Perbezaan Antara Puak Khawarij Dan Ahli Sunnah Wal-Jamaah

Tinggalkan komen

Perbezaan Antara Puak Khawarij Dan Ahli Sunnah Wal-Jamaah

Inilah perbezaan antara puak khawarij dan ahli sunnah wal-jamaah… Lihat betapa murninya ahli sunnah wal-jamaah mendoakan keselamatan Palestin, sedangkan puak khawarij langsung tidak mendoakan keselamatan Palestin… Tetapi mendoakan kehancuran UMNO… Demi politik, mereka sanggup membelakangkan agama… Inilah khawarij…

Advertisements

Bukti PAS Memang Tiada Minat Laksanakan Hudud

Tinggalkan komen

Bukti PAS Memang Tiada Minat Laksanakan Hudud

Pemimpin PAS berjaya mengencing para penyokongnya untuk melaksanakan hudud, jika Pakatan Rakyat menang PRU 13 nanti akan melaksanakan hudud dan menghapuskan perlembagaan persekutuan yang dikatanya perlembagaan Lord Reid… Hakikatnya… Dalam Konvensyen Pakatan Rakyat Ke – 3… Pemimpin PAS bersama pemimpin PR lain telah berikrar untuk mempertahankan perlembagaan persekutuan…

Kah kah kah kah… Terkulat-kulat pencacai PAS nak menjawab… Semua kena kencing hidup-hidup…

Jelas dalam kepimpinan PAS juga ada ramai MUNAFIK…

PAS Menyokong Bashar Al-Assad Dalam Senyap??

Tinggalkan komen

PAS Menyokong Bashar Al-Assad Dalam Senyap??

Lihatlah kekejaman Tentera Bashar Al-Assad terhadap rakyat Syria…

Kanak-kanak tak terlepas dari menjadi mangsa…

Walaupun umat Islam seluruh dunia mengecam Rejim Bashar Al-Assad…

PAS pula bernada sebaliknya…

Malah siap hantar wakil bertemu Bashar Al-Assad…

Apa motif PAS menghantar Mat Sabu bertemu dengan Bashar Al-Assad??

Jika kedatangan Mat Sabu adalah untuk melihat sendiri kekejaman Bashar Al-Assad…

Mengapa perlu bertemu dengan manusia yang melakukan kekejaman tersebut??

Apa tak cukup lagikah dengan apa yang dilaporkan di dalam media cetak dan elektronik??

Mengapa tidak terus melihat dengan mata kepala sendiri akan kekejaman Rejim Bashar Al-Assad??

Sepatutnya Mat Sabu bawak rombongan dari Malaysia untuk bantu rakyat Syria…

Bawa bekalan ubat-ubatan…

Bawa bekalan makanan…

Bawa bekalan pakaian…

Bukan dengan melawat Bashar Al-Assad…

Ianya takkan menyelesaikan pertumpahan darah dari terus berlaku di Syria…

Jelas sekali PAS seolah-olah menyokong kepimpinan Bashar Al-Assad dalam diam…

Menteri KPDNKK Tidur Dan Malas??

Tinggalkan komen

Menteri KPDNKK Tidur Dan Malas??

SIAPA SEBENARNYA YANG TIDUR DAN MALAS??

Nak Sertai Solat Hajat Pun Kena Bayar Yuran!?

Tinggalkan komen

Nak Sertai Solat Hajat Pun Kena Bayar Yuran!?

Macam-macam cara ostad-ostad PAS ni nak cari duit… Antaranya termasuklah mengenakan bayaran kepada mereka yang hendak menyertai solat hajat menjelang peperiksaan untuk para pelajar sekolah dan IPT. Selama ni, tak pernah pulak eXception dengar solat hajat dikenakan yuran…

Lepas tu dapat pulak sebotol air penerang hati, yang hakikatnya cuma air mineral biasa sahaja dengan alat-tulis yang budgetnya tak sampai RM 10 pun…

Memang bijak ostad-ostad PAS ni mencari duit ya? Ye lah… Duit dalan KOHILAL pun dah hilang… Apa lagi duit tabung Memali pun kena songlap… Tu belum kira duit peruntukan dari kerajaan persekutuan yang disalurkan kepada kerajaan negeri, entah banyak mana agaknya di pulun… Campur pulak dengan hasil balak… Lagi bertambah kata ostad-ostad PAS…

Manakan tidak, ada yang mampu bergaya dengan kereta mahal seperti Mercedes, Toyota Alphard dan lain-lain lagi… Lepas tu dalam ceramah dok kecing kat rakyat kononnya kerajaan persekutuan ZALIM sebab sekat peruntukan untuk kerajaan PR… Yang bodoh pakat bercaya bulat-bulat… Main ikut telan je taik kambing bulat-bulat yang disuap oleh ostad-ostad PAS…

Sampai Bila Rakyat Kelantan Terus Ditipu Kerajaan Kelantan??

Tinggalkan komen

Sampai Bila Rakyat Kelantan Terus Ditipu Kerajaan Kelantan??

Pagi tadi berlangsung perhimpunan oleh anak Kelantan yang memakai baju merah di hadapan Istana Keadilan Putrajaya bagi menuntut royalti petroleum dari Kerajaan Persekutuan. Bilangan yang hadir tidak seramai mana, adalah dalam kira-kira 200 orang.

Di bawah ini adalah antara gambar-gambar yang eXception sempat ambil pagi tadi…

Inilah salah satu contoh ajaran Islamn ala PAS… Main redah je… Tak kaji betul-betul simbol tangan ni simbol apa… Bila dikatakan bodoh, naik angin… Lepas tu mewariskan anak-anak dengan kebodohan kita… Maka anak pun ikut bodoh macam mak bapak dia… Lepas tu mak bapak marah-marah bila anak bodoh macam lembu padahal merekalah yang mencorakkan anak mereka menjadi bodoh dan tolol… Jangan salahkan cikgu bila anak jadi bodoh, salahkah ibu yang mengajarnya jadi bodoh…

Untuk mengetahui simbol apakah ini, sila baca artikel ini: Elemen Kristianisasi Meresap Ke Dalam PAS??

eXception sempat bersembang dengan seorang pakcik kat sana… Bersemangat sungguh dengan berpakaian merah dan bendera Kelantan dililit kat leher… eXception sempat juga bertanya kat pakcik tu kot-kot dia faham pasal isu petroleum ni… Rupanya langsung tak tau yang petroleum yang digali berada jauh dari perairan Kelantan… Selama ni dia ingat petroleum tu berada dalam perairan Kelantan… eXception tambah lagi soalan… Kenapa tak tuntut royalti balak dengan emas kat kerajaan Negeri Kelantan?? Rasanya rakyat Kelantan juga mempunyai hak untuk menuntut royalti balak dengan emas… Terkedu orang tua tu bila diajukan soalan macam tu… eXception jolok lagi… Kenapa pakcik tak pergi tuntut air bersih kat Kelantan? Saya kesian tengok rakyat Kelantan minum air karat dan berlumpur… eXception tengok, air muka orang tua tu berubah…

Selama ini rakyat Kelantan ditipu hidup-hidup oleh Kerajaan mereka sendiri… Mereka ditipu kononnya Kerajaan Persekutuan tak pernah salurkan peruntukan, sedangkan berbilion disalurkan kepada Kelantan setiap tahun… Persoalan sekarang, kemanakah duit peruntukan tersebut pergi??

Artikel Berkaitan: Menuntut Hak Rakyat Atau Hak Poket Sendiri???

Kelantan Bakal Membina Stesen Angkasa Lepas Di Bulan??

Tinggalkan komen

Kelantan Bakal Membina Stesen Angkasa Lepas Di Bulan??

Bila orang kata pilihan raya bulan 3, Pas Kelantan umum nak buat stadium islam…..
Bila orang kata pilihan raya bulan 6, Husam umum nak bina lebuh raya prepaid…..
Bila orang kata pilihan raya bulan 11, Husam umum pula nak bullet train…..Tidak mustahil bila orang kata pula pilihan raya awal tahun depan, Husam akan umum pula nak bina stesen angkasa lepas…kah…kah….kah….kah…kah…..Bina stesen angkasa lepas untuk tinjau balak dan lombong-lombong apa yang ada di angkasa lepas ???” – kata, rbfonline.net

Mari kita lihat projek-projek hasil daripada idea Husam.
Projek yang pertama ialah Jihad Ternak, disebabkan sunnah Rasulullah maka program menternak kambing jamnapari pun dilancarkan. Majlis pelancarannya dibuat di Perdana Resort dan pada program itu ditunjukkan baka kambing beserta dengan kandang pasang siap.Namun kesudahannya amat menyayat hati, pemimpin Pas bergaduh dengan rakan kongsinya, Datuk Amin Pepet sehingga berlaku kes tembak dan jihad ternak terus hilang ditelan zaman.

Projek yang kedua ialah Koridor Depu. Projek ini dilancarkan pada tahun 2007 ketika Kerajaan Pusat sedang sibuk melancarkan prgram koridor ekonomi di seluruh negara.Sebaik sahaja dilancarkan, hampir di seluruh pelusok negeri ini penuh dengan billboard Kelantan Koridor Depu tetapi sekarang senyap begitu sahaja.Mungkin Haji Zaidi, orang kanan Husam boleh jawab kenapa sampai sekarang masih berlonggok lagi benih depu yang dibawa masuk dari negara jiran di satu kawasan di Salor.

Projek yang ketiga ialah stadium. Idea untuk membina stadium baru ini ketika Kelantan sedang hebat dalam Liga Bola Sepak Negara. Kelantan juara adalah disebabkan pengurusannya hebat. Pengurusan adalah dari idea orang UMNO, Tan Sri Annuar Musa.Maka dengan itu, Pas perlu mengambil kesempatan dalam kegilaan bola ini dengan mengumumkan pembinaan stadium baru di kawasan sempadan antara Ketereh dan Kok Lanas.Cadangannya pembinaan bermula Mac, kemudian ditangguh kepada Ogos dan sekarang September, tidak ada sebatang tiang pun dicacak di lokasi itu.Ini contoh kegilaan Husam. Kegilaan ini dinamakan kegilaan sebabak-sebabak. Bila ada babak baru maka muncullah idea baru. Dan dengan itu Husam akan dikenang sampai bila-bila kerana mempunyai idea yang hebat biarpun tidak pernah dilaksanakan.

Selepas, program Jihad Ternak, Koridor Depu, pembinaan stadium, lebuh raya rakyat dan terbaru, keretapi laju maka tidak mustahil stesen angkasa lepas dibina di negeri ini.Mungkin selepas ini Husam akan mengumumkan bahawa pihaknya sedang berbincang dengan kerajaan Rusia untuk membeli Soyuz.Maka dengan cerita keretapi laju dan stesen angkasa bersama dengan Soyuz maka diharapkan kita mengenali siapa Husam Musa. Idealis yang maha hebat di Kelantan, penulis hanya tersenyum. ~Wan Jijah

Masih ada lagi yang percaya dengan janji-janji manis Husam Musang Berbulu Ayam ni?? Bab berlakon memang pandai… Bab menabur janji memang pandai… Tapi bab melaksanakan… Bermacam-macam alasan… Pusing sana… Pusing sini… Lepas tu salahkan Kerajaan Persekutuan pula… Mereka yang berjanji macam-macam tapi bila gagal melaksanakan mereka salahkan orang lain… Cukup mudah… Itu belum lagi perintah Malaysia… Agaknya bila perintah Malaysia, macam-macam lagi la kita boleh nampak…

Sedangkan masalah air bersih kat Kelantan masih tidak ada jalan penyelesaian, mahu buat projek lain pula… Jadi kepada Rakyat Kelantan, masih korang percaya dengan janji melangit Kerajaan PAS Kelantan ni?? Ayuh!! Kita ubah!! Tukar kerajaan Barisan Nasional pada PRU 13 nanti… Kita test sepenggal ok??

Sumber: Anti Semua Salah UMNO – ASSU

Older Entries