Anwar Mulai Mengencing Penduduk Hulu Selangor

3 Komen

Anwar Mengencing Penduduk Hulu Selangor Dengan Isu Minyak Antara Malaysia dan Iran

Jika korang baca artikel di dalam Malaysian Insider mengenai modal si Al-Juburi mengenai kononnya Malaysia menarik balik pengeksportan minyak ke Iran di sebabkan oleh PM kita tunduk kepada Obama…


Anwar sedang mengelepet penduduk Hulu Selangor dengan cerita reka-fitnahnya

Sila baca di sini: Pakatan guna isu KL henti bekal Iran minyak, tunduk tekanan Obama

Adalah satu perkara yang paling melucukan di dalam dunia ini di mana sebuah negara yang merupakan ahli kepada Pertubuhan Negara-negara Pengeksport Petroleum (OPEC) mahu mengimport minyak dari Malaysia yang sumber minyaknya tak seberapa….

Untuk pengetahuan korang Iran merupakan antara negara yang mengeluarkan minyak terbesar. Untuk apa Iran mahu import minyak dai Malaysia? Cuba korang fikir?

Kepada penduduk Hulu Selangor janganlah anda terpedaya dengan tipu daya Al-Juburi, sememangnya sikap Al-Juburi ini suka menabur fitnah keliling kampung. Mula-mula pasal Altantuya, pastu pasal APCO, pastu pasal minyak… agaknya lepas ni apa modal Al-Juburi…

Anda boleh merujuk senarai negara ahli OPEC di sini: Pertubuhan Negara-Negara Pengeksport Petroleum

Di sini pula adalah kenyataan Datuk Seri Najib bagi menangkis fitnah yang dijaja oleh Al-Juburi: Laporan Mengenai Penghentian Bekalan Minyak Ke Iran Tidak Betul, Kata Najib

Apabila Masjid Dijadikan Macam Hotel

8 Komen

Pengikut PAS & PKR Kurang Ajar. Jadikan Masjid Tak Ubah Macam Hotel & Rumah Tumpangan

Beginilah rupanya keadaan Masjid Kuala Kubu Baru. Apabila puak-puak PAS & PKR menjadikan rumah Allah yang suci ini tak ubah seperti rumah tumpangan. Boleh buat sesuka hati mereka. Inikah Islam PAS? Ini baru penamaan calon. Belum lagi pilihanraya yang sebenar. Aku Pasti ramai lagi pengikut-pengikut HAM-PAS akan menyerang masjid-masjid sekitar Hulu Selangor dan dijadikan rumah tumpangan mereka…

MasyaAllah… Macam ni ke rupanya orang yang dikatakan memperjuangkan Islam. Tetapi pada masa yang sama menghina Rumah Allah… Alangkah sedihnya apabila melihat keadaan masjid sebegini…

Kepada Tok Garu Nick Ajisz, aku nak tanya… Berdosakah hukumnya jika mengotorkan dan menghina rumah Allah sebegini? Aku pasti Nick Ajisz akan senyap sambil bukak kitab Karut-Marut sambil cuba mencipta fatwa-fatwa yang memesongkan akidah…

Khalid Gagap, mengapa tak disediakan rumah tumpangan kepada pencacai-pencacai nko? Tak mampu ke?? Ataupun rumah-rumah tumpangan serta hotel adalah untuk mereka yang berpengaruh sahaja?

Wahai pencacai PAS sekelian. Buka mata korang semua… Buka hati… Tengoklah… Ini bukan gambar super impose… Ini bukan rekaan…

P/S: Terima kasih kepada Shamsul Azra

Cubaan memfitnah BN dan UMNO

8 Komen

Wang palsu RM100 untuk undi BN


Seorang penduduk di kawasan Permatang Pasir hari ini menemui tiga keping kertas cetakan menyerupai wang RM100 bersama nota memintanya mengundi calon BN pada pilihan raya keci, 25 Ogos ini.

Salim Abdul Hamid, 60-an, dari Kampung Petani, berkata beliau menemui sampul surat yang diselitkan di bawah pintu rumahnya ketika terjaga dari tidur pada 2 pagi tadi.

“Pada mulanya saya ingat duit betul tetapi bila pegang kertas berkenaan ia rasa lain dan nombor siri pada semua wang palsu itu juga adalah sama,” katanya kepada pemberita.

Beliau berkata bersama “wang” berkenaan terdapat sekeping nota berbunyi “tolong undi calon BN”.


“Saya tidak pasti siapa yang letak sampul itu, tetapi ada beberapa jiran turut dapat sampul berisi wang berkenaan,” katanya.

Pengarah Pilihan Raya PAS Datuk Mahfuz Omar berharap pihak terlibat menghentikan perbuatan berkenaan kerana ia akan mengelirukan pengundi di situ.

“Saya tidak tuduh sesiapa, tetapi pihak yang terlibat atau mempunyai kaitan dengan perkara berkenaan, tolong hentikan peekara ini,” katanya.

Pilihan raya kecil bagi kerusi DUN Pulau Pinang kawasan Permatang Pasir melibatkan calon BN Rohaizat Othman dan calon PAS Mohd Salleh Man.

Kerusi itu kosong akibat kematian penyandangnya Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman pada 31 Julai lepas akibat serangan jantung.
BERNAMA

Ada sahaja taktik PR nak memburukkan BN, kali ini taktik yang pernah digunakan dalam pilihanraya lepas diulang semula. Iaitu menyogok duit palsu kepada penduduk Permatang Pasir. Dalam pilihanraya yang lepas juga terjadi perkara yang sama. Jika BN nak menyogok sekalipun, BN akan beri duit betul, bukan duit palsu. Hanya orang yang tolol sahaja menggunakan duit palsu.

Kepada Mahfuzi Al Mampusi, macam lah aku tak tau sebalik kata-kata nko, nko nak menuding jari kat UMNO. Hei tolonglah. UMNO takkan lakukan perkara yang tak bermoral seperti menyogok pengundi. PAS sendiri pernah menyogok pengundi pada pilihanraya kecil Manik Urai yang lalu. Tapi PAS kata itu bukan rasuah, tapi armalah. Cheh! Macam-macam la taktik PAS… PAS tidak kisah menggunakan apa sahaja taktik yang tidak bermoral untuk menjatuhkan BN dan UMNO. Termasuk memberi rasuah, mencerca peribadi calon. Tetapi apabila UMNO mengutuk keperibadian pemimpin PR, dengan segera PAS melenting… Kenapa harus melenting, sedangkan korang pun lakukan juga…

Oh ya hampir aku terlupa. UMNO dan BN tak boleh buat semua itu. Hanya PAS je layak. PAS kan parti yang dijamin masuk syurga? Syurga fantasi Nik Aziz aje la…. Bukan syurga Allah… Kepada penduduk Permatang Pasir, sila buat laporan Polis. Aku percaya dalangnya akan tertangkap juga nanti.

Ada hantu di Permatang Pasir?

5 Komen

Pergerakan Pemuda Umno mendakwa terdapat pengundi hantu bagi pilihan raya DUN Permatang Pasir pada 25 Ogos ini.

Ketuanya Khairy Jamaluddin berkata ini berdasarkan laporan terdapat pengundi luar yang didaftarkan sebagai pemilih di kawasan itu.

“Kita dapati beberapa orang Melayu didaftarkan di rumah yang dihuni oleh orang Cina dan ada juga pengundi Cina didaftarkan alamatnya di rumah orang Melayu,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Pemuda Umno di Butterworth semalam, lapor Bernama.

Khairy berkata sejak pilihan raya umum lepas terdapat kira-kira 1,000
pengundi didaftarkan di Permatang Pasir dan trend itu adalah tidak normal kerana jumlahnya terlalu besar.

Beliau berkata perkara itu akan dikemukakan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi membolehkan tindakan sewajarnya diambil bagi menangani isu itu.

“Kita akan kumpulkan bukti secukupnya dan kemukakan kepada SPR,” katanya.

Pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir bakal menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara calon BN Rohaizat Othman, Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang Mohd Salleh Man dan seorang calon bebas Kamarul Ramizu Idris.

Penamaan calon pilihan raya kecil itu ditetapkan esok.

Kerusi DUN Permatang Pasir kosong berikutan kematian penyandangnya Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman daripada PAS yang meninggal dunia pada 31 Julai akibat sakit jantung.

Sementara itu, proses penamaan calon bagi pilihanraya kecil DUN Permatang Pasir akan berlangsung mulai jam 9 pagi ini.

– Malaysiakini

Wah… Kalau benar dakwaan ini, SPR harus siasat perkara ini sedalam-dalamnya. Ye lah pembangkang asyik memainkan isu pengundi hantu setiap kali pilihanraya, tetapi diorang yang angkut hantu-hantu ni sekor demi sekor sbg pengundi. Jika benar, tindakan harus diambil segera. Tetapi jika ianya tidak benar, ternyata KJ ni cuba meraih populariti murahan….

Belia mulai sokong UMNO, PAS tersepit

Tinggalkan komen


PAS semakin tersepit apabila ramai belia semakin menyokong UMNO terutamanya belia di Kelantan. Oleh kerana dek ketakutan tersebut maka Haprak Daily pun cuba menghasut belia-belia ini agar tidak terpedaya dengan kepimpinan Najib setelah diperdaya oleh kepimpinan PAS. Baca aje lah petikan akhbar Haprak Daily ni:


Sekiranya benar bahawa golongan belia menyatakan sokongan padu terhadap kewibawaan Perdana Menteri, Dato’Seri Najib Tun Razak, golongan ini juga seharusnya mendesak agar penubuhan Suruhanjaya DiRaja adalah untuk menyiasat kes kematian misteri Teoh Bang Hock.

Exco Pemuda PAS Pusat, Firdaus Jaafar berkata demikian sewaktu mengulas mengenai hasil tinjauan Yayasan Kerjasama Malaysia bahawa 64 peratus golongan belia berpendidikan tinggi di Malaysia menyakini kepimpinan, keupayaan dan prestasi Najib sebagai Perdana Menteri.

Jelas Fidaus, golongan belia tidak seharusnya terpedaya dengan tawaran Barisan Nasional sehingga melupakan segala ‘jenayah politik’ yang telah dilakukan oleh parti itu.

“Golongan belia yang akan memimpin negara tidak seharusnya mengabaikan isu seperti kronisma serta jenayah politik yang dilakukan oleh pemimpin negara. Tidak sepatutnya apabila mereka mendapat sogokan atau umpan dengan melupakan segala bentuk ancaman serta politik di negara ini.

“Kita tidak mahu golongan belia yang mendabik dada seterusnya menyatakan Najib adalah yang terbaik sedangkan banyak kegagalan yang tidak dapat dilaksanakan dalam memajukan golongan belia termasuk fungsi Kementerian Belia dan Sukan itu sendiri,”katanya.

Tambahnya lagi, kebangkitan sebahagian golongan belia hari ini dalam menegakkan keadilan seperti dalam Himpunan Bersih serta Himpunan Mansuhkan PPSMI membuktikan mereka semakin matang dalam menilai apa yang dilakukan kepimpinan negara.

Justeru katanya, golongan belia sekali lagi harus menyatakan pendirian mereka membantah kezaliman yang dilakukan kerajaan dengan menyertai perhimpunan Mansuh pada 1 Ogos nanti.

Kah kah kah… Memang sah PAS dah takut setengah mati bila belia mula berpaling arah… Ye lah semasa kepimpinan Pak Lah dulu, BN tidak mesra belia. Maka dari kesilapan itu di bawah kepimpinan DS Najib ianya telah menyedarinya, maka belia mula menyatakan sokongan terhadap beliau dalam pilihanraya kecil Manik Urai bulan lepas.

APA SEJARAH PERJUANGAN KELANTAN SELAIN TOK JANGGUT ?

Tinggalkan komen

APA SEJARAH PERJUANGAN KELANTAN SELAIN TOK JANGGUT ?

oleh blogger Jebat Berkokok

Semasa aku berada di celah celah para penyokong PAS untuk proses penamaan calon pilihanraya kecil Manek Urai semalam, aku dapati hampir semua penyokong PAS yang hadir adalah orang orang Kelantan.

Mungkin orang PAS akan tersenyum dengan apa yang aku tulis ini kerana tentunya mereka akan berkata sudah barang pasti keadaan ini berlaku kerana ianya pilihanraya kecil untuk Dewan Undangan Negeri Kelantan.

Aku pun sedar keadaan ini tetapi keadaan ini terjadi juga di mana mana negeri di dalam Malaysia di mana setiap kali ada pilihanraya kecil yang melibatkan PAS, segerombolan orang orang Kelantan akan tentunya memenuhi kawasan tersebut.

Yang menariknya, orang yang sudah berangan angan untuk masuk syurga ini mempunyai mulut yang macam celaka dan macam bontot ayam. Agaknya sudah ditakdirkan agar aku memasuki pusat penamaan calon melalui pintu masuk yang disediakan untuk penyokong PAS dan semasa itulah aku dapati bagaimana 5 orang penyokong Barisan Nasional yang juga telah tersilap jalan dengan melalui pintu masuk PAS, golongan ahli syurga walaupun muka hitam dan kelabu tiada sinar jernih.

Macam ni ke muka ahli syurga? Dalam keadaan 5 orang pemuda Barisan Nasional yang tesilap jalan itu, masih jelas di telinga aku bagaimana orang orang PAS menghina dan mencerca pemuda Barisan Nasional tersebut. Mereka mengata bahawa baju yang berlambangkan Barisan Nasional yang di pakai oleh pemuda pemuda tersebut sebagai najis dan tambah menyedihkan apabila salah seorang pemuda Barisan Nasional yang memakai kopiah telah dijerit dengan kata kata kesat dan dituduh sebagai tidak layak untuk memakai kopiah.

Wah, betul punya tinggi cita cita penyokong penyokong gila PAS ini seolah olah telah berada di dalam syurga. Macamlah dia orang sahaja yang layak untuk memakai kopiah. Apakah kain kafan untuk orang orang PAS akan berwarna hijau dan tidak berwarna putih seperti orang orang lain?

Tiba masa Tian Chua hadir, penyokong penyokong PAS memberikan takbir seolah olah Tian Chua pun telah menjadi ahli syurga walaupun tidak disunatkan dan tidak pernah mengucap dua kalimah syahadah. Tapi mungkin aku terlupa, suatu syurga khusus telah disediakan oleh Nik Aziz untuk penyokong penyokong PAS tetapi soalnya syurga apa?

Syurga untuk orang orang Islam Kelantan atau syurga untuk orang yang mukanya hitam seperti bontot kuali? Kedua duanya boleh kerana PAS ini gagah di Kelantan hanya kerana Nik Aziz ini orang Kelantan. Apakah PAS akan kuat seperti ini sekiranya Nik Aziz orang Johor? Sendiri mau ingat.

Tapi apa nak dihairankan kerana dalam sejarah Tanah Melayu nama Kelantan akan tercicir dari segi perjuangan.Hanya nama Tok Janggut yang biasa kedengaran. Yang menjadi sejarah di dalam Kelantan ini apabila Jepun menjadikan tempat mendarat tenteranya di Pantai Sabak.

Mana pergi orang orang Kelantan yang tampak seperti gagah tetapi amat mudah di tawan seperti mana si alim kucing Nik Aziz mudah menawan mereka. Nampaknya PAS akan terus mencipta sejarah di Kelantan apabila penyokong penyokong PAS akan dikafankan dengan kain kafan berwarna sejarah.

Itulah PAS di Kelantan yang terdesak untuk mencipta sejarah sebelum ditinggalkan kerana tidak mempunyai apa apa sumbangan pada Tanah Melayu. Soalnya Melayukah PAS??

Tenang dan waraslah Melayu!!

Petikan dari blog: byPASs

Begitulah hakikatnya gelagat penyokong PAS. Mereka anggap mereka dah dapat jaminan masuk syurga. Rasulullah pun tak pernah mencemuh musuhnya sebegitu sekali, malah dilayan dengan sopan. Apapun tahniah kepada Tian Chua, kerana anda tak perlu memeluk Islam, tak perlu mengucap dua kalimah syahadah, tak perlu solat 5 waktu, tak perlu berpuasa dan tak perlu melakukan amal dan ibadat yang diperintahkan kepada Allah kepada umat Islam, kerana anda mendapat jaminan syurga oleh PAS. Nau’zubillah…

Newer Entries