KUIN Dah Bayar Gaji Kakitangan Ke Belum??

Tinggalkan komen

KUIN Dah Bayar Gaji Kakitangan Ke Belum??

Ni eXception nak tanya kat Ostad Jijan Razak…

Gaji kakitangan KUIN yang tertunggak dah bayar ke belum??

Dah nak raya ni… Kakitangan Awam yang lain semua dah dapat gaji, siap dapat bonus lagi…

Sebagai Lembaga Pengarah KUIN takkan Ostad Jijan tak tahu kot??

Asyik tak tahu jer… Apa benda yang hang tau Ostad Jijan oii??

Tak kesian ke kat kakitangan KUIN yang masih belum menerima gaji diorang??

Diorang pun nak berhari-raya jugak…

Ostad Jijan… Ooo… Ostad Jijan…

Man hang pi lari??

Semuanya Hang Tak Tahu… Apa Yang Hang Tahu??

Tinggalkan komen

Semuanya Hang Tak Tahu… Apa Yang Hang Tahu??

Azizan… Azizan… Semua perkara hang tak tahu…

PKNK beli saham FGVH pun hang tak tahu…

Takkan Azizan tak tahu kot dia ni Pengerusi PKNK??

Segala tindakan PKNK juga adalah keputusan pengerusinya…

Siapa pengerusi PKNK?? Hang laa…!! Itupun hang tak tau!!

Apa punya MB la macam ni… Serba-serbi dia tak tahu…

Disko kat Tesco Mergong pun hang tak tahu…

Walaupun Kerajaan Kedah yang bagi lesen…

House Bar kat DUN Alor Mengkudu pun hang tak tahu…

Walaupun Kerajaan Kedah yang bagi lesen…

Oii… Azizan… Elok hang letak jawatan laa…!!

Sebab hang bukan pandai pun!! Serba-serbi hang tak tau!!

Eloknya hang tukar profession jadi Professor la…

Hang elok jadi ‘Professor Serba Tak Tahu’…

Rakyat Kedah Marah?? Apa Kes??

Tinggalkan komen

Rakyat Kedah Marah… Kerajaan PAS Kedah Buat Tak Peduli…

PENULIS RASA TERCABAR !!! dan terpanggil megapa kedah yg di perintah oleh kerajaan baru seolah-olah menghalalkan pusat-pusat hiburan tumbuh seperti cendawan sedangkan ini kerajaan pas yg menperjuangan islam..diman pemimpin2 pas yg mahu mencegah amar’makruh nahi mungkar…!!!
Siapa sangka kerajaan yg memerintah kedah menbiarkan pusat-pusat hiburan tumbuh seperti cendawan di sekitar alor setar dan bandar-bandar besar dan kecik di kedah, sakit mata memanndang sakit hati lagi kita yg berugama islam yg memerangi gejala sosial, apa dah jadi dengan slogan negara islam dan kedah sejahtera kini.kini 4 tahun memerintah kelab malam baru dan besar tumbuh seperti cendawan,di sekitar TESCO mergong saja ada 3-4 kelab malam dan di di pusat bandar jalan putra kelab malam 2 masih kekal beroperasi dan tidak dikira di bandar-bandar besar di seluruh kedah..!!! di sekitar alor setar kelab malam yang terletak di pinggir ibu kota menyajikan ‘hidangan’ yang menjolok mata apabila penari wanita tempatan dan asing yang berbikini bergabung tenaga demi menarik perhatian lelaki miang berkunjung ke situ saban malam.

Wanita-wanita tempatan dan Siam itu hanya memakai coli serta seluar dalam sebelum mempamerkan aksi-aksi yang dapat mencairkan lelaki.

Tempat beraksi pula sangat strategik kerana pemilik kelab menyediakan pentas dan tiang setinggi kira-kira tiga meter untuk membolehkan penari melakukan aksi panas yang akan mendapat sorakan pengunjung.

dimana exco kerajaan tempatan,ahli-ahli majlis yg memantau premis-premis ini di benarkan beroperasi,bila di tanya kepada exco dan ahli majlis ..jawapan yg sama kita tak boleh buat apa-apa ? siapa yg berkuasa ..!!! jika exco dan ahli majlis tak berkuasa siapa lagi…? yg meluluskan lesen dan premis ini beroperasi sebenarnya DO dan Dato bandar alor setar..? siapa DO alor setar dan siapa Dato Bandar Alor setar bukan kah mereka di bawah kuasa kerajaan yg memerintah,
jika benar D.O dan Dato Bandar Alor Setar sila bagi arahan dan tukar atau pecat mereka sebagai D.O dan Dato.Bandar,mereka bukan saja jadi pengkianat kepada pemerintah malah mereka juga telah melanggar sebagai peguasa seorang yg berugama islam di kedah ini…

Rakyat bukan mahu jawabpan yg berbelit-belit tapi rakyat mahu kerajaan yg sedia ada tunai janji sebagai pemerintah yg memerintah negeri seperti negeri yg pemerintahnya berugama Islam,jangan cemarkan nama islam jika kita tak manpu mengikut perintah islam….


eXception malas nak komen…
Ostad Jijan pasti akan kata ‘SAYA TAK TAHU MENAHU’…

Artikel berkaitan isu di atas:

Panas!! Pusat Maksiat Baru Di Buka Di Mergong??
Pesta Maksiat Di Kedah… Semua Salah UMNO… Takdir…

Sumber kemarahan:

KELAB MALAM TUMBUH SEPERTI CENDAWAN DI KEDAH…

Pesta Maksiat Di Kedah… Semua Salah UMNO… Takdir…

2 Komen

Pesta Maksiat View Nite Di Kedah… Ostad PAS Buat Buta Ke Hape??

View Nite, pusat hiburan yang baru dibuka di Kedah...

Jika semasa penganjuran Hari Belia Negara 2012 yang bertempat di Putrajaya, penganjur iaitu Stadium First telah menjemput kumpulan K-Pop dari Korea iaitu Del-Shabet, U-Kiss dan lain-lain untuk membuat persembahan, ulat-ulat taik Pakatan Anak Haram Jadah telah menyalak macam anjing gila mengatakan UMNO menyokong maksiat…

Tetapi apabila MAKSIAT berlaku di negeri-negeri bawah tadbiran PR… Mereka seolah-olah buat tak nampak?? Buta agaknya?? Ataupun mata mereka sudah ditutup dengan WANG RINGGIT??

Sebagai contoh di Kedah… Yang mana baru-baru ini telah dibuka sebuah pusat hiburan baru iaitu View Nite, di Tesco Mergong… Yang banyak memaparkan kisah ini ialah kalangan blogger BN dan blogger sendirian berhad… Manakala blogger PR, seperti Milo Suam, Anak Sungai Derhaka, Malaysian Waves dan lain-lain… Seolah-olah memandang sepi kisah tersebut… Mungkin mereka ada share dengan pusat hiburan tu, sebab itu mereka TAK MENYALAK MACAM ANJING GILA??

View Nite menganjurkan pesta maksiat dan mabuk-mabuk di Kedah...

Jika dilihat pada Timeline FB View Nite ini, semestinya setiap pusat hiburan… Hidangan wajib ialah MINUMAN KERAS… Iaitu ARAK dan BEER… Biasalah… Kalau tak mabuk-mabuk… Tak feel dosa… Malah penganjur juga menjemput DJ dari luar, iaitu DJ Liz Candy dari Perancis yang merupakan top DJ wanita di sana…

DJ Liz Candy Top Female DJ in France

Tapi macam biasalah… PAS dengan arak mana boleh dipisahkan…

pasberg

pasberg

take beer

take beer

Persoalannya sekarang… Siapakah yang MELULUSKAN lesen pusat hiburan ini??

Jika ditanya pada Ostad Jijan akan soalan di atas, sudah tentu dia akan pusing cerita mengatakan lesen ini telah diluluskan oleh Kerajaan Barisan Nasional sebelum PAS mentadbir Kedah… Alasan lapuk… Serupa dengan alasan pemberian lesen pembalakan di Kedah…

Sumber:

KEDAH SEJAHTERA: AKSI SEKSI DJ LIZ BUKTI SLOGAN PAS FOR ALL BUKAN RETORIK.

View Nite

View Nite (page)

Nota: Mohon sahabat-sahabat sekelian siarkan artikel ini di dalam blog masing-masing… Kita mulakan perang!!

Panas!! Pusat Maksiat Baru Di Buka Di Mergong??

Tinggalkan komen

Pusat Maksiat Baru Dibuka Di Mergong, Kedah… Semua Salah UMNO… Takdir…

MB Kedah tahu ke pasal pusat maksiat ni?

eXception mendapat info ini dari dalam FB… Responden memberitahu lokasi pusat maksiat ini di belakang Tesco Mergong…

eXception nak tanya korang… Mergong ni dalam negeri mana??

eXception nak tanya korang… Negeri ni siapa yang tadbir?? PAS ke UMNO??

eXception nak tanya korang… Pencacai PAS akan bising tak pasal pusat maksiat ni??

eXception nak tanya korang… Pork Nick akan tegur ke Ostad Jijan??

eXception tak nak tanya dah…

eXception tahu…

Ostad Jijan buat tak tahu…

Jawapan standard pencacai PAS…

SEMUA SALAH UMNO… TAKDIRRRRR….

Pengajaran Kes Khir Toyo Untuk Tatapan Semua

5 Komen

Pengajaran Dari Kes Khir Toyo

Khir Toyo dijatuhkan hukuman penjara 1 tahun oleh mahkamah siang tadi atas kesalahan rasuah. Marilah sama-sama kita ambil iktibar dari kes Khir Toyo agar tidak terjadi pisang berbuah dua kali…

Pengajaran pertama ialah jika hendak membeli rumah, jangan beli rumah besar-besar, kalau boleh biar sekecil-kecil reban ayam, orang takkan pertikai…

Kedua ialah, jangan tawar menawar dengan pemaju ketika membeli rumah hatta harga rumah diletakkan oleh pemaju dengan harga tidak munasabah dan munasarawak harganya hingga cecah billion ringgit…


Ketiga pula, sekiranya korang merupakan Menteri di dalam parti UMNO adalah HARAM bagi korang memiliki mana-mana banglo atau rumah agam… Cukup sekadar rumah teres atau rumah setinggan… Sebab ianya akan jadi isu… Melainkan jika anda di dalam parti PAS, PKR atau DAP… SPRM takkan siasat… Malaysiakini takkan bising… Harakah takkan jadikan isu benda ni…

Keempat pula… Jangan beli kereta mewah, cukup sekadar membeli Proton Saga FLX sahaja… Sebabnya seperti di atas… Selagi korang bukan menjadi Menteri di bawah UMNO, SPRM takkan siasat… Malaysiakini takkan bising… Harakah takkan jadikan isu benda ni… MB PAS nak pakai kereta mewah takdehal… SPRM takkan siasat… Sebab SPRM hanya akan siasat Menteri UMNO sahaja… MB Kelantan nak pakai kereta mewah atau ditaja menunaikan haji, SPRM takkan siasat… Selagi korang bukan berada di dalam UMNO SPRM takkan siasat… Malaysiakini takkan bising… Harakah takkan meroyan…

Apapun, Khir Toyo akan setia menanti Anwar dari dalam penjara… Semoga Khir dapat menjadi teman Anwar di dalam penjara nanti…

Apapun pesan eXception kepada SPRM… Jangan pilih bulu bila menyiasat… Apa cerita kes tajaan haji Nik Aziz? Apa cerita kes Bazar Tok Guru? Apa cerita kes air karat Kelantan? Apa cerita kes projek Ladang Rakyat? Apa cerita kes curi pasir di Selangor? Apa cerita kes YBK? Takkan dah kenyang kot?? Sampai buat-buat tak perasan… Sampai buat-buat lupa… Sampai buat-buat buta??

Islam Cara PAS!! Tanah Dirampas!! Madrasah Dirobohkan!!

Tinggalkan komen

PAS Kedah Guna Taktik Mafia Rampas Tanah & Roboh Madrasah

Jika dulu semasa Kerajaan Negeri Terengganu merobohkan markas PAS di Kampung Bujal, mereka (puak-puak PAS) menyalak mengatakan UMNO Roboh Masjid Bujal… Walaupun ianya takdelah rupa macam masjid pun… Malah bangunan tersebut belum diwartakan sebagai surau hatta masjid oleh Kerajaan Negeri Terengganu ketika itu… Kerja merobohkan dibuat atas sebab masjid sedia ada tidak terletak jauh dan bangunan tersebut tidak mendapat tauliah Jabatan Agama Islam negeri tersebut…

Kini PAS pula mengambil langkah ala MAFIA dengan bertindak merampas dan berniat untuk merobohkan Madrasah Salihiah Kanchut, Alor Setar untuk membina pusat membeli belah di atas tapaknya… Tidak ada tanah lainkah PAS Kedah nak buat? Inilah tindakan MAHAZALIM oleh PAS yang bertindak atas dasar MATLAMAT MENGHALALKAN CARA…

Tindakan PAS Kedah adalah serupa dengan tindakan Zionis di Israel yang merampas tanah penduduk Palestin dan membina penempatan haram untuk rakyat Israel… Lebih-lebih lagi dikatakan bahawa pusat membeli belah itu nanti 90% adalah milik pemaju manakala 10% lagi milik PKNK… Lebih menambahkan panas di hati lagi… Pemaju adalah kafir harbi cina dari Penang…

Ini baru tanah madrasah, esok lusa jika lepas PRU13 Kedah masih di bawah PAS… Satu negeri Kedah dijualnya kepada kafir harbi cina Pulau Pinang… Sedikit demi sedikit tanah di Kedah bakal dirampas oleh PAS Kedah bila terus memerintah lepas PRU13 nanti… Kemudian dijual kepada kafir harbi… Hinggalah satu negeri Kedah habis dijual….

Kepada rakyat negeri Kedah, jika korang rasa nak bagi Kedah secara percuma kepada kafir harbi cina di Penang… Silakan memangkah PAS lagi dalam PRU13 akan datang… InsyaAllah… Apa yang eXception katakan ini mungkin jadi kenyataan…

Sumber: Selamatkan Madrasah Salihiah Kanchut!

Banjir Di Kedah: Antara Fakta Dan Auta

Tinggalkan komen

Banjir Di Kedah: Antara Fakta Dan Auta

Ramai kalangan totok pembangkang (PR) yang mempunyai mind set tahap longkang mengatakan banjir di Kedah berpunca dari projek landasan berkembar. Mereka sedaya upaya cuba menegakkan benang yang basah walaupun kita sudah menerangkannya banyak kali. Ok tak mengapalah, kita biarkanlah mereka membuat auta. Akan tetapi ingat, ‘auta’ takkan menang jika dilawan dengan ‘fakta’.

Di sini aku berikan fakta-fakta penting yang menyebabkan banjir di Kedah dan Perlis baru-baru ini. Fakta-fakta ini aku perolehi dari laman web Jabatan Pengairan & Saliran. Fakta-fakta yang aku perolehi adalah merupakan maklumat jumlah hujan yang turun dan maklumat paras air di sungai-sungai yang terlibat dengan banjir.

Di bawah ini adalah jadual sukatan hujan yang turun di Kedah sejak 1 November yang lepas. Anda boleh lihat bahagian yang dibulatkan merah itu adalah kadar hujan yang luar biasa yang turun pada hari tersebut. (Klik gambar untuk besarkan)

Di bawah ini pula adalah sukatan hujan bagi Perlis. Anda lihat bahagian yang dibulatkan juga adalah kadar luar biasa hujan yang turun pada hari tersebut.

Cuba anda bandingkan dengan sukatan hujan di Perak pula. Bandingkan sukatan di Perak dengan Kedah dan Perlis. Anda boleh lihat sukatan hujan di Perak adalah sukatan hujan yang normal. Jika dibandingkan dengan angka sukatan hujan di Kedah dan Perlis (yang dibulatkan) yang melepasi tahap merah.

Di sini aku terangkan apa yang membezakan tahap setiap hujan yang turun. Tahap hijau adalah hujan tahap biasa yang mana mempunyai sukatan sebanyak 1-10 milimeter sehari. Tahap ungu pula adalah tahap sederhana lebat yang mempunyai sukatan 20-30 milimeter sehari. Manakala hujan tahap jingga pula adalah hujan lebat yang mempunyai sukatan 30-60 milimeter sehari dan mempunyai potensi untuk berlakunya banjir kilat jika ianya turun dalam masa satu hari. Yang terakhir ialah hujan lebat tahap merah yang mempunyai sukatan melebihi 60 milimeter sehari. Sekiranya ianya turun tanpa henti selama satu hari. Potensi banjir berlaku di kawasan yang rendah amatlah tinggi.

Apa yang membezakan Perlis, Kedah dan Perak ialah, Perak tidak menerima kadar hujan seperti yang diterima oleh Perlis dan Kedah. Ini menyebabkan Perak ‘terselamat’ dalam bencana banjir kali ini, tidak seperti tahun-tahun yang lepas.

Sekarang kita lihat pula paras air di Sungai Kedah yang dicatat pada 1 November 2010 sehingga hari ini, 7 November 2010. Kita boleh lihat peningkatan paras air mula terjadi pada 1 November sewaktu hujan lebat tahap merah melanda Kedah. (klik gambar untuk besarkan)

Ingatkah rakyat Kedah dengan banjir yang melanda pada September 2008 di kawasan Yan dan Kuala Muda? Pada masa itu projek landasan berkembar belum sampai ke Kedah. Mengapa pada masa itu Azizan Razak tidak menyalahkan lebuhraya utara selatan sebagi punca banjir?

Sebenarnya isu banjir ini juga berkait dengan isu politik. Di dalam PAS kalangan pemimpinnya mempunyai satu penyakit yang sukar diubati, iaitu sindrom penafian… Mereka sedaya upaya cuba lari dari tanggungjawab kemudian menyalahkan orang lain. Ini sebagai langkah untuk mengelak dari menanggung beban tanggungjawab. Atau boleh dikatakan sebenarnya Azizan mahu rakyat Kedah berpaling dari isu pembalakan di Kedah sejak pentadbiran PAS.

Azizan boleh melarikan pandangan rakyat, tetapi rakyat bukan bodoh… Azizan spin la banyak mana, rakyat Kedah dah masak dengan perangai MB mereka yang sorang ni… Rakyat Kedah semakin lama semakin jelak dengan sikap ‘tak tahu’ dan sikap ‘menyalahkan orang lain’ yang diamalkan oleh Azizan… Dari isu babi hingga ke isu banjir kilat dan berhenti sebentar di isu banjir besar… Aku jangka PRU 13 nanti Kedah akan kembali ke tangan BN dan pada masa itu BN terpaksa mengeluarkan duit rakyat untuk memperbaiki kerosakan yang dilakukan oleh PAS di Kedah.

Apapun, segala penjelasan isu banjir ini sudah aku ketengahkan, pandailah korang menilainya… Untuk rujukan lanjut mengenai paras air sungai dan sukatan hujan sila layari laman web Infobanjir JPS

Sekian, Wassalam…

Pahang Sudah Bersedia!!

5 Komen

Pahang Sudah Bersedia Untuk Menghadapi Banjir Sejak Oktober Yang Lalu


Gambar sekadar hiasan

Pahang sudah bersedia seawal Oktober yang lepas sebagai persiapan untuk menghadapi banjir yang akan melanda negeri ini pada musim tengkujuh tahun ini. Malah jentera-jentera gerakan banjir juga telah dikerahkan sejak awal lagi dengan menentukan pusat-pusat pemindahan banjir yang akan digunakan nanti, malah bekalan makanan juga telah dihantar ke 92 buah pangkalan yang telah diwujudkan bagi menampung keperluan mangsa banjir jika terputus hubungan.

Seramai 8,400 kakitangan awam, termasuk Polis Diraja Malaysia (PDRM), Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) dan agensi sokongan sudah dikenal pasti sepenuhnya untuk digerakkan apabila diperlukan.

Jika Pahang sudah bersedia sejak Oktober, mengapa Kedah tidak bersedia seawal mungkin… Kenapa Kedah gagal menggerakkan jentera gerakan banjir? Kenapa kerajaan Kedah gagal menyediakan bantuan yang cukup? Malah bantuan yang disediakan juga tidak mencukupi. Malah pusat pemindahan banjir juga kurang memuaskan kerana tiada bekalan air.

Kerajaan Kedah juga bersikap lepas tangan. Malah Kerajaan Kedah dikatakan selepas beberapa hari banjir, baru hendak mengadakan mesyuarat… Sedangkan Pahang sudah mengadakan mesyuarat bencana banjir sejak awal lagi untuk menggerakkan jentera menghadapi banjir.

Malah Kerajaan Kedah tanpa segan-silu menyalahkan projek landasan berkembar sebagai punca banjir, sedangkan pembalakan yang berleluasa di Kedah yang menjejaskan kawasan tadahan air dan juga salah satu punca utama banjir yang teruk di Kedah langsung tidak dipandang atau mungkin tidak berani dipandang kerana tahu salah sendiri kerana terlalu tamak. Malah Kerajaan Kedah juga mempunyai Menteri Besar yang boleh dikatakan bebal kerana tidak tahu musim tengkujuh akan membawa taburan hujan yang luar biasa.

Apapun, eXception doakan supaya banjir di Kedah akan pulih sedia-kala. Nasihat eXception, apabila kita memilih pemimpin, pilihlah pemimpin yang pandai buat kerja, bukan pemimpin yang pandai mencari alasan, tetapi kerja tak tahu nak buat.

Sila rujuk di bawah mengenai pelan tindakan menghadapi banjir oleh Kerajaan Pahang

Banjir dijangka lebih buruk
Pahang siap sedia hadapi banjir
Pahang sedia hadapi banjir

eXception: Thumbs up! kepada Datuk Seri Adnan Yaakob kerana berupaya menyediakan jentera menghadapi banjir yang berkesan selama dalam tempoh pentadbirannya…

Kerajaan PAS Kedah, Nak Tipu Pun Agak-Agak La!!

16 Komen

Kerajaan PAS Kedah Cuba Berdolak-Dalik Isu Banjir Lumpur Di Sik Kedah

PAS Kedah melalui SETPOL MB Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor, cuba menipu di bulan Ramadhan yang mulia ini dengan mengatakan bahawa pembalakan yang berleluasa adalah atas lesen yang dikeluarkan oleh kerajaan negeri terdahulu iaitu semasa Kedah di bawah UMNO.

Apa la kebodohnya mangkuk-tingkat ayan ni… Bukti dah terang dan nyata… Tengok je gambar kat atas, lesen tu dikeluarkan dalam tahun ni. Tahun 2010… Bukak mata terang-terang, aku dah bulatkan… Jadi adakah tahun 2010, UMNO masih berkuasa di Kedah?? Lu nak tipu pun tengok-tengok la keadaan dulu…

Sila baca artikel yang ditulis di dalam blognya: Banjir Di Sik Dan Baling…Pasai Pembalakan La Pulak

Apa yang aku nak highlight kat sini ialah kenyataan berbohong Setpol MB Kedah ini…


Saya alu-alukan langkah politiknya tu, kita tengok la apa hasilnya. Tapi mau ingat juga, sejak 2 tahun setengah kerajaan PR di Kedah, belum ada kelulusan pembalakan di Rimba Teloi, kalau ada pun, ia lulus di zaman bos dia jadi MB dan menguasai kerajaan. Kita boleh tengok lah sapa yang dapat kawasan tu, berapa depa bayaq masa tu, sapa nak kena jawab!

Dan ini….


Oleh kerana sepanjang bulan Mac 2008 hingga kini belum ada kelulusan pembalakan di kawasan itu oleh kerajaan sekarang; dan proses mengubahasil yang memakan masa hingga 3 tahun, MAKA, kalaupun ada pembalakan di situ pada bulan September 2009, ia adalah kawasan yang diluluskan oleh kerajaan BN dan dalam tangan big bosnya dalam tahun 2006 -2009. Ia adalah tanggungjawab dan kawalan mutlak kerajaan BN.

Aku rasa MB Kedah sendiri yang tido tak lena. Bukan apa… Takut penipuan terbongkar… Ha ha ha ha… Kepada Muhammad Sanusi Md Nor, nko buat dosa kering je bulan Ramadhan ni…

Older Entries