Tafsiran Sebenar Negara Maju Oleh Pemimpin PAS…

Tinggalkan komen

Tafsiran Sebenar Negara Maju Oleh Pemimpin PAS…

Tiga poster di bawah bakal membuatkan pencacai DAP BUTTHURT sehingga tercirit-cirit berak cair… Kah kah kah kah… Apa yang dipaparkan di bawah ini BUKAN FITNAH… Tetapi ianya satu REALITI dan satu HAKIKAT yang perlu diterima oleh pencacai DAP sekelian… Jom layan… (Sila klik gambar untuk besarkan)

Advertisements

65 Tahun Usia UMNO, Tapi Pemimpin Masih Belum Matang

Tinggalkan komen

Selamat Ulang Tahun Ke-65 UMNO

Selamat menyambut ulangtahun ke 65 eXception ucapkan buat UMNO, nampaknya usia UMNO menunjukkan kematangan, akan tetapi paling menyedihkan kebanyakan pemimpin UMNO masih belum menunjukkan kematangan dalam memimpin…

eXception ambil satu contoh sorang menteri yang taunya dok beri amaran… Takde tindakan langsung… Sia-sia sahaja tanggungjawab yang diberikan oleh Yang Di Pertuan Agong dan rakyat… Pemimpin sorang ni suka bermain cara selamat, bak kata orang Jawa, ‘Play Safe’… Dia lebih rela menyelamatkan batang tengkoknya dari menyelamatkan maruah orang melayu… Durjana sungguh menteri ini… Bila atas pentas… Ucapan berapi-api… Membakar semangat… Tapi hakikatnya… Ucapan sahaja yang berapi… Tapi tindakan… Hancurrr…!!

Sorang lagi ialah pemimpin angkatan Pemuda UMNO… Org panggil dia KJ… eXception tak pasti apa maksud KJ tu… Samaada Khalid Jamlus, atau Kera Jantan atau Kerry Jamban… Tak taulah… Dia mempunyai cita-cita tinggi… Iaitu nak jadi menteri, tetapi harapan dia punah sebab timbalan lak dapat jadi menteri… Apa kes? Bermacam-macam wayang dibuat, termasuk membuat terjunan payung terjun demi meraih populariti… Tapi malang… popularitinya semakin menyusut… Puas dok arah anak buahnya mintak desak bagi jawatan menteri kat dia, tapi tak dapat sambutan dari Perdana Menteri… Kesian… Apa perjuangan dia yang sebenar dalam UMNO? Nak jadi menteri ke atau nak memimpin Pemuda UMNO??

Malah terdapat juga pemimpin-pemimpin UMNO yang sukakan populariti… Adakan sidang akhbar itu, adakan sidang akhbar ini… Nak bina reban ayam belakang rumah pun nak buat sidang akhbar… Pemimpin macam ni ke kita harapkan? Taunya syok sendiri…

Ada juga kalangan menteri dikatakan bersifat talam dua muka… Yang ni jenis sangat berbahaya… Sebab banyak kenyataannya akan bersikap menyebelahi musuh… Menteri jenis macam ni patut digugurkan sahaja…. Selain talam dua muka, ada juga menteri yang jenis bermuka-muka… Dulu dengan PM lama siap merayu-rayu lagi tak bagi hamba Allah tu letak jawatan… Lepas dapat boss baru, hamba Allah tu dihina dan dikejinya… Jenis ni lagi lah tak boleh pakai, sebab tak reti nak hormat bekas boss…

Harapan eXception agar 65 tahun usia UMNO semakin mematangkan pemimpin, walaupun masih ada lagi yang belum matang… Harap Datuk Seri Najib, gugurkan sahaja mereka yang memberikan liabiliti kepada UMNO… Mereka inilah bakal merosakkan UMNO dari dalam…