Jenayah Meningkat Salahkan BN. Tapi Mereka Sokong Penjenayah.

Tinggalkan komen

Jenayah Meningkat Salahkan BN. Tapi Mereka Sokong Penjenayah.

Bila kes-kes jenayah meningkat, Pakatan Rakyat segera menuding jari kepada Barisan Nasional…

Mereka menuduh bahawa Barisan Nasional menjadi penyebab peningkatan kes-kes jenayah…

Pakatan Rakyat cuba ‘membasuh’ pemikiran rakyat untuk membenci Polis serta Barisan Nasional…

Tetapi pada masa yang sama… Mereka bersandiwara pula dengan bersimpati dan menyokong penjenayah…









Rakyat Malaysia tak perlu terpesona dengan sandiwara Pakatan Rakyat…

Sokongan mereka terhadap penjenayah tak pernah berubah…

Malah kalangan ahli dalam PR juga terdiri daripada PENJENAYAH!!

Lihatlah apabila melayu dibunuh oleh penjenayah dari kalangan ahli PR…

Adakah mereka akan bantu keluarga mangsa??

Adakah mereka bersimpati??

Adakah mereka mengutuk pembunuh tersebut??


Mereka di bawah juga adalah mangsa penjenayah…

Mahukah korang lihat ahli keluarga korang jadi begini??

Hanya polis yang mampu membenteras jenayah…

Tetapi Pakatan Rakyat juga membencikan pasukan Polis…

Malah ada yang mahu membunuh anggota Polis…

Bagaimana jenayah hendak kurang…

Pakatan Rakyat menyokong penjenayah…

Pakatan Rakyat juga memusuhi pasukan Polis…

Hanya penjenayah sahaja takut dan bencikan Polis…

Tak perlu terpedaya lagi dengan sandiwara demi sandiwara oleh Pakatan Rakyat…

Artikel Berkaitan: PDRM – Rakan Jenayah Si Mati Dakwa Polis Lepaskan Tembakan Ala Ala Filem Koboi.

Advertisements

PAS mungkin sudah lupa….

Tinggalkan komen


PAS bermati-matian berjihad menyerang BTN dan mepertahankan maruah kafir laknat DAP. Walaupun mereka sedar BTN mahu menyemai semangat patriotisme, tetapi dek kerana pendek akal dan tidak tahu menggunakan otak, ahli-ahli PAS beramai-ramai menyanjung kafir laknat DAP.

PAS mengatakan BTN menyemai perasaan perkauman. Malah membenci pemimpin-pemimpin pembangkang. Tidakkah PAS sedar PAS juga menggunakan pendekatan tersebut di sekolah-sekolah agama mereka?

Mereka menyemaikan perasaan benci terhadap pemimpin kerajaan BN. Malah mengagung-agungkan Tok Garu Nik Aziz. Malah di IPT-IPT juga tak terkecuali benih-benih ini disemai oleh anjing-anjing (pensyarah-pensyarah yang makan gaji dengan kerajaan tetapi pada masa yang sama menentang kerajaan) dengan menghasut supaya pelajar membenci kerajaan. Malah mereka juga bertanggungjawab mengheret anak bangsa mereka sendiri ke jalanan terpekik terlolong membakar bendera negara sendiri, memukul Polis yang mahu meleraikan rusuhan.

Apakah PAS sudah lupa? Mungkin PAS tidak lupa tetapi buat-buat lupa. Sejak PAS bersekongkol dan berdampingan dengan DAP dan Anwar, hala tuju PAS mula samar-samar. Perjuangan menegakkan Islam hanya menjadi mainan lidah.

PAS mungkin sudah lupa….

Tinggalkan komen


PAS bermati-matian berjihad menyerang BTN dan mepertahankan maruah kafir laknat DAP. Walaupun mereka sedar BTN mahu menyemai semangat patriotisme, tetapi dek kerana pendek akal dan tidak tahu menggunakan otak, ahli-ahli PAS beramai-ramai menyanjung kafir laknat DAP.

PAS mengatakan BTN menyemai perasaan perkauman. Malah membenci pemimpin-pemimpin pembangkang. Tidakkah PAS sedar PAS juga menggunakan pendekatan tersebut di sekolah-sekolah agama mereka?

Mereka menyemaikan perasaan benci terhadap pemimpin kerajaan BN. Malah mengagung-agungkan Tok Garu Nik Aziz. Malah di IPT-IPT juga tak terkecuali benih-benih ini disemai oleh anjing-anjing (pensyarah-pensyarah yang makan gaji dengan kerajaan tetapi pada masa yang sama menentang kerajaan) dengan menghasut supaya pelajar membenci kerajaan. Malah mereka juga bertanggungjawab mengheret anak bangsa mereka sendiri ke jalanan terpekik terlolong membakar bendera negara sendiri, memukul Polis yang mahu meleraikan rusuhan.

Apakah PAS sudah lupa? Mungkin PAS tidak lupa tetapi buat-buat lupa. Sejak PAS bersekongkol dan berdampingan dengan DAP dan Anwar, hala tuju PAS mula samar-samar. Perjuangan menegakkan Islam hanya menjadi mainan lidah.

Antara Rohaizad dengan Eli siapa paling tak bermoral?

9 Komen

Rohaizat Perlu Letak Jawatan, Eli Bogel Tak Apa


Kenapa PAS tidak menyuruh ‘ADUN Telanjang’ letak jawatan kerana masalah moral?

PAS suruh Rohaizat Othman, calon BN di Permatang Pasir letak jawatan atas alasan menghadapi masalah dengan Majlis Guaman. Rohaizat juga dikatakan seorang pecah amanah dan disenarai hitam dalam Majlis Guaman.

Lupakah kita siapa yang mahu berbicara mengenai Islam secara terbuka? Majlis Guamankan. Majlis ini menjadi tali barut kepada Anwar Ibrahim dan platform kepada HINDRAF dalam mengawal sistem kehakiman negara. Perlu diingat, Majlis Guaman sebenarnya tempat cari makan bagi ‘paria profesional’ dan kebanyakan daripada mereka berketurunan India.

Kalau Majlis Guaman memperjuangkan keadilan untuk rakyat Malaysia, kenapa mereka tidak mendesak Anwar Ibrahim mematuhi prosedur yang ditetapkan dalam menghadapi kes liwat? Mereka diam sahaja. Tetapi apabila melibatkan kepentingan orang Melayu, Islam dan UMNO, Majlis Guaman menjadi ‘Pejuang’ kononnya mereka kini berjuang menegak benang yang kering.

1. Kalau Rohaizat perlu letak jawatan, kenapa ELizabertah Wong dan Ronnie Liu tak perlu letak jawatan? Satu bogel- mengaku buat dan satu lagi kaki samseng!!!

2. Kenapa Anwar Ibrahim tak letak jawatan walaupun pernah dijatuhi hukuman penjara 6 tahun kerana kesalahan rasuah? Anwar Ibrahim perlu letak jawatan kerana menghadapi masalah moraliti dengan Saiful Bukhari dan kini berulang-alik ke mahkamah.

3. Nik Aziz pernah kata- jangan serang peribadi sebaliknya seranglah dasar parti. Kenapa ahli PAS tidak mendengar kata-kata Nik Aziz? Adakah Nik Aziz sudah nyanyuk dan orang PAS tidak perlu dengar cakapnya? Jadi, Nik Aziz perlu letak jawatan sebab orang PAS sudah tidak hormat padanya lagi.

4. PAS sudah takut untuk menghadapi kenyataan- yang mereka akan ditolak mentah-mentah oleh pengundi. Yang pasti undi majoriti mereka akan berkurangan. Dasar PAS di Pulau PInang tidak menjanjikan apa-apa untuk Islam dan Melayu melainkan dianjingkan DAP untuk menyokong dasar menghalau Melayu dan India sahaja. Lihat apa yang berlaku kepada penduduk Kg Buah Pala di Pulau Pinang.

abe MIE- sebenarnya isu Rohaizat hanya alat propaganda PAS dan Pakatan apabila mereka tidak mampu menyelesaikan masalah penduduk sejak 15 tahun di bawah PAS dan menutup masalah moral yang dihadapi oleh Anwar Ibrahim sejak 15 tahun yang lepas. 15 tahun bukan satu jangka masa yang pendek dan 15 tahun juga penduduk Permatang Pasir diperbodohkan dengan dakyah-dakyah oleh Pakatan terutamanya PAS (Parti Angkut Sampah).

Petikan Dari Blog: Abe Mie Terjah

Itulah PAS… Kuman seberang laut boleh nampak, tapi gajah depan mata buat-buat tak nampak… Aku rasa isu Eli ni lagi tak bermoral. Boleh menjejaskan kredibilitinya sebagai ADUN. Sebab apa yang dilakukannya adalah semasa dalam jawatan ADUN. Mengapa PAS tak suruh Eli letak jawatan?

Isu Rohaizad yang dicanangkan PAS takde kena-mengena pun dengan dia. Kerana yang buat hal ialah rakan kongsinya… Begitulah PAS apabila sudah ketandusan modal. Maka dicanangkan segala aib orang lain. Bila orang buka aib pemimpin PAS, tau lak marah… Tapi PAS boleh pulak buat serangan peribadi…

Jika Datuk Seri Najib terkenal dengan konsep 1 Malaysia, Nik Aziz pula terkenal dengan konsep Menghalalkan Cara… Tak kiralah ianya haram, berdosa… Bagi PAS, ianya tak berdosa kerana kita menyerang keperibadian musuh… Siapa kata tak berdosa? Dalam Allah juga melarang kita mencerca sesama manusia dan sentiasa bersangka baik….

Insaf dan sedarlah penyokong PAS sekelian. Parti yang kamu sokong ini langsung tak boleh beri jaminan syurga kepada kamu semua. Nik Aziz bukan wali, bukan Nabi, juga bukan Rasul. Malah Rasulullah juga tidak berani beri jaminan syurga kepada umatnya yang terkemudian. Sebab Baginda tahu, ketentuannya adalah milik Allah. Allah sahaja berhak menentukan. Bukan Nik Aziz… Nik Aziz hanyalah insan biasa. Makhluk ciptaan Allah juga… Sama seperti kita…. Sedarlah…

Bila Melayu Cakap, Dikatakan Menghasut, Orang Lain Cakap, Dikatakan Kebebasan Bersuara

Tinggalkan komen


Oleh Semut Besi

Semut Besi percaya, ramai yang menjangkakan, kenyataan Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir yang mencadangkan agar kerajaan mewujudkan hanya satu sistem pendidikan berteraskan semangat kebangsaan, pasti akan mendapat bangkangan daripada orang bukan Melayu.

Telahan itu terbukti benar, walaupun matlamat murni atas alasan bagi menyatupadukan rakyat dan mengelak polarisasi kaum di negara ini, namun puak-puak cauvinis sudah pasti akan menentang kononnya mahu mempertahankan sistem pendidikan ibunda masing-masing.

Benar, selama ini hanya Malaysia yang memberikan kelonggaran kepada penubuhan sekolah-sekolah cina dan tamil, namun inikah hasilnya seperti yang kita lihat ketika ini?

Ke mana perginya usaha-usaha menyatupadukan rakyat pelbagai kaum di Malaysia.

Semut Besi yakin, suasana di Malaysia ketika ini hanya di permukaan sahaja nampak aman damai, tetapi realitinya semangat perkauman begitu menebal sekali.

Pergilah ke mana-mana, amat jarang sekali boleh dilihat orang Melayu, Cina dan India duduk semeja menikmati makanan, itu hanya sekadar asas untuk dijadikan contoh.

Ketika politik Melayu dikatakan mengalami perpecahan akibat kehadiran Datuk seri Anwar Ibrahim, seorang yang pernah disabitkan dengan kesalahan tidak bermoral dan liwat tetapi tidak diangkat menjadi ‘hero’ akibat sikap orang nombor satu yang kononnya mahu menegakan keadilan dan ketelusan, kini kaum-kaum lain semakin galak mempersoalkan kepentingan Melayu.

Bukan DAP, tetapi parti-parti komponen dalam Barisan Nasional (BN) sendiri telah membuktikan mereka bukanlah rakan kepada UMNO ketika suasana politik negara masa kini.

Dengan tidak semena-mena, terhambur dari mulut pemimpin mereka, kenyataan-kenyataan mempersoalkan orang Melayu, seolah-olah kegagalan calon-calon mereka pada pilihan raya umum lalu sekaligus menyaksikan buat pertama kalinya BN gagal mengekalkan mejoriti dua pertiga di Parlimen, berpunca daripada UMNO.

Orang Melayu dan agama Islam diperkotak-katikkan oleh puak-puak yang merasakan mereka kini semakin kuat, Raja-Raja Melayu tidak dihormati, peraturan negara dipermainkan, malah 1,001 macam lagi telatah puak-puak cauvinis ini yang begitu memualkan.

Sekian lama orang Melayu bersabar, bertolak-ansur, makin besar kepala puak-puak ini.

Bagi Semut Besi, bukan sekadar Lim Kit Siang mahupun Karpal Singh, namundari sebesar-besar pucuk pimpinan parti BN sendiri seperti Datuk Seri Ong Tee Keat, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon, Datuk Seri S. Samy Vellu, Datuk Seri Chua Soi Lek, Datuk Tan Lian Hoe, mereka tidak boleh lari daripada mengakui pernah mengeluarkan kenyataan menghiris hati orang Melayu.

Bukan seolah-olah lagi, tetapi sememangnya mereka lupa bahawa mereka berada di Parlimen, hasil kemenangan kerusi masing-masing selama ini adalah menerusi undi orang Melayu.

Tetapi sekali orang Melayu bersuara, nah kita lihak apa tindak balas mereka terhadap Datuk Ahmad Ismail.

Mereka menuntut UMNO mengambil tindakan menyebabkan akhirnya dengan berat, UMNO terpaksa bertindak dan Ahmad digantung tiga tahun keahlian dalam parti.

Semut Besi percaya, sekarang mereka juga mahu melihat tindakan yang sama dikenakan terhadap Mukhriz pula seperti mana kenyataan Tee Keat, Soi lek dan Liow Tiong Lai yang membelasah Mukhriz dengan secukup-cukupnya.

Malah, Samy Vellu yang selama ini bergantung kepada undi Melayu tetapi kini ditolak termasuk pengundi India sendiri, mendesak Peguam Negara bertindak terhadap Mukhriz.

Inilah bahana apabila orang Melayu bersuara. Mereka akan dianggap membangkitkan soal-soal perkauman tetapi pada masa yang sama puak yang beranggapan sedemikian dengan lancang terlebih dahulu menyakiti hati orang Melayu.

Kit Siang menuduh Mukhriz sebagai menghasut walaupun kenyataannya sekolah vernakular ini menjadi punca sebenarnya kenapa kaum-kaum di Malaysian ini semangkin renggang.

Nampak sangat Kit Siang ini bias terhadap Melayu, bila Soi Lek kata Ketuanan Melayu tidak releven, beliau sikit pun tidak komen sebab yang kena itu orang Melayu.

Tetapi bila kepentingan Cina disentuh dengan bingkas dia bangun menentang Melayu sebagai penghasut, kalau tidak mahu kepentingan mereka disentuh jangan mencabar ksebaran orang-orang Melayu.

Apa semua ini?

Kalau nak diikutkan cadangan menubuhkan sekolah satu sistem itu lebih rasional demi untuk perpaduan kaum di negara ini dan tidak boleh dianggap perkauman jika mereka sendiri sama-sama mempunyai semangat kebangsaan seperti kita semua.

Tetapi ternyata mereka sendiri tidak mahu mengiktiraf Melayu sebagai tuan kepada negara ini, kononya tidak mahu menjadi hamba kepada kaum Melayu walaupun amat jelas sekali negara ini sememagnya bersultankan bangsa Melayu sebagai ketua negara, malah ketua kerajaan kita pun adalah berbangsa Melayu yang menjadi pemerintah kepada negara ini, ini adalah hakikat, bukannya hasutan untuk menghina bangsa dan kedudukan mereka.

Ada pihak merasakan apa yang diperkatakan oleh Mukhriz adalah bertujuan untuk memulangkan paku buah keras kepada kaum-kaum lain yang langsung tidak mahu memahami konsep di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung.

Setelah bermacam-macam tuntutan dikeluarkan oleh pemimpin politik ini, nampaknya mereka tidak boleh menerima hakikat bahawa orang Melayu di negara ini juga mempunyai tuntutan!

Mereka perlu ingat, konsep Ketuanan Melayu, hak istimewa orang Melayu dan kedaulatan agama Islam bukan datang secara tiba-tiba, konsep begini tidak akan wujud sekiranya dari awal lagi orang Melayu menjadi satu kaum yang dominan, kuat, kaya dan membentuk majoriti yang tersangat besar di negara ini, sama seperti Melayu di Indonesia, Siam di Thailand dan Cina di Singapura.

Konsep-konsep itu bagi Semut Besi, wujud kerana keterpaksaan orang Melayu untuk menerima mereka ke dalam Persekutuan Tanah Melayu yang bersedia untuk merdeka beberapa tahun selepas itu.

konsep-konsep itu wujud bersama pengorbanan besar orang Melayu selepas selama ribuan tahun mendiami tanah Semenanjung, membayar dengan darah, keringat dan air mata demi mempertahankan negara ini yang dijajah silih berganti oleh Siam, Portugis, Belanda, Inggeris dan Jepun.

Jangan lupa juga bahawa negara ini juga pernah dijajah oleh puak-puak ini selama 14 hari melalui komunis yang ketika itu dikenali sebagai bintang tiga.

Bayangkan, selama hampir 500 tahun dijajah, orang Melayu perlu sekali lagi berkorban semata-mata ingin melihat tanah ini dipulangkan kepada mereka.

Orang Melayu berada di persimpangan dilema ketika itu, seolah-olah ditelan mati emak, diluah mati bapak, ibarat perlumbaan jalan kaki secara marathon, dalam keadaan mendahului, garisan penamat sudah kelihatan, namun keletihan membuatkan seolah-olah penamat berada terlalu jauh dalam jangkauan.

Orang melayu akhirnya membuat keputusan, pengorbanan ini diharapkan menjadi yang terakhir, dengan tuntutan sedikit keistimewaan diberikan kepada mereka, selaku tuan tanah kedaung.

Hari ini, selepas kuasa politik yang melindungi orang Melayu di negara ini ditewaskan oleh rakyat terbanyak, hasil dari manipulasi, tipu helah dan fitnah yang berleluasa, ditambah dengan keangkuhan pemimpin-pemimpin yang berada di puncak kuasa, orang Melayu dituntut saban hari untuk melepaskan sedikit hak yang mereka ada.

Sayangnya, hanya hak Melayu dituntut, dan apabila Melayu menuntut supaya hak yang diberikan kepada golongan pendatang ini turut dikembalikan, orang Melayu dituduh menghasut, perkauman, cuba menjadi jaguh.

Mukhriz hanya melontarkan satu daripada puluhan, kalau tidak mungkin ratusan tuntutan yang ingin dibuat oleh orang Melayu – reaksinya adalah keengganan dan sanggahan keras,

Oleh itu kepada pemimpin-pemimpin Melayu yang kini sedang berada di puncak kuasa, baik dari UMNO, PAS mahupun PKR, rayuan orang Melayu adalah jangan langsung diberi ruang kepada golongan ini menuntut lebih daripada apa yang sepatutnya.

Sumber: http://www.malaysia-instinct.com

Belia mulai sokong UMNO, PAS tersepit

Tinggalkan komen


PAS semakin tersepit apabila ramai belia semakin menyokong UMNO terutamanya belia di Kelantan. Oleh kerana dek ketakutan tersebut maka Haprak Daily pun cuba menghasut belia-belia ini agar tidak terpedaya dengan kepimpinan Najib setelah diperdaya oleh kepimpinan PAS. Baca aje lah petikan akhbar Haprak Daily ni:


Sekiranya benar bahawa golongan belia menyatakan sokongan padu terhadap kewibawaan Perdana Menteri, Dato’Seri Najib Tun Razak, golongan ini juga seharusnya mendesak agar penubuhan Suruhanjaya DiRaja adalah untuk menyiasat kes kematian misteri Teoh Bang Hock.

Exco Pemuda PAS Pusat, Firdaus Jaafar berkata demikian sewaktu mengulas mengenai hasil tinjauan Yayasan Kerjasama Malaysia bahawa 64 peratus golongan belia berpendidikan tinggi di Malaysia menyakini kepimpinan, keupayaan dan prestasi Najib sebagai Perdana Menteri.

Jelas Fidaus, golongan belia tidak seharusnya terpedaya dengan tawaran Barisan Nasional sehingga melupakan segala ‘jenayah politik’ yang telah dilakukan oleh parti itu.

“Golongan belia yang akan memimpin negara tidak seharusnya mengabaikan isu seperti kronisma serta jenayah politik yang dilakukan oleh pemimpin negara. Tidak sepatutnya apabila mereka mendapat sogokan atau umpan dengan melupakan segala bentuk ancaman serta politik di negara ini.

“Kita tidak mahu golongan belia yang mendabik dada seterusnya menyatakan Najib adalah yang terbaik sedangkan banyak kegagalan yang tidak dapat dilaksanakan dalam memajukan golongan belia termasuk fungsi Kementerian Belia dan Sukan itu sendiri,”katanya.

Tambahnya lagi, kebangkitan sebahagian golongan belia hari ini dalam menegakkan keadilan seperti dalam Himpunan Bersih serta Himpunan Mansuhkan PPSMI membuktikan mereka semakin matang dalam menilai apa yang dilakukan kepimpinan negara.

Justeru katanya, golongan belia sekali lagi harus menyatakan pendirian mereka membantah kezaliman yang dilakukan kerajaan dengan menyertai perhimpunan Mansuh pada 1 Ogos nanti.

Kah kah kah… Memang sah PAS dah takut setengah mati bila belia mula berpaling arah… Ye lah semasa kepimpinan Pak Lah dulu, BN tidak mesra belia. Maka dari kesilapan itu di bawah kepimpinan DS Najib ianya telah menyedarinya, maka belia mula menyatakan sokongan terhadap beliau dalam pilihanraya kecil Manik Urai bulan lepas.