Ostazah Abby Mula Keluar Fatwa Sesat!!?

Tinggalkan komen

Ostazah Abby Mula Keluar Fatwa Sesat!!?

Apa punya fatwa la Ostazah Abby ni kutip…

Ni la dia, bila ilmu dalam dada tak cukup dah berlagak…

eXception minta Jabatan Agama Islam segera siasat Ostazah Abby ni…

Makin hari makin menyesatkan, risau nanti diracuni pemikiran anak muda dengan fatwa sesat dia ni…

Kenyataan Abby ini sangat jelas menyesatkan dan memesongkan akidah…

Jabatan Agama Islam jangan dok goyang kaki sambil gentel telur ajer…

Takkan nak tunggu jadi isu baru nak terhegeh-hegeh buat kerja??

Advertisements

PAS Semakin Lama Semakin Jauh Tersesat??

1 Komen

Agenda Kristianiti Kini Mula Meresap Ke Dalam PAS

Beberapa bulan lepas kita menyaksikan muslimah-muslimah PAS menyanyikan lagu Gospel, iaitu lagu-lagu yang biasa dimainkan di gereja-gereja… Semasa Anwar dibebaskan dari tuduhan meliwat Saiful Bukhari….

Kita boleh menyaksikan betapa bersemangatnya mereka menyanyikan lagu tersebut tanpa menyedari ianya merupakan lagu gospel, When The Saint Go Marching… Lihat sahaja video di bawah ini…

Begitu bersemangat sekali tanpa mengetahui asal-usul rentak lagu tersebut…

“When the Saints Go Marching In”, often referred to as “The Saints”, is an American gospel hymn that has taken on certain aspects of folk music. The precise origins of the song are not known. Though it originated as a spiritual, today people are more likely to hear it played by a jazz band. The song is sometimes confused with a similarly titled composition “When the Saints are Marching In” from 1896 by Katharine Purvis (lyrics) and James Milton Black (music). Sumber:- Wikipedia: When the Saints Go Marching In

Selain menyanyikan lagu gospel, kini cara berpakaian dalam satu-satu majlis juga sudah mula menyerupai paderi Kristian… Apabila mengenakan selendang yang dinamakan Stole

Apa yang dipakai oleh mereka di atas adalah menyerupai dengan pakaian para paderi gereja (di bawah)…

“Sesiapa menyerupai satu kaum, ia dari kaum tersebut” (HR Imam Abu Daud dari Ibnu Umar)


Soon… You will follow my path…

Terima kasih kepada Bicara Gades Penang: PUNCA SEBENAR Datuk Dr. Hassan Ali Dipecat oleh PAS!!!!!

Oh!! Hebatnya Tanahairku Malaysia!!

3 Komen

Oh!! Hebatnya… Tanahairku… Malaysia!!

Siapa la yang tak bangga jadi rakyat Malaysia…
Macam-macam ada kat Malaysia ni…
Rakyat berbilang kaum…
Rakyat bebas menganut sebarang agama atau kepercayaan…

Tapi itu belum hebat lagi…
Ada lagi yang lebih hebat di Malaysia ini…

Kat Malaysia kita mempunyai seorang ‘Nabi’

Hebat bukan??
Malah ada lagi selain itu…

Kat Malaysia juga mempunyai ‘Imam Mahadi’

Wow!! Imam Mahadi tu… Dasat… Wa cakap lu…!!

Malah selain dari ‘Nabi’ dan ‘Imam Mahdi’…
Malaysia juga mempunyai seorang… ‘Khalifah Umar’…

Ohhh…. Bangga sungguh aku….

Wali Terompah diangkat jadi Nabi…

Peliwat diangkat jadi Imam Mahadi…

Kafir Harbi diangkat jadi Khalifah Umar…

Aduhai… Politik di Malaysia… Semakin melucukan…

Lebih melucukan jika ada yang sanggup menyembah mereka di atas ni…

MasyaAllah….

Semoga Allah membuka pintu hati umat Islam kepada kebenaran…

Semoga Allah menunjukkan jalan yang benar kepada yang telah lama tersesat…

Selagi nyawa belum sampai ke tenggorok… Pintu taubat masih terbuka…

InsyaAllah… Allah Maha Pengampun…

Allahuakbar!! Allahuakbar!! Allahuakbar!!

Hishamuddin Sesat!! Krismas Bukan Maulid Nabi Isa!!

Tinggalkan komen

Hishamuddin Rais (Tukar Tiub) Sosialis Sesat!!

Juak-juak PR semakin hari semakin sesat, termasuklah Hisham Rais si beruk sosialis… Semakin lama semakin celaru otaknya… Mungkin akibat penyakit meroyan yang dihidapinya sejak kecil…

Terbaru dan terkini Hishamuddin Rais mengucapkan “SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA” di dalam blognya Tukar Tiub… Lihatlah betapa sesatnya Hisham Rais dengan menganggap Hari Natal atau Hari Krismas yang disambut pada 25 Disember (esok) merupakan hari maulid Nabi Isa Alaihissalam…

Mungkin ramai yang tak tahu bahawa 25 Disember dikatakan hari lahir dewa pagan bernama Mithra. Dan ada sesetengah yang percaya bahawa Jesus adalah kelahiran semula Dewa Mithra. Ada pula menyatakan bahawa 25 Disember merupakan tarikh kelahiran Dewa Saturn… Hanya Allah Yang Maha Mengetahui…

“Mithra was born on December 25th as an offspring of the Sun. Next to the gods Ormuzd and Ahrimanes, Mithra held the highest rank among the gods of ancient Persia. He was represented as a beautiful youth and a Mediator. Reverend J. W. Lake states: “Mithras is spiritual light contending with spiritual darkness, and through his labors the kingdom of darkness shall be lit with heaven’s own light; the Eternal will receive all things back into his favor, the world will be redeemed to God. The impure are to be purified, and the evil made good, through the mediation of Mithras, the reconciler of Ormuzd and Ahriman. Mithras is the Good, his name is Love. In relation to the Eternal he is the source of grace, in relation to man he is the life-giver and mediator” (Plato, Philo, and Paul, p. 15).”

Malah dalam artikel lain juga menyatakan…

“Jesus was not even born in the winter season! When the Christ-child was born “there were in the same country shepherds ABIDING in the field, keeping watch over their flock by night” (Luke 2:8). This never could have occurred in Judaea in the month of December. The shepherds always brought their flocks from the mountainsides and fields and corralled them not later than October 15, to protect them from the cold, rainy season that followed that date. Notice that the Bible itself proves, in Song of Solomon 2:11 and Ezra 10:9, 13, that winter was a rainy season not permitting shepherds to abide in open fields at night.

“It was an ancient custom among Jews of those days to send out their sheep to the fields and deserts about the Passover (early spring), and bring them home at commencement of the FIRST RAIN,” says the Adam Clarke Commentary (Vol. 5, page 370, New York ed.)

Continuing, this authority states: “During the time they were out, the shepherds watched them night and day. As…the first rain began early in the month of Marchesvan, which answers to part of our October and November (begins sometime in OCTOBER), we find that the sheep were kept out in the open country during the whole SUMMER. And, as these shepherds had not YET brought home their flocks, it is a presumptive argument that October had not yet commenced, and that, consequently, our Lord was not born on the 25th of December, when no flocks were out in the fields; nor could He have been born later than September, as the flocks were still in the fields BY NIGHT. On this very ground, the nativity in December should be given up. The feeding of the flocks by night in the fields is a CHRONOLOGICAL FACT…See the quotations from the Talmudists in Lightfoot.”

Any encyclopedia, or any other authority, will tell you that Christ was not born on December 25. The Catholic Encyclopedia frankly states this fact.”

Jadi… Kepada pencacai-pencacai yang backup Hishamuddin Sesat tu, bawak-bawak bertaubatlah… Korang ni dah jauh sesat… Memang tak salah memberi ucapan Hari Natal, tetapi memesongkan fakta bahawa 25 Disember merupakan hari maulid Nabi Isa adalah bercanggah dengan Islam dan menyesatkan umat Islam yang lain…

Kepada Hishamuddin, dari hang dok ‘Tukar Tiub’ ada baiknya hang pi tukar fius dalam kepala hotak hang tu… Fius dalam kepala hotak hang tu dah lama berkarat… Cuba rujuk dengan pakar otak, mana tahu kot-kot penyakit gila meroyan hang tu datang balik…

Rujukan…

THE PLAIN TRUTH ABOUT CHRISTMAS

The Origin Of Christmas

The Truth about CHRISTMAS

Jesus as a Reincarnation of Mithra

Mithra: The Pagan Christ

*Nota: Kepada umat Islam yang ingin membaca rujukan di atas pastikan keteguhan iman anda cukup kuat agar tidak terpesong akidah seperti Hisham Rais… MasyaAllah…

Hishamuddin Sesat!! Krismas Bukan Maulid Nabi Isa!!

1 Komen

Hishamuddin Rais (Tukar Tiub) Sosialis Sesat!!

Juak-juak PR semakin hari semakin sesat, termasuklah Hisham Rais si beruk sosialis… Semakin lama semakin celaru otaknya… Mungkin akibat penyakit meroyan yang dihidapinya sejak kecil…

Terbaru dan terkini Hishamuddin Rais mengucapkan “SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA” di dalam blognya Tukar Tiub… Lihatlah betapa sesatnya Hisham Rais dengan menganggap Hari Natal atau Hari Krismas yang disambut pada 25 Disember (esok) merupakan hari maulid Nabi Isa Alaihissalam…

Mungkin ramai yang tak tahu bahawa 25 Disember dikatakan hari lahir dewa pagan bernama Mithra. Dan ada sesetengah yang percaya bahawa Jesus adalah kelahiran semula Dewa Mithra. Ada pula menyatakan bahawa 25 Disember merupakan tarikh kelahiran Dewa Saturn… Hanya Allah Yang Maha Mengetahui…

“Mithra was born on December 25th as an offspring of the Sun. Next to the gods Ormuzd and Ahrimanes, Mithra held the highest rank among the gods of ancient Persia. He was represented as a beautiful youth and a Mediator. Reverend J. W. Lake states: “Mithras is spiritual light contending with spiritual darkness, and through his labors the kingdom of darkness shall be lit with heaven’s own light; the Eternal will receive all things back into his favor, the world will be redeemed to God. The impure are to be purified, and the evil made good, through the mediation of Mithras, the reconciler of Ormuzd and Ahriman. Mithras is the Good, his name is Love. In relation to the Eternal he is the source of grace, in relation to man he is the life-giver and mediator” (Plato, Philo, and Paul, p. 15).”

Malah dalam artikel lain juga menyatakan…

“Jesus was not even born in the winter season! When the Christ-child was born “there were in the same country shepherds ABIDING in the field, keeping watch over their flock by night” (Luke 2:8). This never could have occurred in Judaea in the month of December. The shepherds always brought their flocks from the mountainsides and fields and corralled them not later than October 15, to protect them from the cold, rainy season that followed that date. Notice that the Bible itself proves, in Song of Solomon 2:11 and Ezra 10:9, 13, that winter was a rainy season not permitting shepherds to abide in open fields at night.

“It was an ancient custom among Jews of those days to send out their sheep to the fields and deserts about the Passover (early spring), and bring them home at commencement of the FIRST RAIN,” says the Adam Clarke Commentary (Vol. 5, page 370, New York ed.)

Continuing, this authority states: “During the time they were out, the shepherds watched them night and day. As…the first rain began early in the month of Marchesvan, which answers to part of our October and November (begins sometime in OCTOBER), we find that the sheep were kept out in the open country during the whole SUMMER. And, as these shepherds had not YET brought home their flocks, it is a presumptive argument that October had not yet commenced, and that, consequently, our Lord was not born on the 25th of December, when no flocks were out in the fields; nor could He have been born later than September, as the flocks were still in the fields BY NIGHT. On this very ground, the nativity in December should be given up. The feeding of the flocks by night in the fields is a CHRONOLOGICAL FACT…See the quotations from the Talmudists in Lightfoot.”

Any encyclopedia, or any other authority, will tell you that Christ was not born on December 25. The Catholic Encyclopedia frankly states this fact.”

Jadi… Kepada pencacai-pencacai yang backup Hishamuddin Sesat tu, bawak-bawak bertaubatlah… Korang ni dah jauh sesat… Memang tak salah memberi ucapan Hari Natal, tetapi memesongkan fakta bahawa 25 Disember merupakan hari maulid Nabi Isa adalah bercanggah dengan Islam dan menyesatkan umat Islam yang lain…

Kepada Hishamuddin, dari hang dok ‘Tukar Tiub’ ada baiknya hang pi tukar fius dalam kepala hotak hang tu… Fius dalam kepala hotak hang tu dah lama berkarat… Cuba rujuk dengan pakar otak, mana tahu kot-kot penyakit gila meroyan hang tu datang balik…

Rujukan…

THE PLAIN TRUTH ABOUT CHRISTMAS

The Origin Of Christmas

The Truth about CHRISTMAS

Jesus as a Reincarnation of Mithra

Mithra: The Pagan Christ

*Nota: Kepada umat Islam yang ingin membaca rujukan di atas pastikan keteguhan iman anda cukup kuat agar tidak terpesong akidah seperti Hisham Rais… MasyaAllah…

Benarkan Guru Berpolitik: Masa Depan Anak-Anak Kita Bakal Menjadi Gelap

3 Komen

Membenarkan Guru Berpolitik Satu Idea Yang Bangang!!

Keputusan untuk membenarkan guru-guru berpolitik merupakan satu idea yang paling bodoh pernah aku dengari di alam ini. Kerana idea itu sepatutnya tak boleh diketengahkan langsung dan ianya bakal menggelapkan masa depan anak-anak kita kelak…

Bayangkan jika di sekolah majoriti guru adalah mempunyai haluan kiri iaitu dari spesis anjing kurap yang taunya memburuk-burukkan kerajaan dan pada masa yang sama makan gaji dengan kerajaan yang dikutuknya… Yang jadi mangsa adalah anak-anak kita yang terpaksa dihidangkan dengan ceramah politik dari cikgu dari seawal jam 8 pagi sehinggalah tamat sesi persekolahan.

Dengan ini maka masa depan anak-anak kita bakal digelapkan oleh guru sendiri yang sepatutnya mendidik dan membimbing mereka. Maka apabila tamat persekolahan, anak-anak kita tidak lagi bakal menjadi jurutera, doktor, eksekutif… tetapi akan menjadi extremist, terrorist dan chauvinist yang mana akan dikerahkan seluruh kudrat mereka dijalanan semasa diadakan perhimpunan haram…

Otak anak-anak kita yang sepatutnya diisi dengan ilmu matematik, kimia, sains dan biologi, kini akan diisi dengan idealogi serta agenda membenci kerajaan. Maka makin gelaplah masa depan anak-anak kita apabila tiada seorang pun bakal perwaris Malaysia ini menjadi orang yang berguna…

Idea-idea yang keluar dari otak manusia yang berlagak pandai tapi bodoh dan bebal, bukan mencerahkan lagi masa depan anak kita, tetapi tambah menyesatkan… Jadi aku harap cadangan sebegini sepatutnya difikirkan masak-masak sebelum dibuat keputusan terburu-buru. Bukan semua tenaga pengajar di sekolah-sekolah adalah penyokong setia kerajaan, ramai yang merupakan talam dua muka… gunting dalam lipatan… Oleh itu diharap kerajaan terutamanya Datuk Seri Najib jangan terpedaya dengan khabar-khabar indah kononnya semua guru menyokong Barisan Nasional… Fikirkan masa depan perwaris negara Malaysia ini jika didedahkan terlalu banyak unsur politik termasuklah unsur politik yang sempit serta bersifat ekstremis…

Baca sini:

Guru dibenar berpolitik
Aktif berpolitik: Guru boleh beri idea

Tok Garu Mengata UMNO Sesat?

3 Komen


Aku hampir tergelak apabila membaca artikel dalam blog ini: http://idhamlim.blogspot.com yang menyiarkan kenyataan Tok Garu mengatakan UMNO sesat… Beriktu adalah antara kenyataan-kenyataan yang kononnya menyokong dakwaan UMNO sesat yang aku petik dari blog tsb…

Petikan Dari Blog Tsb:

Perjuangan Umno sebenarnya amat dhalalah (sesat sesesatnya), kerana menolak Islam dan mengasingkan politik dengan agama. Kesan menolak Islam itulah, banyak pihak tidak faham Islam, termasuk rakan kita yang bukan Islam.

eXception Balas:

Apakah ada dalil dalam Al-Quran yang mengatakan Islam ni boleh dicampur aduk dengan hal keduniaan? Adakah ada nas atau hadis mengatakan hal-ehwal Agama Islam boleh dicampur aduk dengan hak keduniaan? Sedangkan di dalam Masjid kita ditegah membicarakan hal keduniaan? Bukankah Allah sendiri telah berfirman bahawa dunia ini adalah hiasan hidup, akhirat nanti adalah kekal dan abadi… Apakah Tok Garu menyangka Islam ini serupa ABC ataupun rojak yang boleh dicampur aduk ditokok tambah mengikut selera sendiri? Jika benar pendirian PAS terhadap Islam sedemikian, maka siapakah yang SESAT di sini?

Petikan Dari Blog Tsb:

Tindak tanduk Umno jelas mengkhianati perjuangan Islam, khususnya terhadap PAS. Berpandukan pengalaman lepas, PAS pernah membuat persetujuan masuk BN, maka ada yang menyokong dan menentang, sehingga ada kecelaruan dan munculnya golongan yang menentang kemasukan PAS dalam BN, seperti mana munculnya Bebas Bersatu sebagai serpihan PAS. Akibatnya lagi muncul pula Berjasa ketika PAS diambang kekalahan selepas diganyang Umno melalui peristiwa darurat 1977. Semuanya adalah nilai dan kesan pengorbanan besar PAS atas semata-mata ingin bersama Umno. Namun, pengorbanan itu tidak dihargai oleh Umno. Malah, PAS telah ditendang keluar. Ia sungguh perit bagi PAS untuk berbaik semula dengan Umno atau masuk balik BN.

Oleh sebab itu, PAS rela dan menyatakan komitmen tinggi bersama mengukuhkan perpaduan Pakatan Rakyat.

eXception Balas:

Kenyataan ini jelas Tok Garu cuba memutar-belit kenyataan… Siapakah sebenarnya yang enggan bermuzakarah dengan UMNO? Bukankah Tok Garu sendiri yang menentang idea tersebut sehingga memulaukan Haji Abdul Hadi Awang dan Ustaz Nasha? Siapakah yang beriya-iya ingin bermuzakarah dengan UMNO? PAS atau UMNO? Bukankah PAS yang beriya-iya dan kemudian UMNO hanya membuka pintu jalan perdamaian, tetapi Tok Garu juga yang menghalangnya? Ikhlaskah Pakatan Rakyat mahu mengukuhkan Islam, sedangkan kalimah Allah boleh dipermainkan?

Petikan Dari Blog Tsb:

Begitu pula, semenjak pilihan raya umum 2008 lalu sampai ke hari ini, Umno menuduh PAS sebagai boneka DAP. Sedangkan apa yang berlaku di Pulau Pinang sebelum ini, Umno yang mendapat kuasa majoriti. Pun begitu, pemimpin parti Gerakan yang menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang. Jelas, dalam keadaan itu, meletakkan kedudukan Umno sebagai parti yang menjadi kuda tunggangan (boneka) parti Gerakan. Di samping tidak kurang pula, ada sejumlah kerusi yang sepatutnya Umno bertanding (di kawasan majoriti Melayu), tetapi secara tidak beradab telah menyerahkan kepada pemimpin Gerakan, MCA dan MIC bertanding dengan alasan, kononnya ia simbol permuafakatan kuasa dalam BN.

eXception Balas:

Mengapa PAS takut mengaku bahawa sememangnya parti itu boneka DAP? Kenapa PAS tak mahu akui yang DAP adalah parti dominan dalam PR dan PAS hanya tukang basuh kaki DAP? Antara isu yang jelas menunjukkan PAS benar-benar menjilat buntut DAP ialah, menghina Sultan Perak, menyokong penggunaan kalimah Allah oleh Herald dan termasuklah menyokong bukan Islam membaca Al-Quran dengan tajwid yang lintang-pukang dan caca-marba….

Petikan Dari Blog Tsb:

Sekarang PAS dilihat berjaya bersama Pakatan Rakyat. Ia suatu perkembangan baik, memandangkan dulu PAS sendiri rela tidak berkawan dengan DAP, kerana ada pemimpinnya yang menyerang Islam. Sebaliknya sekarang, para pemimpin DAP termasuk Karpal Singh tidak lagi menyerang Islam. Malah berlaku perkembangan yang agak baik apabila sudah ada kalangan pemimpin Pakatan Rakyat (termasuk DAP) sudah mula pandai baca Al-Quran dan kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan DAP di Pulau Pinang sudah berani berikrar mengambil contoh gaya pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz. Sedangkan Gerakan, MCA dan MIC begitu lama (sejak merdeka) bersama Umno dalam BN, mereka itu tetap tidak faham-faham agama Islam.

eXception Balas:

Apa kejayaan PAS capai bersama PR? Adakah kerana kemenangan PRU yang lepas? Sedarlah kemenangan PAS dlm PRU yang lepas adalah kerana undi protes dan undi dari puak-puak DAP juga… Apakah yang dibanggakan sangat dengan pemimpin DAP membaca Al-Quran dengan tajwid lintang pukang dan hanya mencacatkan ayat suci itu sahaja. Adakah kejayaaan menghina qalam Allah dengan membenarkan kafir membacanya tanpa diberi tunjuk ajar tajwid yang sempurna sebagai perkara yang harus dibanggakan?

Jadi jika semua perkara di atas Tok Garu nak mengatakan UMNO sesat, sila cermin muka anda terlebih dahulu… Diulangi…. SILA CERMIN MUKA ANDA TERLEBIH DAHULU!!! Aku sungguh malu apabila ada umat Islam dikalangan Parti Ajaran Sesat ini berbangga apabila berjaya meranapkan Islam, berbangga apabila berjaya menghina Al-Quran dan berbangga apabila berjaya menghina kalimah Allah…

Inikah PAS yang anda bangga? Jika PAS mengata UMNO sesat. Aku lebih suka mengatakan PAS 1000 kali lebih sesat!!

Older Entries