Selangor akan mendapat kerajaan baru, kerajaan pakatan haram yang berusia 16 bulan dilihat rakyat terlalu korup, rakus, gagal dan gila kuasa sekarang ini. itu lah kata-kata seorang pegawai tinggi pejabat daerah, yang daerah tu ada banyak kilang ketika det temui pagi tadi.

Menurut kawan det tu, cerita yang det keluarkan semalam mengenai pengambilalihan tanah wakaf di selangor ni benar-benar berlaku dan sekarang ini proses itu sedang dan sudah pun berjalan, yang menjadi batu penghalang untuk mereka ialah Baitumal dan Pusat Zakat dan juga Jabatan Agama Islam, sekiranya mereka-mereka yang rakus ini berjaya mempengaruhi pegawai-pegawai di tiga agensi itu, maka selepas ini tidak ada lagi tanah wakaf untuk kubur, untuk masjid dan surau di selangor.

Pembaziran juga berlaku di kesemua Majlis Perbandaran dan Majlis Bandaraya di seluruh selangor, det tanya pembaziran apa yang dia maksudkan, menurut kawan det tu, dulu semasa BN/UMNO memerintah Ahli-ahli majlis dilantik empat ke lima tahun sekali, bila mereka ni di lantik untuk satu tempoh masa yang lama, maka kerberkesanan mereka untuk berkhidmat kepada rakyat lebih berkesan. tetapi sekarang ni semasa pemerintahan khalid, ahli-ahli majlis di lantik setahun sekali, maka setiap kali lantikan di buat sudah tentu berberapa perkara perlu di tukar, kita ambil contong paling kecil ialah kad nama (name card) seorang ahli majlis mendapat sekuarang-kurangnya 10 kotak, emblem (logo kereta) latter head dan rubber stamp. itu kita tak kira lagi tentang elaun-elaun mereka, kalau ahli majlis tu mewakili parti politik maka elaun mereka ni berbeza dengan dengan ahli-ahli majlis yang mewakili ngo.

Itu kalau kita kira satu PBT, di selangor ni ada berapa banyak PBT? sekarang ni menurut kawan det, kalau kerajaan pakatan haram ni bubar dun pun percayalah kemenangan akan berpihak semula kepada BN/UMNO, menurut dia pegawai-pegawai kerajaan negeri semuanya sudah fedup dengan perangai daripada MB, Exco, Ahli Majlis sampai la ke machai-machai politik ni, mereka ni semuanya berlagak, dulu pernah det tulis yang seorang ADO dibaling file ke mukanya dan perkara ini tidak pernah berlaku dulu.

Dia menambah lagi, ada berberapa kontraktor pembersihan milik orang-orang PAS mengadu pada dia yang sejak pakatan haram ni menang mereka langsung tak dapat projek dari PBT, kontraktor PAS tu kata segala projek pembersihan (maintenance dan landscape) semua nya di sapu oleh puak-puak PKR, kalau ada pun orang PAS yang dapat projek tu maka mereka ni memang kroni adun atau ahli majlis. ini amat jauh berbeza sekali sewaktu pemerintahan UMNO dulu, mereka ni boleh di katakan hidup senang kerana walau pun UMNO dikatakan mengamalkan kronisma dalam pengagihan projek (kerja-kerja inden) tapi mereka pun turut menikmati juga, det tanya macam mane tu? ye la, UMNO bagi projek untuk kroni dia supaya kalau ada ape-ape program kecil parti, kroni dia boleh fund balik kepada parti, takan la dalam satu PBT ada 60 kerja umno nak tibai semua, kalau umno ambik pun hanya 20-30 peratus je kerja-kerja tu, yang lain PBT open tender la, lagi satu walau pun ada puak-puak umno ni yang dapat projek tapi dia orang ni sub kan balik kepada kontraktor yang kecil-kecilan ni, contoh kontraktor kecil-kecilan ni ialah kontraktor yang tak ada lesen atau modal tak cukup, so kira sama dapat sama rasa, lagi satu puak-puak umno ni dia bukan kira sangat kontraktor tu parti ape janji yang dia tahu kau tu melayu.

Rasuah yang melibatkan Exco-exco selangor semakin membarah, menurut kawan det tu, kalau makin banyak pendedahan yang dibuat oleh blogger dan pihak-pihak tertentu mengenai perlakuan rasuah mereka ni kawan det tu cukup yakin kerajan khalid akan tumbang dalam masa seratus hari dari sekarang. rakyat sudah tahu temberang mereka dan rakyat menunggu masa sahaja sekarang ini untuk menghukum mereka.

Pertemuan det dengan kawan tu di akhiri pada jam 10 pagi, kawan det sempat berpesan, “korang buat la ape yang patut, makin lama korang biarkan orang melayu akan hilang tanah, orang islam dah tak de kubur, nak harapkan PAS ? khaaa…thuiiii…

Kawan det juga sampaikan salam kepada berberapa orang blogger seperti GAP, Medan Info dan berberapa blogger lain di selangor ni. dengan ucapan Terima Kasih dan teruskan usaha anda…

Petikan dari blog: Darul Ehsan Today

Siapa kata UMNO je amal kroni? PKR pun dua kali lima jugak. Tapi kroni PKR mana yang menjilat jubur Khalid je la yang dapat. Mana yang tak jilat, tak dapat la. Bukan sedap pun jubur Khalid. Kurap banyak la… Tu pun ntah basuh berak, istinjak pakai batu jer… Ha ha ha ha ha… Oh ya… Khalid kan banyak duit, dah semstinya istinjak pakai duit kertas RM 50… Apa yang pasti, Pakatan rakyat Selangor bakal ditumbangkan. Mungkin sebelum PRU nanti. Siapa tahu?