DAP kata UMNO yang sesatkan melayu?

8 Komen

DAP: Umno yang sesatkan Melayu

Seorang pemimpin DAP menafikan dakwaan orang Melayu yang menyertai parti itu disifatkan sebagai “kumpulan sesat dalam politik” dan “digesa agar kembali ke pangkal jalan”.

Ahli jawatankuasa pusat DAP Ahmad Ton sebaliknya mendakwa Umno sendiri yang menyesatkan orang Melayu di negara ini.

“Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sanggup mengikut (semangat) pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz. Ikut Umar Abdul Aziz tidak sesat.

“Di Pulau Pinang, sekolah agama rakyat, kerajaan negeri bantu. Kalau di Johor, ia ditutup,” katanya kepada Malaysiakini hari ini.

Selain Ahmad yang sudah lama bergiat dalam DAP, parti itu turut melantik Tunku Abdul Aziz Ibrahim, yang sebelumnya terkenal aktif bersama Transparency International, sebagai naib pengerusinya Ogos tahun lalu.

Abdul Aziz kemudiannya dilantik sebagai anggota Dewan Negara.

Ahmad, yang juga naib pengerusi DAP Johor, berkata beliau berasa malu dengan tindakan kerajaan negeri itu, berbanding dengan kerajaan Pulau Pinang yang membantu sekolah agama rakyat (SAR) terutama menaikkan gaji guru-guru dan menyedia peruntukan kepada sekolah terbabit.

“Jadi tidak betul, kalau (Umno) kata kita sesat,” tambahnya.

SAR di negeri itu ditutup secara berperingkat-peringkat mulai tahun lepas dan DAP bersama Pakatan Rakyat di Johor menghantar memorandum kepada menteri besar berhubung isu tersebut.

Ahmad diminta mengulas dakwaan Ketua Penerangan Umno, Ahmad Maslan bahawa orang Melayu yang menyertai DAP sebagai kumpulan tersesat jalan politik dan digesa kembali menyokong Umno.

Pemimpin Umno itu dipetik berkata tindakan mereka juga satu kesilapan besar kerana perjuangan DAP tidak langsung membela Melayu dan perkembangan Islam, malah turut menyamaratakan semua kaum, sekali gus menguburkan terus hak istimewa orang Melayu.

Dihubungi hari ini, Ahmad menambah, perjuangan DAP bertujuan mewujudkan bangsa Malaysia dan ia bertepatan dengan isi al-Quran yang mahu manusia yang berbilang kaum saling berkenal-kenalan dan berkasih sayang.

“DAP dilihat sebagai parti Cina sebab kaum Cina ramai masuk, tidak ramai ramai orang Melayu masuk. Cuba orang Melayu ramai masuk, jadi parti orang Melayulah,” katanya.

Sementara itu, penyelaras Unit Penyelidikan DAP Wan Hamidi Hamid menyifatkan kenyataan pemimpin Umno itu “kurang cerdik” dan “agak menyedihkan” bagi seseorang yang berjawatan tinggi dalam parti.

“Nampak sentimen perkauman agak kuat,” katanya kepada Malaysiakini.

Tambahnya, sejak DAP ditubuhkan lebih 40 tahun lalu, terdapat pemimpin Melayu yang pernah bertanding atas tiket parti itu, antaranya, allahyarham Ahmad Noor.

“Kenapa (Umno) tidak tegur (beliau) masuk DAP sebagai sesat?” kata Wan Hamidi, pengarang buku Lim Guan Eng: Dari Penjara ke Tampuk Kuasa.

Sumber: Akhbar Penipu Online

Kah kah kah kah… Pecah perut aku mendengar kata-kata seorang pengkhianat bangsa dan agama ni. Mereka beriya-iya mahu membodek LGE dengan menjilat buntut LGE yang seumur hidupnya tak pernah pun basuh berak dengan bersih. Semua main lap dengan tisu… Sah la semua melayu ni kaki pembodek no 1… Adakah mereka sedar cita-cita sebenar DAP? Cita-cita DAP ialah mahu menghapuskan Agama Islam dari Malaysia ini. Sama seperti yang berlaku di Singapura. Malah DAP bercita-2 mahu menajdikan melayu sbg kaum minoriti dan terbuang dan mahu jadikan cina sbg kaum majoriti dan berkuasa… Seperti yang berlaku di Singapura… Masih tak nak sedar ke diorang ni? Mungkin kelazatan taik kuning LGE tu membuatkan mereka asyik dan leka?

Taksub Lagi Menyesatkan

Tinggalkan komen


Imej perbualan ini aku perolehi dari blog PISAU.NET
Korang tengoklah betapa teruknya pengikut PAS ini. Malah ada yang kata Nik Aziz boleh beri syafaat kepada mereka…

Taksub mereka kepada Nik Aziz melampau sehingga menyamai Nik Aziz setaraf nabi atau rasul. Tak tahulah apa nak jadi. Malah ada kalangan pengikut yang taksub ini menggantungkan gambar Nik Aziz di rumah dan didewa-didewakan… Tak ubah seperti kaum India yang menggantung gambar dewa mereka di dalam rumah.

Taksub Lagi Menyesatkan

Tinggalkan komen


Imej perbualan ini aku perolehi dari blog PISAU.NET
Korang tengoklah betapa teruknya pengikut PAS ini. Malah ada yang kata Nik Aziz boleh beri syafaat kepada mereka…

Taksub mereka kepada Nik Aziz melampau sehingga menyamai Nik Aziz setaraf nabi atau rasul. Tak tahulah apa nak jadi. Malah ada kalangan pengikut yang taksub ini menggantungkan gambar Nik Aziz di rumah dan didewa-didewakan… Tak ubah seperti kaum India yang menggantung gambar dewa mereka di dalam rumah.

Nizar telah sesat!! Wajib bertaubat!!

5 Komen


Dahulu Mufti Perak sudah mengatakan hampir 100,000 orang melayu murtad. Kini apa yang dikatakan oleh beliau adalah benar. Orang melayu pakatan sudah murtad kepada agama kristian. Dan agenda pendakyah kristian sudah hampir berjaya menghancurkan orang islam di Malaysia.

Ketika Islam Dicabar, Rasullullah s.a.w Di Hina, Bangkitlah Wahai Umat Muhammad Demi Mempertahankan Akidah Dan Kebenaran Yang Diyakini

Kenalilah orang kafir jahanam yang menjadi sahabat PAS… Hayatilah Surah Al-Baqarah ini, Ayat 6-hingga 13

[6]Sesungguhnya orang-orang kafir (yang tidak akan beriman), sama sahaja kepada mereka: sama ada engkau beri amaran kepadanya atau engkau tidak beri amaran, mereka tidak akan beriman.

[7](Dengan sebab keingkaran mereka), Allah mematerikan atas hati mereka serta pendengaran mereka, dan pada penglihatan mereka ada penutupnya; dan bagi mereka pula disediakan azab seksa yang amat besar.

[8]Dan di antara manusia ada yang berkata: “Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat”; padahal mereka sebenarnya tidak beriman.

[9]Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya.

[10]Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran).

[11]Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi”, mereka menjawab: ” Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan”.

[12]Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.

[13]Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman”. Mereka menjawab: “Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?” Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).

Allah telah menjelaskan siapakah orang kafir yang sebenarnya…Sesungguhnya orang-orang kafir (yang tidak akan beriman), sama sahaja kepada mereka.. Apatah lagi apabila PAS menghina Ayat Allah apabila membenarkan orang kafir membaca potongan Ayat Al-Quran…

Nauzubillah.. kini pemimpin mereka pula ‘menyerupai tindakan orang kafir’… ‘tasyabbaha’ membawa lilin yang sudah pasti tidak ada dalam ajaran Islam… Sahlah PAS semakin sesat…. disesatkan oleh DAP kafir!

Petikan dari blog: Aspirasi Bangsa

Hadi Awang cakap berbelit macam ular

Tinggalkan komen

Parti tidak tentukan kedudukan akidah: Hadi

KUALA KRAI: Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, mengaku parti itu tidak boleh menentukan kedudukan akidah mana-mana pihak termasuk Umno, walaupun sesetengah pemimpinnya menganggap lawan mereka itu sebagai tidak Islam.

“Kita tidak boleh menentukan akidah seseorang, yang penting sikap dan tindakan mereka mestilah bersifat Islam. Kita adalah satu bangsa dan satu agama.

“Kita berharap saudara kita daripada Umno kembali ke pangkal jalan. Kita mestilah melaksanakan Islam seperti diperintahkan dalam al-Quran dan hadis,” katanya kepada media selepas berceramah di Cuchoh Puteri A, malam kelmarin.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas cabaran BN terhadap Pas supaya pemimpin parti itu membuktikan di mana tidak Islamnya Umno berbanding Pas ekoran sikap pemimpin Pas sering menuduh Umno sebagai tidak Islam.

Berikutan itu, Abdul Hadi berkata, Pas akan sentiasa membuka pintu untuk berbincang dengan Umno selaras tuntutan Islam dan hadis.

“Walaupun mempunyai kerjasama dan ikatan dalam Pakatan Rakyat, Pas dibenarkan untuk berbincang dengan semua pihak, termasuk Umno. Berikutan itu, kita mahu ruang ini dibuka dan pada masa sama, media memberi laporan adil serta ikut sama menjelaskan Islam itu sendiri daripada perspektif kami,” katanya.

Sumber: Berita Harian

Hadi Awang pada mulanya mengakui PAS tidak boleh menentukan kedudukan akidah mana-mana pihak, terutamanya UMNO. Tapi pada masa yang sama beliau cuba menyatakan bahawa UMNO sesat dan lari dari tuntutan Islam serta hadis. Cakap berbelit-belit. Macam ular… Maka memang layak pun digelar sebagai ular-mak… Apapun jika Hadi mahu media menjelaskan Islam dari segi perspektif PAS. Maka akan ramailah umat Islam di Malaysia terus disesatkan geng-geng ajaran sesat PAS ini…

Video Perjuangan PAS Yang Terpesong

2 Komen

Video ni bukanlah hasil kerja aku, cuma aku perolehi semasa pilihanraya tahun 2004 lagi. Kemudian aku convert ke format avi dan split kepada 3 bahagian dan upload ke YouTube. Hasilnya banyak juga komen-komen yang mengutuk dan mencerca aku kerana menyiarkan video ini. Tetapi tak kurang juga yang menyokong. Dah lama aku upload, sejak tahun lepas lagi. So untuk tatapan sahabat-sahabat blogger dan blog surfer sekelian, maka aku letaklah video ni kat blog aku, saksikan dan berikanlah komen anda… He he he he he

Perjuangan Yang Terpesong Part 1/3


Embed Code:

Nota: Jika sudi, letakkanlah video ini di blog anda, terima kasih…

Newer Entries