Antara Rohaizad dengan Eli siapa paling tak bermoral?

9 Komen

Rohaizat Perlu Letak Jawatan, Eli Bogel Tak Apa


Kenapa PAS tidak menyuruh ‘ADUN Telanjang’ letak jawatan kerana masalah moral?

PAS suruh Rohaizat Othman, calon BN di Permatang Pasir letak jawatan atas alasan menghadapi masalah dengan Majlis Guaman. Rohaizat juga dikatakan seorang pecah amanah dan disenarai hitam dalam Majlis Guaman.

Lupakah kita siapa yang mahu berbicara mengenai Islam secara terbuka? Majlis Guamankan. Majlis ini menjadi tali barut kepada Anwar Ibrahim dan platform kepada HINDRAF dalam mengawal sistem kehakiman negara. Perlu diingat, Majlis Guaman sebenarnya tempat cari makan bagi ‘paria profesional’ dan kebanyakan daripada mereka berketurunan India.

Kalau Majlis Guaman memperjuangkan keadilan untuk rakyat Malaysia, kenapa mereka tidak mendesak Anwar Ibrahim mematuhi prosedur yang ditetapkan dalam menghadapi kes liwat? Mereka diam sahaja. Tetapi apabila melibatkan kepentingan orang Melayu, Islam dan UMNO, Majlis Guaman menjadi ‘Pejuang’ kononnya mereka kini berjuang menegak benang yang kering.

1. Kalau Rohaizat perlu letak jawatan, kenapa ELizabertah Wong dan Ronnie Liu tak perlu letak jawatan? Satu bogel- mengaku buat dan satu lagi kaki samseng!!!

2. Kenapa Anwar Ibrahim tak letak jawatan walaupun pernah dijatuhi hukuman penjara 6 tahun kerana kesalahan rasuah? Anwar Ibrahim perlu letak jawatan kerana menghadapi masalah moraliti dengan Saiful Bukhari dan kini berulang-alik ke mahkamah.

3. Nik Aziz pernah kata- jangan serang peribadi sebaliknya seranglah dasar parti. Kenapa ahli PAS tidak mendengar kata-kata Nik Aziz? Adakah Nik Aziz sudah nyanyuk dan orang PAS tidak perlu dengar cakapnya? Jadi, Nik Aziz perlu letak jawatan sebab orang PAS sudah tidak hormat padanya lagi.

4. PAS sudah takut untuk menghadapi kenyataan- yang mereka akan ditolak mentah-mentah oleh pengundi. Yang pasti undi majoriti mereka akan berkurangan. Dasar PAS di Pulau PInang tidak menjanjikan apa-apa untuk Islam dan Melayu melainkan dianjingkan DAP untuk menyokong dasar menghalau Melayu dan India sahaja. Lihat apa yang berlaku kepada penduduk Kg Buah Pala di Pulau Pinang.

abe MIE- sebenarnya isu Rohaizat hanya alat propaganda PAS dan Pakatan apabila mereka tidak mampu menyelesaikan masalah penduduk sejak 15 tahun di bawah PAS dan menutup masalah moral yang dihadapi oleh Anwar Ibrahim sejak 15 tahun yang lepas. 15 tahun bukan satu jangka masa yang pendek dan 15 tahun juga penduduk Permatang Pasir diperbodohkan dengan dakyah-dakyah oleh Pakatan terutamanya PAS (Parti Angkut Sampah).

Petikan Dari Blog: Abe Mie Terjah

Itulah PAS… Kuman seberang laut boleh nampak, tapi gajah depan mata buat-buat tak nampak… Aku rasa isu Eli ni lagi tak bermoral. Boleh menjejaskan kredibilitinya sebagai ADUN. Sebab apa yang dilakukannya adalah semasa dalam jawatan ADUN. Mengapa PAS tak suruh Eli letak jawatan?

Isu Rohaizad yang dicanangkan PAS takde kena-mengena pun dengan dia. Kerana yang buat hal ialah rakan kongsinya… Begitulah PAS apabila sudah ketandusan modal. Maka dicanangkan segala aib orang lain. Bila orang buka aib pemimpin PAS, tau lak marah… Tapi PAS boleh pulak buat serangan peribadi…

Jika Datuk Seri Najib terkenal dengan konsep 1 Malaysia, Nik Aziz pula terkenal dengan konsep Menghalalkan Cara… Tak kiralah ianya haram, berdosa… Bagi PAS, ianya tak berdosa kerana kita menyerang keperibadian musuh… Siapa kata tak berdosa? Dalam Allah juga melarang kita mencerca sesama manusia dan sentiasa bersangka baik….

Insaf dan sedarlah penyokong PAS sekelian. Parti yang kamu sokong ini langsung tak boleh beri jaminan syurga kepada kamu semua. Nik Aziz bukan wali, bukan Nabi, juga bukan Rasul. Malah Rasulullah juga tidak berani beri jaminan syurga kepada umatnya yang terkemudian. Sebab Baginda tahu, ketentuannya adalah milik Allah. Allah sahaja berhak menentukan. Bukan Nik Aziz… Nik Aziz hanyalah insan biasa. Makhluk ciptaan Allah juga… Sama seperti kita…. Sedarlah…

Advertisements

Tak payah buat amal, pandang je gambar terus dapat pahala free

Tinggalkan komen


Di petik dari blog PaKMie

SEKALI PANDANG DAPAT PAHALA,BERKALI-KALI PANDANG DAPAT APA?

Satu fenomena baru, pandang sahaja dapat pahla. Kalau pengang macamana? sudah tentu lagi banyak pahlanya. Kecoh di Manik Urai berkaitan dengan “bila pandang sahaja terus dapat pahala”. Berita baik khasnya kepada penampal-penampal poster.Sudah tentu ramai orang yang pandang poster-poster yang ditampalkan. Senangnya dapat pahla. Tetapi kita kena faham, situasi itu bukan sebarangan gambar untuk kita mendapat pahla. Gambar-gambar yang berkaitan dengan Nik Aziz semasa menghadapi pilihan raya Di PRK Manik Urai sahaja.

“Tengok muka dapat pahala? Ini kira ajaran sesat…kata seorang penduduk di Manik Urai. Pahala itu bergantung pada amal maaruf, pahala itu kita buat kebaikan, kita sembahyang dan buat kebajikan ihsan, itu pahala. Tapi tengok gambar… tidak ada nas dalam Al-Quran atau Hadis, saya tidak tahulah, saya pahla tu untuk dapat undi kot? maklumlah budaya bahasa kiasan juga hebat kedengaran disana sini diperbincangkan di kedai-kedai kopi di Manik Urai.

Katanya lagi…”Saya tidak baca mana-mana kitab yang kata, tengok gambar dapat pahala. Ini macam puja, kira tidak betullah pada pandangan atau ilmu yang ada pada saya. Saya tidak pernah dengar tengok gambar tokoh dapat pahala…”

Pakmie berpendapat kenapa pemimpin-pemimpin pas bersungguh-sungguh sangat pasal pahla. Iklaskah jika kita membuat sesuatu terus memikirkan pahla? Baik kita memikirkan dosa-dosa yang kita lakukkan. Di Manik Urai bualan orang ramai tentang Nik Aziz kedengaran disana sini. Percakapan kiasan Nik Aziz membuatkan orang ramai jadi keliru. Paling top dan terbaru ” Kenapa Nik Aziz menyamakan Umno dengan ajaran sesat ayah Pin dan berfahaman kumunis…” Ada juga dikalangan pemimpin Pas mengatakan Nik Aziz sengaja mewujudkan kata-kata seperti itu semata-mata untuk mengalih tumpuan dan mencari untung dalam pilihan raya. Selagi ramai orang bercakap tentang Nik Aziz selagi itulah Nik Aziz menyukainya.

Disini Pakmie kurang faham (Sesiapa yang tahu tolong sms Pakmie). Jika bahasa kiasan itu semata-mata untuk menggelirukan orang ramai dan umat Islam adakah ianya tidak berdosa? lainlah kalau bahasa kiasan itu kearah untuk kebaikan. Tidak kah Allah SWT telah berkata ” JIka kamu ada sedikit ilmu yang aku berikan dan jika kamu mengguna ilmu itu untuk tujuan sesuatu kepertingan tertentu dan menggelirukan orang ramai kamu dahulu akan masok api neraka? Tidakkah dalam al_quraan mengatakan kerana mulut dan kata-kata manusia itu ramai menjadi penghuni neraka? apakah mengata orang itu tidak menjurus kepada fitnah? Ini yang Pakmie tahu, jika silap sila perbetulkan.

Tanggongjawab pemimpin besar. Sesiapa yang memegang jawatan wakil rakyat akan menghadapi tanggongjawab yang besar yang akan dipersoalkan oleh Allah SWT nanti. Tidak cukup dengan berkerja keras siang malam berceramah sana sini, mengata orang sana sani lepas pilihanraya terus diam. Sudah selesaikah kerja-kerja Nik Aziz sebagai MB dan Musyidul am pas dengan bahasa kiasan itu? apakah tugas nik Aziz sebenar-benarnya, akhirat esok Nik Aziz akan dipersoalkan oleh Allah SWT. Adakah dengan cara ajak berdebat bila DS Najib menolak sudah selesai masaalah Nik Aziz dengan rakyat dan Allah SWT? Iklaskan diri mu wahai Nik Aziz…berjuanglah mengikut landasan yang betul demi agama, bangsa dan negara. Cukuplah menyesatkan sesama islam di negara ini dengan kiasan-kiasan yang munafik.

eXception: Itulah budaya PAS… Tak perlu dihairankan… Siapa yang percaya, memang bodoh la…