Presiden PAS Menyindir Nurul Izzah?

Tinggalkan komen

Presiden PAS Menyindir Nurul Izzah?

KOTA BARU: Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan pemimpin Islam perlu berhati-hati dalam menyampaikan mesej berkaitan keagamaan supaya tidak disalah tafsir.

Menurut beliau, pengetahuan dan pemahaman agama yang tinggi merupakan asas sebelum seseorang itu menyebarkan mesej atau tafsiran berkaitan Islam.

“Kita mesti berilmu khususnya ilmu nak menyampaikan mesej Islam kepada orang Melayu Islam sendiri.

“Muslimat perlu berilmu dan faham, jangan berilmu sahaja tapi tak faham. Kalau tak ada ilmu, tapi buat faham sendiri pun tak boleh,” katanya ketika merasmikan Muktamar Dewan Muslimat PAS Pusat di sini, Rabu malam.

Selain itu Abdul Hadi turut menyentuh secara ringkas mengenai konsep kebebasan beragama tanpa paksaan yang diperkenalkan Islam.

“Kita perlu perkenalkan Islam kepada masyarakat bukan Islam…ajak mereka kepada Islam tanpa paksaan.

“Tapi kalau mereka (bukan Islam) tak mahu masuk Islam, perkenalkan kepada mereka konsep Islam adil untuk semua,” katanya.

Kenyataan itu dilihat terarah kepada perkembangan semasa membabitkan pemimpin sekutu pakatan pembangkang apabila mengeluarkan pandangan mengenai kebebasan beragama di negara ini.

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar baru-baru ini mencetuskan kontroversi apabila mengeluarkan kenyataan yang didakwa menyokong murtad di kalangan masyarakat Melayu beragama Islam.

Baru-baru ini pada forum ‘Negara Islam: Versi Mana; Siapa Bertanggungjawab’, Nurul Izzah dilaporkan menegaskan bahawa setiap rakyat di dalam negara ini tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama-agama tertentu.

Kenyataannya itu dilaporkan portal berita berbahasa Inggeris yang menyatakan bahawa rakyat tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama tertentu dan ia juga terpakai secara sama rata kepada orang Melayu.

Lebih kontroversi apabila ahkbar Utusan Malaysia kemudiannya memetik dan menyiarkan semua kenyataan Nurul Izzah pada Isnin.

Bagaimanapun selepas dikritik pelbagai pihak, Nurul Izzah mengeluarkan kenyataan menafikan bahawa beliau menyokong gejala murtad.

Walaupun secara nyata Presiden PAS sendiri tak berani nak menyebut nama Nurul Izzah sebagai pemimpin yang dimaksudkannya, tetapi secara halus kita boleh agak…

Mungkin Presiden PAS takut jika Anwar marah, sebab itu dia tak berani nak sebut nama Nurul Izzah… Jadi.. Bila Anwar query balik… Dia boleh pusing kata dia maksudkan ialah pemimpin UMNO… Bijak bukan?? Kah kah kah kah kah kah!!

Tak sangka… Bacul juga pemimpin PAS ni kan?? Apsal takut sangat dengan Anwar tu?? Atau takut kehilangan undi?? Keh keh keh keh…

Cybertrooper PR Langgar Fatwa Hj Hadi??

Tinggalkan komen

Cybertrooper PR Langgar Fatwa Hj Hadi??

Akhirnya pencacai DAP tak kira Facebooker dan Blogger melanggar fatwa Presiden PAS, Haji Abdul Hadi Awang. Masih ingatkah semasa cctv rakaman video seks Anwar tersebar Haji Hadi pernah mengeluarkan ‘fatwa’ mengatakan “Kita berpegang kepada konsep empat saksi yang adil dalam kes zina dan liwat. Video tidak boleh jadi saksi sebab video ini besi, dia tiada mata dan telinga,”

Gara-gara kes seorang pegawai Polis mengamuk di dalam sebuah hotel, ramai blog milik Pakatan Anak Haram jadah seperti Milo Suam, Amenoworld dan Anak Sungai Derhaka cuba menjadi jaguh mengulas video tersebut dengan penuh emosi… Sungguh pelik… Mengapa mereka boleh percaya lelaki di dalam CCTV itu ialah pegawai polis?? Mungkin juga UMNO yang cari lelaki yang mempunyai persamaan dengan pegawai polis itu… eXception tidak percaya sama sekali, lelaki di dalam cctv dan pegawai polis tersebut adalah orang yang sama… Sebab lelaki di dalam CCTV perutnya buncit, manakala pegawai polis tersebut perutnya tidak buncit… Malah video cctv ini juga kabur dan jelas ianya video yang di edit dan dihasilkan oleh UMNO… Mengapa blogger PR percaya?? Blogger PR perlu mengemukakan 4 orang saksi yang tidak FASIK… Cina pekerja hotel ni tak boleh dijadikan saksi kerana cina ni kafir dan FASIK…

Jika mereka percaya dengan cctv pegawai polis yang mengamuk ini, sepatutnya mereka WAJIB mempercayai insan di bawah ialah Anwar Bin Ibrahim….

Tetapi sungguh menghairankan mereka tidak percaya dengan rakaman cctv skandal seks Anwar, tetapi mereka mempercayai rakaman cctv pegawai polis mengamuk. Tetapi mereka telah melanggar fatwa Presiden PAS secara mereka tak sedar… Maka jelas semua cybertrooper PR yang percaya akan video ini telah jatuh KUFUR, mengikut ajaran PAS…

Inilah sikap double standard pencacai DAP… Apabila satu-satu perkara tidak menyebelahi mereka. Mereka akan keluarkan fatwa-fatwa sesat berputar-belit untuk meyakinkan pengikutnya… Seboleh-boleh mereka menafikan segala bukti-bukti yang ditunjukkan atas alasan ianya rekaan UMNO… Malah UMNO juga yang mengupah lelaki yang menyerupai Anwar berlakon di dalam rakamn cctv skandal china doll…

Namun, apabila satu-satu isu menyebelahi mereka. Mereka melupakan terus fatwa-fatwa sebelum ini dikeluarkan oleh Ulamak PAS… Mereka lupa akan kenyataan putar belit mereka tentang rakaman cctv Anwar… Demi keghairahan menjadi jaguh… Tapi sayang… Dek kerana mengejar populariti dan fulus… Mereka sebenarnya mereka telah tersilap langkah… Sila satu langkah lagi… CHECKMATE!!

Blogger yang melanggar fatwa Hj Hadi

Tiada senjata ditemui pada Pegawai yang mengamuk itu kata Timb. Ketua Polis N9.

CCTV berjaya rakam Polis mengamuk di Seremban

Isu polis mengamuk – PISTOL BUKAN SENJATA?

Nota: Kepada pencacai DAP sekelian, jika korang boleh percaya cctv amuk dalam hotel… Mengapa korang begitu berat sekali hendak percaya cctv skandal china doll dalam bilik hotel??

PAS Menghalalkan Menyetubuhi Isteri Melalui Dubur?

9 Komen

BUKTI KEDANGKALAN PAS DALAM HUKUM ALLAH DALAM PERLAKSANAAN HUDUD

Berikut adalah salinan salah satu daripada Hudud PAS Kelantan dan Terengganu. Perlu diingatkan, ianya bukan Hudud Allah… Diulangi… Bukan Hudud Allah…

Jika korang baca betul-betul kandungan draf Hudud PAS ni iaitu dalam draf Hudud PAS Kelantan pada Perkara 16 Kanun Jenayah Syariah 11 dan draf Hudud Terengganu pada Perkara 14 Enekmen Kesalahan Jenayah Syariah, di mana menyatakan:

Liwat adalah satu kesalahan yang merupakan persetubuhan di antara seorang lelaki dengan seorang lelaki yang lain atau di antara seorang lelaki dengan seorang perempuan selain daripada isterinya yang dilakukan di luar tabii iaitu melalui dubur

Adakah korang faham maksudnya? Maksudnya di dalam Hudud PAS adalah HALAL jika meliwat isteri sendiri. Ataupun menyetubuhi isteri melalui dubur tidak dinamakan LIWAT mungkin dinama LEWAT? LAWAT? GAWAT? KEKWAT? KAWAT?

Jadi di sini sudah jelas kedangkalan ilmu agama di kalangan pemimpim PAS. Adakah mereka tidak sedar bahawa liwat itu HARAM. Tidak kira dengan isteri atau orang lain. Perkara ini sudah jelas. Adakah Tok Garu Nick Ajisz tau? Adakah Tuan Garu Ajie Hadi tau?

Jadi maknanya selama ini kalangan ahli PAS juga menyetubuhi isteri mereka melalui dubur?? MasyaAllah… Teruk sungguh pemikiran kalangan pemimpin PAS yang kononnya memperjuangkan Islam, tetapi mempermainkan hukum-hakam Islam…

So, sesiapa nak bersuamikan pengikut PAS lepas ni kenalah beli KY Jelly banyak-banyak kat rumah. Simpan buat stok masa laki tengah gersang… Ha ha ha ha… tak dapat cara HALAL, cara HARAM pun kira bolehlaa… Tok Garu kata HALAL… Tuan Garu pun kata HALAL… Inilah PAS, bikin Islam jadi tunggang-terbalik. HARAM dikatanya HALAL…

Pencacai-pencacai PAS sekelian, anda ada jawapan bagi menyokong draf Hudud Songsang PAS ni… Perlu diingatkan, HUDUD PAS BUKAN HUDUD ALLAH… Lepas ni tambah satu enakmen menghalalkan BEER pulak!! TAKE BEER!!!

Antara Artikel Berkaitan

Liwat Isteri – Ustaz Azhar Idrus
Isu Suami Liwat Isteri

Kredit: Terima kasih En.Taufik Yusof & Facebook Anti PKR Club

Teoh Beng Hock vs Chua Soi Lek: Siapa Paling Tidak Bermoral?

2 Komen


Oleh Teh Tarik Satu!

Rasanya, ramai di antara kita masih ingat lagi tentang skandal seks yang melibatkan bekas Menteri Kesihatan dari MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek.

Akibat aktiviti persetubuhan beliau dengan teman wanita yang telah lama dikenalinya, pemimpin MCA tersebut terpaksa melepaskan jawatan sebagai menteri kabinet selepas diasak dengan pelbagai tekanan oleh para pemimpin pembangkang.

Siapa yang tidak ingat apa yang dikatakan oleh pemimpin pembangkang terhadap Soi Lek. Baik oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, Karpal Singh, Lim Kit Siang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mahupun Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ketua Menteri Pulau Pinang yang dikenali sebagai Khalifah Lim Guan Eng juga mengutuk habis Soi Lek. Itu belum campur pelbagai maki hamun dan kejian yang dilemparkan oleh Angkatan Muda Keadilan (AMK) yang diketuai oleh Shamsul Iskandar Akin.

Semuanya mengata dan mengutuk Soi Lek dengan ayat-ayat berbisa sampaikan beliau hidup dalam keadaan tertekan dan malu.

Kononnya, sebagai orang politik, Soi Lek tidak boleh bersetubuh sedemikian rupa walaupun aksinya itu dirakam secara haram oleh pihak tertentu yang dipercayai bertujuan untuk menamatkan karier politiknya menjelang pemilihan pucuk pimpinan MCA.

Dan ada kemungkinan juga anggota kumpulan kongsi gelap menjadi dalang di sebalik rakaman adegan ranjang tersebut.

Apapun Soi Lek telah menerima hukumannya.

Kini, isu berkaitan Setiausaha Politik seorang exco Selangor pula menjadi perbualan. Kawan mengikuti perkembangan kes melibatkan Teoh Beng Hock ini dengan penuh minat sekali.

Kawan nak tahu juga, siapa pemimpin pembangkang yang berani mengenakan serangan yang sama ke atas moral Beng Hock seperti mana mereka menyerang Soi Lek.

Memang benar, Beng Hock telah mati. Tetapi soal moralnya tidak boleh dimatikan begitu sahaja.

Kawan tak berminat nak bercakap tentang punca kematiannya atau sebab kematiannya secara tragis. Tetapi yang kawan nak cakap ialah isu moral orang politik ini.

Kalau Soi Lek boleh diserang dengan begitu teruk sekali, kenapa pemimpin pembangkang langsung tidak berani menyentuh soal moral Beng Hock.

Soi Lek adalah seorang Cina, Beng Hock juga seorang Cina kafir.

Apakah, ada beza nilai moral antara Cina MCA dengan Cina DAP.

Soi Lek terpaksa mengaku keterlanjurannya, kerana ada adegan seksnya yang dirakam melalui CCTV di sebar kepada orang ramai. Ini menjadi bukti yang kuat bahawa beliau memang melakukan seks bebas atau berzina.

Adegan seksnya turut menjadi bualan hangat. Tak kurang juga yang kagum dengan kehebatannya diranjang walaupun dibantu dengan viagara.

Kata mereka, terbukti Menteri Kesihatan kita sihat zahir dan batin. Itu baru Menteri Kesihatan kita, kata mereka yang suka berseloroh.

Bagaimana pula dengan mendiang Beng Hock. Bukankah beliau juga telah meninggalkan bukti yang sahih bahawa dirinya memang terlibat dalam skandal.

Bukankah teman wanitanya telah mengaku yang dirinya sedang mengandungkan anak Beng Hock dan mengharapkan dapat mencatatkan nama teman lelakinya itu sebagai bapa yang sah dalam sijil kelahiran anak yang bakal dilahirkan itu nanti.

Tidakkah ini satu bukti yang kuat dan nyata. Bukankah itu juga satu kesalahan moral yang amat besar meskipun tidak dirakamkan melalui CCTV.

Lebih malang, teman wanitanya adalah seorang guru kerajaan yang mengajar di sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina.

Kalau seorang guru wanita Melayu beragama Islam yang mengandungkan anak luar nikah, tahu apa yang boleh berlaku ke atasnya?

Beliau pasti akan dikenakan tindakan tatatertib dan jika Mahkamah Tinggi Syariah menjatuhkan hukuman penjara walaupun sehari ke atasnya, maka beliau boleh dipecat dari jawatan guru yang disandangnya.

Begitu juga, guru yang ditangkap berkhalwat atau berzina tapi tidak mengandung. Boleh digantung tugas dan dikenakan beberapa tindakan lain.

Betullah, guru bukan Islam tidak boleh disamakan dengan guru Islam dalam kes Mahkamah Syariah tetapi bukankah nilai-nilai moral itu cukup penting bagi seorang guru.

Apakah agaknya persepsi seorang pelajar, yang hari-hari melihat susuk tubuh gurunya yang semakin besar membuncit perutnya hasil kandungan daripada perbuatan seks bebas.

Pasti ada yang rasa malu, keliru dan mungkin juga akan menganggap kalau cikgu boleh buat kenapa kami tak boleh buat?

Bukankah itu juga satu bentuk promosi tidak sihat untuk menggalakkan lagi perzinaan di kalangan pelajar yang kini sudah pun parah.

Yang kawan bengang bukan apa. DAP begitu lantang bercakap soal moral, maruah dan integriti tetapi apabila melibatkan puak sendiri, sengaja ia disenyapkan atau dihalalkan walaupun alasannya cukup tolol sekali.

Kalau pihak yang berseteru dengan mereka melakukannya, mereka bertindak seolah-olah lawan mereka wajar dicampakkan ke api neraka dengan serta merta.

Jadi untuk berlaku adil dan sebagai bukti DAP parti yang paling adil dalam negara ini, kawan syorkan DAP juga mesti mendedahkan kebobrokan mendiang Beng Hock.

Desak juga kerajaan agar kenakan tindakan tatatertib ke atas teman wanita mendiang. Itulah barulah akan menunjukkan DAP berada di atas neraca yang adil tanpa mengira bulu. Jika tidak, DAP akan terus dipalit najis.

Sumber: http://www.malaysia-instinct.com

Pas Perlu Mengkhianati Melayu Jika Kerajaan Pakatan Rakyat Ditubuhkan.

Tinggalkan komen


Oleh Lebah Kota

Apakah orang-orang Melayu dalam Pas bersedia untuk mengorbankan hak keistimewaan Melayu jika kerajaan Pakatan Rakyat ditubuhkan suatu hari nanti?

Tidak perlulah berpura-pura kerana orang-orang Melayu dalam Pas pun selama ini menumpang tuah yang banyak dari hak keistimewaan Melayu di negara ini.

Semua tahu bahawa anak-anak orang Pas pun selama ini menumpang tuah.

Bukan sikit, tetapi untuk sekian lamanya dan sekian ramainya anak-anak penyokong Pas yang menerima biasiswa untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara atas kelebihan hak keistimewaan Melayu di negara ini.

Yang belajar di IPT tempatan pun sama juga.

Ada ramai juga penyokong Pas yang diberikan peluang menjadi peneroka di Felda-felda seluruh negara.

Sebenarnya, pelbagai kelebihan orang Melayu selama ini dinikmati bersama Melayu dalam UMNO dan Melayu dalam Pas.

Banyak lagi keistimewaan lain yang turut diterima seperti membeli rumah pada harga bumiputera dan sebagainya.

Namun, ketika ini Pas berkerjasama dengan DAP untuk membentuk kerajaan pada pilihan raya umum akan datang.

DAP kiblat perjuangannya adalah bersandarkan gagasan Malaysian Malaysia, yakni hak sama rata untuk semua penduduk di negara ini.

Jadi, kalau kedua pihak ini hendak membentuk kerajaan suatu hari nanti, maka apakah DAP akan menerima kerajaan yang masih memberikan hak keistimewaan kepada orang-orang Melayu?

Itu bertentangan sepenuhnya dengan gagasan perjuangan parti itu. Jangan kita lupa kenyataan pemimpin DAP “langkah mayat saya dulu” dalam hal pembentukan negara Islam ini.

Penentangan terhadap penubuhan negara Islam sangat menebal dalam DAP.

Jika sebuah kerajaan di bawah Pakatan Rakyat hendak diwujudkan, maka salah satu pihak, sama ada PAS atau DAP perlu menipu penyokong masing-masing suatu hari nanti.

Kalau Pas berkata hak keistimewaan Melayu sudah tidak penting, penulis sebagai rakyat yang kerdil ini ingin mencabar mereka agar tampil menyatakan perkara itu secara terbuka dan jelas.

Katakan “Orang Melayu tidak lagi memerlukan keistimewaan di negara ini”.

Dan kalau itu benar, maka penyokong-penyokong Pas perlu berhenti menggunakan segala kelebihan yang ada di bawah hak keistimewaan Melayu bermula dari sekarang juga!

Jika Pas berkata hak keistimewaan Melayu itu perlu kekal, maka siapa yang akan menipu penyokong siapa pada masa akan datang jika Pakatan Rakyat membentuk kerajaan?

Jika hak keistimewaan Melayu tidak dihapuskan, maka DAP menipu penyokong mereka.

Jika hak itu dihapuskan pula, apakah tidak Pas bakal mengkhianati orang Melayu di negara ini kelak?

Rasanya majoriti orang Melayu, termasuk penyokong-penyokong Pas sendiri masih mahukan hak keistimewaan Melayu itu dipertahankan.

Bukan sesuatu yang terlampau bila hak itu diminta untuk dipertahankan, kerana ia bukan diterima orang Melayu secara suka-suka, tetapi melalui satu pengorbanan yang besar apabila membenarkan kaum pendatang Cina dan India di negara ini diberikan hak kerakyatan.

Dan dalam hal ini, pendapat PKR tidak penting untuk kita utarakan kerana ada hak atau tidak, yang penting pemimpin mereka dapat menjadi Perdana Menteri, sudahlah.

Sebab itu Anwar Ibrahim depan orang Melayu cakap lain, depan orang Cina dan India cakap lain.

Lagipun, kalau ikutkan cara Anwar, hampir pasti hak keistimewaan Melayu akan dihapuskan. Kalau 2 lawan 1, rasanya Pas pun tidak boleh berbuat apa-apa lagi dah nanti.

Jadi persoalan sekarang, kerajaan Pakatan Rakyat kelak jika ditubuhkan, siapa tipu siapa, siapa khianati siapa?

Adakah DAP akan menipu penyokong mereka, atau Pas akan mengkhianati Melayu?

Mengubah sedikit haluan rencana ini, Lebah Kota ingin berkata bahawa dalam konteks kerajaan perpaduan yang sedang diperkatakan sekarang, rasanya adalah lebih baik sekiranya Pas menukar kapal, yakni berpindahlah kepada UMNO dan BN berbanding berjuang dalam Pakatan Rakyat.

Dengan cara ini sekurangnya, Pas dapat bersama membentuk kerajaan dan ia tidak perlu mengkhianati sesiapa. Hak keistimewaan Melayu akan dapat dikekalkan, malah tanpa DAP, mungkin lebih banyak lagi aspek-aspek keislaman akan dapat diserap masuk ke dalam pentadbiran kerajaan.

Jangan lupa, ahli-ahli UMNO pun orang-orang Melayu beragama Islam juga.

Mereka pun sayangkan agama mereka dan pasti mahu melihat lebih banyak tempat untuk Islam dalam pentadbiran negara.

Dan kalau Pas kekal dalam Pakatan Rakyat, maka hampir pasti ia perlu menikam bangsanya sendiri dari belakang suatu hari nanti.

Dan rasanya Tuan Guru Abdul Hadi Awang pun tahu apakah dilema yang bakal dihadapi partinya jika mereka terus kekal dalam Pakatan Rakyat.

Sebab itu beliau tampil dengan idea kerajaan perpaduan yang gagal difahami sebahagian besar ahli-ahli Pas sendiri.

Apa pun, fikir-fikirkanlah…

Sumber: http://www.malaysia-instinct.com

Ikhlas atau sengaja alih perhatian?

2 Komen


KOTA BHARU 25 Julai – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, sebarang sengketa antara kerajaan Pas Kelantan dan Barisan Nasional (BN) wajar diselesaikan demi kepentingan rakyat.

Menurut beliau, walaupun wujud perbezaan ideologi antara kedua-dua pihak yang menjadi pertembungan dalam pilihan raya namun ia terbatas setakat itu.

Sehubungan itu, beliau menyambut baik sekiranya kerajaan Barisan Nasional (BN) bersedia untuk terus membawa pembangunan bagi membantu rakyat negeri ini.

“Selama-lamanya saya tak pernah tolak ‘salam’ kerana ia adalah ajaran Islam.

“Memanglah kami tak pernah sekat, tak pernah apa. Kami yakin bahawa Islam ini adalah betul, nak sekat pun benda betul nak buat macam mana,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau yang juga Menteri Besar Kelantan diminta mengulas mengenai komitmen yang ditunjukkan oleh Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mustapa Mohamed yang sudi hadir bersamanya pada majlis pra pelancaran program Kelantan Fiesta 2009 di Kuala Lumpur semalam.

Semasa kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai baru-baru ini beliau menyamakan UMNO yang menjadi tunjang utama kepada BN sebagai parti ajaran sesat Ayah Pin dan serupa dengan pengganas Chin Peng.

Mengulas lanjut, Nik Abdul Aziz berkata, persengketaan yang berlaku antara kedua-dua parti itu di Manek Urai baru-baru ini cuma atas dasar pilihan raya dan ia setakat itu sahaja.
KOTA BHARU 25 Julai – Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed senada dengan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang sedia melupakan sengketa politik dalam usaha menjaga kepentingan rakyat dan perpaduan Islam.

Beliau menegaskan, UMNO sejak dahulu tidak berbeza pendapat dengan parti itu dalam hal-hal berkaitan dengan perjuangan menegakkan agama Islam dan Melayu.

“UMNO mengambil sikap yang terbuka, apa yang boleh merapatkan perpaduan umat Islam dan Melayu khususnya hal-hal berkaitan agama dan bangsa saya rasa tidak harus ada perbezaan sebaliknya berpadu.

“Memang UMNO dan Pas mempunyai perbezaan politik yang jauh dan perjuangan yang berbeza tetapi dalam perbezaan itu ada persamaan, dan dalam hal-hal yang ada persamaan tidak ada sebab kenapa kita tidak boleh bermuafakat,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Badan Perhubungan UMNO di sini hari ini.

Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan hari ini menyatakan kesediaan menghulurkan tangan untuk berbaik-baik dan melupakan sengketa politik dengan kerajaan Pusat dalam usaha menjaga kepentingan rakyat dan perpaduan Islam.

Menurut beliau, sebelum ini kerajaan negeri tidak pernah menganggap kerajaan Pusat sebagai musuh tetapi hanya lawan dalam mempertahankan perjuangan ideologi politik masing-masing.

Mustapa menegaskan, pendirian UMNO jelas mahu muafakat khusus bagi kebaikan rakyat kerana parti itu berjuang untuk rakyat khususnya di Kelantan.

“Kita tidak ada masalah tetapi harus ada kesungguhan dan keikhlasan terutama dalam hal berkaitan agama Islam dan bangsa tidak harus ada perbezaan pendapat yang menyusahkan antara kita kerana kita sesama Islam dan Melayu,” katanya.

Sumber: Penyebar Fikiran Rakyat

Betulkan Nik Aziz ikhlas nak berbaik dengan UMNO? Adakah kerana Nik Aziz sudah sedar kelentongan DAP? Atau sudah sedar bahawa dia selama ini menyokong seorang peliwat?
Jawapannya tidak sama sekali. Tidak mungkin Nik Aziz mahu berbaik-baik. Sedangkan di Manik Urai Nik Aziz samakan BN/UMNO seperti Ajaran Ayah Pin. Bak kata pepatah mulut bawa madu, punggung bawa bisa… Kata-kata Nik Aziz sebenarnya ada muslihat. Muslihatnya ialah mahu mengalih perhatian UMNO dari isu lilin. Kenapa? Sudah tentulah Nik Aziz sedar perbuatan Nizar itu salah di sisi agama. Lagipun sokongan orang muda mulai pudar terhadap PAS, kerana mereka sudah mulai boleh berfikir sendiri. Menilai antara logik dan tidak. Oleh itu Nik Aziz seolah-olah kehabisan modal untuk menangkis serangan dari Blogger BPN terhadap PAS berhubung isu lilin. Oleh itu salah satu cara untuk mengurangkan serangan bertubi-tubi dari blogger BPN, ialah dengan berpura-pura mahu berbaik dengan UMNO. Tindakan pura-pura Nik Aziz itu sudah semestinya dapat dihidu oleh kami blogger BPN. Ini kerana peristiwa yang lepas-lepas mengingatkan kami. Peristiwa di mana Nik Aziz menyuruh Ustaz Nasha Mat Isa keluar dari PAS semata-mata kerana menyokong Kerajaan Perpaduan. Malah poster Hj Hadi juga tidak digantung di Manik Urai, berikutan cadangan Hj Hadi sendiri mahu bermuzakarah dengan UMNO. Jadi tindak-tanduk Nik Aziz sudah semestinya kemi blogger BPN dapat kesan kepura-puraannya. Apabila blogger BPN mengalihkan isu Teoh Beng Hock dan isu Nizar dan lilin nanti, maka itulah waktunya Nik Aziz tersenyum riang kerana berjaya menipu blogger BPN. Dulu Tipah tertipu… Tipah tertipu… Apa yang aku boleh kata kepada Nik Aziz….

SEKARANG TIPAH TAKKAN TERTIPU LAGI!!

Hadi Awang cakap berbelit macam ular

Tinggalkan komen

Parti tidak tentukan kedudukan akidah: Hadi

KUALA KRAI: Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, mengaku parti itu tidak boleh menentukan kedudukan akidah mana-mana pihak termasuk Umno, walaupun sesetengah pemimpinnya menganggap lawan mereka itu sebagai tidak Islam.

“Kita tidak boleh menentukan akidah seseorang, yang penting sikap dan tindakan mereka mestilah bersifat Islam. Kita adalah satu bangsa dan satu agama.

“Kita berharap saudara kita daripada Umno kembali ke pangkal jalan. Kita mestilah melaksanakan Islam seperti diperintahkan dalam al-Quran dan hadis,” katanya kepada media selepas berceramah di Cuchoh Puteri A, malam kelmarin.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas cabaran BN terhadap Pas supaya pemimpin parti itu membuktikan di mana tidak Islamnya Umno berbanding Pas ekoran sikap pemimpin Pas sering menuduh Umno sebagai tidak Islam.

Berikutan itu, Abdul Hadi berkata, Pas akan sentiasa membuka pintu untuk berbincang dengan Umno selaras tuntutan Islam dan hadis.

“Walaupun mempunyai kerjasama dan ikatan dalam Pakatan Rakyat, Pas dibenarkan untuk berbincang dengan semua pihak, termasuk Umno. Berikutan itu, kita mahu ruang ini dibuka dan pada masa sama, media memberi laporan adil serta ikut sama menjelaskan Islam itu sendiri daripada perspektif kami,” katanya.

Sumber: Berita Harian

Hadi Awang pada mulanya mengakui PAS tidak boleh menentukan kedudukan akidah mana-mana pihak, terutamanya UMNO. Tapi pada masa yang sama beliau cuba menyatakan bahawa UMNO sesat dan lari dari tuntutan Islam serta hadis. Cakap berbelit-belit. Macam ular… Maka memang layak pun digelar sebagai ular-mak… Apapun jika Hadi mahu media menjelaskan Islam dari segi perspektif PAS. Maka akan ramailah umat Islam di Malaysia terus disesatkan geng-geng ajaran sesat PAS ini…

Older Entries