Hari ini, kami ingin mengisahkan sebuah kisah yang tidak pernah dibukukan atau diberitahu kepada umum. Menteri Besar Selangor dari PKR, Tan Sri Khalid Ibrahim dikenali kerana kegagapan beliau, tetapi jauh dari pengetahuan orang adalah dia tidak tergagap berkenaan bab perempuan.

Perhubungan yang suka dijalin oleh Khalid adalah perhubungan dengan wanita yang bekerja di bawahnya. Orang yang menganalisa mereka yang suka perhubungan sulit sedemikian menganggap ini suatu perangai ‘haruan makan anak.’ Psikoloji yang menjadikan seseorang sedemikian adalah perangai suka membuli atau mendominasi orang lain, khususnya mereka di bawahnya.

Kisah hubungan sulit Khalid sewaktu beliau merupakan seorang boss besar di PNB adalah open secret yang diketahui ramai. Sesiapa saja yang bekerja di PNB tahu bahawa Khalid mempunyai perhubungan sulit dengan Setiausaha Peribadinya wanita bernama Rahimah. Memang Rahimah adalah idaman setiap jejaka di PNB dahulu. Orangnya cantik dan bentuk badan yang menggiurkan tapi setakat tengok sajalah bujang-bujang mahupun suami orang yang teringin.

Khalid memang seorang yang sangat licik dan cekap. Pada mulanya, dia dapat ‘cover line’ untuk merahsiakan perhubungan sulit ini, tetapi “sepandai-pandai tupai melompat, ke tanah jua akhirnya.” Orang sepejebat mula timbul curiga bila Rahimah sering kelihatan berada sama hingga lewat malam di pejabat. Kisahnya ada staf yang pergi menjumpainya terjumpa mereka berdua dalam keadaan yang seolah-olah baru lepas bercumbu-cumbuan. Lama-lama ramai yang menyedari perkara sama.

Perangai Khalid memang seorang yang kuat mendengki dan suka mendominasi orang-orang di bawahnya. Dia terkenal dengan permainan politik pejabat hingga dapat membodek Pengerusi PNB Tun Ismail Ali untuk percaya penuh padanya. Dari kepercayaan ini, dia gunakan untuk membunuh satu-satu mangsanya. Masa dahulu, Setiausaha Agung PKR Dato Salehuddin Hashim merupakan salah seorang dari mereka yang dimusuhinya.

Rupa-rupanya perangai ‘haruan makan anak’ ini tidak habis-habis lagi walaupun sudah jadi orang politik yang gerak laku kena sentiasa berhati-hati. Tidak dapat lakukan terhadap staf pejabat, Khalid telah lakukan perkara sama terhadap ahli exco lain. Dalam diam-diam Khalid telah ada hubungan sulit dengan exco dari PKR yang penuh kontroversi, Elizabeth Wong. Mereka kelihatan amat intim di khalayak ramai, namun siapa sangka keintiman mereka ini berakhir di kamar tidur.

Katanya ini adalah penyebab sebenar yang membuatkan si Hilmi, kekasih Eli Wong semasa itu dari koleksi kekasih-Kekasih Eli, menjadi amat cemburu. Hilmi adalah pengikut setia Azmin Ali dan telah meminta khidmat nasihat dari bosnya. Mereka pun a memasang perangkap untuk menjatuhkan Elizabeth Wong!

Perangkap mengena dan Eli dibogelkan di serata dunia. Eli sememangnya mempunyai nafsu yang kuat dan menjalani hidup seks bebas yang sentiasa menukar pasangan. Dalam bab ini, hutan exco alam sekitar ini tidak memilih dan sedia berhangatan dengan pelbagai bangsa. Cock a doodle do. Any cock would do.

Ingatkah anda bagaimana Khalid Ibrahim berkeras mempertahankan semasa skandal ini meletup tidak lama dahulu? Mana mungkin dia membenarkan kekasih hatinya diperlakukan begitu. Macam-macam konar baring dan putarbelit si Khalid untuk melengah-lengahkan keputusan dalam usaha bermati-matian mempertahan dan menyelamatkan Eli. Akhirnya dapat diselamatkan ratu cinta pelbagai bangsa.

Di dalam Parti PKR sememangnya wujud beberapa kem yang berlainan. Adegan jatuh-menjatuhkan di antara satu sama lain sudah menjadi permainan politik dalaman bagi pemimpin yang sudah mula merasai kuasa. Si polan A akan cuba mencari kelemahan si Polan B dan begitu juga sebaliknya. Kewujudan persaingan kem ini yang mendedahkan kita akan rahsia pelik dalam PKR.

Siapa boleh menyangka Khalid yang gagap ini tidak gagap dalam hal perempuan? Rupanya Khalid terlindung disebalik kegagapan seorang kasanova yang bernafsu besar!

Sumber: The Unspinners

Khalid Gagap, skandalnya tak sudah-sudah… Sejak dahulu kedengaran, kini kedengaran lagi… selamanya akan kedengaran…

Advertisements