Melaka Buat Haram!! Kelantan Buat Halal!!

Tinggalkan komen

Bina Badan VS Badan Cantik : Haram VS Halal

Bila Kerajaan Negeri Melaka menganjurkan pertandingan bina badan. Dewan Pemuda PAS Melaka meroyan marahkan Datuk Ali Rustam apabila Melaka menganjurkan Mr. Muscle Beach 2011.

Wah!! Bukan main hangat Dewan Pemuda PAS Melaka mengeluarkan segala jenis fatwa dan hadis… Meluncur laju ajer…

“Bila mana agama melarang sesuatu, sebagai contoh membuka aurat sudah pasti ia ada keburukannya kerana sifat malu yang seharusnya menjadi pendiding untuk tidak melakukan maksiat telah di buang. Seperti mana keruntuhan akhlak dan moral remaja yang berlaku hari ini kerana hilangnya sifat malu dan tidak takut pada dosa.”

Ha ha ha ha… Jadi bagaimana dengan ini? Mengapa Dewan Pemuda PAS Melaka senyap??

Gambar di atas ni merupakan Kejohanan Badan Cantik yang diadakan di Kelantan… Mengapa Dewan Pemuda PAS tak bising?? Oh lupa… Sememangnya PAS akan menghalalkan segala apa yang dilakukan oleh mereka ataupun sahabat-sahabat mereka… Sebagai contoh… Parti Buih di Hard Rock Hotel Pulau Pinang

PAS akan membuat tuli dan membutakan mata… Jika ia berlaku di negeri-negeri di bawah Barisan Nasional. Cepat sahaja PAS meroyan… Blogger-blogger anjing PAS akan mengeluarkan bermacam-macam fatwa dan hadis yang dicedok dari Internet, demi mengutuk penganjuran oleh Kerajan BN, tapi bila PAS atau DAP atau PKR yang buat… Sepi… Seolah-olah ianya tidak menjadi satu isu…

Sebagai contoh kecoh dulu mengenai Tiger Show di Hotel Marriot Putrajaya, juak-juak PAS berserta pemimpin PAS kecoh sekampung, apabila mengetahui bahawa hotel tersebut berada di dalam negeri Selangor, terus senyap. Inilah dia dinamakan MATLAMAT MENGHALALKAN CARA…

Bukan eXception nak sokong penganjuran pertandingan bina badan yang dianjurkan oleh Kerajaan Melaka, sekurang-kurangnya PAS jangan bersikap double standard dan memilih bulu… Tindakan PAS yang mendiamkan diri jika berlaku kemaksiatan di negeri sendiri dan negeri PR lain jelas menunjukkan perjuangan PAS sudah semakin terpesong lebih-lebih lagi penguasaan geng-geng Erdogan di dalam PAS.

Kini slogan PAS bakal bertukar menjadi…

Wal Halalku… Wal Harammu… (Halal Bagiku… Haram Bagimu…)

Artikel Berkaitan

Acara Mr.Muscle Beach di Melaka mencemar agama dan budaya.

Kejohanan Badan Cantik Di Kelantan – Boleh Pula Dedah Aurat Ya Pak Nik?

Kelantan Anjur Aktiviti Separuh Bogel!!!

Pengajaran Kes Khir Toyo Untuk Tatapan Semua

5 Komen

Pengajaran Dari Kes Khir Toyo

Khir Toyo dijatuhkan hukuman penjara 1 tahun oleh mahkamah siang tadi atas kesalahan rasuah. Marilah sama-sama kita ambil iktibar dari kes Khir Toyo agar tidak terjadi pisang berbuah dua kali…

Pengajaran pertama ialah jika hendak membeli rumah, jangan beli rumah besar-besar, kalau boleh biar sekecil-kecil reban ayam, orang takkan pertikai…

Kedua ialah, jangan tawar menawar dengan pemaju ketika membeli rumah hatta harga rumah diletakkan oleh pemaju dengan harga tidak munasabah dan munasarawak harganya hingga cecah billion ringgit…


Ketiga pula, sekiranya korang merupakan Menteri di dalam parti UMNO adalah HARAM bagi korang memiliki mana-mana banglo atau rumah agam… Cukup sekadar rumah teres atau rumah setinggan… Sebab ianya akan jadi isu… Melainkan jika anda di dalam parti PAS, PKR atau DAP… SPRM takkan siasat… Malaysiakini takkan bising… Harakah takkan jadikan isu benda ni…

Keempat pula… Jangan beli kereta mewah, cukup sekadar membeli Proton Saga FLX sahaja… Sebabnya seperti di atas… Selagi korang bukan menjadi Menteri di bawah UMNO, SPRM takkan siasat… Malaysiakini takkan bising… Harakah takkan jadikan isu benda ni… MB PAS nak pakai kereta mewah takdehal… SPRM takkan siasat… Sebab SPRM hanya akan siasat Menteri UMNO sahaja… MB Kelantan nak pakai kereta mewah atau ditaja menunaikan haji, SPRM takkan siasat… Selagi korang bukan berada di dalam UMNO SPRM takkan siasat… Malaysiakini takkan bising… Harakah takkan meroyan…

Apapun, Khir Toyo akan setia menanti Anwar dari dalam penjara… Semoga Khir dapat menjadi teman Anwar di dalam penjara nanti…

Apapun pesan eXception kepada SPRM… Jangan pilih bulu bila menyiasat… Apa cerita kes tajaan haji Nik Aziz? Apa cerita kes Bazar Tok Guru? Apa cerita kes air karat Kelantan? Apa cerita kes projek Ladang Rakyat? Apa cerita kes curi pasir di Selangor? Apa cerita kes YBK? Takkan dah kenyang kot?? Sampai buat-buat tak perasan… Sampai buat-buat lupa… Sampai buat-buat buta??

Gempar!! Nik Aziz Meninggal Dunia??

2 Komen

Gempar!! Nik Aziz Meninggal Dunia??

eXception tersentap sekejap apabila membaca berita berkaitan kematian Nik Abdul Aziz Nik Mat dari blog Tepak Bersulam. Kemudian… Pakat gelak kuat-kuat… Ha ha ha ha ha ha!!


Gambar sekadar hiasan

Apsal eXception gelak?? Adakah kerana gembira dengan kematian manusia bernama Nik Abdul Aziz Nik Mat ni?? Siapakah manusia bernama Nik Abdul Aziz Nik Mat ni??

Sebelum pencacai-pencacai PAS menyerang eXception mengatakan eXception menyampaikan berita fitnah… Sila baca betul-betul artikel ini: Al Fatihah : Nik Abdul Aziz Nik Mat Meninggal Dunia

Apapun… Innalillahiwainnailaihirrojiun…

SBPA – Sistem Bodek Pegawai Atasan??

Tinggalkan komen

Isu SBPA – Gerakan Menjatuhkan Kepimpinan Datuk Seri Najib Secara Halus

Sebenarnya eXception malas nak mengulas isu SBPA (Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam) ni, sebab kecewa dengan JPA yang memperkenalkan sistem baru ini secara tergesa-gesa dan memaksa kakitangan awam menandatangani borang opsyen SBPA dengan kadar segera kerana ianya akan dilaksanakan serta-merta pada 1 Januari 2012…

eXception hairan mengapa JPA seperti tergesa-gesa memperkenalkan sistem ini dan menyebabkan ramai kakitangan awam terpinga-pinga dan keliru dengan SBPA ini kerana tidak tahu hujung pangkal. Malah di dalam pembentangan belanjawan yang lepas juga Datuk Seri Najib tidak menyentuh langsung mengenai SBPA…

Kelihatan Datuk Seri Najib juga tidak mengetahui dilema kakitangan awam mengenai SBPA ini. JPA juga seolah-olah memaksa kakitangan awam memilih opsyen tersebut tanpa penerangan yang lebih mendalam. Pada masa yang sama SBPA ini lebih kepada menjaga kepentingan pegawai atasan… Alasannya ialah pegawai atasan banyak membuat keputusan dan menanggung risiko… Ya memang benar pegawai atasan membuat keputusan dan banyak menanggung risiko atas keputusan yang dibuat… Tetapi kebanyakan pegawai atasan akan cuba melepaskan diri dari risiko tersebut dengan menyalahkan kakitangan bawahan dan mahu mereka menanggung kesalahan tersebut.

SBPA ini juga dilihat tidak banyak membantu kakitangan bergred rendah, lebih banyak menjaga kebajikan dan poket kakitangan atasan dan yang bertaraf JUSA C… Ini jelas menunjukkan JPA mahu yang kaya bertambah kaya dan yang miskin bertambah miskin dengan perlaksanaan SBPA ini….

Malah ada khabar mengatakan bahawa ada tangan-tangan ghaib di dalam JPA yang mahu SBPA ini sebagai alasan kakitangan awam menolak kepimpinan Datuk Seri Najib. Sekiranya benar, Datuk Seri Najib harus segera melaksanakan pembersihan besar-besaran di dalam JPA dengan menyingkirkan catur-catur yang berniat serong…

Apapun itu adalah pendapat eXception, bagaimana pula dengan pendapat blogger lain? Blog Sanggah Tok Janggut pula mempunyai pandangan yang serupa… SBPA- usaha tipu Najib, gerakan hasut penjawat awam..

Bagaimanapun eXception ingin mengucapkan terima kasih kepada Cuepacs kerana menemui Datuk Seri Najib dan membincangkan hal SBPA ini dan ketidakpuasan hati kakitangan awam. Terima kasih juga kepada Datuk Seri Najib yang menangguhkan pelaksanaan SBPA yang dibuat secara tergesa-gesa oleh JPA…

Epic Failed!! Kesilapan Marketing Atau Strategi??

5 Komen

Rakyat Malaysia Naik Gila!! KFC Batalkan Kupon Percuma??

Tak sampai satu hari kupon di atas dikeluarkan… KFC umumkan di dalam Facebook mereka mengatakan promosi tersebut sudah habis??

Lihatlah berapa ramai Rakyat Malaysia yang cintakan barangan PERCUMA marah dan memaki hamun KFC berbakul-bakul… Sampai tak larat lagi KFC nak angkat bakul-bakul maki hamun dan seranah tersebut…

Sedangkan pada kupon tu menyatakan ianya sah sehingga 15 Januari 2012. Tetapi belum pun 15 Disember 2011, KFC terpaksa umumkan pembatalan promosi tersebut… Apakah sudah jadi dengan bahagian pemasaran dan promosi KFC Malaysia ni? Apakah strategi pemasaran sebegini boleh melakukan KFC? Lihat berapa ramai rakyat Malaysia yang bangkit marah… KFC patut peka ramai yang dok kebulur sangat dengan burger FREE korang tu? Tiba-tiba pulak korang boleh buat lawak APRIL FOOL di tengah-tengah bulan Disember… Siapa tak hangin??

Kat atas merupakan sebahagian dari komen terhadap KFC… Begitu ramai pencinta barangan FREE mengeluarkan kata-kata yang tidak sanggup kita dengar… Ramai yang dah print siap-siap kupon KFC tu sampai siap boleh bagi kat mak bapak kat kampung, tok wan, tok teh… Tu belum lagi mak-mak sedara kat kampung… Camne la diorang nak menjawab bila secara tiba-tiba KFC buat pengumuman yang bertaraf EPIC FAILED!! Ramai jugak yang dok cadang-cadang serbu ramai-ramai hari ini semata-mata nak makan burger FREE tapi kempunan kerana TIPAH TERTIPU!!

Pihak pengurusan dan bahagian pemasaran serta promosi perlu bertanggungjawab atas perkara ini. Korang perlu sedar bahawa kegagalan korang hari ini boleh menyebabkan graf sale untuk bulan Disember akan meluncut turun seperti air terjun… Inilah akibat apabila membuat promosi tanpa strategi yang betul… Nah… Terima sahajalah maki hamun yang tak enak untuk didengari… Itupun jika korang sanggup dengar…

Apapun, eXception di sini tetap memberi sokongan dan akan tetap menjadi pelanggan setia KFC… Sebab eXception TAK KEBULUR sangat dengan burger percuma KFC tu… Lagipun KFC Malaysia juga dimiliki oleh orang melayu. Maka wajarlah eXception menyokong perniagaan orang melayu walaupun KFC merupakan francais jenama dari Barat… Cuma nasihat eXception… Kepada pengurusan KFC anda perlu menghantar personel bahagian marketing atau promosi ke kelas silap mata. Ini bagi membolehkan mereka menghaibkan diri jika perkara sebegini berulang…

Wah… Hitler pun dah marah… Tak tahu… Tak tahu… Pandai lah korang menjawab… Ha ha ha ha ha…

Nota: Teringat pulak KFC versi Kenkaki Fried Chicken yang bersalut tapak kasut… Apa punya bahalol la pekerja KFC tu…

Humm jika korang tengok yang seranah berbakul-bakul kebanyakan ialah kaum cina yang dok hasut kita makan Mc D dan boikot KFC lak… Taula korang nak support bisnes kaum korang… Apapun eXception tetap support KFC… Dari mengayakan kaum korang baik kayakan orang melayu…

Tak sanggup tengok berbakul-bakul maki hamun… Korang tengoklah sendiri…

KFC Malaysia – Kentucky Fried Chicken

Kebodohan Melampau Pencacai Pakatan Rakyat

Tinggalkan komen

Anjing Pakatan Tak Senang Duduk Dengan BR1M

Bacalah kenyataan bodoh di atas… Kenyataan bebal seekor anjing dari Pakatan Rakyat… Ha ha ha ha ha ha!! eXception pakat gelak berguling-guling bila baca mende ni…

Adakah dengan menerima bantuan RM 500 itu kita akan dikenakan cukai pendapatan?? Sedangkan sudah jelas ianya merupakan bantuan kewangan diberi oleh kerajaan…

Kenyataan bodoh ini jelas sekali terlalu dangkal dan semberono tanpa mengkaji dan membaca betul-betul… Jika benar begitu, maka bonus untuk kakitangan awam yang diberi oleh kerajaan bulan ini juga bakal dikenakan cukai pendapatan juga lah… Ha ha ha ha ha…

Kenyataan di atas merupakan rentetan kenyataan-kenyataan bebal termasuk kenyataan PAS yang mengatakan duit bantuan tersebut HARAM… Padahal… Puak-puak lahanat dan musibat ni lah yang hari pertama lagi dah hantar borang… Muka tak tahu malu!!

Malah kenyataan dangkal musibat dari PAS juga mendakwa bantuan yang disifat sementara itu juga tidak membantu memandangkan rakyat terus menanggung kenaikan haraga barang… Mungkin musibat ini tak sedar bahawa musibat kafir harbi yang selalu disanjung-sanjung adalah dalang kenaikan harga barang… Kerajaan dah memperkenalkan Kedai Rakyat 1 Malaysia, Menu Rakyat 1 Malaysia dan yang terbaru Kedai Ikan Rakyat 1 Malaysia… Yang mana menjual produk-produk pada harga yang lebih murah dari yang dijual di kedai-kedai runcit…

Akan tetapi musibat kafir harbi yang merupakan sahabat sebantal PAS pula berterusan menyerang KR1M bertujuan untuk menyabotaj KR1M… Lihatlah sahaja kenyataan Tony Pua dan Nurul Izzah… Hingga kini laporan kononnya produk susu dari Kedai Rakyat 1 Malaysia mengandungi bakteria e-coli tidak dikemukakan… Apabila ditanya, mereka akan mengelak untuk menunjukkan laporan tersebut… Inilah manusia yang bersifat dengki dan iri hati dan pada masa yang sama membelakangkan kepentingan rakyat demi survival politik…

Artikel Berkaitan:

BABI PUNYA PAKATAN!!! BORANG BR1M DIPALSUKAN SUPAYA BN DIBABIKAN!!!

Nota: Dengar khabar ada orang yang menjual borang BR1M di Kedah… Borang yang sepatutnya diberi percuma tetapi dijual dengan harga RM 20.00

Panas!! Siapakah Pemimpin Malaysia Ahli Illuminati??

Tinggalkan komen

Pemimpin Malaysia Ahli Illuminati

Pernah lihat simbol yang digayakan artis di atas? Tahukah korang simbol apakah itu? Itulah simbol ‘Rocafella’ ataupun simbol Illuminati…

Illuminati adalah satu pertubuhan ataupun organisasi yang berkait rapat dengan Al-Masih Dajjal…

Ramai kalangan artis-artis barat juga merupakan ahli Illuminati dan terang-terangan mempamerkan simbol ini….

Selain artis-artis barat terdapat pemimpin di Malaysia yang mempamerkan simbol ini… Korang nak kata ianya satu kebetulan?? Itu pendapat masing-masing…

Siapa pemimpin itu? Klik fail di bawah untuk membuka fail sulit…

Click Me!!
Klik imej di atas…

Older Entries Newer Entries