DAP dan PR Sepatutnya Belajar Dari " Kes Gadis China Di Lokap Polis " Tidak Lama Dahulu!

2 Komen


Gambar babi betina tua yang menghebohkan kes ketuk-ketampi hingga memalukan Malaysia di China

Masihkah kita ingat lagi ketika kes ” gadis China ” yang dipaksa ketuk ketampi dalam keadaan berbogel di lokap polis dijaja kehulu dan kehilir oleh Teresa Kok bersama kerabat beliau DAP tidak lama dahulu? Sementara siasatan dijalankan, pemimpin DAP menguar-uarkannya menjadi isu besar sehingga menjejaskan imej negara dan polis.

Malah kerajaan kita ketika itu di lihat tergesa-gesa menghantar menteri meminta maaf kepada kerajaan China. Tetapi apabila siasatan mendapati mangsa ketuk ketampi itu adalah Gadis Melayu rakyat tempatan, DAP terutamanya Teresa Kok senyap dan sedikitpun tidak berasa malu dengan tindakan mereka. Kerajaan pula hanya berdiam dan tidak pula bertindak terhadap kerosakkan maruah negara dan polis. Tidakkah Teresa Kok dan DAP terfikir untuk meminta maaf kepada kerajaan Malaysia dengan tindakan mereka?

Penulis turut bersimpati diatas kematian Teoh Beng Hock, Setiausaha Politik kepada Exco Selangor, Ean Yong Hian dalam satu kejadian yang menggemparkan pada hari Khamis lalu. Mayatnya dijumpai di koridor luar tingkat 5, bangunan Plaza Masallam, Shah Alam, dipercayai terjatuh dari tingkat 14 pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia ( SPRM ), dibangunan yang sama.

Insiden itu berlaku selepas Beng Hock disoal siasat oleh pegawai SPRM menimbulkan tandatanya apakah beliau membunuh diri dengan bertindak terjun, terjatuh atau menjadi mangsa sebarang salah laku? Walau apapun sekali puncanya, kita mengucapkan takziah kepada keluarga Beng Hock. Dalam kita memberikan simpati yang mendalam, kita berharap semua pihak khususnya pihak pembangkang supaya bertenang dan tidak membuat sebarang rumusan awal yang diwarnai sentimen.

Anehnya, jika kita lihat tindak-tanduk pembangkang khususnya DAP dan PKR didalam isu kematian Beng Hock nampaknya sudah keterlaluan. Mereka sudah membuat pelbagai tuduhan liar terhadap SPRM biarpun siasatan baru bermula. DAP dan PKR turut mengatur demonstrasi bagi menyemarakkan sentimen anti kerajaan. Mereka sudah lupa dengan apa yang telah mereka lakukan dengan kes ” Gadis China ” sebelum ini dengan memasukkan bukan lagi setitik nila kedalam sebekas susu, malah ” seketul nila ” untuk merosakkan segala-galanya?

Janganlah bertindak melulu selagi kita belum jelas dan pasti dengan hasil siasatan. Apakah SPRM merupakan punca kematian Beng Hock sedangkan mendiang bukan suspek, cuma seorang saksi yang dipanggil untuk membantu siasatan dan sudah tentu SPRM memerlukan kerjasamanya lagi? Seandainya ada berlaku salah laku di peringkat SPRM, kita yakin ia tidak akan ditutup dan yang bersalah perlu diheret ke mahkamah. Tapi bagaimana pula jika ianya adalah kes bunuh diri yang mana kita tidak boleh tolak kemungkinannya? Berkemungkinan juga dan siapa tahu? Walaubagaimanapun, apa-apa juga spekulasi, kita harap pihak yang berwajib dapat menyelesaikan kes ini dengan baik tanpa ada apa-apa gangguan? Dan diharap pihak pembangkang dapat bertenang sehingga siasatan selesai.

Suara Politik
Taminsari

Petikan dari blog: Belantan

Babi betina tua di dalam gambar atas bernama Teressa Kok. Babi ini telah melumurkan lumpur kubang babi ke muka menteri yang terpaksa menebalkan muka meminta maaf kepada kerajaan China, akhirnya bila terbukti bahawa bukan gadis cina, tetapi gadis melayu. Babi ini terus buat bodoh, macam takde apa-apa berlaku. Memang sial babi ni…

Syarat-syarat dan kelayakan bagi menjawat jawatan Exco Negeri Selangor

1 Komen


1. Wajib menjadi ADUN DAP, HINDRAF dan PKR, PAS? Bo layan….
2. Boleh bercakap berpusing-pusing, macam gasing daa…
3. Merampas hak-hak rakyat atas nama demokrasi.
4. Menyokong dan membenarkan aktiviti liwat, gay, homoseks dan yang sewaktu dengannya.
5. Menyokong dan membenarkan sebrang aktiviti haram dan salah di sisi undang-undang seperti merusuh, membuat perhimpunan haram, membuat provokasi dan yang sewaktu dengannya.
6. Mencabar dan merendah-rendahkan martabat orang Islam Malaysia.
7. Menyokong perlaksanaan ladang babi terbesar.
8. Dan yang paling penting…. MENYOKONG, BERSEKONGKOL KUMPULAN-KUMPULAN KONGSI GELAP.

Bila EXCO Iktiraf Gangster
RPK bantu gangster Ronnie Liu lawan BK Tan

DAP parti BABI

2 Komen

Petikan dari blog: HAMDANTAHA

Al-kisahnya..

DAP Kedah umum keluar dari pakatan, antara isunya ialah tidak mendapat perhatian dan keadilan daripada parti majoriti yang mempunyai ahli dewan yang mencukupi iaitu PAS, di samping isu tanah, perumahan dan isu pasar Alor Star..tetapi yang lebih menarik ialah isu pasar BABI yang diarah pindah.

Begitu juga DAP Perak, Pulau Pinang & Selangor, mereka adalah juara kepada apa saja berkaitan dengan binatang yang namanya BABI, cuba kita ingat semula kenyataan yang di buat oleh exco kanan Selangor semasa awal pemerintahan, mereka ingin menjadikan negeri Selangor sebagai penternak dan pengeluar BABI terbesar di Asia Tenggara!! hasrat ini telah mendapat bantahan dari banyak pihak, tetapi ketika itu PAS dan PKR Selangor telah menyambut baik cadangan itu, sehingga Menteri Besar dan seorang lagi exco dari PAS iaitu Dato Hassan Ali membuat kenyataan turut menyokong, begitu juga dalam kes di Negeri Sembilan pada tahun 2000 apabila wabak JE melanda negara, semuanya berpunca dari BABI.

DAP semasa itu tetap sebagai juara BABI, apabila kerajaan terpaksa memusnahkan sebilangan besar BABI mereka di halang oleh penternak yang didalangi oleh parti dan pemimpin DAP, inilah wajah sebenarnya parti yang namanya DAP. Tiba-tiba sekarang ini dunia di serang wabak selsema BABI, seluruh manusia di dunia terancam. Penyakit ini tidak memilih mangsa yang hanya memakan BABI, bahkan yang tak makan BABI pun boleh terbunuh jika terkena penyakit ini.

Dunia telah berkali-kali di ancam oleh BABI ini melalui penyakit, itu sebabnya Islam mengharamkan sama sekali penganutnya memakan BABI, kerana bahayanya BABI itu. Orang Melayu sekarang bukan saja terancam kerana ada penyakit yang berpunca dari BABI, tetapi ada parti politik MACAM BABI, ada pulak parti nampak adil tapi pemimpin No. 1 nya perangai macam BABI, ada pulak parti politik mengharamkan BABI sebagai makanan tetapi diBABIkan pula di Perak oleh parti BABI, ada juga pemimpin politik menganggap penyokongnya macam BABI, apa saja dia buat semuanya betul..tak ada salah. Pemimpin ini tahu akan penyokongnya yang bodoh MACAM BABI, itu sebab dia boleh buat apa saja kerana dia tahu teman-teman, parti yang bersamanya, penyokong yang bersamanya bodoh macam BABI..kasihan rakyat diperbodohkan dan dibutakan.

Tetapi ALLAH S.W.T. Maha Kuasa, Maha Mengetahui lagi Maha Agung..sekarang ini pakatan mereka telah di serang JE, SELSEMA BABI dan bermacam penyakit lagi kerana parti BABI sudah menampakkan diri mereka yang sebenar. Begitu juga pemimpin utama BABI tak lama lagi satu dunia akan tahu rupanya dia perangai lebih teruk dari BABI, tapi yang paling dahsyat dan jahat ialah bini kepada pemimpin BABI..dia adalah BABI yang paling jahat kerana dia tahu laki dia adalah BABI..tapi diceritakan pula pada dunia bahawa suaminya adalah RUSA. Yang kesiannya disini adalah anak dan penyokong BABI, KERANA MEREKA TAK SEDAR MEREKA ADALAH MANGSA KEPADA BABI.

Hak asasi babi terpelihara di bawah naungan DAP

Tinggalkan komen


Hak asasi babi terpelihara dibawah naungan Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Teresa Kok
maka…


babi tersenyum gumbira

Pas Kedah di cerai talak 3 oleh suami haram nya DAP,ini di sebabkan dosa derhaka dan tidak taat kepada suaminya DAP.Inilah jadinya jika perkahwinan sumbang mahram PAS bersama PR.

Lihatlah bagaimana Parti Cina Chauvanis ini bertindak jika hak mereka walau pun menyalahi undang undang Majlis Perbandaran tetap akan di tentang. Part ni Pisau ada sikit respek pada PAS,sebab ada telur tanda anak jantan tegakkan hak Islam dan tak beri muka kepada DAP.

Mereka tidak akan tunduk kepada PAS,melainkan PAS sahaja yang layak tunduk kepada DAP seperti mana berlaku di Perak dengan kuda kacukan kaldai mantan MB nya.

Kes Perak, Hj Nizar bermati matian perjuangankan kerajaan DAP, apa yang dia dapat,nah ,parti naungan nya PAS Kedah di terajang jika tidak menurut kata.Pisau tidak terkejut Nizar di tunggang oleh DAP,memang sifat PAS Perak suka di jimak dengan begitu cara oleh suami haramnya DAP.

Pisau sudah jangkakan perkara ini akan berlaku ,(sila baca artikel ini) Pisau nyatakan hanya Cina saja yang boleh ajaq bangsa melayu.Sebab melayu PAS tidak sedar yang mereka ini saudara seagama & sebangsa UMNO.

Apabila mahu melayu disatukan dengan semangat perpaduan,Tok Guru PAS memberi pelbagai alasan itu ini,hingga disamakan dengan komunis dan pengikut ajaran sesat,tidak terfikir langsung akan kebaikan semangat perpaduan bangsa melayu sendiri.

Inilah natijah nya, PAS, tuhan sekarang takde hutang hutang,dia bayar CASH, janganlah PAS sampai kena blacklist atau pun terus nama terlekat didalam C-TOS.

Sedarlah bangsa ku,perpaduan cukup bermakna,jangan hanya kerana kuasa politik yang didambakan,ubat perpaduan dikatakan racun.

Buanglah sifat sombong & angkuh,PAS bukan maksum,tawadhuk & zuhud lah jika mahu menyampai dakwah.Akhlak tidak terletak pada ketayap ,jubah & janggut kamu.

Pisau bersetuju dengan inisiatif Pemuda PAS yang ingin bermusyawarah dengan Pemuda Umno,ini menandakan dengan jelas mereka nyahkan sentimen taksub kepada tok guru akhir zaman itu.

DAP dan BABI sukar dipisahkan. Tiada babi maka mengamuklah DAP ibarat anak kecil yang berebut sumi dengan abangnya. Hakikatnya tindakan berlandaskan Islam oleh PAS telah ditentang oleh DAP.

BUKTI KERATAN AKHBAR, MAHFUZ SANGGUP KELUAR PAS

Tinggalkan komen


Hari ni sebelum tulis entri lain, saya nak ucapkan syabas dan terima kasih kepada Megat Pisau (blog Pisau.Net) dan saudara Hambali (blog Rakyat Malaysia)kerana tidak meragui entri saya “Mahfuz Sanggup Keluar Pas” dan mereka pastekan di blog masing-masing.

Pagi tadi, selepas berhubung emel dengan rakan saya dari Terengganu tu, maka dia dengan susah payah pinjam kamera digital kawan untuk snap laporan asal dari paper Cina tersebut. inilah gambar yang membuktikan memang Mahfuz bercakap seperti yang saya tampalkan pada blog ini.

Menurut rakan saya itu, tulisan bold besar tu bermaksud, MAHFUZ:SAYA BERUNDUR DARI PAS. , manakala tulisan kecil sikit kat tepi tu pula ialah Jika Kedah Sekat Cina Makan Babi.

Memang sah, tak ada tipu-tipu lagi. semoga tercapai maksud kenyataannya itu dan semoga orang lain mencari erti dan tujuan di sebalik kenyataan tersebut.
JANGAN PREJUDIS, SEGALA YANG TERJADI ITU ADA HIKMAH DI SEBALIKNYA. wasalam.

Petikan dari blog: Rakyat Malaysia

KERANA BABI MAHFUZ SANGGUP KELUAR PAS?

2 Komen

Saya tak tahu sama ada korang semua perasan tak berita ni, rakan saya dari Ganu Kite petik dari paper Cina, dasyat sungguh tajuknya – MAHFUZ: SAYA KELUAR PAS, jika Kedah sekat Cina makan babi.

Menurut rakan saya yang pernah mengaji di Wei Sin, Ganu tu kata, para pertamanya gini – Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berkata, jika Kedah yang dipimpin MB Pas tidak membenarkan bukan islam atau orang Cina makan babi, beliau bersedia keluar dari Pas.

Beliau menegaskan bahawa Islam hanya haramkan umatnya makan babi tapi tidak sekat Cina makan babi. Beliau harap rakyat tidak terpengaruh dengan laporan Fulamak, yakin betul Mahfuz pada kerajaan Kedah, jangan jadi tunggang terbalik dah le, kerana babi Mahfuz hilang jawatan Naib Presiden, hilang keahlian Pas.

Tapi pastilah dia dah tanya habis-habisan dengan MB Kedah barulah berani buat kenyataan demikian. Terharu giler orang Cina kat Kedah. Tapi menurut teman saya tu, impak berita ni cukup besar kerana ia dipaparkan pada muka depan paper tersebut, tak pulak dia bagitau nama paper tu, saya pun lupa tanya.

Ramai cina memang termakan kenyataan sedemikian, lebih-lebih lagi dibuat oleh pemimpin tinggi Pas. Dah pasti juga “berita baik” ni dijaja oleh Kelab Penyokong Pas untuk raih lebih banyak sokongan bukan Islam.

Oh ya, diberitakan lagi bahawa muka depan paper Cina paling berpengaruh itu turut menjadikan kenyataan hadi sebagai berita lead dengan tajuk Kedah Akan Bina Pusat Ternakan Babi Baru.

Sama-sama kita cari kesimpulan sejauh mana berita sedemikian dapat “memujuk” hati orang Cina dan apa pula kesannya terhadap penyokong pas khususnya, selain Umno. Harap komen cikit,jangan kedekut ilham beb.

Petikan dari blog: Rakyat Malaysia

Fatwa-Fatwa Dangkal Dari Mulut Pas – Part 2

Tinggalkan komen

11 – PAS Mendakwa: “UMNO mungkar sebab benarkan pembinaan kuil-kuil yang banyak, terutama Batu Caves”.

KEMUDIANNYA..

PAS Kelantan telah izinkan tokong Buddha tidur yang terbesar di Asia.

12 – PAS Mendakwa: UMNO mungkar sebab benarkan geng-geng libaral yang menghina Islam menulis dalam surat khabar seperti Astora Jabat, SIS dan lain-lain.

KEMUDIANNYA..

Harakah benarkan Raja Petra yang selalu mempertikaikan Islam menulis dalamnya. Hanya kerana Raja Petra menghentam kerajaan.

13 – Amanat Hadi kata: Menentang UMNO adalah jihad dan jika mati syahid sebab UMNO tak pakai undang Islam memerintah.

KEMUDIANNYA..

PAS perintah Kelantan dah 18 tahun, Terengganu 4 tahun dan sekarang Kedah, Perak dan Selangor, dan sekarang kata undang-undang hudud bukan keutamaan PAS. Apakah jika menentang PAS sekarang adalah jihad dan syahid?

14 – PAS Mendakwa: UMNO tak amanah kerana telah hilangkan banyak duit negara

KEMUDIANNYA..

PAS telah lesapkan banyak duit koperasinya sendiri Ko-Hilal. Ahli-ahli koperasi itu semua maklum hal tersebut, wang mereka hilang entah ke mana?

15 – PAS Mendakwa: “Tidak boleh berkerjasama dengan UMNO sebab UMNO tolak Islam”

KEMUDIANNYA..

PAS kerjasama dengan DAP yang selalu dok kata: “Kami menentang negara Islam” (Kit Siang). Bahkan PAS Perak kata: “Kerjasama dalam kerajaan bersama DAP, lebih mulia dari berkerjasama dengan UMNO”.

16 – PAS Mendakwa: “UMNO tak layak mengaku nak Islam sebab UMNO tidak mempunyai ciri-ciri Islam yang sepatutnya”

KEMUDIANNYA..

PAS sekarang berkempen meng-war-warkan bahawa pimpinan tertinggi mereka yang disanjungi di Penang iaitu Lim Guan Eng ingin meniru khalifah Umar bin Abdul Aziz. Apakah iman Guan Eng begitu suci dan sempurna bagi PAS. Mungkin lepas ini PAS akan beritahu bahawa Guan Eng kuat sembahyang tahajud macam khalifah Umar bin Abdul Aziz.

17 – PAS Mendakwa: “UMNO tidak mahu cegah mungkar masa memerintah”

KEMUDIANNYA..

PAS hanya mendiamkan diri dengan berbagai pusat-pusat mungkar yang ada di Perak, Selangor dan Kedah.

18 – PAS Mendakwa: “Tidak boleh wujudkan jemaah Islam yang lain selain PAS yang merupakan jemaah pertama di Malaya. Mereka yang wujud itu adalah penentang gerakan Islam” (Ketua Dewan Ulama PAS, Harun Taib).

KEMUDIANNYA..

PAS meredai kewujudan parti-parti lain seperti PKR, Semangat 46, bahkan berkerjasama dengan begitu erat dengan mereka. Kanapa boleh? Kenapa tak suruh masuk PAS saja?

19 – Semasa berkerjasama dengan Parti Semangat 46: PAS memuji-muji Tengku Razali, Rais Yatim dengan pujian yang sakan tentang kebijaksanaan mereka. Bahkan PAS bertakbir dalam majlis mereka.

KEMUDIANNYA..

PAS mengutuk mereka semua dan mentohmah dengan pelbagai tohmahan. Sedangkan dulu puji sakan dan berlebih-lebihan. Mereka memang asal dari UMNO, adakah PAS lupa? Apakah selepas ini PAS juga akan mengutuk PKR dan DAP jika kerja sama itu gagal?

20 – PAS Mendakwa: Tidak boleh berpakat, atau cenderung hati dengan orang kafir yang menentang Islam. Itu boleh batal Islam

KEMUDIANNYA..

PAS menerusi PKR berbaik-baik dengan pemimpin HINDRAF yang menentang keistimewaan Islam dalam negara ini. Bahkan PAS kata: “Kita tidak berminat menentang Hindraf, itu hak mereka untuk berdemonstrasi” (Harakah)

21 PAS kata haram menyertai UMNO atau tolong UMNO sebab dasar mereka tak Islam.

KEMUDIANNYA..

PAS tak marah pula orang sertai PKR dan DAP, bahkan PAS tolong mereka supaya menang dalam PRU ke-12.

Terima Kasih: Blog Pemuda UMNO Bhgn Jasin

Older Entries Newer Entries