Anwar. Sila hadir ke mahkamah 1 Julai nanti…

Tinggalkan komen

Berhati-hati dengan tulisan Lee Ban Chen

2 Komen

Aku terbaca artikel Lee Ban Chen di dalam Malaysiakini, yang membela PKM dan Chin Peng. Nampaknya penulis ni semakin berani dan menyalahgunakan kebebasan bersuara. Apa yang diceritakan di dalam artikelnya banyak yang mengagungkan PKM dan Chin Peng. Artikel beliau mengutuk kerajaan kerana menghalang Chin Peng kembali ke Malaysia.

Keraguan terhadap Anwar Siri 11: Dua Keraguan-Solat Hajat Dan Hajat Tak Sampai Anwar

Tinggalkan komen

Keraguan 24

Anwar buat solat hajat laknat terhadap KPN dan Peguam Negara. Betul ke?

Setahu GM, dalam Islam kaedah “matlamat menghalalkan cara” tidak dibenarkan sekali. Dah tu yang pegi buat solat hajat laknat tu apsal. Depa ni dah tak siuman ke? Mintalah hajat lain macam solat hajat minta negara selamat ke, rakyat makmur, minta supaya kes liwat Anwar Asshole nie tak pecah belahkan umat Islam lagi bagus. Ni minta solat hajat laknat. Apa kejadahnya..!seolah-olah boleh jadi syirik. Benarlah Allah S.W.T maha pengasih dan maha penyayang dan dia boleh makbulkan permintaan hambanya. Tapi benda berdosa tetap berdosa esok di ‘sana’ tanggunglah sendiri.

Satu lagi kalau betul setan nie teraniaya, takkan dari tahun 1998 sampai sekarang Allah S.W.T tak jawab-jawab permintaan dia. Malah makin teruk jadinya. Cuba fikirkan, mesti ada sebabnya dan mungkin Anwar Asshole tahu kenapa. Manusia macam nie tak pernah serik dan tak pernah menyesal. Mungkin sedar dapat ‘kemut’ yang lebih setan nie jadi bapa segala setan. Tapi kita kena beringat. Dalam kita meminta-minta Allah S.W.T melaknat seseorang, takut kena kat kita balik. Kita pun tak tahu betul ker salah kes dia sebab dia yang tak mahu bagi kerjasama kepada Polis untuk lengkapkan kes main bontotnya. Yelah takkan Polis dungu sangat nak aniaya dia. Neraka jahanam ubatnya.

Keraguan 25

Anwar kata Najib terlibat dalam bermacam-macam penyelewengan termasuk jadi tok dalang isu liwat. Betul ke?

Apa salah Najib pada Anwar? Yang GM tahu selama nie Anwar yang buat macam-macam pada Najib. Banyak serangan peribadi dibuat Anwar Asshole dan pemuja taksubnya terhadap Najib. Najib pula jarang kita dengar rembat Anwar habis-habisan. GM pelik juga kenapa Anwar marah sangat dengan Najib. Ada ke Najib usik Kak Wan? Siapa boleh bagi jawapan. Hajat setan nie tak sampai.

Bagi GM, kalau setan nie nak marah dia patut marah pada Tun M sebab Tun M yang pecat dia dari UMNO dan kerajaan, bukannya Najib. Ini mesti ada sebab lain setan nie benci sangat dengan Najib. Mungkin sebab Najib jadi PM ke 6, Anwar melopong. Orang kampong cakap mati beragan. Satu perkara yang GM nak tanya korang, perasan tak muka Anwar makin hari makin gelap. Cuba tenung betul-betul, muka dia kejap macam serigala dan musang. Tapi GM nampak muka setan nie dah macam karipap pun ada rasa nak telan je.! La nie Anwar heboh kat media kata dalam laporan hospital tiada kesan tusukan pada bontot Saiful. Dari tahun lepas sampai la nie, Anwar dok main aci nyorok-nyorok dan dekat tiba masa bicara Anwar boleh buat sawan khinzir depan rakyat Malaysia. Apsal dari dulu tak nak kemukakan laporan ‘kononnya’ tiada kes liwat. Fikirkan balik, betul ke takda kes liwat atau setan nie dah memang terdesak tahap dewa ke-10. kalau dah goyang pasti otak pun jadi mereng. Sah-sah Anwar dilanda sindrom sawan khirzir yang teruk. Gm dah boleh baca langkah sumbang Anwar.

Terima kasih: Garamanis

Keraguan terhadap Anwar Siri 10: Tiga Keraguan Lagi

Tinggalkan komen

Keraguan 21

Anwar berpantun katanya “Ditenun kain dengan kapas, Bermacam-macam warna ragi, Perahu lilin layar kertas, Berani kulanggar lautan api.” Betul ke?

Orang kata, cakap memang mudah, tapi nak buat yang susah. Tapi, setakat nak main pantun-pantun, GM pun boleh juga rasanya malah lebih hebat daripada syaitan tua ini. Ini pantun GM ye, sebagai respon kepada pantun Anwar yang pernah disiarkan kat laman blog dia.

Pi Singapore dengan Saiful naik keretapi,

Sayang, coach penuh kena berdiri,

Kata berani langgar lautan api,

Kenapa takut bagi DNA sendiri?

Eh macam tak kena je bunyinya….

Keraguan 22

Anwar kata satu dunia kutuk tindakan Kerajaan Malaysia menyiasat kes liwat dia. Betul ke?

Takpe lah. Diaorang nak kutuk ke, nak kecam ke, apa ke lantak diaorang lah, kita kan orang Malaysia, kita ikut cara kitalah. Negara diaorang pun bukan baik sangat. Tengok je macam Joseph Estrada bintang filem yang jadi Presiden Filipina tu. Rakyat punyalah menaruh harapan tinggi pada dia supaya dapat jadi hero untuk menyelamatkan rakyat macam dalam filem-filem lakonanya bila dah jadi Presiden. Tup-tup hampeh, tak mampu pun. Bila ada kuasa, ambik rasuah, rakyat juga yang merana kerana tertipu. Akhirnya rakyat tolak dia. Tu kat Palestine tu, berpuluh tahun naik berbuih kecaman antarabangsa terhadap Israel, diaorang buat dek je. Sama jugak kat Selatan Thailand, hari-hari orang kena bunuh. Kutuklah macam mana pun Kerajaan Thailand, Dok macam tu jugak.

Jadi Anwar Asshole tak payahlah panggil duta-duta asing ke, NGO asing ke, media asing ke nak minta sokongan supaya mereka tekan kerajaan. Jangan buat perangai macam Raja Mandeliar atau Si Kitul. Mereka tu tak ada hak nak campur tangan dalam urusan kerajaan negara kita. Tu sebab GM tak berapa suka dengan cara syaitan nie, dia sanggup buat apa saja untuk pastikan dia tidak dihadapkan ke mahkamah, termasuk gunakan pengaruh dia untuk pujuk pihak asing. Bukan GM tak tahu Anwar Asshole dah panggil pun dan jumpa diorang tu. Tu reporter gay dari Perancis, apa kenama budak gay tuh siapa mamat putih nie orang kat sana pun tak suka, ntah-ntah dah pernah dinodai oleh syaitan nie. Siapa tahu..!

Keraguan 23

Anwar kata Polis perlu segerakan siasatan kes liwatnya. Betul ke?

Cakap macam ular, berbelit-belit, berpusing-pusing. Kejap begitu, kejap begini. Inilah tanda-tanda orang dilanda psychopath atau psychotic agaknya? Ye lah. Macam mana Polis nak selesaikan siasatan kalau dia tak mau bekerjasama bagi DNA. Pas tu, cakap pulak macam Polis yang buat salah. Polis buat tu lah, Polis buat nilah, tangkap tak professional lah, Polis malukan dialah, macam-macam lagi alasan. Ek! Eleh….. GM syak mesti ada apa-apa nie. Kalau tak, buat apa buat perangai macam orang takut. Kalau orang lain boleh bagi DNA untuk selesaikan kes siasatan Polis, kenapa pula Anwar tak boleh. Itu hari dia sendiri cakap, Polis tak layak siasat kes liwat dialah. Sekarang cakap Polis perlu segerakan siasatan liwat dia. Yang mana satu nak percaya nie.

Sebab tu GM kata, dia ni dah gile. Sekarang nie kira gila talak. Projek 16 September 2008 tak jadi Anwar gila meroyan pulak. Sebab ramalan dia akan jadi Perdana Menteri tak jadi. Sepatutnya pagi 17 September 2008 tu mintak petugas Hospital Tanjung Rambutan standby kat banglo besar dia. Sebab nak bawak dia pegi kat Tanjung Rambutan. Bialah orang gila nie duduk sama orang gila lain. Jangan biar kita orang yang tak gila, pun jadi gila macam dia. Wahai pemuja taksub ajaran syaitan nie, hangpa pikiaqla sendiri betapa penipunya Anwar Asshole..alamak GM bau hancingla sapa yang kencing merata-rata nih.

Terima kasih: Garamanis

Lim Kit Siang bertanya; Sudahkah Najib dapat persetujuan komponen BN?

Tinggalkan komen

Pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang bertanya sama ada Datuk Seri Najib Tun Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin sudah mendapat persetujuan parti-parti komponen BN, terutama presiden MCA, Gerakan dan MIC untuk mengadakan perbincangan mengenai kerajaan perpaduan antara Umno dan PAS.

Atau pun, kata ahli parlimen Ipoh Timur itu, memang tidak ada keperluan untuk berunding dengan MCA, Gerakan, MIC dan parti komponen BN kerana mereka boleh diabaikan dalam sebarang tindakan oleh BN.

Namun begitu, kata Lim, rakyat Malaysia yang bijak, akan bertanya bagaimanakah sokongan Umno terhadap perbincangan mengenai kerajaan perpaduan Umno-PAS, selaras dengan dakwaan Najib menjadi filosofi konsep ‘1Malaysia’ yang diilhamkannya.

“Sudah tentu, Najib tidak boleh mengharapkan rakyat Malaysia menerima secara serius cakapnya mengenai ‘1Malaysia’ apabila hasil pertamanya Najib sebagai perdana menteri ialah perbincangan kerajaan perpaduan Umno-PAS,” kata Lim dalam satu kenyataan hari ini.

Lim menegaskan demikian sebagai mengulas kenyataan Muhyiddin hari ini yang mahukan perbincangan mengenai kerajaan perpaduan disegerakan dan meminta pemimpin parti itu melupakan persengketaan lama bagi kepentingan perpaduan umat Islam di negara ini.

Muhyiddin juga dilaporkan berkata Umno akan bersikap terbuka dan sedia menerima apa saja syarat yang ditetapkan oleh PAS.

‘Muhyiddin ubah pendirian’

Kelmarin, Setiausaha Agung PAS berkata, sebarang perbincangan mengenai kerajaan perpaduan tersebut hendaklah melibatkan sama parti komponen Pakatan Rakyat – PKR dan DAP.

Bagaimanapun, kata Muhyiddin, pada peringkat permulaan biarlah perbincangan itu diwujudkan antara PAS dan Umno sahaja sebelum perkara tersebut dibincangkan secara menyeluruh dengan parti komponen BN dan Pakatan.

Mengulas lanjut, Lim mendakwa kenyataan Muhyiddin telah mengubah pendiriannya yang sebelum ini didakwanya amat kritikal dan ragu terhadap cadangan kerajaan perpaduan PAS-Umno.

Pada 9 Jun lalu, katanya Muhyiddin meminta PAS menjelaskan apakah yang dimaksudkannya dengan sebuah kerajaan perpaduan dan pada 13 Jun pula, timbalan presiden Umno itu mempersoalkan pula kesungguhan PAS terhadap cadangan tersebut.

Lim mendakwa, Muhyiddin telah dilaporkan sebagai berkata, sehingga saat itu, tiada apa-apa yang konkrit dan meramalkan ia tidak akan menjadi satu kenyataan kerana wujud perbezaan pandangan mengenainya dalam PAS sendiri.

Dan kini, kata Lim lagi, Muhyiddin sudah berubah menjadi juara pula bagi perbincangan kerajaan perpaduan antara PAS dan Umno, dan telah melupakan keraguannya terhadap usaha itu sebelum ini.

Malah hari ini, tembahnya, Muhyiddin dilaporkan berkata, pihaknya berharap pertemuan tersebut dapat berlangsung dalam “beberapa hari akan datang, bila-bila masa, tiada masalah”. (Malaysiakini)

Ha ha ha ha nampaknya Lim Kit Siang cuba memutar belitkan keadaan. Tindakan Lim Kit Siang mempersoalkan samaada niat UMNO bermuzakarah dengan PAS, ikhlas atau tidak. Sudah tentu UMNO ikhlas untuk bermuzakarah dengan PAS. Tentang parti komponen BN, itu akan dibincangkan kemudian. Yang pasti muzakarah ini tidak semestinya berniat untuk membawa masuk PAS ke dalam UMNO, ianya juga boleh lebih sekadar kerjasama antara dua parti yang mempunyai keahlian dari orang Islam. Walaupun tidak bergabung, apa salahnya menjalinkan kerjasama. Sebenarnya Lim Kit Siang takut sekiranya orang Islam Malaysia bertambah kuat apabila UMNo dan PAS berbaik. Bagi Lim Kit Siang, peluang dia untuk menubuhkan kerajaan republik tidak akan kesampaian. Mengulas mengenai kenyataan Muhyiddin yang ragu dengan Kerajaan Perpaduan ini. Sebenarnya Muhyiddin bermaksud bahawa perancangan untuk bermuzakarah dengan PAS mungkin akan terhalang sekiranya ahli-ahli PAS masih berbelah-bahagi. Malah beliau juga belum mendapat reaksi dari pemimpin PAS sendiri. Maka apabila pemimpin PAS menyatakan kesungguhan untuk bermuzakarah, maka Muhyiddin yakin hasrat tersebut dapat dicapai. Lim Kit Siang hanya pandai memutar belitkan kenyataan Muhyiddin untuk mengelirukan ahli-ahli PAS dan UMNO. Walhal sebenarnya beliau cuba menghalang PAS berbaik dengan UMNO, ini akan menyebabkan undi orang melayu kepada DAP akan hilang. Oleh itu Lim Kit Siang cuba mengapi-apikan ahli-ahli PAS kononnya UMNO tak bersungguh-sungguh.

Dendam Gobind

Tinggalkan komen

Jika dulu Adun Kinrara Teresa Cock memberi amaran kepada seluruh masjid dan surau di Bandar Kinrara yang juga dalam dunnya supaya laungan azan di perlahankan mendapat tentangan hebat dari seluruh penduduk melayu di sana dan Teresa Cock sudah mendapat pengajaran di tahan ISA dan isu itu sudah sunyi sepi.

Kita ingatkan setakat itu aje tekanan yang di terima oleh penduduk melayu di sana, rupanya ada lagi tekanan yang di buat oleh Parti Komunis DAP terhadap penduduk di situ.

Terbaru, akibat dendam kesumat Parti Komunis DAP kerana tidak mendapat sokongan orang melayu di sana, Ahli Parlimen Puchong, Gobinad Singh Deo pula menjalankan kerja-kerja jahatnya, dia dengan muka tak malu menggunakan kuasa dia sebagai ahli parlimen telah mengarahkan Majlis Perbandaran Subang Jaya MPSJ untuk mengangkut sebuah kabin milik Jawatankuasa Khairat Kematian Bandar Kinrara.

Kabin itu di gunakan oleh penduduk islam di situ sebagai bilik operasi sekiranya ada kematian supaya mereka senang untuk menguruskan jenazah dan sebagainya, tetapi alasan gobinad berikan kepada MPSJ untuk menghalalkan perbuatannya ialah kabin itu di gunakan oleh penduduk melayu di bandar kinrara untuk tujuan politik.

Satu alasan yang cukup bangsat dan tak masuk di akal, itu menunjukan yang gobinad langsung tak ambil tahu tentang penduduk di sana. menurut salah seorang AJK pengurusan khairat kematian, si gobinad dan berberapa pemimpin PKR di kawasan tu memang cukup berbulu dengan penduduk melayu disana, jika dulu tekanan untuk memperlahankan Azan tidak menjadi maka sekarang ini jalan mereka untuk melemahkan masyarakat melayu di sana dengan membuat fitnah kononnya kabin tu di gunakan untuk tujuan politik dan kabin itu didirikan secara haram di atas tanah MPSJ padahal kabin itu adalah milik pemaju perumahan bandar kinrara dan tanah itu adalah tanah persendirian bukan tanah milik MPSJ.

Sewaktu MPSJ menjalankan operasi terhadap kabin tu, MPSJ gagal untuk memberi sebarang notis atau apa-apa surat peringatan kepada Jawatankuasa di situ, secara tiba-tiba MPSJ datang memotong rantai kunci kabin dan menghumban keluar peralatan pengurusan jenazah dan kain kapan yang mereka syaki kain putih itu di gunakan penduduk untuk membuat banner, sehingga bertaburan kain-kain itu di atas rumput.

Allah itu maha pengasih dan penyayang, ketika penguatkuasa MPSJ sebok menghumban keluar barang dari kabin itu, seorang penduduk yang juga Ajk Pengurusan Khairat telah ternampak kerja jahat MPSJ maka dia terus memberitahu berberapa Ajk yang lain, berlaku perang mulut antara penguatkuasa dan ajk khairat di situ dan setelah di terangkan mengenai status kabin dan status tanah oleh ajk khairat, penguatkuasa MPSJ sedar yang ini adalah satu mainan politik yang dimainkan oleh parlimen mereka.

Tindakan Parti Komunis DAP dilihat sebagai tekanan kepada penduduk melayu di Bandar Kinrara kerana tidak menyokong mereka masa pilihanraya yang lepas.

Sumber: Darul Ehsan Today

Sikap DAP yang bias terhadap agama Islam akan memburukkan lagi nama Pakatan Rakyat di dalam pilihanraya umum yang akan datang. Semoga pilihanraya umum yang akan datang Pakatan Rakyat Selangor akan tumbang menyembah bumi. Keangkuhan mereka terhadap agama Islam akan dibalas oleh Allah.

10 Ahli Parlimen Pas sokong Tok Guru

Tinggalkan komen

SHAH ALAM – Sepuluh Ahli Parlimen Pas semalam menyatakan sokongan penuh dengan ketegasan yang diambil oleh Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung isu kerajaan perpaduan.

Ahli Parlimen tersebut terdiri da:ripada Dr Hatta Ramli (Kuala Krai), Khalid Samad (Shah Alam), Dr Dzulkifli Ahmad (Kuala Selangor), Kamaruddin Jaafar (Tumpat), Siti Zailah Mohd Yusof (Rantau Panjang), Dr Siti Maiah Mahamud (Kota Raja), Dr Lo’ Lo’ Mohammad Ghazali (Titiwangsa), Dr Ahmad Hayati Othman (Pendang), Taib Azamuddin M Taib (Baling) dan Dr Mujahid Yusof Rawa (Parit Buntar).

Bagaimanapun, dua Naib Presiden, Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar yang turut berada di Parlimen tidak dalam senarai yang manandatangani surat sokongan: tersebut.

:Pada sidang media yang diadakan di Lobi Parlimen semalam, Dr Hatta yang juga Bendahari Pas Pusat berkata, mereka berpegang teguh dengan keputusan muktamar parti itu untuk memperkukuhkan kerjasama dengan PR.

:“Kami ingin tegaskan persoalan bahawa kerajaan perpad:uan tiada dalam agenda Pas sebagaimana dijelaskan Ahli Parlimen Pengkalan Chepa, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman kelmarin,” katanya.

:Bagaimanapun, Dr Hatta menafikan bahawa sokongan kepada Mursyidul Am tersebut menandakan mereka hilang keyakinan terhadap Presiden dan Timbalan Presiden.

:Sementara itu, Khalid ketika menjawab soalan berkaitan kenyataan Nik Aziz agar Nasharuddin Mat Isa meletakkan jawatan sebagai Timbalan Presiden berkata, Presiden dan Timbalan perlu menjelaskan pendirian masing-masing.

:Katanya, mana-mana kepimpinan Pas yang ingin meperjuangkan agenda kerajaan perpaduan harus dilakukan diluar parti.

:“Sesiapa yang perjuangkan kerajaan perpaduan maka dia bercanggah dengan keputusan muktamar,” katanya.

Huh huh huh, dah nyata mereka yang menyokong Nik Aziz ialah antara kalangan golongan professional PAS yang diketuai oleh Husam Musa. Mereka lebih sanggup bersekongkol dengan kafir harbi dari bermuzakarah dan berbaik sesama Islam. Mereka lebih rela berpeluk cium dengan kafir harbi dari bersalam-salaman dengan saudara se-Islam. Bagi mereka politik lebih penting dari merapatkan silaturrahim.

10 Ahli Parlimen Pas sokong Tok Guru

Tinggalkan komen

SHAH ALAM – Sepuluh Ahli Parlimen Pas semalam menyatakan sokongan penuh dengan ketegasan yang diambil oleh Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung isu kerajaan perpaduan.

Ahli Parlimen tersebut terdiri da:ripada Dr Hatta Ramli (Kuala Krai), Khalid Samad (Shah Alam), Dr Dzulkifli Ahmad (Kuala Selangor), Kamaruddin Jaafar (Tumpat), Siti Zailah Mohd Yusof (Rantau Panjang), Dr Siti Maiah Mahamud (Kota Raja), Dr Lo’ Lo’ Mohammad Ghazali (Titiwangsa), Dr Ahmad Hayati Othman (Pendang), Taib Azamuddin M Taib (Baling) dan Dr Mujahid Yusof Rawa (Parit Buntar).

Bagaimanapun, dua Naib Presiden, Salahuddin Ayub dan Datuk Mahfuz Omar yang turut berada di Parlimen tidak dalam senarai yang manandatangani surat sokongan: tersebut.

:Pada sidang media yang diadakan di Lobi Parlimen semalam, Dr Hatta yang juga Bendahari Pas Pusat berkata, mereka berpegang teguh dengan keputusan muktamar parti itu untuk memperkukuhkan kerjasama dengan PR.

:“Kami ingin tegaskan persoalan bahawa kerajaan perpad:uan tiada dalam agenda Pas sebagaimana dijelaskan Ahli Parlimen Pengkalan Chepa, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman kelmarin,” katanya.

:Bagaimanapun, Dr Hatta menafikan bahawa sokongan kepada Mursyidul Am tersebut menandakan mereka hilang keyakinan terhadap Presiden dan Timbalan Presiden.

:Sementara itu, Khalid ketika menjawab soalan berkaitan kenyataan Nik Aziz agar Nasharuddin Mat Isa meletakkan jawatan sebagai Timbalan Presiden berkata, Presiden dan Timbalan perlu menjelaskan pendirian masing-masing.

:Katanya, mana-mana kepimpinan Pas yang ingin meperjuangkan agenda kerajaan perpaduan harus dilakukan diluar parti.

:“Sesiapa yang perjuangkan kerajaan perpaduan maka dia bercanggah dengan keputusan muktamar,” katanya.

Huh huh huh, dah nyata mereka yang menyokong Nik Aziz ialah antara kalangan golongan professional PAS yang diketuai oleh Husam Musa. Mereka lebih sanggup bersekongkol dengan kafir harbi dari bermuzakarah dan berbaik sesama Islam. Mereka lebih rela berpeluk cium dengan kafir harbi dari bersalam-salaman dengan saudara se-Islam. Bagi mereka politik lebih penting dari merapatkan silaturrahim.

Peguam Anwar buat lawak spastik

Tinggalkan komen

Peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mendedahkan bahawa kebanyakan bukti penting – yang diperlukan untuk mensabitkan ketua pembangkang itu dengan tuduhan liwat – tidak ada dalam laporan perubatan yang disediakan oleh Hospital Kuala Lumpur.

Menurut mereka, laporan perubatan itu yang dikeluarkan oleh hospital tersebut, mendedahkan bahawa tiada bukti yang menunjukkan berlaku tusukan pada dubur Mohd Saiful Bukhari Azlan – pengadu di mana kes jenayah itu diasaskan.

Satu salinan laporan perubatan itu disertakan bersama afidavit yang difailkan oleh Anwar semalam untuk mengetepikan tuduhan liwat terhadapnya. Kes itu akan didengar mulai 1 Julai ini.

Laporan perubatan itu bertaikh 13 Julai 2008 dan disahkan oleh tiga pakar dari hospital kerajaan tersebut.

Sebahagian daripada laporan tersebut, yang diedarkan kepada pihak media oleh peguam Anwar hari ini menyebut, tiada bukti klinikal yang konklusif yang menunjukkan berlaku tusukan di dubur dan tiada luka yang signikan pada tubuh pesakit (Mohd Saiful).

Bukti terpenting dalam tuduhan rogol atau liwat ialah menunjukkan bukti berlakunya tusukan, kata peguam Amer Hamzah Arshad.

Dan ia tidak ada dalam kes ini, tambahnya.

Peguam Anwar cuba membuat lawak spastik dengan membuat kenyataan spastik. Perbicaraan baru bermula dah kata tiada bukti. Pandai-pandai je buat cerita. Saje nak bagi sejuk hati penyokong-penyokong dan pengampu-pengampu Anwar bagi membuktikan pemimpin mereka ni suci dan bersih. Sebagai peguam dia tak boleh menyatakan sedemikian, kerana memberikan implikasi terhadap reputasinya sendiri jika Saiful mempunyai bukti yang kukuh. Setakat bukti klinikal konon Saiful tak diliwat tu memang tak boleh pakai dan meragukan. Ye lah laporan tu boleh dikeluarkan jka doktor tersebut disogok. Apapun lawak spastik Anwar dan peguam dia ni dah boleh dibaca oleh manusia yang berfikiran logik dan analitik. Tidak bagi manusia yang berfikiran jumud, sempit dan bercecair kunyit di dalam otaknya.

Peguam Anwar buat lawak spastik

1 Komen

Peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mendedahkan bahawa kebanyakan bukti penting – yang diperlukan untuk mensabitkan ketua pembangkang itu dengan tuduhan liwat – tidak ada dalam laporan perubatan yang disediakan oleh Hospital Kuala Lumpur.

Menurut mereka, laporan perubatan itu yang dikeluarkan oleh hospital tersebut, mendedahkan bahawa tiada bukti yang menunjukkan berlaku tusukan pada dubur Mohd Saiful Bukhari Azlan – pengadu di mana kes jenayah itu diasaskan.

Satu salinan laporan perubatan itu disertakan bersama afidavit yang difailkan oleh Anwar semalam untuk mengetepikan tuduhan liwat terhadapnya. Kes itu akan didengar mulai 1 Julai ini.

Laporan perubatan itu bertaikh 13 Julai 2008 dan disahkan oleh tiga pakar dari hospital kerajaan tersebut.

Sebahagian daripada laporan tersebut, yang diedarkan kepada pihak media oleh peguam Anwar hari ini menyebut, tiada bukti klinikal yang konklusif yang menunjukkan berlaku tusukan di dubur dan tiada luka yang signikan pada tubuh pesakit (Mohd Saiful).

Bukti terpenting dalam tuduhan rogol atau liwat ialah menunjukkan bukti berlakunya tusukan, kata peguam Amer Hamzah Arshad.

Dan ia tidak ada dalam kes ini, tambahnya.

Peguam Anwar cuba membuat lawak spastik dengan membuat kenyataan spastik. Perbicaraan baru bermula dah kata tiada bukti. Pandai-pandai je buat cerita. Saje nak bagi sejuk hati penyokong-penyokong dan pengampu-pengampu Anwar bagi membuktikan pemimpin mereka ni suci dan bersih. Sebagai peguam dia tak boleh menyatakan sedemikian, kerana memberikan implikasi terhadap reputasinya sendiri jika Saiful mempunyai bukti yang kukuh. Setakat bukti klinikal konon Saiful tak diliwat tu memang tak boleh pakai dan meragukan. Ye lah laporan tu boleh dikeluarkan jka doktor tersebut disogok. Apapun lawak spastik Anwar dan peguam dia ni dah boleh dibaca oleh manusia yang berfikiran logik dan analitik. Tidak bagi manusia yang berfikiran jumud, sempit dan bercecair kunyit di dalam otaknya.

Older Entries Newer Entries