300,000 RELA bakal selamatkan BN di S’gor?


Inilah muka pemimpin bebal yang taunya bercakap tapi tak pernah gunakan otak

PAS berharap sasaran membuat penambahan mendadak anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (RELA) kepada 300,000 di Selangor menjelang 2011 tidak mempunyai kaitan dengan agenda BN yang didakwa cuba menawan Selangor melalui undi pos.

Ketua penerangan parti itu Idris Ahmad berkata angota pasukan itu tidak harus menjadi “tiket untuk mereka didaftar sebagai pengundi pos” dalam pilihan raya umum ke-13 yang akan datang.

“PAS memang meragui kewibawaan undi pos dalam setiap kali pilihan raya kerana ia adalah simpanan tetap BN.

“Sudah lama PAS menuntut undi pos dihapuskan kerana kita mempunyai bukti daripada bekas anggota tentera yang bertugas selama ini tidak tahu siapa yang undi kertas mereka,” kata Idris (kiri).

Kelmarin, RELA Selangor dilaporkan mensasarkan peningkatan sekali ganda keahliannya untuk mencapai 300,000 orang menjelang akhir tahun ini berbanding 153,000 orang pada masa ini.

Pengarah RELA negeri Khairi Mohd Alwee dilaporkan berkata, pelbagai usaha telah dilakukan termasuk menggerakkan Briged Muda RELA di kesemua sembilan daerah di negeri itu.

Dalam satu kenyataan hari ini, Idris memberikan teguran keras kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) supaya “telus dan jangan menjadi tali barut BN” ketika mengendalikan urusan pilihan raya.

Katanya, sebelum ini, mengejutkan apabila 18,493 pemilih, khususnya di negeri Pakatan Rakyat, ‘hilang layak undi awam’ dalam rang daftar pemilih suku ketiga 2010.

“PAS menganggap ini adalah tindakan untuk mengepung supaya tembok Umno-BN tidak runtuh dan diserbu oleh Pakatan Rakyat di negara ini,” katanya.

Sehubungan itu, Idris mengingatkan jentera pilihan raya PAS dan Pakatan di Selangor pada semua peringkat sentiasa mengambil berat berkaitan isu daftar pemilih serta memerhatikan senario pertambahan anggota RELA itu.

“Modus operandi untuk (BN) tawan Terengganu 2004 dahulu dengan menambah pengundi sedang berjalan di Selangor.

“BN terlalu mengidam Selangor, berbanding negeri-negeri lain, kerana Selangor lubuk emas dan balang oksigen Umno,” kata Idris lagi.


Inilah pemimpin yang dipuja-puja oleh totok PAS… Pemimpin yang bila bercakap tak pernah gunakan otak. Cakap main hentam jer. Semuanya kerana nak publisiti murahan berlebihan… Ye lah, Tok Garu dah dapat publisiti meluas hingga banner Tok Garu ‘memberi zakat’ kepada orang asli di Galas tersebar… Dah tentu Idris Ahmad ni iri hati dan mahukan publisiti jugak…

Kebelakangan ni ulama-ulamak atau lebih layak kalo aku gelarkan pukimak-pukimak dalam PAS lebih menyukai publisiti murahan… Antaranya termasuklah Mr Bean Mahfuz Omar.

Aku rasa Idris Ahmad ni dengan Mahfuz Omar memang takde kelayakan langsung memegang sebarang jawatan dalam parti dek kerana kebebalan dan kebodohan yang melampau… Di sini aku nak bagitau kat Idris Ahmad… RELA bukan macam Polis dan Tentera yang perlu undi pos… BONGOK!!! Keanggotaan RELA adalah dari kalangan penduduk kawasan itu sahaja… RELA bukan macam PDRM dan ATM yang mana terpaksa ditugaskan jauh dari kampung halaman…

Beginilah jadinya apabila orang BEBAL cuba mencari publisiti tetapi secara tak langsung mendedahkan kebebalannya… Itulah, baca Harakah tiap-tiap hari… Pasal RELA pun satu hapah tak tahu… Buta maklumat!! Pemimpin PAS BODOH!!!

Advertisements