Pergi jalanlah DAP

Tinggalkan komen

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mempersoalkan tindakan seorang pemimpin DAP yang mahu pertubuhan itu diharamkan atas alasan perjuangannya menakutkan orang bukan Melayu.

“Siapa DAP yang mahu Perkasa diharamkan, mereka ingat mereka siapa,” kata presidennya Datuk Ibrahim Ali kepada Malaysiakini melalui satu mesej SMS semalam.

“Perkasa tidak pernah melanggar apa jua undang-undang, tidak seperti pertubuhan-pertubuhan lain.”

Anggota bebas di Dewan Rakyat itu diminta mengulas kenyataan ADUN Kota Alam Shah, M Manoharan, seorang daripada lima pemimpin Hindraf yang dibebaskan daripada tahanan ISA baru-baru ini.

Dalam satu kenyataan semalam, wakil rakyat DAP itu berkata, kerajaan harus mengharamkan pertubuhan itu kerana ia menimbulkan kebimbangan di kalangan bukan Melayu.

Sehubungan itu, Manoharan bertanya sama ada Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak – yang mengadakan pertemuan dengan Perkasa, 12 Jun lalu – kini bersetuju bahawa Umno tidak lagi memperjuangkan hak-hak orang Melayu.

Ibrahim menambah, Perkasa mendukung perlembagaan negara terutama Perkara 153 mengenai hak-hak istimewa orang Melayu.

“Pergi jalanlah dengan DAP, mereka ini tidak sedar di mana langit dijunjung dan di mana bumi dipijak,” kata ahli parlimen Pasir Mas.

Dalam pertemuan tersebut, Ibrahim memberitahu media bahawa perdana menteri memberi jaminan bahawa konsep 1 Malaysia akan tetap memperkasa setiap perkara sama ada tersurat atau tersirat dalam perlembagaan

Ibrahim juga dilaporkan berkata jaminan oleh perdana menteri bersesuaian dengan kepentingan kerajaan untuk menjaga kepentingan kaum bumiputera termasuk di Sabah dan Sarawak.

Konsep itu yang sedang dipromosi Najib juga, kata Ibrahim, tidak bersangkut-paut dengan gagasan Malaysian Malaysia yang diperjuangkan oleh DAP selama ini.

Sebenarnya DAP takut dengan suara lantang Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia yang memperjuangkan hak-hak keistimewaan melayu. Seboleh-bolehnya DAP mahu suara-suara seperti Datuk Ibrahim Ali terus membisu seperti Nik Aziz yang berjaya dibisukan oleh DAP. Apapun teruskan perjuangan anda Datuk Ibrahim Ali, eXception dan blogger-blogger lain sentiasa memberikan sokongan kepada anda.

Percubaan bunuh politik pemimpin muda Gerakan?

Tinggalkan komen

Naib Presiden Gerakan, Huan Cheng Guan yang digantung keahliannya selama tiga tahun, kecewa dengan tindakan parti itu yang menurutnya, akan menghancurkan karier politiknya.

“Penggantungan itu akan menghalang saya daripada bertanding jawatan parti pada 2011, serta bertanding kerusi parlimen dan DUN,” katanya dalam satu kenyataan di Parlimen hari ini.

Sehubungan itu, beliau mengesyaki ada beberapa ‘orang tua’ dalam parti itu yang cuba untuk membunuh karier politik pemimpin muda yang mendapat sokongan akar umbi, bagi memberi laluan kepada “putera dan puteri” mereka mengambil alih kepimpinan parti itu.

Bagaimanapun, Huan menolak sebarang kemungkinan keluar dari Gerakan untuk menyertai pembangkang.

“Gerakan adalah isteri kedua saya,” katanya kepada pemberita.

Kebelakangan ini, tersebar spekulasi bahawa Huan dari Pulau Pinang, akan menyertai PKR.

Sementara itu, Huan mengecam jawatankuasa kerja pusat Gerakan yang mengumumkan penggantungan keahliannya melalui media.

“Ini berniat jahat, (dan dilakukan) untuk menghasut penyokong saya, sedangkan saya telah bersusah payah menenangkan mereka,” katanya. (Sumber-Malaysiakini)

Aku pelik betul, masa kes ahli UMNO digantung dulu. Takde lak kecoh dalam Malaysiakini, sebagai percubaan membunuh karier politik pemimpin muda, bila kena pada bangsa cina, Malaysiakini segera melompat lalu membuat cerita kononnya percubaan membunuh karier politik. Adatlah dalam parti jika ada ahli yang lakukan kesalahan tatatertib, maka dia berhak dikenakan hukuman. Nampaknya perkara ini seolah-olah cuba diperbesar-besarkan oleh Malaysiakini kononnya pemimpin tertinggi UMNO cuba campur tangan dalam hal ehwal Gerakan. Itulah niat sebenar.

Poster Nik Aziz ‘bernilai komersil tinggi?

Tinggalkan komen

Seorang ahli strategi PAS Datuk Wan Rahim Wan Abdullah berkata poster Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat “bernilai komersil yang tinggi” bagi menarik pengundi DUN Manek Urai.

Ahli parlimen Kota Bharu, yang juga penasihat jentera operasi pilihanraya kecil tersebut, dilaporkan berkata “hanya poster Tok Guru Nik Aziz sahaja mempunyai nilai untuk menarik pengundi”.

“Jadi dalam hal ini kita hanya menilai dari sudut komersil sebagai cara menarik pengundi di Manek Urai. Kita betul-betul eksploit gambar Tok Guru untuk pancing undi,” katanya kepada Harakahdaily, Sabtu lalu.

Malaysiakini minggu lepas melaporkan PAS Kelantan mengambil keputusan mengejut tidak menaikkan poster Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan alasan untuk “melokalisasi” kempennya.

Seperti kenyataan timbalan pengarah pilihanraya PAS negeri, Nasir Daud pada Khamis lepas, Wan Rahim juga menafikan ketiadaan poster Abdul Hadi itu berkaitan dengan isu kerajaan perpaduan.

Dua tokoh besar PAS itu sering bergeser secara terbuka di media berhubung wajar atau tidak diadakan perbincangan PAS-Umno dalam isu muzakarah dan kerajaan perpaduan.

Laman rasmi kempen PAS di Manek Urai (prkn41.pas.org.my) bagaimanapun memuatkan imej kedua-dua pemimpin ulama itu yang sedang tersenyum.

Menurut akhbar web PAS itu lagi, Wan Rahim dilaporkan mengakui menteri besar Kelantan memang mempunyai tarikan tersendiri di kawasan DUN tersebut sehingga “seorang imam di masjid mukim Manek Urai menganggap seolah-olah mendapat pahala apabila memandang poster Nik Aziz”.

“Inilah bukti gambar Tok Guru (Nik Aziz) mempunyai nilai yang tinggi di kalangan rakyat beliau,” katanya.

Wan Rahim juga menjelaskan kesemua jentera PAS Kelantan mula bergerak aktif di Manek Urai sejak 13 Jun lalu, manakala jentera parti dari negeri-negeri lain tiba peringkat demi peringkat.

“Kita tidak menggesa jentera negeri untuk datang awal sampai akhir ia terlalu lama. Jadi mungkin jentera negeri akan hadir kemudian sikitlah memandangkan jentera parti Kelantan sudah berkampung,” katanya lagi. (Sumber – Malaysiakini)

Wah… Korang dengar? Poster Nik Aziz bernilai tinggi. Agaknya kalo kita kutip poster Nik Aziz tu, pastu gadai kat kedai pajak korang agak laku ke tak? Apa guna kalau postermuka dia bernilai tinggi kalau moral tahap thirteen class… Bukan third class lagi. Tak guna katakan poster muka dia bernilai tinggi, asalkan moral, akhlak dan budi pekerti tinggi dah cukup. Sebenarnya alasan ni digunakan PAS bagi mengelakkan persoalan kenapa poster Hj Hadi tidak dinaikkan. Cara PAS kononnya bijak dan cuba sembunyikan bangkai gajah di bawah tempurung kelapa. Bau melantung semerbak satu kampung. PAS seolah-olah cuba sembunyikan hakikat bahawa parti tersebut di ambang perpecahan. Oleh itu PAS cuba mendendangkan pelbagai cerita karut dan marut kononnya cerita tersebut adalah fitnah UMNO yang dengkikan PAS. Siapa dengkikan PAS? UMNO pun tak hairan dengan PAS sebab PAS berdiri sekarang pun atas ihsan dua batang tongkat yang satunya diberi oleh Anwar dan satu lagi diberi oleh Lim Kit Siang. Kalau salah satu tongkat diambil balik, maka rebahlah PAS. Hidup PAS sekarang ni bukan kerana menegakkan Agama Islam. Berdiri PAS sekarang ni kerana mempermainkan Agama Islam untuk tujuan politik. Sedarlah penyokong PAS sekelian. Parti yang kamu puja-puja ini sudah terpesong dari hala tuju yang sebenar. PAS dulu dan PAS sekarang sudah berbeza sama sekali. Fitnah dan caci-maki menjadi kebiasaan. Jika dipertikaikan, maka dijawablah dengan yakin, Allah pun mencarut. MasyaAllah… Insaflah…

Anwar. Sila hadir ke mahkamah 1 Julai nanti…

Tinggalkan komen

Berhati-hati dengan tulisan Lee Ban Chen

2 Komen

Aku terbaca artikel Lee Ban Chen di dalam Malaysiakini, yang membela PKM dan Chin Peng. Nampaknya penulis ni semakin berani dan menyalahgunakan kebebasan bersuara. Apa yang diceritakan di dalam artikelnya banyak yang mengagungkan PKM dan Chin Peng. Artikel beliau mengutuk kerajaan kerana menghalang Chin Peng kembali ke Malaysia.

Keraguan terhadap Anwar Siri 11: Dua Keraguan-Solat Hajat Dan Hajat Tak Sampai Anwar

Tinggalkan komen

Keraguan 24

Anwar buat solat hajat laknat terhadap KPN dan Peguam Negara. Betul ke?

Setahu GM, dalam Islam kaedah “matlamat menghalalkan cara” tidak dibenarkan sekali. Dah tu yang pegi buat solat hajat laknat tu apsal. Depa ni dah tak siuman ke? Mintalah hajat lain macam solat hajat minta negara selamat ke, rakyat makmur, minta supaya kes liwat Anwar Asshole nie tak pecah belahkan umat Islam lagi bagus. Ni minta solat hajat laknat. Apa kejadahnya..!seolah-olah boleh jadi syirik. Benarlah Allah S.W.T maha pengasih dan maha penyayang dan dia boleh makbulkan permintaan hambanya. Tapi benda berdosa tetap berdosa esok di ‘sana’ tanggunglah sendiri.

Satu lagi kalau betul setan nie teraniaya, takkan dari tahun 1998 sampai sekarang Allah S.W.T tak jawab-jawab permintaan dia. Malah makin teruk jadinya. Cuba fikirkan, mesti ada sebabnya dan mungkin Anwar Asshole tahu kenapa. Manusia macam nie tak pernah serik dan tak pernah menyesal. Mungkin sedar dapat ‘kemut’ yang lebih setan nie jadi bapa segala setan. Tapi kita kena beringat. Dalam kita meminta-minta Allah S.W.T melaknat seseorang, takut kena kat kita balik. Kita pun tak tahu betul ker salah kes dia sebab dia yang tak mahu bagi kerjasama kepada Polis untuk lengkapkan kes main bontotnya. Yelah takkan Polis dungu sangat nak aniaya dia. Neraka jahanam ubatnya.

Keraguan 25

Anwar kata Najib terlibat dalam bermacam-macam penyelewengan termasuk jadi tok dalang isu liwat. Betul ke?

Apa salah Najib pada Anwar? Yang GM tahu selama nie Anwar yang buat macam-macam pada Najib. Banyak serangan peribadi dibuat Anwar Asshole dan pemuja taksubnya terhadap Najib. Najib pula jarang kita dengar rembat Anwar habis-habisan. GM pelik juga kenapa Anwar marah sangat dengan Najib. Ada ke Najib usik Kak Wan? Siapa boleh bagi jawapan. Hajat setan nie tak sampai.

Bagi GM, kalau setan nie nak marah dia patut marah pada Tun M sebab Tun M yang pecat dia dari UMNO dan kerajaan, bukannya Najib. Ini mesti ada sebab lain setan nie benci sangat dengan Najib. Mungkin sebab Najib jadi PM ke 6, Anwar melopong. Orang kampong cakap mati beragan. Satu perkara yang GM nak tanya korang, perasan tak muka Anwar makin hari makin gelap. Cuba tenung betul-betul, muka dia kejap macam serigala dan musang. Tapi GM nampak muka setan nie dah macam karipap pun ada rasa nak telan je.! La nie Anwar heboh kat media kata dalam laporan hospital tiada kesan tusukan pada bontot Saiful. Dari tahun lepas sampai la nie, Anwar dok main aci nyorok-nyorok dan dekat tiba masa bicara Anwar boleh buat sawan khinzir depan rakyat Malaysia. Apsal dari dulu tak nak kemukakan laporan ‘kononnya’ tiada kes liwat. Fikirkan balik, betul ke takda kes liwat atau setan nie dah memang terdesak tahap dewa ke-10. kalau dah goyang pasti otak pun jadi mereng. Sah-sah Anwar dilanda sindrom sawan khirzir yang teruk. Gm dah boleh baca langkah sumbang Anwar.

Terima kasih: Garamanis

Keraguan terhadap Anwar Siri 10: Tiga Keraguan Lagi

Tinggalkan komen

Keraguan 21

Anwar berpantun katanya “Ditenun kain dengan kapas, Bermacam-macam warna ragi, Perahu lilin layar kertas, Berani kulanggar lautan api.” Betul ke?

Orang kata, cakap memang mudah, tapi nak buat yang susah. Tapi, setakat nak main pantun-pantun, GM pun boleh juga rasanya malah lebih hebat daripada syaitan tua ini. Ini pantun GM ye, sebagai respon kepada pantun Anwar yang pernah disiarkan kat laman blog dia.

Pi Singapore dengan Saiful naik keretapi,

Sayang, coach penuh kena berdiri,

Kata berani langgar lautan api,

Kenapa takut bagi DNA sendiri?

Eh macam tak kena je bunyinya….

Keraguan 22

Anwar kata satu dunia kutuk tindakan Kerajaan Malaysia menyiasat kes liwat dia. Betul ke?

Takpe lah. Diaorang nak kutuk ke, nak kecam ke, apa ke lantak diaorang lah, kita kan orang Malaysia, kita ikut cara kitalah. Negara diaorang pun bukan baik sangat. Tengok je macam Joseph Estrada bintang filem yang jadi Presiden Filipina tu. Rakyat punyalah menaruh harapan tinggi pada dia supaya dapat jadi hero untuk menyelamatkan rakyat macam dalam filem-filem lakonanya bila dah jadi Presiden. Tup-tup hampeh, tak mampu pun. Bila ada kuasa, ambik rasuah, rakyat juga yang merana kerana tertipu. Akhirnya rakyat tolak dia. Tu kat Palestine tu, berpuluh tahun naik berbuih kecaman antarabangsa terhadap Israel, diaorang buat dek je. Sama jugak kat Selatan Thailand, hari-hari orang kena bunuh. Kutuklah macam mana pun Kerajaan Thailand, Dok macam tu jugak.

Jadi Anwar Asshole tak payahlah panggil duta-duta asing ke, NGO asing ke, media asing ke nak minta sokongan supaya mereka tekan kerajaan. Jangan buat perangai macam Raja Mandeliar atau Si Kitul. Mereka tu tak ada hak nak campur tangan dalam urusan kerajaan negara kita. Tu sebab GM tak berapa suka dengan cara syaitan nie, dia sanggup buat apa saja untuk pastikan dia tidak dihadapkan ke mahkamah, termasuk gunakan pengaruh dia untuk pujuk pihak asing. Bukan GM tak tahu Anwar Asshole dah panggil pun dan jumpa diorang tu. Tu reporter gay dari Perancis, apa kenama budak gay tuh siapa mamat putih nie orang kat sana pun tak suka, ntah-ntah dah pernah dinodai oleh syaitan nie. Siapa tahu..!

Keraguan 23

Anwar kata Polis perlu segerakan siasatan kes liwatnya. Betul ke?

Cakap macam ular, berbelit-belit, berpusing-pusing. Kejap begitu, kejap begini. Inilah tanda-tanda orang dilanda psychopath atau psychotic agaknya? Ye lah. Macam mana Polis nak selesaikan siasatan kalau dia tak mau bekerjasama bagi DNA. Pas tu, cakap pulak macam Polis yang buat salah. Polis buat tu lah, Polis buat nilah, tangkap tak professional lah, Polis malukan dialah, macam-macam lagi alasan. Ek! Eleh….. GM syak mesti ada apa-apa nie. Kalau tak, buat apa buat perangai macam orang takut. Kalau orang lain boleh bagi DNA untuk selesaikan kes siasatan Polis, kenapa pula Anwar tak boleh. Itu hari dia sendiri cakap, Polis tak layak siasat kes liwat dialah. Sekarang cakap Polis perlu segerakan siasatan liwat dia. Yang mana satu nak percaya nie.

Sebab tu GM kata, dia ni dah gile. Sekarang nie kira gila talak. Projek 16 September 2008 tak jadi Anwar gila meroyan pulak. Sebab ramalan dia akan jadi Perdana Menteri tak jadi. Sepatutnya pagi 17 September 2008 tu mintak petugas Hospital Tanjung Rambutan standby kat banglo besar dia. Sebab nak bawak dia pegi kat Tanjung Rambutan. Bialah orang gila nie duduk sama orang gila lain. Jangan biar kita orang yang tak gila, pun jadi gila macam dia. Wahai pemuja taksub ajaran syaitan nie, hangpa pikiaqla sendiri betapa penipunya Anwar Asshole..alamak GM bau hancingla sapa yang kencing merata-rata nih.

Terima kasih: Garamanis

Older Entries Newer Entries