Cybertrooper BN Tak Mampu Lawan Red Bean Army DAP?

Tinggalkan komen

Cybertrooper Barisan Nasional Tak Mampu Lawan Red Bean Army?

Sudah lama aku nak menyuarakan perkara ini… Tapi baru hari ini mempunyai kerajinan berbuat demikian… Keperluan aku menulis isu ini adalah untuk menyedarkan semua cybertrooper pro Barisan Nasional termasuklah aku sendiri. Selepas tamat PRU 13 aku amat kecewa kerana Barisan Nasional masih gagal mencapai kemenangan besar. Peralihan undi kaum cina secara besar-besaran amat mengejutkan.

Punca peralihan undi kaum cina antara puncanya adalah keberkesanan taktik Red Bean Army DAP… Antara penyebab kejayaan Red Bean Army DAP ini adalah disebabkan CYBERTROOPER KITA GAGAL BERSATU… Tubuhkan berapa banyak persatuan bloggers atau cybertroopers sekalipun, masih juga gagal mengekang propaganda yang dibawa oleh Red Bean Army.

Kita sudah ada Unit Media Baru, BNYCT, Nadi Rakyat, Bloggers Pembela Negara, Barisan 33, CyTro BN Perak dan lain-lain… Tubuhkan seratus unit seperti ini sekalipun tetap gagal mengekang propaganda yang dibawa oleh Red Bean Army DAP… Penyakitnya, apabila terlalu banyak unit seperti ini, masing-masing tidak ada arah dan tujuan. Malah ada kalangan blogger yang hgila mengejar ranking Alexa… Bagi mereka, satu kebanggaan apabila ranking semakin naik… Mungkin mereka merasakan mereka menjadi semakin elitis bila ranking naik…

Selain itu terdapat juga permusuhan di kalangan unit cybertrooper BN ini… Masing-masing tidak sebulu… Malah ada unit yang menganggap diri mereka lebih elit dan tidak layak berkerjasama dengan unit cybertrooper lain… Perseteruan antara unit ini masih wujud hingga kini… Tak tahulah bila akan berakhir…

Jika perkara ini berlanjutan hingga ke PRU 14, percayalah… Kita akan gagal lagi dengan Red Bean Army DAP… Mengapa di dalam UMNO perlu banyak unit cybertrooper, sedangkan di dalam PKR cuma ada satu (setahu aku la) iaitu Jingga 13, manakala di dalam DAP, mereka cuma ada Red Bean Army… Tetapi kita masih gagal mengekang strategi serangan mereka… Kita sedia maklum bahawa corak serangan mereka adalah memainkan persepsi atas sesuatu isu… Malah serangan mereka lakukan bertali arus, akan tetapi corak serangan cybertrooper kita tidak bertali arus… Ianya bersifat sementara apabila tidak ada cybertrooper lain berminat memainkan isu tersebut.

Tidak ada kata sepakat dan kerjasama antara unit cybertrooper BN menyebabkan kita jauh ketinggalan. Kesimpulan yang aku boleh kata di sini, kewujudan terlalu banyak unit cybertrooper BN tidak lebih sekadar bersifat SYOK SENDIRI… Kita terlalu mengejar kuantiti tetapi mengabaikan kualiti… Inilah kelemahan kita…

Akhir kata, jika ada kalangan cybertrooper BN yang BUTTHURT dengan apa yang aku tulis ini, aku menyusun 10 jari memohon maaf… Aku ni cuma blogger tepian longkang… Memang tidak layak untuk menegur blogger-blogger elitis di luar sana… Apa yang aku tulis ini adalah cetusan rasa dan pendapat hasil pemerhatian aku kebelakangan ini… Maaf sekali lagi…

Penjelasan Isu UMNO Roboh Masjid Bujal

Tinggalkan komen

Penjelasan Isu UMNO Roboh Masjid Bujal

Isu roboh Masjid Bujal kembali berkumandang di media-media sosial apabila semboyan PRU 13 dibunyikan. Ini bertujuan untuk cover isu video Stopa Ali dan isu manifesto yang gagal dilaksanakan oleh Pakatan Pembangang.

Persoalan sekarang benarkah bangunan yang dirobohkan itu adalah MASJID atau sebenarnya sebuah MARKAS PAS?

Semasa pemerintahan PAS di Terengganu selama satu penggal. Fungsi JSR (Jawatankuasa Syura Rakyat) adalah melebihi kuasa Pegawai Daerah. Pegawai Daerah umpama lembu dicucuk hidung, terpaksa menurut perintah JSR. Kalau tidak kena ambil tindakan oleh BOSS mereka iaitu Hadi Awang.

Maka mereka berebut rebutlah membahagi tanah berkelompok diantara meraka. Mereka tidak mengikut peraturan Pejabat Tanah Daerah dalam kaedah mengagih tanah dan guna peraturan sendiri.

Mereka yang tersenarai dalam pembahagian tanah terpaksa membayar kepada JSR beribu ribu ringgit untuk mendapatkan tanah berkelompok tersebut. Duit diberi, tapi tiada resit dikeluarkan untuk dijadikan bukti pembayaran.

Namun begitu penguasaan PAS di Terengganu tidak kekal lama yang mana kemudiannya Barisan Nasional berjaya merampas semula Terengganu dari tangan PAS.

Apabila kerajaan BN kembali berkuasa, beribu ribu kawasan tanah berkelompok yang diduduki secara haram perlu dibersihkan. Mana mana bangunan yang didirikan tanpa permit oleh Pejabat tanah perlu dirobohkan. Maka keluarlah notis meroboh oleh Pejabat Tanah. Apabila empunya rumah yang didirikan secara haram tidak mengendahkan notis maka terpaksalah kerajaan sendiri menjalankan tugas merobohkan rumah-rumah tersebut.

Maka PAS tergesa gesa mendirikan sebuah premis di tapak tanah berkelompok ciptaan PAS di Kampung Bujal. Maka di istiharkan bangunan tersebut sebagai masjid tanpa kelulusan Jabatan Agama Islam ataupun Mufti Negeri. Tujuannya apabila premis itu dirobohkan oleh kerajaan maka mereka bolehlah membuat cerita, kononnya Kerajaan Barisan Nasional merobohkan masjid. Itulah strategi mereka.

Sedangkan terdapat sebuah masjid yang hampir dengan Kampung Bujal yang terletak di Kampung Payoh yang mana boleh menampung sehingga 600 jemaah. Untuk apa dibina sebuah masjid lagi, lebih-lebih lagi ianya tidak digazetkan sebagai masjid oleh Jabatan Agama Islam Terengganu. Lebih-lebih lagi tapaknya adalah tanah yang diduduki secara haram.

Maka apa yang dirancang oleh PAS tadi, benar-benar berlaku. Kerajaan benar-benar merobohkan premis tersebut. PAS mengambil peluang menangguk di air yang keruh. Maka di canangkan ke seluruh saentero benua bahawa kerajaan BN zalim. Kerajaan BN roboh masjid. Rakyat jelata yang kurang cerdik mempercayai loyar buruk PAS ini. Hanya rakyat cerdik dah sudah maklum dengan penipuan PAS ini. Isu ini sengaja dibangkitkan semata-mata mahu meraih simpati rakyat Malaysia serta membangkitkan kemarahan rakyat terhadap isu Masjid Bujal ini.

Jika kita lihat bangunan separuh siap ini secara tiba-tiba boleh digazetkan sebagai masjid. Sudahlah struktur pembinaannya tunggang-langgang. Mungkin juga arkitek yang membina premis ini sama spesis dengan arkitek Stadium Sultan Mizan, iaitu Raja Bahrin yang kini menjadi calon PAS pula.

Bagi mereka yang masih percaya dengan isu meroboh masjid Bujal ni, sila bukakan minda anda. Tengok imej-imej ini semua. Adakah ini sebuah MASJID?


Sebenarnya apa yang dikatakan oleh pembangkang semuanya bohong Kalau dikatakan masjid tidak patut kerana penduduk sudah mempunyai masjid di kampung Payoh yang boleh muat hingga 600 jemaah pada setiap masa dan tidak sepatutnya didirikan masjid di kawasan berkenaan. – TUAN HAJI ISMAIL TAHIR (IMAM KG. PAYOH, KEMAMAN)

Saya menetap di kampung Bujal sudah 15 tahun dan sebenarnya kawasan yang dikatakan tanah RTB itu adalah kawasan pertanian berkelompok yang ditanam pokok cempedak serta rambutan dan hasilnya dibahagikan kepada penduduk kampung Payuh… – ENCIK ISMAIL BIN CHIK (WAKIL RTB KG. BUJAL, KEMAMAN)

Lebih 1000 Sokong Ustaz Nasharuddin Mat Isa Bakal Presiden PAS

Tinggalkan komen

Lebih 1000 Sokong Ustaz Nasharuddin Mat Isa Bakal Presiden PAS

Sejumlah 1,379 pengikut fan page Isu Politik Semasa (IPS) menyokong Ustaz Nasharuddin Mat Isa, bekas Timbalan Presiden PAS menjadi bakal Presiden PAS bagi menggantikan Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang.

Berdasarkan pendapat fan page IPS, rata-rata menyokong Ustaz Nasha menjadi Presiden PAS memandangkan Presiden PAS sedia ada kelihatan terlalu tunduk kepada DAP lebih-lebih lagi berkaitan isu kalimah Allah.

Malah sokongan terhadap Ustaz Nasha bukan sahaja dari kalangan penyokong PAS, malah kalangan penyokong UMNO yang menyokong cadangan pelan perpaduan antara UMNO dan PAS yang pernah disuarakan oleh Ustaz Nasha dan Tuan Guru Hj Hadi Awang dulu, turut menyokong demi menyatupadukan semula umat Islam di Malaysia.

Walaupun demikian, Tuan Guru Hj Hadi Awang segera akur dengan titah perintah Tok Garu Nik Aziz yang mana menentang dasar perpaduan antara UMNO dan PAS. Malah akibat menyokong dasar tersebut, Tuan Guru Hj Hadi pernah dipulaukan semasa pilihanraya kecil yang mana poster beliau tidak dinaikkan sebagai poster.

Demi kebaikan perpaduan sesama Islam di Malaysia, eXception juga turut menyokong cadangan Ustaz Nasha sebagai bakal Presiden PAS… Ini dilihat dengan penglibatan Ustaz Nasha dengan rombongan Datuk Seri Najib ke Gaza baru-baru ini dan ke Mekah tidak lama dahulu… Ustaz Nasha dilihat sebagai insan yang bakal membuat perubahan besar di dalam PAS dan bakal mengembalikan pengaruh ulamak memandangkan kini PAS masih dikuasai oleh mereka yang mempunyai kepentingan dan tunduk dengan dasar Anwar Ibrahim dan dasar DAP…

Sumber: Isu Politik Semasa

Blogger Meroyan Pas Media PAU 2012 Kena Sorok??

Tinggalkan komen

Blogger Meroyan Pas Media PAU 2012 Kena Sorok??

Tak habis-habis dengan blogger sorang ni… Ingatkan dia dah tinggalkan terus dunia blogging, tapi masih lagi menulis… Sah la memang kaki kencing… Dulu declare nak tinggalkan dunia blogging, siap umum satu dunia… Konon nak suruh pemimpin UMNO pujuk laa… Tak seorang pun kalangan pemimpin UMNO yang ambik kisah…

Kesian… Punyalah lama tunggu kot-kot ada wakil dari Perdana Menteri datang membawa ufti berupa harta berkoyan-koyan… Sorang pun tak datang…

Kali ni dia dok meroyan pasal pas media Perhimpunan Agung UMNO 2012 kena sorok… Ehh… Hairan betul eXception, masa bila pulak dia ni jadi blogger UMNO?? Tak tahu malu ke dia mengaku sokong UMNO??

Dok hentam pemimpin-pemimpin dalam UMNO tak ingat dunia… Bila tak dapat pas, merajuk macam budak kecik…

Sudah-sudah la meroyan… Hang tu dah tua… Buat cara orang tua laa…

Ini blog blogger yang kuat meroyan tu: UMB dah ada pengerusi baru ke? @NajibRazak @tunfaisal ~ Aku Peduli Apa @ APA

Perhimpunan Agung UMNO 2012 Tamat Hari Ini

Tinggalkan komen

Perhimpunan Agung UMNO 2012 Tamat Hari Ini

Hari ini, 1 Disember 2012, berakhirlah sudah Perhimpunan Agung UMNO untuk tahun 2012…

Banyak kisah suka dan duka dicoretkan sepanjang berlangsungnya perhimpunan ini…

Datuk Seri Najib, selaku Presiden UMNO membuat ucapan penggulungan sebelum menangguhkan PAU 2012 ini…

Kepada semua perwakilan yang hadir, terima kasih diucapkan…

Kepada semua pengamal media baru UMNO, tahniah diucapkan…

Kepada semua jentera UMNO & BN yang bertugas bagi memastikan kelancaran PAU 2012, syabas diucapkan…

Kepada keluarga dua perwakilan yang meninggal dunia, eXception ucapkan takziah…

Semoga anda semua pulang ke negeri masing-masing dengan selamat …

InsyaAllah… Jika dipanjangkan umur…

InsyaAllah… Jika Barisan Nasional masih mengekalkan majoriti…

InsyaAllah… Selagi UMNO masih bertahan…

InsyaAllah… Kita akan bertemu lagi pada tahun hadapan…

Perjuangan kita masih belum selesai…

Medan pilihanraya bakal menanti kita tahun hadapan…

Ayuh! Kita sama-sama berjuang untuk memastikan Barisan Nasional kekal menjadi parti pemerintah Malaysia…

HIDUP UMNO!!!
HIDUP UMNO!!!
HIDUP UMNO!!!

Selamat Datang Kepada Semua Perwakilan #PAU2012

Tinggalkan komen

Selamat Datang Kepada Semua Perwakilan Perhimpunan Agung UMNO 2012

eXception mengucapkan selamat datang kepada perwakilan-perwakilan yang datang dari seluruh pelusuk negeri di dalam Malaysia…

Hari ini akan diadakan sesi pendaftaran untuk para perwakilan bahagian di Bilik Melati, Aras 2, Pusat Dagangan Dunia Putra… Malah serentak itu juga akan berlangsung Persidangan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO yang mana lokasi persidangan berbeza-beza.

Sila rujuk bawah untuk mengetahui waktu dan lokasi Persidangan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO…

PERSIDANGAN PERGERAKAN PEMUDA
Tarikh : 28 November 2012 (Rabu)
Masa : 8.30 pagi – 6.00 petang
Tempat : Dewan Tun Dr. Ismail, Aras 2, PWTC

PERSIDANGAN PERGERAKAN WANITA
Tarikh : 28 November 2012 (Rabu) Masa : 8.30 pagi – 6.00 petang
Tempat : Dewan Merdeka, Aras 4, PWTC

PERSIDANGAN PERGERAKAN PUTERI
Tarikh : 28 November 2012 (Rabu)
Masa : 8.30 pagi – 6.00 petang
Tempat : Dewan Tun Hussein Onn, Aras 2, PWTC

Kepada semua perwakilan bagi Pergerakan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO… eXception ucapkan selamat bersidang…

Perbezaan Antara Puak Khawarij Dan Ahli Sunnah Wal-Jamaah

Tinggalkan komen

Perbezaan Antara Puak Khawarij Dan Ahli Sunnah Wal-Jamaah

Inilah perbezaan antara puak khawarij dan ahli sunnah wal-jamaah… Lihat betapa murninya ahli sunnah wal-jamaah mendoakan keselamatan Palestin, sedangkan puak khawarij langsung tidak mendoakan keselamatan Palestin… Tetapi mendoakan kehancuran UMNO… Demi politik, mereka sanggup membelakangkan agama… Inilah khawarij…

Panas!! UMNO Tidak Iktiraf HAMAS??

Tinggalkan komen

Panas!! UMNO Tidak Iktiraf HAMAS??

Benarkah kisah yang berlegar-legar di alam siber kononnya UMNO tidak mengiktiraf pertubuhan HAMAS?? eXception tak tahu dari mana datangnya sumbernya…

Apa yang pasti perkara tersebut dibangkitkan oleh Anwar Ibrahim yang merupakan penyokong utama negara Israel dalam Parlimen.

Bagaimanapun, gambar di bawah adalah BUKTI bahawa UMNO sentiasa mengiktiraf HAMAS…

Gambar di atas adalah gambar kunjungan delegasi HAMAS yang diketuai oleh Osama Hamdan selaku Ketua Bahagian Hubungan Antarabangsa HAMAS kepada Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor di Ibu Pejabat UMNO, petang tadi secara tidak langsung telah menjawab tohmahan pembangkang selama ini.

“UMNO sentiasa menyokong perjuangan Hamas dalam menentang keganasan dan memastikan kemerdekaan rakyat Palestin dan tuduhan pembangkang terhadap kerajaan sengaja diada-adakan bagi menimbulkan persepsi kononnya UMNO dan BN tidak berbuat demikian,” jelas Tengku Adnan.

Dalam pertemuan tersebut, beliau telah meminta agar Hamas dan Fatah dapat mengenepikan idealogi masing-masing dan bersatu dalam menentang keganasan yang dilakukan oleh Israel.

“Kami sentiasa mendoakan kesejahteraan dan keselamatan saudara-saudara Islam kami di Palestin dan berharap agar Hamas dan Fatah dapat bersatu kerana apabila berpecah, pelbagai kekacauan boleh berlaku dan anasir-anasir luar akan mudah mengambil kesempatan.

“Di Malaysia juga, kita percaya pada kesatuan dan ia diaplikasikan dengan menyatukan pelbagai kaum, pelbagai etnik yang berbeza budaya dan agama bagi memastikan keamanan negara terpelihara,” katanya.

Dalam ucapan balasnya, Osama memaklumkan rasa penghargaan terhadap kerajaan Malaysia dan UMNO yang sentiasa memberikan sokongan padu kepada rakyat Palestin.

“Alhamdulillah, negara-negara Islam termasuklah Malaysia memberi sokongan terhadap perjuangan rakyat Palestin dan ini secara tidak langsung memberi kekuatan kepada kami,” katanya.

Turut serta dalam kunjungan hormat seramai enam orang ini adalah Pengerusi Badan Kebudayaan Palestin di Malaysia, Mohamad Husin.

Jelas sekali dakwaan kononnya UMNO tidak mengiktiraf HAMAS adalah satu propaganda Pakatan Rakyat yang sentiasa menyokong Israel. Tujuan mereka tak lain ialah mahu rakyat memperlekehkan usaha UMNO membantu rakyat Palestin di Gaza. Maka dengan itu usaha UMNO melalui kerajaan Malaysia akan terbantut dan bantuan kepada rakyat Palestin gagal. Mastermind rancangan ini tak lain tak bukan ialah Anwar yang secara terbuka berkata, ‘I support all efforts to protect the security of the state of Israel’ dalam Wall Street Journal…

Berita Berkaitan:
Hamas hargai sokongan UMNO

UMNO Zalim!! Harga Getah Pula Naik!!

Tinggalkan komen

UMNO Zalim!! Harga Getah Pula Naik!!

KUALA LUMPUR: Berikutan harga getah SMR20 yang mencatat paras tertinggi dalam sejarah negara semalam, membolehkan kira-kira 350,000 keluarga pekebun kecil getah mendapat keuntungan kasar sekurang-kurangnya RM4,000 sebulan.

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, berkata harga getah SMR20 yang mencatat harga RM12.44 sekilogram semalam menunjukkan trend yang melonjak sejak beberapa bulan lalu.
“Kita dapat melihat sejak beberapa tahun, antara komoditi yang stabil adalah getah. Ia mengupayakan pendapatan penduduk luar bandar dengan stabil,” katanya kepada pemberita pada majlis Hari Inovasi dan Kualiti Risda, di sini hari ini.

Beliau yakin komoditi berkenaan bukan sahaja akan memberikan sumbangan kepada pendapatan negara malah masyarakat luar bandar khusunya pekebun kecil.

Sehubungan itu, Program Tanam Semula Risda diberikan peruntukan sebanyak RM217 juta tahun ini untuk kawasan seluas 131,528 hektar membabitkan 52,000 orang pekebun kecil, katanya.

Shafie berkata sehingga September lalu, seluas 96,215 hektar atau 73 peratus program berkenaan sudah dilaksanakan.

Mengenai cadangan untuk mewujudkan Risda Holdings, beliau berkata, ia akan menjadi sebagai satu apex yang berfungsi sebagai sebuah syarikat induk ke arah pencapaian yang lebih baik pengurusan 10 agensi di bawah pihak berkuasa berkenaan.
“Ia masih dalam peringkat kementerian. Agensi yang ada kena ada penyusunan semula, kemas kini dan lebih fokus jika ada badan yang memantau bagi prestasi lebih baik,” katanya.

Beliau berkata Risda Holdings akan dimulakan dengan modal berbayar sebanyak RM50 juta dan akan diwujudkan akhir tahun ini.

Sehingga September lalu, 10 syarikat berkenaan mencatatkan keuntungan sebanyak RM12.47 juta, katanya. – BERNAMA

Selepas kenaikan petrol Ron 97 sebanyak 20 sen. (Ada pencacai biawak kata naik 30 sen, cuba tanya King Jason)

Harga getah pula naik… Sedih betul eXception dengan kenaikan harga getah ini…

Dengan kenaikan harga getah ianya bakal menyebabkan penoreh getah semakin miskin…

Zalim sungguh UMNO… Sepatutnya harga getah tidak boleh naik sebanyak RM 12.44 sekilogram.

Harga sepatutnya ialah 3 sen sekilogram…

eXception pasti, berita kenaikan harga getah akan disembunyikan oleh King Jason yang terkenal dengan fitnahnya…

Al maklumlah… elaun anjing-anjing suruhan Pakatan Biawak ni boleh mencecah RM 500 sehari…

Bila dah banyak fitnah, maka banyaklah income…

Nota: Tertanya-tanya pula eXception, berapa ramai rakyat Malaysia yang guna petrol RON 97… King Jason… Hang pakai RON 97 ke?? Atau senyap-senyap pakai RON 95?? Keh keh keh keh keh…

Sumbangan RM 2 Juta Untuk Sekolah Pondok Terlalu Besar??

Tinggalkan komen

Sumbangan RM 2 Juta Untuk Sekolah Pondok Terlalu Besar??

Ramai pencacai PAS mencemuh tindakan kerajaan memberi sumbangan sebanyak RM 2 Juta untuk sekolah pondok di Kelantan…

Mereka meroyan bagai nak gila… Apa taknya bila RM 2 Juta diberi kepada sekolah pondok… Malah lebih menyakitkan hati mereka, ialah sepanjang pemerintahan PAS di Kelantan… Pernahkah PAS membantu sekolah pondok?? Pernahkah??

Nilai 2 juta bukan hendak dihabiskan dalam masa 1 bulan. Tetapi nilai tersebut boleh menampung kos untuk menaikkan taraf sekolah pondok tersebut. Malah nilai tersebut juga boleh membantu memberikan kediaman yang lebih selesa untuk pelajar.

Selain itu kos 2 juta tu juga dapat menampung perbelanjaan pengurusan sekolah pondok tersebut untuk terus memberikan khidmat mendidik anak bangsa sendiri. Terpulang kepada kebijaksanaan pengurusan sekolah pondok tersebut untuk menggunakan sumbangan yang diberi ke jalan yang baik untuk sekolah pondok dan kebajikan pelajar.

Pencacai PAS tak habis-habis dengan dengki dan iri hati. Tahulah mereka sakit hati apabila RM 2 juta tersebut tak diberi kepada mereka… Sekurang-kurangnya jika diberi kepada mereka dapatlah mereka bergaya dengan kereta baru di pagi raya… Sekurang-kurangnya dapatlah mereka merasa bini baru di hari raya… Sekurang-kurangnya dapatlah mereka beli rumah banglo baru untuk hari raya… Ha ha ha ha ha ha ha!!

Older Entries