuntungan berganda…

Aku gelarkan mereka ini (blogger-blogger pembangkang) sebagai anjing kurap kerana mereka sedar punca krisis gula ini, tetapi sengaja mahu memutar belitkan fakta… Aku tak faham lah apa yang bermain dalam fikiran anjing-anjing kurap ini… Mungkin seronok agaknya memfitnah dan memutar-belitkan fakta…

Di sini aku list up berita-berita mengenai penggempuran penguatkuasa KPDNHEP terhadap pemborong gula sebagai bukti yang mereka ini sebenarnya DALANG disebalik krisis ini…


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya

Jadi, sudah terang lagi bersuluh… Gula tak pernah kekurangan di Malaysia. Malah kerajaan sendiri tak pernah menyoroknya sebagai muslihat untuk menaikkan harga gula… Janganlah korang terpedaya dan terpesona dengan temberang-temberang kalangan anjing-anjing kurap pembangkang ini serta akhbar-akhbar yang menjadi lidah syaitan yang sentiasa membisik-bisikkan perkara yang jahat… Mereka tiada langsung niat mahu memaparkan kebenaran, malah kebenaran tersebut akan diputar belit (spin) berkali-kali sampai ianya menjadi fitnah…

Kepada KPDNHEP, teruskan usaha menggempur pemborong-pemborong tamak ini dan lucutkan sahaja lesen pemborong mereka biar mereka rasa kemarahan rakyat… Jangan beri muka lagi kepada pemborong khianat ini…

Lagi-Lagi Pasal Gula…

Tinggalkan komen

Lagi Pasal Isu Sorok Gula. KPDNHEP Diminta Menggempur Pemborong Tamak

Tak habis-habis pasal gula. Aku ingatkan dah habis. Rupanya masih banyak lagi isu berkaitan sorok gula. Malah anjing-anjing kurap (blogger-blogger) upahan pembangkang pula cuba menangguk di air yang keruh dengan menghasut kononnya isu gula adalah taktik kerajaan untuk menaikkan harga gula… Anjing-anjing kurap ini sentiasa mencari peluang untuk menghentam kerajaan BN tak kira isu tersebut bukan berpunca dari kerajaan BN, tetapi berpunca dari pemborong yang terdiri dari bangsa ca ya nun alif yang tamak haloba mahu mengaut keuntungan berganda…

Aku gelarkan mereka ini (blogger-blogger pembangkang) sebagai anjing kurap kerana mereka sedar punca krisis gula ini, tetapi sengaja mahu memutar belitkan fakta… Aku tak faham lah apa yang bermain dalam fikiran anjing-anjing kurap ini… Mungkin seronok agaknya memfitnah dan memutar-belitkan fakta…

Di sini aku list up berita-berita mengenai penggempuran penguatkuasa KPDNHEP terhadap pemborong gula sebagai bukti yang mereka ini sebenarnya DALANG disebalik krisis ini…


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya


Klik Untuk Baca Selanjutnya

Jadi, sudah terang lagi bersuluh… Gula tak pernah kekurangan di Malaysia. Malah kerajaan sendiri tak pernah menyoroknya sebagai muslihat untuk menaikkan harga gula… Janganlah korang terpedaya dan terpesona dengan temberang-temberang kalangan anjing-anjing kurap pembangkang ini serta akhbar-akhbar yang menjadi lidah syaitan yang sentiasa membisik-bisikkan perkara yang jahat… Mereka tiada langsung niat mahu memaparkan kebenaran, malah kebenaran tersebut akan diputar belit (spin) berkali-kali sampai ianya menjadi fitnah…

Kepada KPDNHEP, teruskan usaha menggempur pemborong-pemborong tamak ini dan lucutkan sahaja lesen pemborong mereka biar mereka rasa kemarahan rakyat… Jangan beri muka lagi kepada pemborong khianat ini…